20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hva vi trenger!  (Lest 9443 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Hva vi trenger!
« Svar #30 på: 02. Mars 2006, 13:29 »
Helt enig med Parker og folesvert.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Re: Hva vi trenger!
« Svar #31 på: 02. Mars 2006, 16:34 »
Sitat fra: "GeirAndreas"
Det vi trenger er spillere som elsker klubben og fansen, og som vil gjøre alt i sin makt for å oppnå det beste resultatet.

>> I 2006 blir det altfor tøft å kreve at spillerne skal elske klubben og fansen. Hva vi derimot kan og skal kreve er PROFESJONELLE fotballspillere, som alltid viser innsats. Spillere som vet at uten fansen så ville de vært ingenting, og som vet at det er folkene på tribunen som i praksis betaler de absurde lønningene.

Det blir for eksempel altfor mye forlangt å kreve at Michael Owen skal elske Newcastle United. Han er tvers igjennom rød. I forhold til Newcastle har han kun et rent arbeidstakerforhold, men et profesjonelt sådan. Det har ikke skortet på innsatsen i kampene han har spilt, i motsetning til mange andre spillere de siste årene.

For å elske klubben som spiller, tror jeg enten du må være fra Newcastle, eller at Newcastle er den første profesjonelle klubben du er i. For de fleste andre er klubbfølelse mer et fremmedord enn et stikkord.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hva vi trenger!
« Svar #32 på: 03. Mars 2006, 12:33 »
Det er forskjell på Parker og Taylor.
Steven Taylor lever og ånder for Newcastle United. Han elsker klubben. Og for han er det en "dream come true" hver gang han drar på seg den sorte og hvite drakta og går ut på St. James' Park.

Parker trives veldig godt i Newcastle, men han er ikke i nærheten av å elske klubben som Taylor gjør. Jeg tror nok følelsene for moderklubben er sterkere enn følelsene for Newcastle hos Parker.

Michael Owen har også utallige ganger sagt hvor godt han trives og hvordan han gleder seg til å ta på seg newcastle-drakten igjen. Men følelsene ligger i Liverpool.

Selv om verken Emre, Owen eller Parker elsker Newcastle, så vil de fortsatt gjøre sitt ytterste for at laget skal vinne fotballkamper.
Men å si at Parker elsker Newcaslte, blir feil. Ja, han elsker situasjonen han er i akkurat nå, når han er førstevalg på Newcastles midtbane. Og laget gradvis begynner å prestere godt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Hva vi trenger!
« Svar #33 på: 03. Mars 2006, 12:57 »
Jeg tror at alle spillerene som er nevnt ovenfor har eller begynner å få følelser for klubben. Nettopp fordi det er så stor entusiamse, fult hos hver lørdag, og det er så mange som følger laget.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Hva vi trenger!
« Svar #34 på: 03. Mars 2006, 13:45 »
Enig med joakim her.

For at du skal kunne elske en klubb tror jeg nesten du bør ha blitt oppfostret i nettopp denne klubben.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Hva vi trenger!
« Svar #35 på: 03. Mars 2006, 16:12 »
Jeg er ikke fra Newcaslte, men hadde jeg fått sjangsen til å spille for de hadde jeg elsket den...
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Hva vi trenger!
« Svar #36 på: 03. Mars 2006, 17:24 »
Det er lett for oss Newcastle tilhengere å si!:)

Men hvorfor skulle ikke Parker elske Chelsea i stedet?? Eller Charlton... I Charlton var han jo en gud blant supporterne.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hva vi trenger!
« Svar #37 på: 04. Mars 2006, 01:10 »
Tror Parker elsker Newcastle mer enn Chelsea, for å si det sånn. Du trives ikke med å ikke spille fotball.

Og gudestatus har han jo omtrent her også.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Hva vi trenger!
« Svar #38 på: 04. Mars 2006, 02:43 »
Men så lenge man gir alt man har, er trofast og oppfører seg proffesjonelt, hvorfor skal man da egentlig "elske" klubben i den forstand at man vil dø for den? Det er vel strengt tatt prestasjonene som er det viktigste? Er ihvertfall det for meg.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Hva vi trenger!
« Svar #39 på: 04. Mars 2006, 11:34 »
Sitat fra: "Joakim"
Tror Parker elsker Newcastle mer enn Chelsea, for å si det sånn. Du trives ikke med å ikke spille fotball.

Og gudestatus har han jo omtrent her også.

Han spilte fast i begynnelsen. Så hvorfor han ikke skulle elsket Chelsea er ikke så veldig mye mer utrolig enn at han skulle elsket Newcastle... Hvis han blir satt ut av Newcastle laget forsvinner han jo garantert her i fra også.

Scott Parker er vel ikke akkurat gud blant fansen, hvertfall ikke for meg. Shearer er gud, ingen andre.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hva vi trenger!
« Svar #40 på: 04. Mars 2006, 13:58 »
Jeg sier ikke at Parker er gud, men han har en veldig høy stjerne hos fansen, og jeg mener det er tett opptil gudestatus.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Hva vi trenger!
« Svar #41 på: 04. Mars 2006, 16:00 »
Helt enig i at han har høy status. Men gudestatus er det få som har mener jeg!:) Kun de som har blødd for klubben i mange år..

Shearer, Given, Rob. Lee er noen av de jeg setter oppe i den kategorien. Parker er høyt oppe!:) Håper vi en dag kan kalle han gud!:)

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Hva vi trenger!
« Svar #42 på: 04. Mars 2006, 16:38 »
Sitat fra: "Joakim"
Jeg sier ikke at Parker er gud, men han har en veldig høy stjerne hos fansen, og jeg mener det er tett opptil gudestatus.

Jeg ville heller sagt heltestatus.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Hva vi trenger!
« Svar #43 på: 04. Mars 2006, 18:21 »
Parker har uten tvil spilt seg til heltestatus iløpet av denne sesongen. Og dersom han fortsetter slik noen sesonger er han lett gud.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Agurksaft

• Gjest
Hva vi trenger!
« Svar #44 på: 06. Mars 2006, 13:03 »
Newcastle treng ein vensteback utan rastahår!
Ein back som ikkje tek 5 sklitaklingar i løpet av ein kamp når han kan like godt stå på beina.
Babayaro har heilt klart sine kvalitetar, han er rimeleg god offensivt og har god teknikk men han gjer alt for mykje rart og er langt i frå botnsolid defensivt.