20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Innvandrere  (Lest 31918 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Innvandrere
« Svar #15 på: 19. Feb. 2006, 21:11 »
Sitat
Men dessvere har Lasse et lite point.

Du kan vel ikke si "dessverre" hvis du er enig med ham og mener det samme?

Hvis innvandrere er psykisk skadde bør de ikke nødvendigvis få innvilget opphold, men de bør få hjelp. Litt vel dårlig gjort å sende en hjerneskadet flyktning tilbake til hjemlandet uten at han vet sin arme råd... :wink:
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Noreng

• Gjest
Innvandrere
« Svar #16 på: 19. Feb. 2006, 21:13 »
Det er vel bedere enn at de går rundt og stikker oss ned med kniver?

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #17 på: 19. Feb. 2006, 21:14 »
Ikke hvis vi har mulighet til å hjelpe de på samme måte som med psykisk syke fra vårt eget land!
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Re: Hva i hampen er dette ment som!?
« Svar #18 på: 19. Feb. 2006, 21:18 »
Journalisten tror du tydeligvis misforsto meg kraftig. Jeg har ikke peiling på hvordan landene blir drevet og hvordan saken blir håndtert og kommer dermed med forslag til enkle prinnsipper.

"Da er det jo selvfølgelig systemet det må ryddes opp i! Det var jo det som var hele poenget mitt!". Har jeg noen gang sagt noe annet?

"Alle flyktninger er her bare på midlertidig basis uansett!".
Ok, det var det jeg trodde, var bare usikker.

"Det er det noe av det dummeste jeg noen gang har hørt og kommer tydeligvis fra en person med liten peiling på juridisk saksgang og politiarbeid i Midtøsten. Dette gidder jeg ikke engang å kommentere mer, for jeg tror folk skjønner at dette er fullstendig på vidda-skrevet av dag riise.".

Prøv å analyser hva jeg skriver og ikke bare svar som om att jeg bare skrev hva jeg mente til en hver tid. Eller prøv å se poenget. Spør dersom du ikke forstår hva jeg mener.

Poenget mitt var att det er veldig vanskelig å se hvem som bør slippes inn og ikke slippes inn. Og det var det eneste jeg prøvde å komme frem til.

"Alle personer av utenlandsk opprinnelse som kommer inn i Norges land har samtaler/møter med utlendingsdirektoratet eller andre myndigheter.".

Da var vel det punket noenlunde stødig.

"Gjelder dette flyktninger eller asylsøkere? En kan jo for pokker ikke kreve at en flyktning skal kunne engelsk eller norsk!? Det er jo galskap! Når det gjelder asylsøkere er det en annen diskusjon jeg ikke fortsetter på å her og nå. Der ville det påbudet kanskje være mer aktuelt. ".

Les hva jeg skriver før du svarer da. Jeg sa att flyktninger burde slippes inn uansett. Dette var ett krav som jeg mente de kunne stille for folk som var usikkre anngående pass i norge. 20 kirurger som ikke kan norsk? Det går ikke. Tar du poenget??

"Hva er "utenlandspollitik"? Mener du utenrikspolitikk, integreringspolitikk, innvandringspolitikk eller noe annet?".

Innvandringspolitikken.
iverpool FC

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #19 på: 19. Feb. 2006, 21:21 »
Sitat fra: "journalisten"
Ikke hvis vi har mulighet til å hjelpe de på samme måte som med psykisk syke fra vårt eget land!

Enig, men har vi ressurser til å hjelpe dem? Eller rettere sagt vilje til å bruke ressursene vi har tilgjengelig på andre enn oss selv?
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #20 på: 19. Feb. 2006, 21:35 »
Sitat
"Da er det jo selvfølgelig systemet det må ryddes opp i! Det var jo det som var hele poenget mitt!". Har jeg noen gang sagt noe annet?

Nei, og det har jeg ikke påstått at du har heller. Du spurte:

Sitat
dersom det er systemet som er feil hvordan skal de klare å få ordnet det??

Det var det jeg svarte deg på. Så enkelt er det.

Sitat
Det er det noe av det dummeste jeg noen gang har hørt og kommer tydeligvis fra en person med liten peiling på juridisk saksgang og politiarbeid i Midtøsten. Dette gidder jeg ikke engang å kommentere mer, for jeg tror folk skjønner at dette er fullstendig på vidda-skrevet av dag riise.".

Prøv å analyser hva jeg skriver og ikke bare svar som om att jeg bare skrev hva jeg mente til en hver tid. Eller prøv å se poenget. Spør dersom du ikke forstår hva jeg mener.

Hva er det å analysere? Du påstår at DNA er et fremmedord og at folk slipper langt lettere unna "nere i midtøsten". Det er bullshit. I mange av landene har de steining og nakkeskudd som straffer og enkelte praktiserer nok også tortur. Er det å slippe lett unna!?!?!?

Da spør jeg deg nå: Hva er poenget ditt? Jeg forstår IKKE hva du mener...

Neste forundrende kommentar er:

Sitat
20 kirurger som ikke kan norsk? Det går ikke.

For det første var det 20 doktorer jeg sa, som er noe HELT annet enn kirurger. Hvis disse doktorene eller kirurgene kan engelsk har det vel lite å si om de kan norsk? Når de er så høyt utdannet som kirurg kan de som oftest snakke brukbart engelsk og da er jo det helt kanonbra. 20 angolske doktorer kan vel jobbe som leger i Norge selv om de bare kan engelsk? Jo flere leger, dess bedre, uansett nasjonalitet. I hvert fall når det gjelder våre egne og våre medborgeres liv.

Sitat
Dette var ett krav som jeg mente de kunne stille for folk som var usikkre anngående pass i norge.

Hva mener du med det?
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #21 på: 19. Feb. 2006, 22:18 »
Sitat
Hva er det å analysere? Du påstår at DNA er et fremmedord og at folk slipper langt lettere unna "nere i midtøsten". Det er bullshit. I mange av landene har de steining og nakkeskudd som straffer og enkelte praktiserer nok også tortur. Er det å slippe lett unna!?!?!?

Da spør jeg deg nå: Hva er poenget ditt? Jeg forstår IKKE hva du mener...

Neste forundrende kommentar er:

Jeg skrev poenget mitt. Dersuten kan jeg ikke forstå hvorfor du nevner de harde straffene de har i midtøsten. Jeg har da aldri nevnt noe om att de ikke har harde straffer, men heller få ressurser til å finne den skyldige.
Og dermed er vel de viktigste ressursene vitner. Dersom de finner ett lik på ett fjell, hvordan skal de finne den skyldige?

Sitat
For det første var det 20 doktorer jeg sa, som er noe HELT annet enn kirurger. Hvis disse doktorene eller kirurgene kan engelsk har det vel lite å si om de kan norsk? Når de er så høyt utdannet som kirurg kan de som oftest snakke brukbart engelsk og da er jo det helt kanonbra. 20 angolske doktorer kan vel jobbe som leger i Norge selv om de bare kan engelsk? Jo flere leger, dess bedre, uansett nasjonalitet. I hvert fall når det gjelder våre egne og våre medborgeres liv.

Jeg siterte vel egentlig ikke etter deg, men heller brukte det som ett eksempel. Personlig tror jeg aldri att ett sykehus med engelsktallende mennesker ikke ville vert det idelle.
iverpool FC

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #22 på: 19. Feb. 2006, 22:23 »
Sitat
Sitat:
Dette var ett krav som jeg mente de kunne stille for folk som var usikkre anngående pass i norge.

Hva mener du med det?

Dersom det var folk som var helt på grennsen til og få komme inn i landet bør det vere relevant hvorvidt det kommer inn eller ikke. Egentlig uansett.
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Innvandrere
« Svar #23 på: 19. Feb. 2006, 23:06 »
Drit i det da, gutter. Begge dere to skjønner utmerket godt hva begge mener hvis dere legger godviljen til.

Jeg gidder desverre ikke quote alt sammen nå, men skal fortelle hva jeg mener om det som har blitt sagt.

Først og fremst er dere for godtroende. I dagens samfunn kan vi ikke tenke slik at "kommer det en galning fra somalia, ja da må vi hjelpe han". Altså, tanken er god. Men i praksis er det umulig. Skal en "galning" hjelpes, må jo han før eller senere komme i kontakt med samfunnet. Og da kan det gå virkelig gale. Derfor må man rett og slett bli litt hardere, og si det at "Nei, beklager. Du må søke hjelp i ditt hjemland. Dette gjelder først og fremst asylskøkere, mens flyktninger må vi også kunne finne en ordning på som fungerer bra.

Helt i starten var det en luring som påstod at ca 0,2% av innvandrerene gjorde galne ting. Okei, i dag er fengslene våre stappfulle, det har du vel sikkert fått med deg. Og i disse fengslene er 2/3 av de innsatte innvandrere. Skal det være slik? Kan hvem som helst komme til landet, få asyl og så er det living la vida lova? Nei, det går ikke om vi skal ha ett land som skal være fundamentet for ett godt liv.

Jeg er helt enig i at systemet må skjerpes, no doubt about it. Ikke bare må det skjerpes, det må forandres. Jeg mener at i dag er det ALT for lett for en innvandrer og gjøre noe gale. Gjør en innvandrer noe gale, som for eksempel å ta livet til en annen person, eller voldta en annen kvinne, så straffes han med gratis mat og drikke på tre-stjerners hotell. Hva faen? Er det rart mange av de ikke skjerper seg? Dreper de noen, så er det BOM. Ut av landet, vil ikke se dere mer. Sånn burde det vært.

Men neida. Da kommer disse (dere?) godtroende menneskene og sier at de ikke kan kastes ut, for det er ikke bra for dem. WTF? De SKAL ut. Men slik er det ikke i dag, uheldigvis.

Uansett så må det snart bli stopp om vi skal bevare dette landet. Vi har gjort nok for verden når det gjelder innvandring, men nå bør det snart være nok. Det første vi burde gjort var å sette ett tall på hvor mange vi maks kan slippe inn. Videre må vi skjerpe rutiner, som ved "inntak" osv. For vil vi ha dette landet slik vi ønsker å ha det, må noe snart gjøres. Hvis ikke er kebab nasjonalrett om 20 år, og man må til helsiken opp i Gudbrandsdalen for å finne en hvit norsk bonde.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #24 på: 19. Feb. 2006, 23:11 »
Har du tall som kan bekrefte at blant de innsatte i norske fengsler så er 2/3 innvandrere?
Hvor har du det fra ta en innvandrer som begår et mord havner på et tre-stjerners hotell med gratis mat og drikke?

Eller slenger du bare rundt med ubegrunnede påstander?
Carr har altfor få landskamper for England!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #25 på: 19. Feb. 2006, 23:24 »
Lasse, du er den første som har sagt att jeg er godtroende i hele mitt liv. :D

Jeg har blitt kallet rasist, nazist og det meste som kan kallest på grunn av min skepsis ovenfor utlendinger. Grunnet jeg ikke stoler på dem. Denne skepsisen er også bygget opp ut i fra det Lasse er innepå med fengsel. Om det er 2/3 i fengsel som er utlendinger aner jeg ikke. Men det er mangen utlendinger der, noe som i alle fall gir ett hint. Mulllah Krekar og diverse folk som brenner ambasader og går til "hellig" krig gjør det ikke bedre.

Jeg kan tolkes som en person som er godtroende, men dette vil i så fall vere fordi jeg ikke har fått frem alle budskapene. Nemlig det att jeg mener att for mangen folk slipper til i landet. Men jeg er heller ikke rassist og er dermed samtidig åpen for att den "greie" delen av landene er hjertelig velkomne. Men jeg tror ikke det er mulig å finne disse personene. Ikke umulig men jeg tror det ikke før jeg ser det.
iverpool FC

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #26 på: 19. Feb. 2006, 23:46 »
Sitat fra: "Lasse"

Helt i starten var det en luring som påstod at ca 0,2% av innvandrerene gjorde galne ting. Okei, i dag er fengslene våre stappfulle, det har du vel sikkert fått med deg. Og i disse fengslene er 2/3 av de innsatte innvandrere. Skal det være slik? Kan hvem som helst komme til landet, få asyl og så er det living la vida lova? Nei, det går ikke om vi skal ha ett land som skal være fundamentet for ett godt liv.

Jeg var den luring.

Det du sier der er bare piss.. Vil gjerne se at du begrunner 2/3 er utlendinger i fengsel.

Hvor mange utlendinger er det i Norge? Jeg er jammen meg ikke sikker, men la oss si 200.000, 0,2% av det er 400. Tror du 400 utlendinger dreper og voldtar her i Norge hvert år?? Hvis du tror det må du åpne øynene dine... (husk at du skrev voldtar og dreper, så det var det jeg svarte på. Ikke narkotika saker osv) Om det faktisk er 200.000 utlendinger i Norge aner jeg ikke! Men du tar sikkert poenget mitt... Er det noe nordmenn er flinke til så er det "å ta alle over en kamm".

Edit: Etter noen raske tastetrykk fant jeg ut at 1/5 fange i Norske fengler er fra et annet land. Det er STOR forskjell fra 2/3...

djmattis

• Gjest
Innvandrere
« Svar #27 på: 20. Feb. 2006, 02:42 »
Hvis det er greit for oss "snille" og "trygge" europeere å flytte til andre land og bo og jobbe uten å bli dömt, hvorfor kan det da ikke väre motsatt?
er vi så mye bedre?
kan vi si oss bedre?
allt handler om en bild mennesker skaper om en viss type utlendinger.
de som er en brökdel av hardtjobbende mennesker.
fordommer er nok et stikkord her.

plebbster

• Gjest
Innvandrere
« Svar #28 på: 20. Feb. 2006, 14:18 »
Her hvor jeg bor er det ihvertfall utlendingene som står for alt bråk og elendighet, men jeg tror ikke det er slik overalt. De bosetter seg i de fattigeste blokkleilighetene og lager gjenger som skal " ta over Bærum ". Dette skaper en del fordommer for meg ihvertfall. Og jeg har hørt det er liknende tilstander rundt om i landet.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #29 på: 20. Feb. 2006, 16:16 »
Sitat
Om det er 2/3 i fengsel som er utlendinger aner jeg ikke. Men det er mangen utlendinger der, noe som i alle fall gir ett hint. Mulllah Krekar og diverse folk som brenner ambasader og går til "hellig" krig gjør det ikke bedre.

Hva mener du? Gjør ikke hva bedre?

Sitat
Men jeg er heller ikke rassist og er dermed samtidig åpen for att den "greie" delen av landene er hjertelig velkomne. Men jeg tror ikke det er mulig å finne disse personene. Ikke umulig men jeg tror det ikke før jeg ser det.

Hva er den "greie" delen av landene? Skal vi forskjellsbehandle folk, er det det du mener? Hvilke er i så fall blant den "greie" delen av landene?
Hvilke personer tror du det ikke er mulig å finne? Hva tror du ikke før du ser det?

Nå vil jeg ha noen klare og tydelige svar!
Tore Eikeland,