20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Innvandrere  (Lest 31932 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Innvandrere
« Svar #45 på: 23. Feb. 2006, 16:27 »
Tror det er du som har misforstått jeg, ikke vi. Det var sinnsykt mange som protesterte. På feile måter. På helt feile prinsipper.

For det er der forskjellen ligger. Hadde noen gjort noe slikt mot oss, hadde ikke vi holdt på på samme måte. Vi hadde helt sikkert demostrert. Men vi hadde ikke drept, vi hadde ikke plyndret og vi hadde ikke ødelagt. Der har du forskjellen.

Noen ganger virker det som om de er på apestadiet.

Og det som irriterer meg en del også, er slike som deg. Uansett hva muslimer gjør galt, uansett HVOR galt det er, så vrir de(re) og vender på til at det er VÅR skyld.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Innvandrere
« Svar #46 på: 23. Feb. 2006, 16:45 »
Sitat
Det var sinnsykt mange som protesterte. På feile måter. På helt feile prinsipper.

Om det er feil prinsipper blir jo opp til den enkelte person. Det er en helt annen diskusjon. Men jeg er enig med deg i at det i dette tilfellet ble brukt feil metoder. Det er også viktig å få med at det har vært mange fredelige demonstrasjoner i denne sammenhengen!

Sitat
Noen ganger virker det som om de er på apestadiet.

Nå er jo faktisk sjimpansens genoppbygging 98 % lik menneskets, så jeg tror faktisk både du og jeg er omtrent like nær apestadiet som all verdens muslimer og jøder og hva det måtte være. Så vidt jeg vet er ikke aper generelt særlig fiendtlige heller, og ambassadebrenning er vel ikke akkurat det du forbinder med en middels orangutang. Både menneskene og apene demonstrerer mot ting de ikke liker, bare på forskjellige måter. Noen ganger på riktige måter, andre ganger ikke.

Sitat
Og det som irriterer meg en del også, er slike som deg. Uansett hva muslimer gjør galt, uansett HVOR galt det er, så vrir de(re) og vender på til at det er VÅR skyld.

Nei, nei, nei. Det er bare det at "vi" er forferdelig leie av all generaliseringen av andre folkeslag, i dette tilfellet muslimer. Vi vrir ikke på sannheten, men vi har kanskje en annen oppfatning og fått et annet inntrykk av saker og ting. Og i denne karikatur-saken er det VÅR skyld at muslimene føler seg undertrykte. Det kan du ikke si noe på. Redaktør Selbekk har jo selv gått ut og beklaget og angret på at han trykket tegningene. Jeg forsvarer ikke terrorangrep, men å sette litt perspektiv på ting er viktig for å kunne forstå en sak skikkelig. Det er 100 % sikkert.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #47 på: 23. Feb. 2006, 17:39 »
Sitat
Nå er jo faktisk sjimpansens genoppbygging 98 % lik menneskets, så jeg tror faktisk både du og jeg er omtrent like nær apestadiet som all verdens muslimer og jøder og hva det måtte være. Så vidt jeg vet er ikke aper generelt særlig fiendtlige heller, og ambassadebrenning er vel ikke akkurat det du forbinder med en middels orangutang. Både menneskene og apene demonstrerer mot ting de ikke liker, bare på forskjellige måter. Noen ganger på riktige måter, andre ganger ikke.

Herregud, håper du mente det som en spøk, for jeg går ut i fra at ALLE forsto hva Lasse mente. Innkluder deg.

Sitat
Nei, nei, nei. Det er bare det at "vi" er forferdelig leie av all generaliseringen av andre folkeslag, i dette tilfellet muslimer. Vi vrir ikke på sannheten, men vi har kanskje en annen oppfatning og fått et annet inntrykk av saker og ting. Og i denne karikatur-saken er det VÅR skyld at muslimene føler seg undertrykte. Det kan du ikke si noe på. Redaktør Selbekk har jo selv gått ut og beklaget og angret på at han trykket tegningene. Jeg forsvarer ikke terrorangrep, men å sette litt perspektiv på ting er viktig for å kunne forstå en sak skikkelig. Det er 100 % sikkert.

Poenget er att vi kan ikke slippe inn de som driver med terror, og vi vet ikke hvem som driver og ikke driver med terror er. Det er der problemstillingen ligger. Det att de responderer ett par provoserende tegninger med terror er jo nesten bevis nok til att vi ikke kan skille de forskjellige terroristene med vanlige folk. Tenk om muslimer i norge reagerte på denne måten?
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #48 på: 23. Feb. 2006, 18:57 »
Det var mest ment som en spøk, ja.

Sitat
Poenget er att vi kan ikke slippe inn de som driver med terror, og vi vet ikke hvem som driver og ikke driver med terror er.

Vi vet hvem mange av de er, takket være god, multinasjonal etterretning.

Sitat
Det att de responderer ett par provoserende tegninger med terror er jo nesten bevis nok til att vi ikke kan skille de forskjellige terroristene med vanlige folk.

"De" i dette tilfellet er et absolutt fåtall. Det finnes sikkert omtrent like mange personer som er rasister og/eller nazister og det er like vanskelig å skille dem fra "vanlige folk". Jeg forstår uansett ikke setningen helt. En kan vel ikke ha noen terrorangrep som bevis på at vi ikke kan skille terroristene fra andre? Det er vel to ulike ting, så vidt meg bekjent. :?  :?  :?
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #49 på: 23. Feb. 2006, 20:17 »
Sitat
De" i dette tilfellet er et absolutt fåtall. Det finnes sikkert omtrent like mange personer som er rasister og/eller nazister og det er like vanskelig å skille dem fra "vanlige folk". Jeg forstår uansett ikke setningen helt. En kan vel ikke ha noen terrorangrep som bevis på at vi ikke kan skille terroristene fra andre? Det er vel to ulike ting, så vidt meg bekjent.

Jeg burde vel forklart det mer nøye. Det jeg mente med att det var bevis var att det var vel ingen som var klar over att de som tente på ambasaden var terrorister på forhånd? Og en annen ting, hvor mangen er det som er arrestert for dette??
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #50 på: 23. Feb. 2006, 20:24 »
Sitat fra: "Dag Riise"

Jeg burde vel forklart det mer nøye. Det jeg mente med att det var bevis var att det var vel ingen som var klar over att de som tente på ambasaden var terrorister på forhånd? Og en annen ting, hvor mangen er det som er arrestert for dette??

Vet ikke hvor mange som er arrestert. Men jeg skjønner fremdeles ikke poenget ditt. Man kan ikke vite hva folk er uansett.
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #51 på: 23. Feb. 2006, 20:25 »
Det er det som er poenget mitt.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #52 på: 23. Feb. 2006, 20:26 »
Hva??? Finn frem igjen hva du mente med det fra begynnelsen av. For da sto det i en annen sammenheng.
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #53 på: 23. Feb. 2006, 20:31 »
Poenget mitt har hele tide vert att vi ikke kan skille terrorister fra vanlige folk, og dermed vil det vere en nasjonal trussel å slippe inn innvandrere.
Det er jo ett klart flertall som ikke er terrorister, men det er vanskelig å skille dem.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #54 på: 23. Feb. 2006, 20:34 »
Det er ikke så vanskelig å skille dem hvis man gjør et grundig forarbeid. Flertallet av innvandrerne i Norge kommer fra Sverige og Danmark. Synes du det er en nasjonal trussel å slippe dem inn?
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #55 på: 23. Feb. 2006, 20:35 »
Nå tenker jeg i hovedsak på innvandrere fra midtøsten. Ett grundig forarbeid hadde vert noe, men hvordan skal nå vi få dette til.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #56 på: 23. Feb. 2006, 20:40 »
VI FÅR JO DETTE TIL VED ETTERRETNING!!!

Dessuten er det dårlig av deg å si at det i hovedsak gjelder innvandrere fra midtøsten. Det er å forskjellsbehandle. Forskjellsbehandling er ikke bra. En svenske kan like godt være terrorist. Du har tidligere påpekt at vi ikke må ta noen sjanser, selv om sjansen er aldri så liten. Svensken må vel sjekkes opp han også  :wink:  Tenk før du snakker! :)
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #57 på: 23. Feb. 2006, 20:45 »
Det var vel i hovedsak ikke forskjellsbehandling her, bare det att jeg trodde vi diskuterte innvandrere fra midtøsten. Og så klart skal alle måtte gå igjenom like streng behandling. Har jeg påstått noe annet.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #58 på: 23. Feb. 2006, 20:56 »
Sitat
Det att de responderer ett par provoserende tegninger med terror er jo nesten bevis nok til att vi ikke kan skille de forskjellige terroristene med vanlige folk.
Sitat
Poenget mitt har hele tide vert att vi ikke kan skille terrorister fra vanlige folk, og dermed vil det vere en nasjonal trussel å slippe inn innvandrere.
Sitat
Nå tenker jeg i hovedsak på innvandrere fra midtøsten.

Det virker sånn, ja...
Tore Eikeland,

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #59 på: 23. Feb. 2006, 21:16 »
Er det bare fra midtøsten vi finner "farlige" innvandrere altså?
Jaja.
Spørs om ikke jeg bør nektes innreise til Norge da, med tanke på at jeg har stempel fra Libanon og Syria i mitt røde pass.
Skal vi virkelig ha amerikanske tilstander her i Norge også, hvor landets egne statsborgere blir stemplet som terrorister bare de har stempel fra Cuba i passet?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon