20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fugleinfluensa  (Lest 9803 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Fugleinfluensa
« Svar #15 på: 24. Feb. 2006, 21:07 »
Hehe, er enig med deg der. Gleder meg bare så grusomt. Det er tortur å måtte vente så lenge.
iverpool FC

Noreng

• Gjest
Fugleinfluensa
« Svar #16 på: 25. Feb. 2006, 22:10 »
Noen som så på den dokumentaren om hva som kan skje?

Hvis alle fuglenen i verden blir utrydet, vil verden ende opp i krig. Hvorfor?

Fordi hvis det ikke er fugler vil det bli 10000 flere instekter per dag. Hver dag spiser en gjennomsnittlig fugl 2000 insekter. Hvis insektene ikke har en finde, vil de vokse og vokse og vil ta all avling osv.

Det vil bli sult katastorfe i verden og full krig?

Realistisk? Ja!!
Skumelt? Ja!!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Fugleinfluensa
« Svar #17 på: 25. Feb. 2006, 22:18 »
Og når det ikke er så mye vi kan gjøre med det foreslår jeg att vi ikke bryr oss. Ingen vits i å vere redd for noe som ikke ligger i våre hender, det kan ødelegge stemningen og alle sosiale aktiviteter pga vår deprimerende oppførsel. :D
iverpool FC

Noreng

• Gjest
Fugleinfluensa
« Svar #18 på: 25. Feb. 2006, 22:35 »
Så klart er det mye vi kan gjøre! Vi må hindre at fuglene dør ut... Vi må samle 100000 ikke smittende fugler og holde de isolert til fugleviruset er over! Vi du likt om mange milliarder kjempe-kakkelakker hadde gått rundt og drept elger og småunger?

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Fugleinfluensa
« Svar #19 på: 25. Feb. 2006, 23:37 »
Jeg mente VI. Det er folk som kan gjøre noe med det, men vi kan bare se på.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Fugleinfluensa
« Svar #20 på: 26. Feb. 2006, 23:42 »
Jeg tror myndighetene i landene rundt om i verden har såpass bra beredskap og metoder som gjør at ingen av disse verdensomspennende katastrofene blir realistiske. Så intenst som de respektive landene nå kjemper for å bli kvitt influensaen, tror jeg det er umulig med utryddelse av alle verdens fugler. Vi må kunne tenke klart, selv om en kommersiell TV-kanal øser ut med fugleinfluensa-propaganda til engstelige nordmenn.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Fugleinfluensa
« Svar #21 på: 26. Feb. 2006, 23:56 »
Media blåser jo opp hver minste bagatel, dersom en fugl eller to dør så skal vi bli livredde for det att nå skal liksom fugleinfluensaen kommet.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Fugleinfluensa
« Svar #22 på: 26. Feb. 2006, 23:59 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Media blåser jo opp hver minste bagatel, dersom en fugl eller to dør så skal vi bli livredde for det att nå skal liksom fugleinfluensaen kommet.

Fugleinfluensaen har ikke "liksom" kommet hvis en fugl eller to dør av den :wink:

Nå har det uansett ikke skjedd i Norge enda, så problemstillingen er ikke aktuell nå.
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Fugleinfluensa
« Svar #23 på: 27. Feb. 2006, 00:01 »
Var ikke det jeg prøvde å poengtere. Det jeg mente var att media alltid skal blåse opp bagateller.
iverpool FC

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Fugleinfluensa
« Svar #24 på: 05. Mars 2006, 01:59 »
Det er bare et spørsål om tid. Vi kan ikke forhindre at de sprer seg til norge. Nå er det påvist i sverige. Det første pattedyret(en katt) er død grunnet viruset. Hvis det kommer til norge og stavanger beveger jeg meg ikke utfor huset.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Fugleinfluensa
« Svar #25 på: 05. Mars 2006, 02:30 »
Hvor mange mennesker har dødd av dette egentlig? En?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Fugleinfluensa
« Svar #26 på: 05. Mars 2006, 13:02 »
Er nok nesten 20 nå. Det som er farlig er vel om viruset begynner å smitte fra menneske til menneske, noe som heldigvis er lite sannsynlig. Det som også er alvorlig med situasjonen er at det blir stopp på kylling, eggprodukter (kaker, bakevarer og masse annet) og andre produkter vi får fra fuglen.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Fugleinfluensa
« Svar #27 på: 05. Mars 2006, 14:40 »
Dødstallet er i hvert fall rundt 50 mennesker, men det er folk som har vært i nærkontakt med- og i noen tilfeller spist fuglene.
Tore Eikeland,

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Fugleinfluensa
« Svar #28 på: 05. Mars 2006, 18:30 »
Noen som hvet hvordan man dør? går man syk lenge og så dør man. eller er det gjort på noen timer?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Fugleinfluensa
« Svar #29 på: 05. Mars 2006, 22:21 »
Det spørs hvor hardt man er angrepet, og hvor godt immunforsvar man har. Men det tar som oftest noen dager før man eventuelt dør av det. Spørs også hvor raskt man får behandling. Når du først får H5N1-viruset i deg er det 50 % sjanse for at du overlever.
Tore Eikeland,