20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bellamy  (Lest 108093 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Belly
« Svar #675 på: 30. Des. 2006, 22:38 »
Bellamy hamstringskadet igjen. Måtte ut etter 48 min idag.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Bellamy
« Svar #676 på: 30. Des. 2006, 23:36 »
Sitat fra: "Joakim"
Enten så er du fan av Bellamy, eller så er du ikke det. Enkelte, meg selv inkludert, har en veldig høy toleransegrense for den gutten, mens andre ikke tåler å høre et kny, før de blir pissed.

Vi har hørt mer enn et kny fra Bellamy, Joakim. Jeg aksepterte altfor mye fra Bellamy, helt til jeg fikk han opp i halsen. Han er jo verre enn Savage.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Bellamy
« Svar #677 på: 31. Des. 2006, 10:51 »
Bellamy er god man og mer en velkommen tilbake:D
Han kom, ble mett og dett var dett....

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Bellamy
« Svar #678 på: 31. Des. 2006, 12:43 »
Sitat fra: "Erlend Simonsen"
Bellamy er god man og mer en velkommen tilbake:D
Bellamy er slett ingen god mann, men kansje en god fotball spiller for de som måtte mene det. Den grinebiteren vil jeg ALDRI se i en Newcastle United FC drakt igjen!!!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Bellamy
« Svar #679 på: 31. Des. 2006, 13:28 »
En mann som river en plast stol av hengslene på en flyplass og kaster den etter assistent trenern, han er god mann:) hehe... Bellamy er rask å springe, men det artige med han er at han sjelden springer i farlige situasjoner :lol:
Han kom, ble mett og dett var dett....

folesvert

• Gjest
Bellamy
« Svar #680 på: 31. Des. 2006, 14:19 »
Dreamteam

Given

Zambrotta   Cannavaro   Terry   Cole

Barton    Gravesen    Savage     Robert

Bellamy    Martins

... det er jo de gærne spillerne som gjør fotball til det beste spillet i hele verden. Hva hadde fotball-verden blitt uten mange av disse karakterene. Tenk å ha et lag uten krigere ... det er jo det som gjør PL til den morsomste ligaen også. KRIG!!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Bellamy
« Svar #681 på: 31. Des. 2006, 15:23 »
Gærne spillere ja. Ikke hestkuker.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Bellamy
« Svar #682 på: 01. Jan. 2007, 21:50 »
Et lag fungerer best når det består av mange ulike personligheter. Et lag uten gærne folk som jobber ræva av seg er ikke et godt komponert lag. Men du får samtidig heller ikke et godt lag av bare storgærne slitere. Du må også ha individualistene, som tenker bare på seg selv, og ingen andre. Og du må ha servitøren og leiemorderen.

Hvis du har en suveren keeper, et rivjern og en servitør på midtbanen og en sliter og en goalgetter på topp, så har du et godt grunnlag for å kunne bygge et godt lag.

Om noen av disse spillerne ikke kan å oppføre seg som folk og aldri har hørt om Janteloven, så får det bare være, så lenge de leverer varene på banen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Bellamy
« Svar #683 på: 01. Jan. 2007, 22:53 »
Sitat fra: "Joakim"
Et lag fungerer best når det består av mange ulike personligheter. Et lag uten gærne folk som jobber ræva av seg er ikke et godt komponert lag
Har mer tro på at et lag fungerer best når spillerne har forskjellig spisskompetanse!! Hvorfor fungerer et lag best når det består av forskjellige personligheter??? Ordtaket "like barn leker best", kan du jo forsåvidt bruke om voksne også. Og fotball spillere trenger ikke gærne for å være gode!!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Bellamy
« Svar #684 på: 03. Jan. 2007, 16:04 »
Selvsagt er man nødt til å ha ulik spisskompetanse i et lag. Noe Souness aldri skjønte. Men jeg mener spisskompetanse i stor grad henger sammen med personlighet. De typiske rivjernene på fotballbanene, som løper etter hver eneste ball og aldri gir opp, er spillere som ligger helt på grensa til å være psykopater. Dennis Wise var et rivjern. Ikke akkurat mors beste barn. Thomas Gravesen er et rivjern, selv om han er litt mer teknisk anlagt enn andre, og han er absolutt ikke mannen å møte i ei mørk bakgate. Nicky Butt er et rivjern, som ikke går av veien for å slå ned folk. Samme gjelder for Lee Bowyer. Og ja, Makelele er ikke mors beste barn han heller.

Driblefantene er egoister til tusen. Det er det ingen tvil om. Svært få av de beste driblefantene er særlig opptatt av teamwork og samhandling. Christiano Ronaldo er driblefant nr. 1 for tida. Det må en viss Alex Ferguson til for å få den tullingen til å forstå ordet pasning. Ginola var en dribleving, og alt han var opptatt av var seg selv og sitt utseende.

Playmakeren derimot, er gjerne en jovial type, ofte kapteinen på laget. Veldig god på samhandling og en type som ikke går av veien for å "passe på" de andre på laget.

Goalgetteren derimot, varierer. Owen og Shearer er fine typer, som tenker like mye på alle andre som på seg selv utenfor banen. Owen har ingen problemer med å se skaden sin i perspektiv, og han virker å være lykkelig gift og svært glad i sine barn. Ronaldo, Batistuta, Romario og hele den gjengen der er egoister uten like. Romario trodde jo han var verdens overhode. Han så ikke verdien av å gå på trening, fordi han allerede var verdens beste fotballspiller. En ufyselig type, vil nok mange si, men gud bedre den mannen hadde peiling på å score mål.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Bellamy
« Svar #685 på: 03. Jan. 2007, 17:43 »
Syns igrunn dette er bare tull jeg.
Parker er et rivjern, men viser sjelden noen drittsekktendenser. Ørjan og Runar er/var rivjern, men knalltyper. Har ingen tro på at man må være så heslig at man får lyst til å spy bare fordi man er en spesiell type spiller.
Ronaldo har først blitt god når han skjønte og tok til seg den lærdommen at det ikke nytter å showe hele tiden. Der går ei grense. Når han forsto og lærte dette er han plutselig beste spilleren i ligaen. Men ja, han er en nokså heslig kar. Kan alikevel nevne herlige driblefanter som Ronaldinho som slettes ikke er noen drittsekk.
Det er rett og slett individuelt. Enkelte klarer holde hodet på riktig plass selv om man får suksess. Jamfør spillere som Kongen og Owen. Andre blir noen rævholl ala Craig Bellamy. Jeg tror fint det er mulig å laget et lag der hver har sin spisskompetanse uten at man skal være nødt til å ha en idiot som skal motarbeide manageren.
Det å kategorisere spillernes ferdigheter med personligheter syns jeg er idiotisk. Man må lære å spille sin rolle utenpå banen ja, der er jeg enig. Alan Shearer har sagt at kanskje den viktigste egenskapen for en goalgetter er å være egoistisk. Men han trenger ikke være noen egosentrisk tosk utenfor banen alikevel.
Vår playmaker er jo antakeligvis lagets største drittsekk for eksempel.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Bellamy
« Svar #686 på: 03. Jan. 2007, 20:02 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Syns igrunn dette er bare tull jeg.
Parker er et rivjern, men viser sjelden noen drittsekktendenser. Ørjan og Runar er/var rivjern, men knalltyper. Har ingen tro på at man må være så heslig at man får lyst til å spy bare fordi man er en spesiell type spiller.
Ronaldo har først blitt god når han skjønte og tok til seg den lærdommen at det ikke nytter å showe hele tiden. Der går ei grense. Når han forsto og lærte dette er han plutselig beste spilleren i ligaen. Men ja, han er en nokså heslig kar. Kan alikevel nevne herlige driblefanter som Ronaldinho som slettes ikke er noen drittsekk.
Det er rett og slett individuelt. Enkelte klarer holde hodet på riktig plass selv om man får suksess. Jamfør spillere som Kongen og Owen. Andre blir noen rævholl ala Craig Bellamy. Jeg tror fint det er mulig å laget et lag der hver har sin spisskompetanse uten at man skal være nødt til å ha en idiot som skal motarbeide manageren.
Det å kategorisere spillernes ferdigheter med personligheter syns jeg er idiotisk. Man må lære å spille sin rolle utenpå banen ja, der er jeg enig. Alan Shearer har sagt at kanskje den viktigste egenskapen for en goalgetter er å være egoistisk. Men han trenger ikke være noen egosentrisk tosk utenfor banen alikevel.
Vår playmaker er jo antakeligvis lagets største drittsekk for eksempel.
Helt enig!! Veldig bra skrevet!!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Bellamy
« Svar #687 på: 03. Jan. 2007, 23:49 »
Du misforsto pointet. Det fins ikke en type personlighet per type spiller du er. Fins både heslige og godt likanese driblefanter, goalgettere, osv. Fins både kjernekarer som har blitt store spillere og idioter.
Ellers er jeg jo helt enig i deg. Har lite til overs for Kristine Ronaldo, og bryr meg ikke en dritt om Bellamy skader seg. Kan derimot innrømme at selve spillertypen liker jeg.
Materazzi og Bellamy får være så gode de vil, bare de holder seg unna Newcastle United.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Bellamy
« Svar #688 på: 04. Jan. 2007, 17:16 »
For all del, det finnes alltid unntak som bekrefter regelen. Og ja, jeg anser det bare for å være unntak som bekrefter regelen.

Selvfølgelig er ikke alle rivjern drittsekker. Selvføgelig er ikke alle fotballspillere ufyselige typer. Men jeg mener å se en tendens til at det ofte er som jeg beskriver det.

Ørjan og Runar er jo like mye playmakere som rivjern. Og selvsagt, Parker er en kjernekar. Men det finnes veldig mange som ikke er det.

Jeg har aldri prøvd å påstå at det Shearer mener med at en spiss skal være egoistisk, er det samme som at enhver toppscorer er en ufyselig type som bare tenker på seg selv. Owen og Shearer er jo lysende eksempler på at det er fullt mulig å være meget gode målscorere, men samtidig flotte rollemodeller for unge spillere og fantastiske ambassadører for fotballen.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Bellamy
« Svar #689 på: 10. Jan. 2007, 00:13 »
Herlig frustrasjon fra en LFC supportere etter dagens tap :-)

Dødstrist [19102] 09.01.07 23:44  Er innlegget upassende? Tips oss  Svar På  Endre
Syns Garcia også bør på 3 og Bellamy ned til 4 minst. Gjorde han noe bra ikveld utenom å løpe som en hodeløs kylling?

RowZ [12023] 09.01.07 23:44  Er innlegget upassende? Tips oss  Svar På  Endre

Fowler 5 Beveger seg smart, har godt blikk. Men det går litt treigt vel?
Bellamy 2 Rett og slett elendig. Flaut hvor dårlig han er.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."