20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Innvandrere  (Lest 31887 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Innvandrere
« på: 19. Feb. 2006, 18:41 »
Hva syntes du om "disse"? Er du imot dem? Vil du at vi skal slutte å "ta inn" flere? Eller syntes du rett og slett at dette bare styrker miljøet og kulturen vår?

Her kan vi diskutere dette, men på en SAKLIG måt, uten noen som helst form for rasisme. Dette er ikke snakk om et sted man kan si "faens negre". For det har ikke noe som helst med det og gjøre.

Så kom igjen folkens, diskuter i vei!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #1 på: 19. Feb. 2006, 18:49 »
Vi trenger innvandrere. Blant annet har vi som følge av innvandring greidd å tette igjen noen av "hullene" i helsesektoren der det har vært svært vanskelig å få kompetente folk. Det samme gjelder innen andre sektorer, som skriker etter kompentanse. Ingeniørmangelen i Norge blir ikke løst på andre måter med mindre det blir en vanvittig interesse for realfag i løpet av svært kort tid. Jeg tror ikke den nåværende kunnskapsministeren er rett mann til å få ordnet opp i det. Forhåpentligvis så greier man å få til tiltak som gjør at flere blir interessert i realfag. Arbeidsinnvandringen kommer nok til å øke, eller vedvare i samme volum som nå i mange år fremover.

Så har man de som er på flukt og som trenger ly. Skal man da lukke igjen døren og be dem pent om å gå tilbake til et område herjet av krig, politisk og religiøs forfølgelse?

Men, det finnes skitt i begge leire. La det være sagt.
Carr har altfor få landskamper for England!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Innvandrere
« Svar #2 på: 19. Feb. 2006, 18:57 »
Du sier vi trenger innvandrere. Sier meg ikke enig, men greit. Men hvor skal grensen gå? Skal vi bare ta i mot og ta i mot til vi plutselig er blitt et skikkelig drittland og bo i, hvor arbeidsledigheten, drap og voldtekter blir helt naturlig?

Er det slik vi vil at det skal bli? For det er det jeg er redd for. Vi har allerede mer enn nok av dem her, og de vi "trenger" er her allerede. Vi skal selvsagt ikke be dem ryke og reise hjem igjen om de kommer her. Vi må prøve å forhindre alle i å tro at Norge er ett sted hvor hvem som helst kan komme og bo, og gjøre hva faen de vil uten å bli kastet ut.

For det er slik Norge har blitt. En dag må vi si stopp!

Bowyer: beklager og måtte si dette, men du er ikke akkurat noe fruktfat.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #3 på: 19. Feb. 2006, 19:34 »
Sitat fra: "Lasse"
Du sier vi trenger innvandrere. Sier meg ikke enig, men greit. Men hvor skal grensen gå? Skal vi bare ta i mot og ta i mot til vi plutselig er blitt et skikkelig drittland og bo i, hvor arbeidsledigheten, drap og voldtekter blir helt naturlig?

Altså, hvor mange prosent av innvandrerne i Norge tror du er med på å skape et samfunn som består av "drap og voldtekter"? 0.2% kanskje? Og det er MAKS!

Slik dagens samfunn er for Norge i dag er vi helt avhengig av utenlandsk arbeidskraft, særlig helsesektoren og på div realfagsområder som er nevnt tidligere her.

Merker meg også at du ikke nevner hvilke "typer" innvandrere det er snakk om ? Husk at det er flere svensker og dansker i Norge enn østeuropere.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Innvandrere
« Svar #4 på: 19. Feb. 2006, 19:42 »
Jeg vil si det er mye bedre at vi henter inn 20 angolske doktorer til å redde liv, enn å la 10 norske legestudenter fylle plassene og la de TA liv! Innvandrere er alltid positivt for samfunnet. Det som har skapt negative ting er systemet. Feilen ligger definitivt i systemet. Utlendingsdirektoratet må bli flinkere og grundigere til å se hvem som bør få komme og fortjener plass i det norske samfunnet, og hvem som absolutt ikke bør få komme. Det er i systemet vi må bli flinkere.

Fremmedfrykten er helt forferdelig og fordommene så og si hagler blant enkelte her på forumet. Vi må bli flinkere til å ta i mot og ta vare på de som kommer her. Hvis vi avslår jobbsøknader fordi de er utenlandske og stenger de ute av samfunnet fordi de er utenlandske, havner de nederst på samfunnsstigen. Og det er som oftest de nederst på samfunnsstigen som blir kriminelle og voldtektsmenn! Der har du hele kretsløpet.

Det at flere og flere innvandrere er/blir kriminelle i landet vårt er mye vår egen feil som ikke klarer å luke ut feil folk i systemet og ikke klarer å ta vare på de som får være her! Det kan INGEN si noe på.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #5 på: 19. Feb. 2006, 20:02 »
Det står gult kort fordi han har fått gult kort for upassende oppførsel...

Jeg er litt delt i synet på om vi skal ta i mot innvandrere. Jeg synes det er greit at vi tar i mot kvalfiserte fagfolk til å jobbe i yrker der vi trenger arbeidere, og hvor vi ikke har tilstrekkelig kvalfiserte nordmenn...

Jeg synes det er helt greit at vi tar i mot flyktninger, helst familier. Synes det bør stilles krav til de som kommer til Norge om at de må lære seg språket og deler av norsk historie og måte å leve på. De bør også prøve å komme seg ut i arbeid. Sier ikke at de skal bli nordmenn, men de bør prøve å tilpasse seg litt...

Det jeg er i mot er de utlendingene som kjører rundt i fete BMWer 1 år etter de har kommet til Norge. Alle enslige menn som kommer seg til Norge for å leve som konger i stedet for å prøve å bygge opp hjemlandet sitt. Jeg synes heller ikke at kriminelle skal få bli i landet. Med en gang en utlending får en noe alvorlig dom, (vold, dop, voldtekt, drap osv) så burde han bli fratatt statsborgerskapet om han har, og sendes rett ut av landet etter endt soning.

Synet mitt på innvandrere er ganske delt. Det er mange jeg ikke kan fordra og helst skulle sett hadde seg ut av landet. Men det er også mange som er flotte mennesker og som bidrar her i landet. Har selv en god kamerat som er flyktning fra Irak...

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #6 på: 19. Feb. 2006, 20:13 »
Lurte på det samme jeg også, kanskje han har fått gult grunnet att han laget ett litt usaklig innlegg om Robbie Elliot??

Uansett så er jeg for det meste enig i det Journalisten skriver, men dersom det er systemet som er feil hvordan skal de klare å få ordnet det??
Ja, jeg er enig i att det er en av faktorene som gjør att det er enten feil utlendinger eller for mangen som kommer inn.

Dersom det er flyktninger har vi ikke noe annet valg enn å slippe dem inn.
Så der er det ikke mye å gjøre, bortsett fra å kanskje slippe dem inn på midlertidig bassis?? Men de som velger hvem som skal slippe til bør vel ha en rekke "ferdigheter" de ser etter før de slipper til nye fjes.

Folk med ett mindre pent rulleblad bør ikke vere førsteprioritet, men mitt inntrykk er sånn att folk ikke blir så lett straffet nere i midtøsten og att folk langt lettere slipper unna f.eks ett innbrudd eller mord, grunnet dårlig økonomi hos politiet der nere som gjør att DNA bevis bli ett fremedord.
Jeg vet ikke helt men har de møter før de slipper inn folk eller bare leser de søknaden å sier ja eller nei der og da?? Jeg syntes att de bør/må ha inntervju med folkene som skal komme inn for og vere sikker eller sikkrere. Ett påbud om att denne personen som skal komme inn bør kunne engelsk eller norsk bør jo og vere noe som kansjke skal vurderest?

Her kan vi jo og diskutere vilket parti som har den beste utenlandspollitiken.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Hva i hampen er dette ment som!?
« Svar #7 på: 19. Feb. 2006, 20:31 »
Oi, oi. Her var det en del å se på.

Sitat
Uansett så er jeg for det meste enig i det Journalisten skriver, men dersom det er systemet som er feil hvordan skal de klare å få ordnet det??

Da er det jo selvfølgelig systemet det må ryddes opp i! Det var jo det som var hele poenget mitt!

Sitat
Dersom det er flyktninger har vi ikke noe annet valg enn å slippe dem inn.
Så der er det ikke mye å gjøre, bortsett fra å kanskje slippe dem inn på midlertidig bassis??

Alle flyktninger er her bare på midlertidig basis uansett!

Sitat
Folk med ett mindre pent rulleblad bør ikke vere førsteprioritet, men mitt inntrykk er sånn att folk ikke blir så lett straffet nere i midtøsten og att folk langt lettere slipper unna f.eks ett innbrudd eller mord, grunnet dårlig økonomi hos politiet der nere som gjør att DNA bevis bli ett fremedord.

Det er det noe av det dummeste jeg noen gang har hørt og kommer tydeligvis fra en person med liten peiling på juridisk saksgang og politiarbeid i Midtøsten. Dette gidder jeg ikke engang å kommentere mer, for jeg tror folk skjønner at dette er fullstendig på vidda-skrevet av dag riise.

Sitat
Jeg vet ikke helt men har de møter før de slipper inn folk eller bare leser de søknaden å sier ja eller nei der og da?? Jeg syntes att de bør/må ha inntervju med folkene som skal komme inn for og vere sikker eller sikkrere.

Alle personer av utenlandsk opprinnelse som kommer inn i Norges land har samtaler/møter med utlendingsdirektoratet eller andre myndigheter.

Sitat
Ett påbud om att denne personen som skal komme inn bør kunne engelsk eller norsk bør jo og vere noe som kansjke skal vurderest?

Gjelder dette flyktninger eller asylsøkere? En kan jo for pokker ikke kreve at en flyktning skal kunne engelsk eller norsk!? Det er jo galskap! Når det gjelder asylsøkere er det en annen diskusjon jeg ikke fortsetter på å her og nå. Der ville det påbudet kanskje være mer aktuelt.

Sitat
Her kan vi jo og diskutere vilket parti som har den beste utenlandspollitiken.

Hva er "utenlandspollitik"? Mener du utenrikspolitikk, integreringspolitikk, innvandringspolitikk eller noe annet?
Tore Eikeland,

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #8 på: 19. Feb. 2006, 20:35 »
Er det ikke slik i Danmark at alle flyktninger og asylsøkere blir satt i "karantene" først? De bor på avgrensedde områder i huttaheiten en stund sånn at Danske myndigheter får muligheten til å sjekke opp rullebladene og andre ting før de slipper til i samfunnet.

I Australia er det hvertfall slik.. Der bor de i med enorme gjerder rundt hele området.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #9 på: 19. Feb. 2006, 20:36 »
Folk bor vel på flyktningleirer o.l når de kommer til Norge også. Vil tro de aller fleste gjør det før de får en annen plass å bo...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #10 på: 19. Feb. 2006, 20:44 »
Gjør alle det?

Mener å huske at ble så stor oppstandelse når en somalier gikk amokk med en kniv for noen år siden. Han hadde ikke blitt sjekket ut eller noe... Mulig jeg husker feil.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #11 på: 19. Feb. 2006, 20:48 »
Saken var vel den at han ikke hadde fått tilstrekkelig med tilbud fra psykriatrien?
Carr har altfor få landskamper for England!

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #12 på: 19. Feb. 2006, 20:48 »
Er det trikkedrapet du sikter til kanskje? Jeg tror drapsmannen (en somalier) var psykisk syk og hadde ikke fått oppfølging.
Tore Eikeland,

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Innvandrere
« Svar #13 på: 19. Feb. 2006, 20:49 »
Denne somalieren var såvodt jeg husker forsømt av psykiatrien. Ble sluppet ut selv om man visste at han var en fare for seg selv og omgivelsene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Noreng

• Gjest
Innvandrere
« Svar #14 på: 19. Feb. 2006, 21:08 »
Vi kan godt ha mange flyktinger/innvandrere bare vi er litt mer nøye når folk søker. Jeg tar gjerne i mot invanderer som ikke er gale (Knivdrap).
Alle som kommer inn av innvandrerer bør testes psykisk! Hvis de er psykisk skade, kan vi ikke ta de imot.

Men dessvere har Lasse et lite point. Vi må være litt mer strengere til innvandrerere. Vi er et norsk land! Det skal vi være!