20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368709 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #555 på: 12. Okt. 2007, 15:02 »
15m er mye penger og sannsynligvis helt uten rot i virkeligheten. Igjen ser vi en artikkel totalt uten kildehenvisning eller noe annet. Så lenge basisen for historien er "Sven-Goran Eriksson reportedly wants to take Newcastle striker Michael Owen to Manchester City in the January transfer window" så kan vi ta dette med knusende ro. Er så slett journalistetikk i England at det er til å grine av.

Ser heller ingen grunn til at vi skal kvitte oss med mannen, selv for denne summen, da mannen er målgaranti og vil bli vanskelig og erstatte. At det er mye mas rundt ham er for meg totalt uten betydning. Om vi ikke tåler mediekjør så får vi drite i å ha stjerner i stallen (spesielt britiske) og gå for middelmådigheter istedet.

Helt enig.
Skal vi selge vår beste spiss? Neitakk, gjør heller alt som står i vår makt for å forlenge kontrakten hans!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #556 på: 12. Okt. 2007, 18:09 »
Det kan godt være at man city vil ha owen, men at han går dit har jeg ingen tro på Newcastle er en større klubb en city.
lt;3 Newcastle <3

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #557 på: 12. Okt. 2007, 18:16 »
Det kan godt være at man city vil ha owen, men at han går dit har jeg ingen tro på Newcastle er en større klubb en city.

Ja og nei på en måte. Pr. dags dato så er jeg nok redd for at City kanskje er "større" enn oss i kraft av at de er bedre og rikere enn oss.

Men i klubb som i greatness er vi størst helt klart, og det finansielle er jo fortsatt litt uvisst men har trua på at Ashley vil både investere i klubben, samt trygge driften slik at hjula går rundt i klubben helt av seg selv på sikt. City og Newcastle er igrunnen ganske like slik jeg ser det pr. dags dato, begge er litt svake hver for seg, men hadde vi krysset laga hadde gullet vært høyst sannsynlig. Slik jeg ser det er eneste grunnene til at Owen skulle ville gå til City at han er:
a: Helt idiot i hodet.
b: Eier hverken ryggrad eller lojalitet.
c: At dette forholdet mellom han og Svennis som pressen hyler om hele tiden er utilbørlig sterkt.
d: Sa jeg idiot i hodet?

Heldigvis er jeg rimelig sikker på at ingen av disse karakteristikkene er dekkende for Owens personlighet, og jeg fnyser av denne artikkelen som er noe oppkok en journalist har hostet opp 5 min før deadline. Bare synd at så mange (heldigvis få på newutd.no) bruker så mye energi på å bekymre seg over disse fablene til tabloidene.

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #558 på: 12. Okt. 2007, 20:30 »
15m er mye penger og sannsynligvis helt uten rot i virkeligheten. Igjen ser vi en artikkel totalt uten kildehenvisning eller noe annet. Så lenge basisen for historien er "Sven-Goran Eriksson reportedly wants to take Newcastle striker Michael Owen to Manchester City in the January transfer window" så kan vi ta dette med knusende ro. Er så slett journalistetikk i England at det er til å grine av.

Ser heller ingen grunn til at vi skal kvitte oss med mannen, selv for denne summen, da mannen er målgaranti og vil bli vanskelig og erstatte. At det er mye mas rundt ham er for meg totalt uten betydning. Om vi ikke tåler mediekjør så får vi drite i å ha stjerner i stallen (spesielt britiske) og gå for middelmådigheter istedet.

Helt enig.
Skal vi selge vår beste spiss? Neitakk, gjør heller alt som står i vår makt for å forlenge kontrakten hans!

beste spiss? der er jeg sterkt uenig.

han har vært i klubben lengere enn Martins, kosta mer penger, tjener mer penger, men Martins har scoret flere og bedre mål. For min del taler det for seg selv.

jajaja vet han har vært skadet osv, men det er nettopp derfor jeg syns vi bør selge han. La noen andre klubber måtte håndtere alt det stresset det er rundt ham, jeg er ihvertfall dritt lei.

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #559 på: 12. Okt. 2007, 21:00 »
Veldig nyansert framstilling må jeg si. Owen har så mange kvaliteter som Martins aldri har hatt og aldri vil få. Et skikkelig førstetouch for eksempel, litt bedre teknikk enn vår gjennomsnitts midtstopper, slike ting. Martins kommer seg fram på grunn av den enorme farten sin, blant annet, og også et glimrende overblikk, men det har også Owen, bare at han er en nye mer komplett spiller enn vår kjære Martins!
Så, skal vi gi han litt skadefri tid på å komme i form, eller skyte oss selv i foten og kaste han på dør med en gang?

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #560 på: 12. Okt. 2007, 21:02 »

beste spiss? der er jeg sterkt uenig.

han har vært i klubben lengere enn Martins, kosta mer penger, tjener mer penger, men Martins har scoret flere og bedre mål. For min del taler det for seg selv.

Så en spiller som 200 kamper og scorer 50 mål er bedre enn en spiller som scorer 20 mål på 30 kamper?

I følge Wikipedia har Martins scoret 14 mål på 41 kamper
Owen har scoret 9 mål på 20 kamper for oss. Det gir 0,45 mål per kamp. Martins har 0,34 mål per kamp.

Jeg liker egentlig ikke å si at pga. av tall så er han en bedre spiller, men spissplassen er litt spesiell siden deres jobb er hovedsaklig å score og der er Owen bedre enn Martins.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #561 på: 12. Okt. 2007, 22:45 »
Veldig nyansert framstilling må jeg si. Owen har så mange kvaliteter som Martins aldri har hatt og aldri vil få. Et skikkelig førstetouch for eksempel, litt bedre teknikk enn vår gjennomsnitts midtstopper, slike ting. Martins kommer seg fram på grunn av den enorme farten sin, blant annet, og også et glimrende overblikk, men det har også Owen, bare at han er en nye mer komplett spiller enn vår kjære Martins!
Så, skal vi gi han litt skadefri tid på å komme i form, eller skyte oss selv i foten og kaste han på dør med en gang?

Ja, uten tvil. Og Owens geniale fotballhode og øyne for mål gjør han til en mye mer effektiv spiss, samt at Owen generelt også bidrar mer til laget, enn Martins som litt for ofte skal gjøre ting selv.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #562 på: 12. Okt. 2007, 23:22 »
Jeg liker egentlig ikke å si at pga. av tall så er han en bedre spiller, men spissplassen er litt spesiell siden deres jobb er hovedsaklig å score og der er Owen bedre enn Martins.

Da er ikke Rooney mye å samle på....

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #563 på: 13. Okt. 2007, 02:25 »

Ja, uten tvil. Og Owens geniale fotballhode og øyne for mål gjør han til en mye mer effektiv spiss, samt at Owen generelt også bidrar mer til laget, enn Martins som litt for ofte skal gjøre ting selv.

Så langt denne sesongen har Martins lagt opp til 50% av Owen sine mål :P

Men uansett, å si at vi skyter oss selv i foten med å kaste han på dør med en gang er jo litt drøyt. Han har vært her i OVER to sesonger, og vi har stort sett bare fått mediedekning ut av det.

Heinrich

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #564 på: 13. Okt. 2007, 03:22 »
Vel, Owen er ikke den eneste spissen som har fått en del gratissjanser denne sesongen, hvis det var det du ville frem til.
Martins kan score fine mål, ja!
Men prøv å se litt lenger enn til nesetippen på dette, du lyver hvis du sier at en skadefri Owen er en dårligere spiss enn Martins, og at du heller ville hatt Martins enn en skadefri Owen forrige sesong.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #565 på: 13. Okt. 2007, 14:25 »
Om Man City vil smelle 15 mill på Owen er det uffatelig mye, og må vurderes. Owen skadefri og i form er uten tvil en av de beste i England. Men mannen er mye skadet. Og kanskje Anelka for rundt 7-8 mill er en god deal.

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #566 på: 13. Okt. 2007, 16:00 »
Men prøv å se litt lenger enn til nesetippen på dette, du lyver hvis du sier at en skadefri Owen er en dårligere spiss enn Martins, og at du heller ville hatt Martins enn en skadefri Owen forrige sesong.

Uansett hvilken spiller det dreier seg om så må man jo ta skader med i beregninga, det er du vel enig i? Så å si at "en fullstendig skadefri Owen er bedre" blir jo litt feil med tanke på at mannen blir skada annenhvert minutt.

Og ja, jeg mener at Martins er bedre enn Owen. Han er raskere, yngre, har bedre skuddfot, vinner flere hodedueller (mannen har jo enorm spenst til å være så lav).

Owen har selvølgelig noen kvaliteter som er bedre enn Martins sine, men hvis man setter negative opp mot positive med de to, så syns jeg Martins kommer klart best ut.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #567 på: 13. Okt. 2007, 16:21 »
Jeg mener også at Martins er bedre enn Owen, men aller helst vil jeg se de begge sammen på topp!!

Når det er sagt har Owen bedre avslutter egenskaper, som selvsagt er viktig....mens Martins har ekstremferdigheter som gjør at han kan avgjøre og vinne kamper på egenhånd...dessuten skaper martins sjanser for sine lagkamerater, noe Owen gjør svært sjeldent.....

Får vi 15mill pund for Owen er det bare å selge....han er ikke uerstattelig for newcastle....dessuten setter Owen en stopper for BigSams ønske om å spille 4-3-3, dermed er Owen blitt en byrde for Sam, fordi Sam legger opp en annen formasjon med Owen i laget..Hadde det vært opp til meg så hadde Owen og Martins spilt sammen, skal vi kvitte oss med en av de ville jeg kvittet meg med Owen..

Er heller ikke særlig begeistret over at Owen er på england samling denne uken...han burde vært i newcastle og forberedt seg på spurs kampen..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #568 på: 13. Okt. 2007, 16:39 »
Hvorvidt folk er positiv eller negativ til at Owen er på landslaget er egentlig ganske uviktig, men en hel nasjon minus Newcastle vil ha deres beste målscorer med, han er faktisk en av de viktigste spillerne til England.
Syns rett og slett det er helt bak mål å si at Oba er like god som Owen, og at Oba også skaper mer enn Owen for andre er jeg ikke enig i bestandig. Oba har så store mangler som lagspiller og hva fotballforståelse angår. Pluss at han er så ufattelig frustrerende ustabil. At han kan score mål som pokker og delvis herje i noen perioder skjuler ikke det faktum at han kan være rævva i større perioder. Jamfør forrige sesong, og denne sesongen også.
Jeg er nok ikke i tvil om at jeg vil foretrekke en verdensklasses spiss som Owen fremfor Oba.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #569 på: 13. Okt. 2007, 16:59 »
Owen er i mine øyne klart bedre enn Oba Martins. Alt hander ikke om tekniske ferdigheter, men la oss nå se. Owen har et bedre førstetouch, og kombinert med en egen løpsteknikk, så skaffer han seg ALLTID 2 meter på nærmeste motstanderen når han mottar ballen, og da har han plutselig tid til å sikte inn og plassere skuddet i mål. Han er ingen dribler, han scorer særdeles sjelden fra mer enn 20 meters hold. Men han scorer mål på en regelmessig basis. Samhandlingen til Owen er mye bedre. Han leser spillet glimrende, plasserer seg alltid godt og prøver alltid å være spillbar for ballfører. Han slår også gode pasninger og har et bedre blikk for lagkamerater enn Martins. Veldig god til å flikke ballen videre uten at den forandrer bane, og sinker på ingen måte spillet. Owen trives med et høyt tempo i spillet.

Martins' tekniske ferdigheter er i utgangspunktet bedre. Han skyter veldig hardt, men ikke alltid like presist, uansett om det er fra fem eller 25 meters hold. Han er en fantastisk dribler, men han senker tempoet på spillet, fordi han er glad i å føre ball. Obas relasjonelle ferdigheter er veldig lite utviklet, og han sliter derfor med å kommunisere med medspillerne. Han er typen som vil ha ball på fot, ikke i rom, og ødelegger på den måten en del av flyten i spillet. Han er ikke typen som beveger seg like mye uten ball. Og vi ser at han er en veldig ustabil målscorer. Scoret et flott mål mot Man City, men vi så hvordan han bommet på åpenbare sjanser mot Arsenal og West Ham (tror jeg det var). Han er veldig, veldig god helt til han skal sette ballen i mål.

Mentalt mangler Martins fremdeles mye. Selv om han har stor selvtillitt, preger det han hvis han ikke scorer mål på noen kamper. Han er ikke alltid den som tar mest tak når vi sliter som mest. For all del, Martins har et fantastisk talent, og et stort potensial, men han må bli bedre på relasjonelle ferdigheter, altså i samspillet med andre. Og han må bli bedre til å la ballen gå hurtig i lengderetningen, og han må lære seg at en pasning av og til kan være bedre enn en dribling eller et skudd.

Michael Owen er dermed en bedre spiller enn Oba Martins. På grunn av at han presterer stabilt, og har bedre relasjonelle og mentale ferdigheter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon