20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fugleinfluensa  (Lest 9820 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Fugleinfluensa
« Svar #30 på: 05. Mars 2006, 23:17 »
Men hvis du tar noen veldig, veldig enkle forholdsregler, så er det minimal sjanse for at du overhodet skal pådra deg viruset. Å ta i døde fugler med bare hender har jeg aldri gjort, fordi jeg har fått god oppdragelse. Den gode oppdragelsen vil nok også hjelpe meg i å unngå viruset glatt.

Det er fuglene som først og fremst dør av viruset. Ikke mennesker. Og jeg vil anta at et mindretall av de som har dødd av dette viruset kommer fra vestlige land.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Fugleinfluensa
« Svar #31 på: 05. Mars 2006, 23:19 »
Jeg har ikke noe annet svar på det, enn å si at alt du skriver er fullstendig korrekt.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Fugleinfluensa
« Svar #32 på: 10. Mars 2006, 12:41 »
10 døde fugler på klepp (halvtime fra stavanger)
Jeg ble nervøs dritnervøs, går på skole på bryne rett utenfor. Heldigvis ble det ikke påvist influensa
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Fugleinfluensa
« Svar #33 på: 10. Mars 2006, 13:06 »
Er du fra Stavanger og går på skole på Bryne? Men fugleinfluensa kommer den! Om det er i dag eller i morgen betyr ikke så mye. Trist skal det bli!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Fugleinfluensa
« Svar #34 på: 10. Mars 2006, 23:16 »
Sitat fra: "Åsmund Singstad"
Er du fra Stavanger og går på skole på Bryne? Men fugleinfluensa kommer den! Om det er i dag eller i morgen betyr ikke så mye. Trist skal det bli!

Ja. Jeg går idrett på Bryne vgs. 2 året
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Fugleinfluensa
« Svar #35 på: 11. Mars 2006, 10:58 »
Det er ingen vits i å være redd for fugleinfluensaen. Mediene har laget en altfor stor sak av den. Flere mennesker dør jo av vanlig influensa :roll:

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Fugleinfluensa
« Svar #36 på: 11. Mars 2006, 11:24 »
Nei det er nok ikke så farlig for en oslo gutt nei.
Men for oss som bor/er fra områder med mye fugleproduksjon så er det vel ganske mye å snakke om. Det er ganske alvorlig for dyrene, og hvis en kyllingfarm blir smittet og maten kommer på markedet er det nok noe å snakke om.

Gleder meg akkuratt ikke til den dagen halvparten av byduene i bergen ligger døde rundt når jeg skal på skulen!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Fugleinfluensa
« Svar #37 på: 11. Mars 2006, 12:27 »
Når fugleinfluensaen kommer til Norge, så burde man vel ikke spise fugler? Det vil ikke jeg gjøre i hvert fall, og det gjelder også eggprodukter. Ligger det døde duer i Oslo, så er det bare å holde avstand fra dem.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Fugleinfluensa
« Svar #38 på: 11. Mars 2006, 13:25 »
Det jeg tenker på er at hvis de ligge feks 500 døde fugler på torget i stavanger, og de blåse veldig mye. kan feks små partikler av fjær blåse inn i munnsen min eller overføre innfluensa? JEg går ikke på skolen den dagen alle fuglene i stavanger dør.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Fugleinfluensa
« Svar #39 på: 11. Mars 2006, 13:33 »
Du må vel få "kroppsvæsker" fra fuglene. Blod, slim og spytt. Så inprinsippet kan du vel det om det er litt spytt på fjæren. Men det er vel ikke alltid du blir smittet. Alle har vel blitt hostet i trynet uten å bli sjuk av det!