20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvor vil du helst reise?  (Lest 16828 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Hvor vil du helst reise?
« Svar #15 på: 19. Feb. 2006, 20:41 »
Enig, Joakim. Kunne godt tenkt meg å reise til gamle sovjetstater. Cuba hadde også vært fantastisk. Har som ambisjon å reise verden rundt og besøke alle mulige forskjellige typer land og kulturer. Det hadde vært noe det. Satser i hvert fall på en liten interrail om noen få år. Det blir gøy.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Hvor vil du helst reise?
« Svar #16 på: 19. Feb. 2006, 20:47 »
Har selv vært i noen av de gamle sovjet-statene. Riktignok lenge etter at Sovjetunionen ble oppløst. Har vært i Estland, Litauen og Polen. Mye fin artitektur og mye hyggelige mennesker. Kan være verdt å ta turen før masseturismen ødelegger landene for godt. Om du først er i disse landene, så ta turen på landsbygda! Kontrastene er slik jeg opplevde det enorme. I utkanten var det fattige bønder, nedslitte hus og veier. Byene var stort sett ganske moderniserte og japper fløy omkring deg som ville fluer.

Ellers så har man jo konsentrasjonsleirene i Polen som absolutt er verdt et besøk.

Vestlandet er fantastisk flott! Fjorder og fjell, et eldorado for den som liker å gå turer til fots eller råne på sjøen. Ikke uten grunn at noen av fjordene er blitt verneverdige. Helt fantastisk.

Selv skal jeg til Øst-Europa til sommeren. Har ikke helt bestemt meg for om det blir Tsjekkia eller Balkan.
Carr har altfor få landskamper for England!

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Hvor vil du helst reise?
« Svar #17 på: 19. Feb. 2006, 20:51 »
Ellers anbefaler jeg også de britiske øyer. Skottland er vakkert, mens England, vel, England er England. Foruten Newcastle har jeg også vært innom London og noen andre byer som ikke er verdt å nevne. London har utrolig mye å by på av severdigheter, og da tenker jeg ikke på fotballag.

Jeg har vært i en del land, men har utrolig mange land på listen over land jeg skal besøke før jeg dør. Neste stopp blir altså Øst-Europa, men etter det så står enten land i Afrika eller Sør-Amerika på tapeten.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Hvor vil du helst reise?
« Svar #18 på: 19. Feb. 2006, 21:04 »
Forøvrig så bor vi jo i et vakkert land. Kan være verdt å ta turen rundt om i landet for å oppleve noe annet enn det utenfor stuevinduet.

Når det gjelder å reise til utlandet så kan man gjøre det utrolig billig. Bestille fly i god tid på forhånd pleier å spare en for en god del kroner, og man behøver ikke det dyreste hotellet. Jeg drar i alle fall ikke til utlandet for å sitte i boblebad og se på tv. Comfort er til en viss grad viktig, så å velge det billigste man finner er nødvendigvis heller ikke så smart. Internett har mye informasjon om diverse angående utenlandsturer, så et par timers søk anbefales for å få en viss oversikt over hva man kan se i det landet man tenker på å dra til. Ellers så behøver man ikke ete middager og lunsjer på resturanter, det går fint å ete mat fra et supermarked på hotellrommet. Følger man disse enkle rådene så har man allerede spart en pen sum med penger, og det betyr jo at det er kortere tid til du kan dra ut neste gang!Og ikke bruk et fordyrende mellomledd som et reiseselskap med mindre du må! Og, skal man først spise ute: Styr unna steder som Burger King o.l!Prøv heller nasjonale og lokale retter, det lages god mat i utlandet også! I Estland for eksempel smakte jeg både grisehale og griseøre. Grisehale var snaskens, mens griseøre ikke var noe jeg kommer til å prøve igjen med det første.

Skal man drikke så må man også være litt påpasselig. Enkelte steder har bevisst skrudd opp alkohol-prisene fordi det er turister i området. Også her går det fint å ta noe av ølen på hotellrommet. Jeg har aldri opplevd at det skjer noe spesiellt i utelivet før 22 uansett i hvilket land jeg har vært. Det pleier å ta seg opp etter 22 om det er "liv og alkohol" man er ute etter.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Hvor vil du helst reise?
« Svar #19 på: 19. Feb. 2006, 21:12 »
Ingenting er mer gøy enn å reise. Følelsen du har i kroppen måneder før du skal reise er ubeskrivelig.  Jeg kommer aldri i verden til å velge et skreddersydd tilbud fra verken Apollo, StarTour eller noen andre reisebyråer. Selv synes jeg at planleggingen av reisen er nesten halve turen. Det å leite etter gode hoteller og billige destinasjoner er fantastisk morsomt. Det er ekstra herlig å reise på ferie når du vet at du har spart 3000kr på en selvlaget reise i forhold til hva du måtte punget ut med hos et reiseselskap.

Jeg har ikke vært i mange landene enda, men jeg har lovet meg selv å oppleve så mange land, verdensdeler og kulturer som mulig. Interrail hadde vært sykt gøy.

Jeg skjønner ikke dem som reiser til Kanariøyene hvert eneste år, eller de som  bruker mangfoldige tusen på et titalls fjellturer hvert år. Hvorfor ikke reise ut i verden for å oppleve noe nytt? Reise for å oppleve andre kulturer? Reise for å se at alle ikke har det like godt som her i Norge?
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Noreng

• Gjest
Hvor vil du helst reise?
« Svar #20 på: 19. Feb. 2006, 21:16 »
Jeg har vært i:

Norge
Sverige
Danmark
Spania
Hellas
Kypros

Vært i syden 3 ganger:P

Vi er på hytta om sommeren, vinterferien og påsken. Jeg liker og være hjemme i sola om sommeren. Stå opp tidlig. Spille fotball til man hopper i havet(Mjøsa). Komme hjem til grillmat, kanskje stikke innom dataen for å sjekke hvem Newcastle har kjøpt!

DA er livet herlig.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Hvor vil du helst reise?
« Svar #21 på: 19. Feb. 2006, 21:32 »
Synes det er greit å velge litt forskjellig jeg... Man må prøve ut litt forskjellige reisemål... Kunne tenkt meg en tur til Irland og feira St. Patricks day en gang. Synes det ser kult ut :)

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Hvor vil du helst reise?
« Svar #22 på: 19. Feb. 2006, 22:24 »
Til Liverpool :D.
iverpool FC

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Hvor vil du helst reise?
« Svar #23 på: 23. Feb. 2006, 16:07 »
off, jeg skal ærlig si at jeg trodde joakim kødda, men virker nesten ikke sånn... nei, jeg liker meg best på de gull-hvite strender i syd med en "sex on the beach" i hånda der jeg skuer bort på de solbrune puppene. DET er faenmeg livet! kveldene skal gå til å drikke seg møkkings, og danse til man får seg napp. går ikke det kan man avslutte kvelden på en strippeklubb. ahhhh

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
Hvor vil du helst reise?
« Svar #24 på: 23. Feb. 2006, 16:11 »
jeg vil til sverige!!! godteri!!! :P

plebbster

• Gjest
Hvor vil du helst reise?
« Svar #25 på: 23. Feb. 2006, 17:37 »
Sitat fra: "aDDis"
off, jeg skal ærlig si at jeg trodde joakim kødda, men virker nesten ikke sånn... nei, jeg liker meg best på de gull-hvite strender i syd med en "sex on the beach" i hånda der jeg skuer bort på de solbrune puppene. DET er faenmeg livet! kveldene skal gå til å drikke seg møkkings, og danse til man får seg napp. går ikke det kan man avslutte kvelden på en strippeklubb. ahhhh

En sånn ferie har jeg også lyst på, men jeg tror jeg må bli litt eldre først1  :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hvor vil du helst reise?
« Svar #26 på: 23. Feb. 2006, 21:12 »
Sitat fra: "aDDis"

Jeg er fristet til å bruke ord som jeg ikke anser som å være et kompliment, men jeg lar det være.

Jeg skjønner bare ikke hva som er så spesielt med det der. Å se på toppløse damer kan man gjøre på en hvilken som helst strand her i Norge også. Drikke seg møkkings kan man også gjøre her i Norge. Danse til man får seg et napp, likeså. Og strippeklubber er det også i Norge. Skjønner ikke hvorfor man skal reise til syden av den grunn.

Men nå skal det sies at syden aldri har fristet meg. Og det frister ikke mer når du beskriver ditt liv i sydligere strøk.

At pleb lar seg friste av det du sier gjør meg skremt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Hvor vil du helst reise?
« Svar #27 på: 23. Feb. 2006, 21:16 »
Varmen, freden fra alle de kjedelige fjesene du ser hver dag, og samtidig vere i byen, spise god mat (og dårlig mat) på resuranter osv...

For meg er dette helt unikt.
iverpool FC

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Hvor vil du helst reise?
« Svar #28 på: 23. Feb. 2006, 23:01 »
Roskilde!!! Reiser helst ein plass eg kan slappe av etter eg har vært på Roskilde og, er ikkje akkurat ferie en er på der nede,men er sykt gøy!
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Hvor vil du helst reise?
« Svar #29 på: 24. Feb. 2006, 03:26 »
joakim, forskjellen mellom norge og syden er så stor at du ikke aner det. faktisk så stor at jeg ikke orker å bruke krefter på å forklare det fordi jeg tror at du innerst inne ikke vil skjønne. jeg lurer hvertfall VELDIG på hvor du ser toppløse solbrune jenter på 20 år i hopetall på strender i norge altså... regner med du ikke henger på nudiststrender fullt av gamlinger?

men den absolutt kuleste turen noensinne var da vi reiste 12 stk til amsterdam på rave party og red light district ei helg. de fleste skjønner vel hva det innebærer 8)