20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Det er mulig å irritere seg over Glen Roeder også...  (Lest 10063 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Det er mulig å irritere seg over Glen Roeder også...
« Svar #15 på: 12. Feb. 2006, 13:16 »
Sitat fra: "Mack"
Så du mener det Oliver skriver er sant, men at han ikke bør skrive det for å støtte klubben. Det er sikkert riktig. Oliver skriver vel for å selge flest mulig aviser, ikke for å hjelpe klubben på noen som helst måte.

Noe som er feil etter min mening. Vi snakker om en lokalavis her og ikke en landsdekkende avis som f.kes The Sun, Independent, Guardian og The Mirror. Det som gjør det enda mer latterlig/tragisk er at han skriver i kampprogrammet foran hver eneste hjemmekamp.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #16 på: 12. Feb. 2006, 13:16 »
Så hvorfor tror dere Luque må bli igjen i Newcastle for å trene, mens resten av laget spiller kamp? Kan det være at Roeder, Shearer og Oliver har sett noe dere ikke har sett? Luque er en klassespiller, og vi må kunne forvente også full innsats fra klassespillere. Han skal ikke ha noe klippekort på laget. Jeg har fortsatt stor tro på Luque, og håper at han virkelig vil slå til. Jeg tror også det var riktig å sette han ut av laget. Og jeg mener fortsatt at det Alan Oliver har skrevet medfører riktighet. Om det er klokt å bruke så mye spalteplass på Luque kan sikkert diskuteres.
Toon, Toon,
Black and white army

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 12. Feb. 2006, 13:22 »
Som en sports journalist skrev i den seriøse avisen Daily Telegraph 3 uker tilbake. Man finner ikke slike journalister i London,  Manchester og Liverpool som man har i Newcastle.

Alan Oliver som daglig skrev at Bobby Robson måtte få sparken. Når Souness var Newcastle manager brukte han Bobby Robson som et godt eksempel på hvordan Newcastle måtte styres.

Ellers så er det flust av spillere Alan Oliver kontinuerlig har slengt dritt om.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

plebbster

• Gjest
« Svar #18 på: 12. Feb. 2006, 13:36 »
Jeg syntes at våre mest lojale folk skal til en viss grad ha klippekort på laget. Hvis Ameobi og Alan Shearer spiller like dårlig en kamp, er det nok ikke tvil om hvem som sitter på benken helgen etter der. Hvis Alan Shearer presterer dårlig i to eller tre måneder, må man se at til og med han må se fra seg plassen.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 12. Feb. 2006, 13:43 »
Sitat fra: "Mack"
Så hvorfor tror dere Luque må bli igjen i Newcastle for å trene, mens resten av laget spiller kamp? Kan det være at Roeder, Shearer og Oliver har sett noe dere ikke har sett? Luque er en klassespiller, og vi må kunne forvente også full innsats fra klassespillere. Han skal ikke ha noe klippekort på laget. Jeg har fortsatt stor tro på Luque, og håper at han virkelig vil slå til. Jeg tror også det var riktig å sette han ut av laget. Og jeg mener fortsatt at det Alan Oliver har skrevet medfører riktighet. Om det er klokt å bruke så mye spalteplass på Luque kan sikkert diskuteres.

Nei, det kan jeg aldri tenke meg... ;)

Men fra spøk til alvor. Dersom alt er så problemfritt med Roeder og Luque i Newcastle som Roeder ga uttrykk for, og at det er en bestemt plan med det som skjer med Luque nå, så er det vel og bra. Særlig hvis det gir resultater. Du har rett i at det kan være et sjakktrekk og sette ham ut for å få ham til å yte maksimalt. Bare det nå er sånn det er, og at ikke Luque sitter hjemme og furter og er misfornøyd!
Det er meget mulig det Oliver skriver har mye riktighet i seg, jeg leser ikke alt, faktisk bare det som er gjengitt her inne. Men det er ingen som helst tvil om at det han skriver skaper en kultur og holdninger blant folk som vil at Luque skal mislykkes, fordi han er en lat, giddesløs ududgelig spanjakk som man ikke vil ha i nordøst England. Hvor mye riktig han har skal jeg ikke bedømme, hvor fornuftig det alltid er, det velger jeg derimot å tvile på. Jeg håper at Luque får sitt gjennombrudd og blir en suksess i Newcastle, og at det Luque nå gjennomgår er for å gjøre ham bedre. At Luque skal bli en suksess i Newcastle tillater jeg meg å lure på om Alan Oliver egentlig vil...

Ganilsen

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
    • http://www.nufc.co.uk
« Svar #20 på: 12. Feb. 2006, 15:20 »
Luque holder på å trene seg opp. Han har ikke vært i toppform, men han får vel snart sjansen igjen og da tror jeg han vil slå til. Hva er det med all drittslengingen mot Shola ? Greit, han er ikke den neste Shearer, men han er trofast mot klubben og har faktisk vært en av lagets beste de 2 siste kampene.
oway the lads

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #21 på: 12. Feb. 2006, 15:55 »
Sitat fra: "Ganilsen"
Luque holder på å trene seg opp. Han har ikke vært i toppform, men han får vel snart sjansen igjen og da tror jeg han vil slå til. Hva er det med all drittslengingen mot Shola ? Greit, han er ikke den neste Shearer, men han er trofast mot klubben og har faktisk vært en av lagets beste de 2 siste kampene.

Hele laget har vært god de to siste kampene, he he
Who else...... Alan Shearer

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #22 på: 12. Feb. 2006, 15:59 »
så akkurat på luque filmen og fy faen så god han er !!!! tenk når han spiller sånn for newc!

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 12. Feb. 2006, 16:12 »
Hvor ligger den Luque-filmen? Den har jeg faktisk ikke...

*Never mind! Fant den ;)

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #24 på: 12. Feb. 2006, 16:17 »
Sitat fra: "matslerbakk"
Hvor ligger den Luque-filmen? Den har jeg faktisk ikke...

*Never mind! Fant den ;)

bra, jeg fant den ikke...

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #25 på: 13. Feb. 2006, 14:17 »
Sitat fra: "lucky_luque"
så akkurat på luque filmen og fy faen så god han er !!!! tenk når han spiller sånn for newc!

Ja, det hadde vært noe det. Kongespiller!
Who else...... Alan Shearer

DanMan

• Gjest
« Svar #26 på: 14. Feb. 2006, 13:46 »
Velger å tro på det Roeder sier, og at denne utelatingen av Luque er midlertidig. Det er ingen tvil om at Luque har underprestert siden han ble skadefri, og at han ikke får klippekort på bakgrunn av gamle meritter mener jeg er helt riktig. Han må prestere! La gutten få reservekamper for å få kamptrening, slipp han gradvis til på A-laget med halvtimes innhopp, 60 min og til slutt 90 min.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 14. Feb. 2006, 14:43 »
Alan Oliver fortsetter sin daglig drittslenging.

By Alan Oliver, The Evening Chronicle

Glenn Roeder has told Albert Luque he must put a smile back on his face if he is going to force his way back into the Newcastle United picture.

Every United player has responded to Roeder's superb man-management in the last 11 days - apart from the £9.5m Spanish striker.

And after letting Luque return to his native Barcelona last week, Roeder suspected what would happen - an interview in a Spanish paper in which the former Deportivo La Coruna striker poured his heart out.

Roeder was philosophical about it all today and stressed that he wants Luque back in his squad as soon as possible, with United still in the FA Cup and having to fit in an extra game a week tomorrow with the re-arranged match with Charlton Athletic at St James' Park.

But the caretaker boss claims he did not take Luque to Villa Park because he felt it would be "disrespectful " to make a player of his international standing sit in the stands.

And he challenged Luque to show the rest of the squad that he wants to be a part of it.

Luque has admitted he walked out of St James' Park after being left out of the side that defeated Portsmouth a week past Saturday but stresses he did it with Roeder's blessing.

Luque told La Voz de la Galicia: "When they sacked Souness, in came Roeder and, already, in the first match, he left me out of the squad.

"He has not given me an explanation, nor am I going to request one, because he is the one who picks the team. So I accepted the situation.

"But, to my surprise, he has left me out and I do not know why.

"I did leave the Portsmouth game. The coach said to me that he was not going to use me. I responded to him by saying I respected his decision but it was surprising for me and I preferred to go to my house. He gave me permission and I left with his consent."

But Luque's attitude has been terrible in recent weeks and it is no wonder Roeder has not included him in either of his squads for the game with Portsmouth and Aston Villa.

But the Spanish striker adds: "The truth is that it is a different type of football if you do not go to a `sharpshooting' team - Chelsea, Arsenal, Liverpool or Manchester. Except for those four, the others play a direct English game and with force.

"But I will continue to think positive in spite of the disadvantages that I have had. Now I want to demonstrate that I can play here without problems.

"The talent is not what they look for at this moment in Newcastle, more so in this situation.

"The only thing they want is those who run 100%, that the defenders send direct balls, and that the forwards fight for them."

Reading Luque's comments, Roeder said: "I have seen it so many times before when a foreign player goes home they go straight to their own papers. Don't forget I had Paolo Di Canio under me at West Ham.

"At least Albert has not taken any liberties with his comments and they are very controlled.

"Yet for him to say I only want runners and high balls is simply not true, as anyone who was at Aston Villa will testify. I do not want that kind of football and neither do the Newcastle fans.

"I want to help Albert but first he has to help himself because he looks like a very unhappy man at the moment.

"I know he is disappointed at not been in the squads for Portsmouth and Aston Villa.

"I did not take him to Villa Park because I knew he was not going to be in the team or on the bench and I thought it would have been disrespectful to make him sit in the stands with the fans.

"I took young Matty Pattison instead because he will come into the team some day and I thought he would benefit from the experience.

"Now Albert has come back from Spain and I am told he trained very hard over the weekend and we are trying to build him up slowly and bring him back into the fold.

"It is no good him going around with a long face. We want players here who are happy and who have smiles on their faces.

"I know what Albert is capable of. When I was manager of West Ham I saw a lot of Real Mallorca because we were interested in Sameul Eto'o and Luque played alongside him.

"I know he has had a bad injury in his short time here. In fact, our physiotherapist Derek Wright tells me Albert's hamstring injury was as bad as it gets and it was close to being ruptured.

"Now he is fit again and he has to show me and the rest of the players he wants to be in our squad."

DanMan

• Gjest
« Svar #28 på: 14. Feb. 2006, 14:50 »
Tåpelig av Oliver å vinkle det han skriver på den måten. Ser én eneste setning som kan tolkes negativt og dte er Luques påstand om måten vi spiller fotball på. Dette regner jeg derimot med Roeder tar opp med ham, og "saken" er løst.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 14. Feb. 2006, 14:56 »
Er det rart at ikke Luque går rundt å smiler sier nå jeg. En spiller som Pattison har vært skadet i nesten to år og har vel knapt spilt 3 reservelagskamper etter at han kom tilbake fra skade. At han skal stå foran Luque i køen blir rett og slett latterlig.

Er spent hva Oliver klarer å hoste opp imorgen.