20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368090 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #570 på: 13. Okt. 2007, 17:01 »
Og ja, jeg mener at Martins er bedre enn Owen. Han er raskere, yngre, har bedre skuddfot, vinner flere hodedueller (mannen har jo enorm spenst til å være så lav).

Owen har selvølgelig noen kvaliteter som er bedre enn Martins sine, men hvis man setter negative opp mot positive med de to, så syns jeg Martins kommer klart best ut.

Ikke kom med alderen når du vurderer hvor god han er I DAG! Og at han er raskere og vinner flere hodedueller er knappest relevant når Owen kompenserer så sterkt med alle andre ferdighetene sine som han gjør! Han har NOEN kvaliteter som er bedre enn Martins sine? Er du blind?
Kommer Martins best ut av disse to? Er du blind?
Martins kommer mest sannsynlig ikke noen gang til å bli like god som Owen, dette kan jeg si klart etter å ha fulgt utviklingen hans fra Inter-tiden!

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #571 på: 13. Okt. 2007, 17:10 »
Owen er i mine øyne klart bedre enn Oba Martins. Alt hander ikke om tekniske ferdigheter, men la oss nå se. Owen har et bedre førstetouch, og kombinert med en egen løpsteknikk, så skaffer han seg ALLTID 2 meter på nærmeste motstanderen når han mottar ballen, og da har han plutselig tid til å sikte inn og plassere skuddet i mål. Han er ingen dribler, han scorer særdeles sjelden fra mer enn 20 meters hold. Men han scorer mål på en regelmessig basis. Samhandlingen til Owen er mye bedre. Han leser spillet glimrende, plasserer seg alltid godt og prøver alltid å være spillbar for ballfører. Han slår også gode pasninger og har et bedre blikk for lagkamerater enn Martins. Veldig god til å flikke ballen vider uten at den forandrer bane, og sinker på ingen måte spillet. Owen trives med et høyt tempo i spillet.

Spot on!

Sitat
Martins' tekniske ferdigheter er i utgangspunktet bedre. Han skyter veldig hardt, men ikke alltid like presist, uansett om det er fra fem eller 25 meters hold. Han er en fantastisk dribler, men han senker tempoet på spillet, fordi han er glad i å føre ball. Obas relasjonelle ferdigheter er veldig lite utviklet, og han sliter derfor med å kommunisere med medspillerne. Han er typen som vil ha ball på fot, ikke i rom, og ødelegger på den måten en del av flyten i spillet. Han er ikke typen som beveger seg like mye uten ball. Og vi ser at han er en veldig ustabil målscorer. Scoret et flott mål mot Man City, men vi så hvordan han bommet på åpenbare sjanser mot Arsenal og West Ham (tror jeg det var). Han er veldig, veldig god helt til han skal sette ballen i mål.

Igjen spot on, selv om jeg ikke mener at han er allverdens å drible. Synes skuddfoten hans er undervurdert, og en av hans store styrker i spillet.

Sitat
Mentalt mangler Martins fremdeles mye. Selv om han har stor selvtillitt, preger det han hvis han ikke scorer mål på noen kamper. Han er ikke alltid den som tar mest tak når vi sliter som mest. For all del, Martins har et fantastisk talent, og et stort potensial, men han må bli bedre på relasjonelle ferdigheter, altså i samspillet med andre. Og han må bli bedre til å la ballen gå hurtig i lengderetningen, og han må lære seg at en pasning av og til kan være bedre enn en dribling eller et skudd.

Michael Owen er dermed en bedre spiller enn Oba Martins. På grunn av at han presterer stabilt, og har bedre relasjonelle og mentale ferdigheter.

Riktig, og igjen riktig! Martins er nok dessverre stort sett utviklet teknisk, men får han utviklet de mentale ferdighetene som du snakker om, pluss får prefeksjonert skuddet sitt, tror jeg han kan bli veldig god. Det fysiske er det ingenting i veien med.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #572 på: 13. Okt. 2007, 17:30 »
McLaren hadde i allefall vett til ikke å pine Owen gjennom 90 minutter idag. Ble byttet ut etter 70 minutter. Ingen mål idag, men han viser at han har teften i orden. Stikker ofte på løp og går ALLTID på potensielle returer fra keeper. Owen vil fortsette å score MANGE mål både for klubb og landslag. Gleder meg allerede til Spurs-kampen

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #573 på: 13. Okt. 2007, 18:28 »
Det var som ventet at det ville bli grei kjøring i dag. Jeg er derimot livredd foran onsdagens kamp på kunstgress i Russland. Jeg tror England vinner også den kampen, men jeg er livredd for Owen.

Martins har et fantastisk langskudd. Ingen tvil om det. Men han er ikke alltid like treffsikker. Litt sånn som Robert, som like gjerne skyter 10 meter utenfor som rett i krysset.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #574 på: 13. Okt. 2007, 19:11 »
Tror du det er Owen som bestemmer hvem som skal starte for England?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #575 på: 13. Okt. 2007, 19:16 »
Tror du det er Owen som bestemmer hvem som skal starte for England?

Selvsagt tror han ikke det, men Owen burde sagt til Mclaren at han ble igjen på tyneside for å ha full fokus på newcastle etter operasjonen..

Jeg er veldig frustrert over at Owen prioriterer England over Nufc.....jeg er helt sikker på at motivasjonsfaktoren til Owen for å prestere i Newcastle er spill for England! Og det står jeg ved inntill Owen forlenger kontrakten sin...Vil han ikke forlenge, kan vi selge han i januar så vi kan få penger igjen for han!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #576 på: 13. Okt. 2007, 19:25 »
Likte ikke helt artikkelen i VG idag om Owen.

Owen ble øverst på hot-listen på VG, og en av begrunnelsene var at han hadde vært krassig mot Sam Allardyce eller noe sånt.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #577 på: 13. Okt. 2007, 19:28 »
Likte ikke helt artikkelen i VG idag om Owen.

Owen ble øverst på hot-listen på VG, og en av begrunnelsene var at han hadde vært krassig mot Sam Allardyce eller noe sånt.

Dette har vel blitt avkreftet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #578 på: 13. Okt. 2007, 21:10 »
Owen kan reise til ein viss plass...

No er eg så dritt lei heile forbanna Owen. Han er ikkje Newcastle spelar i det heile, england meg her og england meg der. Faen til idiot.. No har han spelt nett litt for Newcastle etter skaden, så skal han spele frå start for England. Seriøst, kva feiler fyren? Og itilegg skal eine kampen gå på kunstgrass(russland kampen). Håpar fyren blir skada for evigt. (nesten som eg dritt i om at me ikkje får noko igjen for han ved evn.t eit salg)...

OWEN DU FORTENNER IKKJE Å SPELE I NEWCASTLE DRAKTA MEIR!!!

Beklager, men dette syns jeg var et ganske idiotisk innlegg fra deg, Christian.
Jeg er stort sett lei hele jævla styret fra media som gang på gang skal drive å lage styr rundt Owens tilstand. Har tidligere sagt at vi har vår egen David Beckham i Owen i media, og det stemmer jo. Det er jo helt på trynet idiotisk hva de klarer å lage saker av.
Hvorfor skal vi bli sjokkert over at Owen vil føre England til EM? England er vanligvis et helt annet lag med Owen på banen, akkurat som Newcastle også er det!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #579 på: 13. Okt. 2007, 21:15 »
England er IKKE et helt annet lag med Owen på banen kontra uten, det er heller IKKE Newcastle.....han er god, men det der er å overdrive Owens inflytelse på et lag...

Han har ikke satt et SÅNN preg på Newcastle denne sesongen, at vi kan si at Newcastle er to forskjellige lag med og uten Owen...med den avslutningen din ble innlegget ditt også ganske idiotisk....dessverre :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #580 på: 13. Okt. 2007, 21:24 »
Det syns jeg så alldeles ikke blir feil. Flere snakket i ettertid av kvalikkampene til England forrige måned om at Owen er grunnen til at alt ble snudd og England var på vei til EM igjen.
Og for vårs, vel, det syns jeg har vært synlig siden Souness og også nå. En matchfit Owen er helt uvurderlig, han er så genialt smart på topp, beveger seg så sinnsykt bra og hans egenskaper foran mål veit en hel verden om. Du så det så skjære enkelt mot Everton. Såklart, Emre var fantastisk, men det var Owen også. Han laget så ekstremt med rom og var hele tiden spillbar og effektiv med ballen. Var også nær scoring på egen soloprestasjon da han tvang frem en super redning fra Howard. Michael Owen er en klassespiss, og jeg syns at vi heller skal sørge for at Sam Allardyces nye treningsregime gjør han mer robust, og så gjøre alt i vår makt for å få han til å signere forlengelse av kontrakten.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #581 på: 13. Okt. 2007, 21:38 »
Så klart er Owen en klassespiss, men Newcastle har ingen spillere som gjør at laget er noe helt spesielt med "den spilleren" på banen....det nærmeste vi kommer det er Shay Given, med bakgrunn i hva han har prestert opp igjennom åra og som vi så forrige sesong....

Owen er en smart spiller, som har sin "FORSE" foran goalen hvor han er verdensklasse.....i spillets gang er han ikke noen fantastisk spiller...der er både Smith i form av sin arbeidskapasitet og innsats, Martins i form av sin uforutsgbarhet og evne til å skape ting på egenhånd og Viduka med sin duellkraft og styrke alle vel så gode, om ikke bedre enn Owen...Owen er og blir en avslutter, selvsagt trenger vi han i laget, men jeg husker krisestemningen for noen år siden da Shearer måtte stå over kamper..det samme er vi ikke i nærheten av med Owen når vi kan bruke en Smith, Viduka eller martins når Owen ikke er spilleklar!

Konklusjon: Owen er en strålende spiller, men vi har såpass med andre gode spisser som gjør at Owen ikke er SÅ viktig som at vi er et helt annet lag med/uten Owen..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #582 på: 13. Okt. 2007, 21:45 »
Syns da ikke Given er noe mer enestående for oss enn det Owen har vært, det syns jeg da denne sesongen har bevist lett.
Og du sier mye feil, for jeg mener altså at Owen bidrar med vel så mye som Martins spillmessig, som jeg har begrunnet ovenfor. Og i så måte er Owen og Martins våre to farligste bakromsspillere, og ettersom Owen er såpass mye dyktigere til å utnytte og skaffe seg rom blir han enormt viktig. Gud forby, men se på det på samme måte som når Craig Bellamy var på sitt beste for oss. Da var han faktisk utrolig viktig for oss.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #583 på: 13. Okt. 2007, 21:57 »
Hvis du leser det jeg skrev med Given, så ser du at jeg baserte det på tidligere sesonger..nok om det....

Om du mener jeg tar feil, så mener jeg det motsatte :P......men nå er det øyet som ser, som bedømmer hva man synes selv er viktig ;) Om du mener at Owen er uvurdelig for oss, er jeg uenig..jeg mener du da kraftig overvurderer Owens evner, når du sier vi er et helt annet lag med/uten Owen....men nok om det, man har alle forskjellige meninger på hva som er viktig for et lag uten at noen trenger å ha mer rett enn andre.. ;)

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #584 på: 13. Okt. 2007, 22:23 »
Owen er en smart spiller, som har sin "FORSE" foran goalen hvor han er verdensklasse.....i spillets gang er han ikke noen fantastisk spiller...der er både Smith i form av sin arbeidskapasitet og innsats, Martins i form av sin uforutsgbarhet og evne til å skape ting på egenhånd og Viduka med sin duellkraft og styrke alle vel så gode, om ikke bedre enn Owen...

Syntes dette blir feil å si. Owen er en veldig smart spiller og løper ofte i de rikitg rommene. Syntes vi så det mot Everton sist da vi lenge slet med å skape sjanser. Så kom Owen med sine lure løp og Emre med sin kreativ inn og da scoret vi to mål.