20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Innvandrere  (Lest 31951 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Innvandrere
« Svar #30 på: 20. Feb. 2006, 17:49 »
Sitat fra: "djmattis"
Hvis det er greit for oss "snille" og "trygge" europeere å flytte til andre land og bo og jobbe uten å bli dömt, hvorfor kan det da ikke väre motsatt?
er vi så mye bedre?
kan vi si oss bedre?
allt handler om en bild mennesker skaper om en viss type utlendinger.
de som er en brökdel av hardtjobbende mennesker.
fordommer er nok et stikkord her.

Ja, vi er bedre på akkurat det punktet. For det første er ikke det på langt nær så mange nordmenn som forlater landet som det er utlendinger som kommer hit. Det skjønner vel du også? Og ja, vi oppfører oss bedre når vi først forlater landet, det er jeg ganske sikker på, uten at jeg kan bevise noe.

Sitat
Vil gjerne se at du begrunner 2/3 er utlendinger i fengsel.  

Det kan jeg ikke. Dette er bare noe jeg har hørt, og skal aldeles ikke påstå at det er 100% korrekt. Uansett, så er 1/5 av fangene i Norge innvandrere, i følge deg. Og når de er så heldige og priviligerte at de får bo i Norge, så må de vel klare og oppføre seg? Eller mener du at de bare skal få herje på?

Sitat
Hvor har du det fra ta en innvandrer som begår et mord havner på et tre-stjerners hotell med gratis mat og drikke?

Dette er også kjent som "fengsel". Norske fengsler er som ett hotel. Det blir nesten som å bo i BB-huset.

Og så vil jeg bare si at dere aldeles ikke kan kalle meg rasist. For det er jeg ikke. Jeg er bare i mot at landet vårt skal bli ett fristed hvor innvandrere kan komme, og gjøre hva faen de vil.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Innvandrere
« Svar #31 på: 20. Feb. 2006, 19:07 »
Rasisme betyr: menneskesyn, politikk eller sett av holdninger som bygger på den oppfatning at visse raser er andre raser overlegne, også kalt rasefordommer. En skal være svært forsiktig med å kalle andre rasister.

Jeg tror definitivt ikke Lasse er rasist, selv om jeg nok er ganske uenig med ham i innvandringspolitikken. Viktig at en skiller mellom rasister og folk som bare har veldig høyreorienterte meninger.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #32 på: 20. Feb. 2006, 19:15 »
Sitat
Hva mener du? Gjør ikke hva bedre?

Det gjør det ikke lettere å stole på dem. Flertallet er sikkert hyggelige, kanskje 80% eller 90%, men det er vanskelig og skille de 10/20% fra de 20%.

Ps: Tallene var bare eksempler og stemmer neppe så folk ikke lurer.

Sitat
Hva er den "greie" delen av landene? Skal vi forskjellsbehandle folk, er det det du mener? Hvilke er i så fall blant den "greie" delen av landene?
Hvilke personer tror du det ikke er mulig å finne? Hva tror du ikke før du ser det?

Nå vil jeg ha noen klare og tydelige svar!

Den greie delen er de som ikke driver med terrorisme. De som ikke foretar seg ulovlige handlinger. Jeg skiller ikke de rike fra de fattige, men de "snille" mot de "onde". Tar du poenget?

Som jeg sa litt lenger oppe i dette innlegget tror jeg det blir meget vanskelig å skille de som driver terrorisme fra en gjenomsnittlig person som tar avstand fra dette.

Håper jeg var klar nok denne gangen. :D
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #33 på: 20. Feb. 2006, 19:49 »
Sitat
Den greie delen er de som ikke driver med terrorisme. De som ikke foretar seg ulovlige handlinger. Jeg skiller ikke de rike fra de fattige, men de "snille" mot de "onde". Tar du poenget?

Nei. Det er terrorister i de fleste land, også i Norge. Det er ikke et godt argument. Man kan ikke utestenge alle fra Qatar fordi det blir PÅSTÅTT at det finnes folk i landet som driver med terrorisme. Det blir PÅSTÅTT at det finnes folk som driver med terrorisme i Norge også. Vi blir ikke utestengt av den grunn :wink:

Sitat
Det gjør det ikke lettere å stole på dem. Flertallet er sikkert hyggelige, kanskje 80% eller 90%, men det er vanskelig og skille de 10/20% fra de 20%.

Hvem er "dem"? Mener du at det er vanskelig å skille de "10/20%" fra de 100%?

I så fall, hvis du tar ut 100 nordmenn og 20 av dem er kriminelle tviler jeg på at du hadde klart å skille dem ut fra de resterende 80, så den der holder ikke, dag.  :wink:
Tore Eikeland,

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #34 på: 20. Feb. 2006, 20:10 »
Jeg tar meg den frihet og svarer på noe av dette, selv om det ikke er meg du quoter, Mr.Reporter.

Sitat fra: "journalisten"

I så fall, hvis du tar ut 100 nordmenn og 20 av dem er kriminelle tviler jeg på at du hadde klart å skille dem ut fra de resterende 80, så den der holder ikke, dag.  :wink:

Nei, men vi er norske. Vi er født i landet. Det er ikke vi som er så heldige at vi har fått oppholdstilatelse i Norge. For all del, vi er priviligerte, og for all del, selv om vi er norske skal ikke vi gjøre drit og faenskap.

Men vi er norske. Vi skal ikke bli kastet ut fra vårt hjemland som vi er født og oppvokst i. Men når noen kommer her fra ett annet land, så skal de være fornøyd med det de får og at de får bo her. Skjønner?

Hvem er "dem?"

Dem vil jeg tro er innvandrere siden det er det denne debatten handler om.

Jeg tror definitivt ikke Lasse er rasist, selv om jeg nok er ganske uenig med ham i innvandringspolitikken. Viktig at en skiller mellom rasister og folk som bare har veldig høyreorienterte meninger.

Riktig. Er veldig mange som ikke helt hva det innebærer å være rasist. Det å være rasist er meget drastisk. Jeg? Jeg er bare samfunnsbevisst :wink:
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #35 på: 20. Feb. 2006, 21:53 »
Sitat
Nei. Det er terrorister i de fleste land, også i Norge. Det er ikke et godt argument. Man kan ikke utestenge alle fra Qatar fordi det blir PÅSTÅTT at det finnes folk i landet som driver med terrorisme. Det blir PÅSTÅTT at det finnes folk som driver med terrorisme i Norge også. Vi blir ikke utestengt av den grunn

Og derfor skal vi slippe inn flere?? Jeg har ikke sagt att vi ikke skal slippe inn noen, bare att det er vanskelig å vite hvem som driver ulovlig aktivitet og hvem som ikke gjør det.

Sitat
Hvem er "dem"? Mener du at det er vanskelig å skille de "10/20%" fra de 100%?

I så fall, hvis du tar ut 100 nordmenn og 20 av dem er kriminelle tviler jeg på at du hadde klart å skille dem ut fra de resterende 80, så den der holder ikke, dag.

Dem er de som ønsker å komme inn i landet som er under tvil.
Jeg gjentar meg selv, det er mangen kriminelle i norge, skal vi slippe til flere eller bli mer forsiktig?? Rettferdig blir det ikke uansett så nå må vi gjøre prioriteringer. Og norsk sikkerhet kommer først.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #36 på: 22. Feb. 2006, 09:48 »
Sitat
Jeg gjentar meg selv, det er mangen kriminelle i norge, skal vi slippe til flere eller bli mer forsiktig??

En skal endre systemet, og ingen vil jo at vi skal få flere kriminelle i landet, men en kan ikke utestenge skikkelige folk av den grunn p. g. a. at systemet er er for forsiktig!

Sitat
det er vanskelig å vite hvem som driver ulovlig aktivitet og hvem som ikke gjør det

Hvis en får flere folk til å arbeide i systemet (utlendingsdirektoratet og lignende institusjoner) og bruker masse midler på det, kan man gjøre et grundigere arbeid og finne ut "hvem som driver ulovlig aktivitet og hvem som ikke gjør det". Fordommene og fremmedfrykten til enkelte her inne er rett og slett SKREMMENDE!  :x Tenk hvis alle i verden hadde tenkt som dere!? :shock:  For et samfunn det hadde vært :( ...
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #37 på: 22. Feb. 2006, 10:04 »
Sitat
En skal endre systemet, og ingen vil jo at vi skal få flere kriminelle i landet, men en kan ikke utestenge skikkelige folk av den grunn p. g. a. at systemet er er for forsiktig!

Nei, det burde ikke vert sånn. Men heller det en att vi slipper folk som ikke skal vere her. Jada, jeg har jo sagt att systemet må bli endret men jeg tror ikke det vil gå da heller.

Sitat
Hvis en får flere folk til å arbeide i systemet (utlendingsdirektoratet og lignende institusjoner) og bruker masse midler på det, kan man gjøre et grundigere arbeid og finne ut "hvem som driver ulovlig aktivitet og hvem som ikke gjør det". Fordommene og fremmedfrykten til enkelte her inne er rett og slett SKREMMENDE!  Tenk hvis alle i verden hadde tenkt som dere!?  For et samfunn det hadde vært  ...

Det er en god grunn til fremedfrykten. Folk i fra afghanistan sender fly i byggningene, en kriminell sak som er begått av store organisasjoner.
Meget store, rike og ikke minst manipulerende organisasjoner med dyktige ledere med litt rare meninger. Att de brenner ambasadene våre grunnet ett par tegninger sier jo en del. Jada, det var sikkert provoserende for dem grunnet religion osv.. Det skal jeg akseptere, men att de brenner ned ambasader uten å vise hensyn til att det kan vere folk tilstede. Nei, det er grusomt.

Og det er derfor fremedfrykten er her. De brenner norske flag på TV Journalisten. Vi kan ikke bare la de vandre inn, selv om det er mangen som kanskje er greie nok. Fordommer? Jeg kaller det ikke fordommer, men fremedfrykt er jeg med på. En fremedfrykt som redder liv.[/b]
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #38 på: 23. Feb. 2006, 12:12 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Sitat

Nei, det burde ikke vert sånn. Men heller det en att vi slipper folk som ikke skal vere her. Jada, jeg har jo sagt att systemet må bli endret men jeg tror ikke det vil gå da heller.

Sitat
Hvis en får flere folk til å arbeide i systemet (utlendingsdirektoratet og lignende institusjoner) og bruker masse midler på det, kan man gjøre et grundigere arbeid og finne ut "hvem som driver ulovlig aktivitet og hvem som ikke gjør det". Fordommene og fremmedfrykten til enkelte her inne er rett og slett SKREMMENDE!  Tenk hvis alle i verden hadde tenkt som dere!?  For et samfunn det hadde vært  ...

Det er en god grunn til fremedfrykten. Folk i fra afghanistan sender fly i byggningene, en kriminell sak som er begått av store organisasjoner.
Meget store, rike og ikke minst manipulerende organisasjoner med dyktige ledere med litt rare meninger. Att de brenner ambasadene våre grunnet ett par tegninger sier jo en del. Jada, det var sikkert provoserende for dem grunnet religion osv.. Det skal jeg akseptere, men att de brenner ned ambasader uten å vise hensyn til att det kan vere folk tilstede. Nei, det er grusomt.

Og det er derfor fremedfrykten er her. De brenner norske flag på TV Journalisten. Vi kan ikke bare la de vandre inn, selv om det er mangen som kanskje er greie nok. Fordommer? Jeg kaller det ikke fordommer, men fremedfrykt er jeg med på. En fremedfrykt som redder liv.

:lol:  :lol:  :lol: En fremmedfrykt som redder liv. Det er det dummeste jeg noen gang i verdens land og rike har hørt!!! :lol:  :lol:  :lol:

Det er et absoulutt, absolutt fåtall som brenner ambassader ned og brenner flagg. Vi kan ikke bare la dem vandre inn"... Vi lar ikke ambassadebrennere "vandre inn", så vidt meg bekjent. Det er også ikke bare "mangen" som er greie nok. Sannsynligvis er 99 % greie nok.!

Det var dessuten ikke bare afghanere som sto for terrorangrepene. Det var en internasjonal organisasjon som også har medlemmer i U.S.A. Muligens også i Norge. Så du kan ikke kalle dem "folk i fra afghanistan".

Fremmedfrykt som redder liv :lol:
Det var årets utsagn :lol:  helt forferdelig latterlig...
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #39 på: 23. Feb. 2006, 12:56 »
Den redder liv. 99%? Ha, det er det dummeste jeg har hørt. Vi må vere forsiktige med hvem vi slipper inn og da kan ikke slippe inn hvem som helst. Og hvordan skal vi vite hvem som skal komme inn?? Utrolig vanskelig å si. Slipp heller inn en innvandrer som vi vet ikke driver med terror fremfor 5 hvor vi ikke er 100% sikker.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #40 på: 23. Feb. 2006, 13:26 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Den redder liv. 99%? Ha, det er det dummeste jeg har hørt. Vi må vere forsiktige med hvem vi slipper inn og da kan ikke slippe inn hvem som helst. Og hvordan skal vi vite hvem som skal komme inn?? Utrolig vanskelig å si. Slipp heller inn en innvandrer som vi vet ikke driver med terror fremfor 5 hvor vi ikke er 100% sikker.

Fremmedfrykt redder ALDRI liv. Fremmedfrykt er KUN negativt. Forsiktighet kan være fornuftig, men fremmedfrykt er aldri positivt!!!! I så fall har du ikke forstått ordets betydning.

99 % vil si at 99 000 av 100 000 er OK. Men de siste 1000 personene er da ikke OK. Du kan ikke si at hver mer enn 1000 av 100 000 ikke er grei nok. Det vil si at av 100 millioner muslimer er 1 million ekstremister. Er det det du påstår??? Det er i så fall noe av det dummeste JEG har hørt. FOr det vet alle er løgn.
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #41 på: 23. Feb. 2006, 13:36 »
Sitat
Fremmedfrykt redder ALDRI liv. Fremmedfrykt er KUN negativt. Forsiktighet kan være fornuftig, men fremmedfrykt er aldri positivt!!!!

Får vel heller trekke fremedfykten og bytte den med forsiktighet.
Har da ingen offisielle tall på antall terrorister, men jeg tror att mer en 1% av innvandrerene ikke bør komme inn i landet.

Fremedfrykt redder liv, det står jeg for. Men om det ikke nødvendigvis er det lureste er jeg mindre sikker på.

Forsiktigheten bør vere veldig stor i så fall.
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #42 på: 23. Feb. 2006, 14:24 »
Så du mener at det éne lille prosenten har stått for alt det gale muslimer har forusaket i denne verden? Er det du sier?

Du kan ikke si at det kun var et par få muslimer som ødela ambasadene. Det var det ikke. Mangfoldige muslimer i MANGE land forusaket dette. Ikke én, ikke to, men MANGE.

Og jeg er sikker på om en av dem hadde søkt om å få komme inn i Norge, hadde han fått lov.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #43 på: 23. Feb. 2006, 14:52 »
Det er store organisasjoner med mangen av de mest mektige menneskene i verden som styrer det hele. Det er en utrolig makt disse folkene står med, og en utrolig stor mengde tillhengere som er villig til å ofre sitt eget liv for den jobben lederene gir dem.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #44 på: 23. Feb. 2006, 16:17 »
Sitat
Fremedfrykt redder liv, det står jeg for. Men om det ikke nødvendigvis er det lureste er jeg mindre sikker på.

Fremmedfrykt redder garantert ikke liv! Vanvittig mange kriger opp igjennom årene har vært skapt av fremmedfrykt. Et godt samfunn har en god dialog med de aller fleste kulturer. Utsagnet om at fremmedfrykt redder liv er bullshit, og ingenting annet.

Sitat
Så du mener at det éne lille prosenten har stått for alt det gale muslimer har forusaket i denne verden? Er det du sier?

Du kan ikke si at det kun var et par få muslimer som ødela ambasadene. Det var det ikke. Mangfoldige muslimer i MANGE land forusaket dette. Ikke én, ikke to, men MANGE.
Og jeg er sikker på om en av dem hadde søkt om å få komme inn i Norge, hadde han fått lov.

Jeg vil si at MYE mindre enn én prosent står bak slike terroristangrep. Og da mener jeg mye mindre. Dine "mangfoldige muslimer som forårsaket dette" er sannsynligvis mindre enn en hundredels prosent (og sansynnligvis mindre enn det også!) av muslimene totalt.

Jeg vil samtidig si at jeg forstår muslimene vanvittig godt. De har vært undertrykt av vesten i så mange år og når "vi" til og med tråkker på religionen deres forstår jeg godt at de går til hellig krig. Men jeg er også fullstendig enig med Kofi Annan om at en del av muslimene demonstrerer på feil måte (ambassade- og flaggbrenning o. l.).

Sitat
Det er store organisasjoner med mangen av de mest mektige menneskene i verden som styrer det hele. Det er en utrolig makt disse folkene står med, og en utrolig stor mengde tillhengere som er villig til å ofre sitt eget liv for den jobben lederene gir dem.

Vi vet at det er ganske store organisasjoner med ganske stor makt, men jeg vil gjerne at du definerer størrelsen på "en utrolig stor mengde tilhengere". Du gjorde som kjent en grov bom i sted med hensyn til størrelsesdefinisjon... :wink:
Tore Eikeland,