20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368786 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #540 på: 30. Sep. 2007, 14:14 »

Farmer86

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Owen england eller newcastle?
« Svar #541 på: 11. Okt. 2007, 19:31 »
leser nå på bbc at det er stor debatt rundt owens lojalitet til newcastle.

hva tror dere bruker han newcastle kun som et springbrett til england?

for min egen del tror jeg owen er mer glad i england enn han er i newcastle

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Owen england eller newcastle?
« Svar #542 på: 11. Okt. 2007, 19:45 »
Tror også Owen ville proritertt England foran Newcastle.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Owen england eller newcastle?
« Svar #543 på: 11. Okt. 2007, 19:59 »
Er det ikke mulig å prioritere begge?!?

Jeg tror han er lojal mot begge.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #544 på: 11. Okt. 2007, 20:19 »
Nja
Prioritering går ut på og velge ut det viktigeste først/kronologisk, etter betydning/ gi fortrinnsrett/ Så da må nesten lista vere 1 England 2 Newcastle eller 1 Newcastle 2 England

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #545 på: 11. Okt. 2007, 20:40 »
1 Newcastle
2 England

Det er jo noe han for øvrig var ute å sa like etter operasjonen. Media er ute etter han hele tiden, og det er en karusell som mange kaster seg på. Jeg er også frustrert over at han har hatt så få kamper for klubben, men jeg tror ærlig talt at han helst ville spille alle de kampene han har gått skadet. At han prioriterer landslaget høyt synes jeg er helt ok. England sliter i kvaliken, og et mesterskap uten England ville ærlig talt vært ganske kjedelig... Dessuten ville vel de fleste ønske å presentere landet sitt mest mulig. Jeg er rimelig sikker på at Owen og Big Sam har snakket om dette i forkant. Han får mer kamptrening med å spille for landslaget og kommer ennå mer skjerpet tilbake til klubblaget.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #546 på: 11. Okt. 2007, 22:40 »
Jeg synes vanskelig vi kan kritisere Owen for at han er selvskreven i den engelske landslagstroppen. Det er ingen andre spisser som han i England i dag. Verken Rooney, Bent, Defoe, Crouch eller Ashton er typiske goalgettere, som har scoringer i blodet. Og Owen er jo den som må redde et ellers småsvakt England, ettersom FA gjorde et så hårreisende valg av ny landslagssjef da Svennis sa takk for seg.

Owen blir selvfølgelig kalt opp til landslaget når han er frisk. Og han er et selvsagt førstevalg på topp også, ettersom han ikke har noen reelle konkurrenter. Som han selv sier i dag, så har han blitt kalt "Englands Michael Owen" helt siden han scoret det vanvittige målet i VM98 i kvarftinalen mot Argentina.
Det er ikke Owen selv som har valgt å slite med skade. Det er ikke Owen selv som har valgt at landskampene skal komme akkurat på et tidspunkt hvor han nylig har returnert fra skade.

Owen ser det som en stor ære å representere England. Det sier seg selv. Og en viktig grunn til at han i utgangspunktet valgte oss var jo at han måtte spille fotball for å bli med til VM i Tyskland i 2006. Tror ikke akkurat Owen hadde planlagt å bli skadet på nyttårsaften, for så å gå skadet i fire måneder, før Glenn Roeder fikk klar beskjed av FA om at Michael Owen ikke skulle risikere noe ved å spille klubbkamper for Newcastle (jeg gjør regning med at den beskjeden kom fra FA, tror ikke Roeder med vilje lot være å bruke Owen - ettersom han ikke engang fikk spille i Shearers testimonial), og at han skulle spares til England begynte oppkjøringen til VM (en avgjørelse jeg mistenker at var avgjørende for at Owen ble skadet mot Sverige). Tror Owen gjerne ville spilt i sesongavslutningen for Newcastle jeg. Jeg tror Owen mer enn gjerne ville spilt både mot Bolton, Villa og Boro i sesongåpningen i år. Og som Owen selv sier, hvorfor skulle han plaget livet av seg for å bli klar til Everton-kampen, hvis landslaget var det viktigste?

Han setter landslaget høyt, og det skal han få lov til. Men jeg oppfatter Owen som en spiller som er meget klubblojal, og som alltid ønsker å spille fotball, uansett om det er for Newcastle eller England. Ingen har lyst til å bli alvorlig skadet i VM - når du knapt har spilt en kamp for den klubben du ble kjøpt til et år tidligere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #547 på: 12. Okt. 2007, 00:44 »
Nja
Prioritering går ut på og velge ut det viktigeste først/kronologisk, etter betydning/ gi fortrinnsrett/ Så da må nesten lista vere 1 England 2 Newcastle eller 1 Newcastle 2 England

Vel, dette gjelder bare dersom en prioritering utelukker den andre, hvis ikke kan man fullt ut prioritere begge. Altså gi full gass for både England og Newcastle. Jeg mener Owen har kapasitet til begge i mange år enda, og så lenge verdenseksperten på disse operasjonene sier han er klar så får vi velge å tro det. Allardyce har kanskje andre bekymringer utover kun denne skaden, og er muligens redd for at Owen brenner lyset litt i begge ender. Dette handler om form og styrke i 50 kamper fra august til mai, og ikke om man spiller 90 minutt 5. eller 15. oktober. Det er iallefall en tanke...

Angående Owen så synes jeg han gjør det rette, og som fotballspiller selv kjenner jeg den følelsen om at man vil spille fort som f*** etter skade. Owen er en proff, og etter alle øyesyn newcastlelojal type som nok vet hva han driver med. Etter de siste årene med nedturer tror jeg nok han ikke gambler med sin egen karriere og bidrag til både klubb og land.

Flott å se at mannen er sulten som et udyr på å spille istedet for å slappe av og nyte statusen og tilværelsen som superstjerne i nordøst!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #548 på: 12. Okt. 2007, 10:27 »
Jeg føler meg usikker på denne Russland kampen.. Den går på kunstgress?? Om det er heldig for Owens helse, det er jeg meget usikker på.. Men stoler på at Owen vet hva han gjør..Håper iallefall det..
Håper det blir som sist han kom tilbake fra skade, da han spilte 70 min..Det verste som kan skje, er at han blir skadet nå.. Da er det ikke bare Allardyce som blir forbannet tror jeg, men kansje også fansen.. Tror de er ganske frustrerte over de mange skadene..
Jeg mener det tjener til det beste vist Owen spiller den ene kampen på naturgrass, å kansje en omg på kunstgress.. Da vil vi forhåpentelig ha en matcfit Owen, hjemme mot Tottenham..
Uansett lykke til Owen.
Manchester City boss Sven-Goran Eriksson is desperate to sign Newcastle's England striker Michael Owen in the January transfer window, for about £15m. (The Sun)
Legger inn denne morsome greia her, fra den seriøst kilden The Sun..
http://www.football365.com/story/0,17033,8701_2796582,00.html......http://www.football365.com/story/0,17033,8701_2796572,00.html.......Owen for Anelka?? Dette er litt mere utfyllende en den lille linken over.
Men at Owen ikke er helt fornøyd for tiden, det tror jeg faktisk..
« Siste redigering: 12. Okt. 2007, 10:37 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #549 på: 12. Okt. 2007, 11:26 »
Er noen overhodet det minste sjokkert over at det startes spekulasjoner over Owen allerede nå? Herregud altså.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #550 på: 12. Okt. 2007, 12:04 »
15M pund for Owen?Wow SELG!

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #551 på: 12. Okt. 2007, 12:08 »
Svennis er visst gira:

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1780_2796627,00.html
'
For min del er jeg så sinnsykt lei av alt maset om Owen, at hvis Svennis vil bruke noen millioner, så bør vi SELGE!

"owen er skada, owen tilbake, owen sier han gir alt for newcastle, owen gir alt for england, owen linka til flere klubber" osv osv osv.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #552 på: 12. Okt. 2007, 12:56 »
Hvorfor i helvete skal vi selge Owen ? Du må begrunne det mer enn med at det er mye "mas" rundt fyren i hvertfall, hva faen da..Er vel ikke Owen sin feil at alle mulige folk prøver å dra han ned i driten hele tida, det gjelder forsåvidt også en del folk på dette forumet
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #553 på: 12. Okt. 2007, 13:53 »
Dette er  bare rubbish, det håper jeg alle skjønner. Owen går ikke til en annen Premier League klubb, så lenge det ikke er snakk om Liverpool.

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #554 på: 12. Okt. 2007, 14:44 »
15m er mye penger og sannsynligvis helt uten rot i virkeligheten. Igjen ser vi en artikkel totalt uten kildehenvisning eller noe annet. Så lenge basisen for historien er "Sven-Goran Eriksson reportedly wants to take Newcastle striker Michael Owen to Manchester City in the January transfer window" så kan vi ta dette med knusende ro. Er så slett journalistetikk i England at det er til å grine av.

Ser heller ingen grunn til at vi skal kvitte oss med mannen, selv for denne summen, da mannen er målgaranti og vil bli vanskelig og erstatte. At det er mye mas rundt ham er for meg totalt uten betydning. Om vi ikke tåler mediekjør så får vi drite i å ha stjerner i stallen (spesielt britiske) og gå for middelmådigheter istedet.