20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Angrepet  (Lest 6393 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ameobinho

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Angrepet
« på: 24. Feb. 2006, 12:44 »
Hva syns folket om det angrepet vi har per i dag? Blir Ameobi arvtageren til Shearer, eller må vi finne en ny? Mange trodde vi hadde funnet han ta Kluivert kom, men dette viste seg å være et "bomkjøp" Ameobi har imponert meg i det siste må jeg si. Hadde han vært en mer typisk goalgetter og hatt litt bedre avslutninger, tror jeg han kunne blitt den vi trenger for å være med i toppen. Jeg synes avslutningstrening bør stå høyt på lista hos Ameobi foran neste sesong. Får han orden på dette vi han nok kunne hevde seg i PL neste sesong. Ellers har vi jo Chopra som vi venter på skal slå igjennom, men bør vi ikke signe en ny spiss som garanterer 20 mål pr sesong?
NNERN FEISERN MEGET ØERN JAERN JAERN JAERN

plebbster

• Gjest
Angrepet
« Svar #1 på: 24. Feb. 2006, 13:00 »
Ethvert bomkjøp er bedre enn Ameobi ihvertfall. Jeg ser helst at Michael Owen får nummer ni.

MaKo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Angrepet
« Svar #2 på: 24. Feb. 2006, 13:17 »
Ameobi kan ikke regnes som en arvtager til Shearer  :!:
Jeg satt og leste litt her i går på forumet (registrerte meg igår) da så jeg en som nevte Jason Roberts (Wigan sin spiss) tror kanskje ikke det hadde vært så dumt kjøp, Jason har jo både styrke i kroppen, på hodet og han er veldig rask.

Men synes en klubb som NUFC burde klar å hente inn en skikkelig kvalitetsspiss til, siden jeg regner med at det er endel som vil spille sammen med Owen på topp.

Når det gjelder Chopra har jeg mindre og mindre tro på at han kommer til å slå igjennom, han blir vel som Matt Jansen (tidligere Rovers spiller) tenker jeg som ble spådd til å bli et stort spiss talent  :lol: .

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Angrepet
« Svar #3 på: 24. Feb. 2006, 14:43 »
Kjøp en ny klassespiss og behold Ameobi som backup!

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Angrepet
« Svar #4 på: 24. Feb. 2006, 14:53 »
Skjønner ikkje koffor alle vil ha Shola vekk, vi har fått han opp fra akademiet, har aldri betalt noe for  han, det eneste vi betaler er lønninger, han har gode forutsetninger for å bli bedre, må bare trene mer på avslutninger.

Vi trenger ikkje å kvitte oss med han,beholder han så lenge han vil bli. Tror han kan bli god i lag med Owen neste år, men vi kan gjerne kjøpe en veldig god spiss, siden Owen er mye skadet, Ameobi sliter med hoften Luque trenger tid og Shearer legger opp.
Har lyst på Defoe,Darren Bent eller Jason Roberts, helst en en av de to sistnenvnte som kan konkurere med Ameobi

Owen er selvskreven, Dyer kan spille spiss visst det blir nødvendig og Chopra backup.
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Angrepet
« Svar #5 på: 24. Feb. 2006, 15:16 »
Spørs jo hva slags ambisjonsnivå vi som klubb skal legge oss på. Ameobi har overhodet ikke prestert noe som tilsier at han skal være en spiss som skal føre til heder og ære i Newcastle sålangt, og for hver dag som går blir jo også troa mindre. Vi bør såklart gjøre alt som står i vår makt for at Owen spiller i trøye nummer 9 neste sesong, så må vi ha inn minimum en spiss til. Minimum.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Angrepet
« Svar #6 på: 24. Feb. 2006, 15:22 »
Ja,vi trenger en å konkurrere med Ameobi og vi skulle hatt en god backup for Owen,men Luque kan jo spiklle spiss og, Darren Bent blir vel dyr,men han og Henri Camara hadde vært fint å få.. spørs om de ikkje blir for dyr,tviler på at Camara vil til oss som backup for Owen, vi prøvde jo oss på han i sommer..

Lua Lua tilbake kanskje..:)

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Angrepet
« Svar #7 på: 24. Feb. 2006, 16:10 »
Synes vi kan kjøpe en klassespiss og om vi finner ut at Luque ikke er noe å satse på så kan vi selge ham. Jeg er fortsatt villig til å gi Luque flere sjanser, men er ikke direkte imponert over det jeg har sett til nå...

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Angrepet
« Svar #8 på: 24. Feb. 2006, 17:01 »
Men likevel mener du at Ameobi gjør en god jobb? Det er slik jeg har forstått det ihvertfall. Ameobi har ikke prestert noe bedre enn Ameobi.

Vi kan ikke satse på Ameobi. For all del, vi trenger ikke kvitte oss med han. B-laget trenger jo spillere de også, men vi har vel høyere ambisjonsnivå? Eller?

Det dårligste argumentet hittil er vel at vi bør bruke Ameobi fordi vi ikke har kjøpt han. Hva er det for noe? Det er prestasjonene som teller, ikke bakgrunnen. Slik stova er nå, så presterer ikke Ameobi godt nok til at han skal få spille.

Da er angrepet for dårlig. Som kjent, legger gud opp etter sesongen. Da sitter vi igjen med Ameobi, Owen og Chopra som kandidater. Det funker bare ikke. Ikke godt nok, ikke per dags dato.

Da er vi tvungen til å hente en ny spiss. Hvem det er/burde være kan vi bare spekulere i.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Angrepet
« Svar #9 på: 24. Feb. 2006, 17:25 »
Ameobi har ikke vært i sitt livs form i år, men han har allikevel prestert bedre enn Luque. Og ja, jeg vet at Luque har slitt med skader, manglende tillit og tilpasningsproblemer. Vi har ingen garanti for at Luque skal slå til neste sesong heller. Derfor synes jeg det kanskje er like greit å selge ham uten noe særlig tap, nå som vi har sjansen og heller ta sjansen på en ny spiller. Kanskje en engelsk en vi har større garantier for vil lykkes...

Ameobi er en billig spiller i drift, som vi ikke får penger for, og som i allefall når han er i form gjør en god jobb på banen. Derfor vil jeg heller selge Luque enn Ameobi... Sier ikke at Ameobi skal spille fast. Ser for meg at vi kjøper en klassespiss som kan spille sammen med Owen.

Egentlig trenger vi 2 spisser. Owen er ofte skadet og vi vil sikkert få skader på andre spisser også. Når i tillegg Chopra er langt i fra god nok for Premier League burde vi hentet inn en rimelig backupløsning i tillegg til den klassespissen.

Hvis det stemmer at Shepard er villig til å gi 30 mill pund til den nye manageren vil han da ha rikelig med penger igjen til å styrke forsvaret i tillegg. Skal vi beholde Luque og få tilbake Milner vil vi ikke trenge forsterkninger på midtbanen. Selger vi  Luque vil vi ha enda mere penger å bruke og kan kanskje kjøpe en ny midtbanespiller...

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Angrepet
« Svar #10 på: 24. Feb. 2006, 17:30 »
Poenget er at koffor i helvete skal vi selge Ameobi når han har så gode ferdigheter,han må bare få det ut på banen, han trenger å trene på avslutninger og han er god nok som backup. Når han nye spissen og Owen har spillt i 70 minutter så kommer Ameobi innpå, tror ikkje det er så mange forsvarere i England som blir så glad for å få Ameobi i trynet når de er slitne. Han er jo lokal gutt og!

Vi må beholde Ameobi, men vi trenger selvsagt en spiss som kan erstatte Shearer i tillegg, selv om det kommer til å bli jævlig vanskelig.

Altså, då har vi Ameobi,Luque,Chopra og han nye.

Fattar du?

Og argumentet var ikkje at "vi skulle bruke Ameobi fordi vi ikkje hadde kjøpt han" men at vi skal beholde han, fordi det skader ikkje å beholde en spiss med hans styrke,høyde, kraft og teknikk når vi ikkje har betalt en dritt for å få han til klubben

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Angrepet
« Svar #11 på: 24. Feb. 2006, 17:32 »
Nå må vi våkne her. Her er de kalde og brutale fakta fra Ameobi som Newcastle spiller:

Nå tar jeg med alle turneringer (bortsett fra treningskamper)

194 ganger har han vært på banen. 108 av de fra start. Han har scoret 34 mål - 18 i ligaen - 10 i e-cupen (hvor han faktisk har en brukbar statistikk) og resten i FA og ligacupen.

Jeg spør: Er dette godt nok for en spiss? Er dette godt nok for en spiss som maser om å få overta den legendariske nummer 9? Skal Newcastle være fornøyd med spisser som scorer lite? IKKE FAEN! Ameobi har å finne seg i å være backup for all evighet dersom han skal være i denne klubben. Viss ikke han er fornøyd med det kan han komme seg vekk. Klubber som Pompey, Birmingham og W.B.A har sikkert bruk for han.

At han er lokal driter jeg i. Leverer man ikke godt nok, så gjør man ganske enkelt ikke det. Fatter ikke at enkelte vil favorisere Ameobi bare p.g.a han er lokal. Hadde Ameobi vært en innkjøpt spiller ville nok de som forsvarer Ameobi nå ha slaktet han tipper jeg.

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Angrepet
« Svar #12 på: 24. Feb. 2006, 17:36 »
Forsvarer ikkje han fordi han er lokal, men sier bare at det er eit pluss at han er fra newcastle, og eg forsvarer han fordi eg liker Ameobi veldig godt. Når han spiller spiss i 4 4 2 så spiller han faktisk bra, og de som sier at han spillte mye spiss kan ikkje ha sett kampene, for selvom han var linet opp som makker til Shearer så spillte han i en hengende rolle litt bak shearer

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Angrepet
« Svar #13 på: 24. Feb. 2006, 17:37 »
Sitat fra: "Supersylthe"
Ameobi har ikke vært i sitt livs form i år, men han har allikevel prestert bedre enn Luque.

Så har vel Ameobi får ganske mange flere sjanser enn Luque så langt. Mens Ameobi gang på gang har fått fornyet tillit etter dårlige kamper blir Luque plassert på benken etter 2 dårlige kamper. Dette er forskjellsbehandling av verste sort. Hvorfor ikke gi Luque en såkalt "run" med kamper fra start slik Ameobi har fått flerfoldige ganger opp gjennom årene? En spiller trenger å bli varm i trøya for å prestere. Luque blir ikke varm i trøya av å hele tiden varme benken. Roeder og trenerteamet snakker om at han mangler kamptrening. Hva med å la han spille kamper da? Herregud.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Angrepet
« Svar #14 på: 24. Feb. 2006, 17:49 »
Statistikken taler for seg selv. I følge den går det 6 kamper mellom hvert mål Ameobi scorer. Det er 540 minutter. Er det bra? Hjelper det da at han "har teknikk og styrke"?

Prøv og svelg stoltheten. Prøv og tenk dere om. Se på det litt objektivt. Jeg og øsnker så inderlig at Ameobi skal være god. Jeg ønsker så inderlig at han skal bli avtageren til Gud. Men han kommer ikke til å bli det!

Kanksje, men bare kanskje, hvis han får 300 kamper til på a-laget. Da kan det kanskje løsne for han. Men da har vi spilt med en mann mindre på banen. En mann mindre har fått prøvd seg. En mann som kunne gjort det bedre for laget.

For det viktigste her er vel laget? Og ikke enkeltmennekser? For hadde dere tenkt på lagets beste, hadde dere nok kommet fram til at lagets beste ikke ville inkludert Ameobi fra start.

Og at dere kan finne på og mene at vi bør satse på Ameobi framfor Luque skjønner jeg meg bare ikke på... Men det er nå så som så!

Sitat
Vi har ingen garanti for at Luque skal slå til neste sesong heller. Derfor synes jeg det kanskje er like greit å selge ham uten noe særlig tap

Der motsier du jo deg selv. Luque er en så fantastisk spiller, at vi taper om vi ikke lar han spille. Er det prestasjoner eller penger som betyr mest for deg? Jeg bare spør...
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.