20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Det er mulig å irritere seg over Glen Roeder også...  (Lest 10047 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Glen Roeder uttaler til journalistkødden Alan Oliver:

"If Shola is fit I don't think there is any need to take Albert and we will have the same team and substitutes who did so well for us against Portsmouth last Saturday."

Når Roeder slenger ut slike HÅPLØSE utsagn, så bør han faen meg også begrunne dem. Det er jo fullstendig absurd å omtale en av La Ligas store spillere i fjor som et rent stallfyll i Newcastle. Enda mer absurd er det med tanke på at Newcastle også i morgen da velger å starte med en benk uten spisser. Og nei, ingen får lov til å trekke frem Kieron Dyer som et spiss-emne! Målraten hans er skrekkelig, og å kalle ham spiss blir i mine øyne like blasfemisk som å lage bilder av en viss profet.

Enhver som har sett Luque vet hva han er kapabel til. Han kan snu kamper helt på egenhånd, og har et veldig stort register å spille på.

Shola Ameobi har på sin side hatt åtte år på seg nå. På de åtte årene har han ikke utrettet en dritt. Til tross for det virker han å være en yndling hos managerene, det være seg Bobby Robson, Graeme Souness og nå Glen Roeder.  

En spørsmål til Alan Oliver må jo være: Hva i helvete har Shola Ameobi gjort PÅ og UTENFOR banen de siste årene som gjør at han unngår dine tabloide, useriøse og råtne journalistiske skriblerier?

I ren skadefryd bruker tosken Oliver i dag overskriften "Luque who's out in cold"... Jeg blir kvalm!

Under Glenn Roeder får alle en ny sjanse, til tross for at spillerne underpresterte under Souness. Det inkluderer også Jean-Alain Boumsong, som mot slutten under Souness var aldeles fryktelig i prestasjonene. Allikevel ble han ikke satt ut, til tross for at det hadde vært både fortjent og nødvendig.

Hvorfor får alle denne nye sjansen, bortsett fra Albert Luque?

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Det er mulig å irritere seg over Glen Roeder også...
« Svar #1 på: 10. Feb. 2006, 14:43 »
Jeg er enig i at det er latterlig at Luque behandles på en slike måte, men er egentlig ikke så veldig overrasket over at Roeder unnlater å bruke Luque. Det hører jo med til historien at Roeder hadde store problemer med en spiller som Di Canio i West Ham, hvor han bevisst unlot å bruke italieneren i en rekke kamper der laget sloss desperat mot nedrykk. Tror nok at WH hadde ungått nedrykk den gangen om Roeder hadde brukt Di Canio oftere.

Når det gjelder Ameobi så er det ganske enkelt utrolig hvor stor tillit han har hatt under diverse manager. Av og til lurer jeg faktisk på om han hadde noe på SBR og GS siden de tilstadighet brukte han fremfor bedre spisser.

Noreng

• Gjest
« Svar #2 på: 10. Feb. 2006, 14:43 »
Jeg skjønner godt at Alberto Luque tar en John Obi jeg!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 10. Feb. 2006, 14:54 »
han er jo ikke helt knekt... han var jo på egentrening.. og så lenge de 2 har dialog så går det vell greit... du ser jo måte Solskjær ble skjermet av United.. han var skadet og media har ikke fått vite noe om det... du ser hva som skjer med Sol i Arsenal.. han kunne nok ha trengt å bli skjermet i en lengre periode en hva han har blitt til nå. det kan være personlige faktorer som spiller inn her som vi ikke helt har kontroll på... det vil jo vise seg.. Luque sier ifra når det er problemer.. det er  jeg nok redd for...
Han kom, ble mett og dett var dett....

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 10. Feb. 2006, 15:13 »
Selv da Luque stilte opp på egentrening, brukte Alan Oliver anledningen til å slenge enda mer dritt om spanjolen.

Jeg har Oliver ekstremt langt opp i vrangstrupen nå, og der tror jeg han blir veldig lenge. Jeg har fått mer enn nok!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 10. Feb. 2006, 15:21 »
Dersom Roeder har funnet en vinner-oppskrift ser han vel ingen grunn til å endre på den. Men for å kritisere vår nye manager eller "caretaker"  litt forsiktig: en managers oppgave er jo å til enhver tid ta ut de 11 som er best og kan gjøre laget best mulig i enhver kamp.
Alle her vet vel at jeg ikke akkurat er Ameobis største fan, og jeg skjønner heller ikke all den tillitten han har fått.
MEN med et åpent sinn og og tilogmed litt fotball-forståelse (jekk meg ned igjen før jeg blir for selvgod? ;) ) skal det sies at Ameobi etter alle rapporter å dømme gjorde sakene sine relativt bra mot Portsmouth forrige helg. Da fortjener han en ny sjanse. Men uansett er det meningsløst dersom Luque ikke engang er tildelt en plass på benken i morgen, særlig dersom vi ikke skal ha noen andre offensive krefter på benken. Er Chopra skadet? Uansett, Luque har potensialet, og for å fortsette å gjenta meg selv (til det uendelige): mannen trenger tid, vi vet alle hva som bor i gutten og hvilket potensiale han har. Da må klubben gjøre alt for at han skal slå til og lykkes i Newcastle. Hvis ikke er det synd på Luque, og Newcastle som klubb kan faen meg ha det så godt for å nærmest å prøve å ødlegge en europeisk klassespiller. Den behandlingen Luque har fått til nå ligner mest på det siste, dessverre!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Det er mulig å irritere seg over Glen Roeder også...
« Svar #6 på: 10. Feb. 2006, 15:21 »
Sitat fra: "Jarle"
Glen Roeder uttaler til journalistkødden Alan Oliver:

"If Shola is fit I don't think there is any need to take Albert and we will have the same team and substitutes who did so well for us against Portsmouth last Saturday."

Reagerte også på denne uttalelsen. Det er rett og slett håpløst og når i tillegg Alan Oliver gjør alt for å slenge dritt om spilleren stort sett hver eneste dag gjør det ikke lettere. Det var deilig forrige uke hvor Alan Oliver ikke jobbet og skrev noe som helst. Stygt å si det men jeg håpet at han var sykemeldt over en lengre periode. Dessverre ser det ut som at journalisten tok seg litt ferie for å lade de negativt laddede batteriene ytterligere.

Greit at han har mye inside information om Newcastle, som kan være nyttig for oss lesere. Men journalister har svært mye makt i disse dager, og Oliver har altfor mye makt i Newcastle etter min smak. Slik negativitet smitter også over på supporterene som sitter på tribunen.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 10. Feb. 2006, 15:41 »
Jeg gidder ikke bry meg om Alan Oliver. Han får mene hva han vil. Jeg har mine meninger, og jeg står for dem.

Men det er særdeles merkelig det Glenn Roeder holder på med. Hva faen er dette tullet med at Luque ikke er på benk engang? Var det ikke Roeder som sa at man måtte prøve å få ut det beste i Luque? Så hvorfor gjør du ikke det da? Du får umulig ut hans beste ved å ikke ta ham med i troppen.
Jeg blir mer og mer redd for at Luque er historie i Newcastle-drakta, og at han selges for en latterlig lav sum i sommer, og vi har tapt £15-20 millioner på en spiller vi ikke engang bruker, og som var blant de beste i La Liga, før han dro. Og som garantert kan komme til å herje PL, hvis vi selger til en av våre motstandere i PL.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 10. Feb. 2006, 15:46 »
Alan Oliver er latterlig. Jeg som trudde et av journalistenes viktigste punkter var objektivitet. Den finnes overhodet ikke i Olivers ordbok.
Skjønner meg overhodet heller ikke på Roeders valg angående Luque. Særdeles merkverdig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

hauepine

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #9 på: 10. Feb. 2006, 16:24 »
Det skulle ikke være mulig å ikke ta med Luque i troppen. Han er en av de absolutt beste spillerne Newcastle har i troppen og burde være selvskreven på førstelaget.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #10 på: 10. Feb. 2006, 16:33 »
Jeg gjør stort sett opp mine egne meninger om spillere. Jeg fikk sett litt av Luque i fjor, og mente således at han var et godt kjøp. Men det jeg har sett av han i Newcastle har vært dårlig. Han har ikke imponert, og virket litt lat. Derfor ser jeg ikke på Alan Oliver skriver som noen stor skandale. Kanskje litt farlig å si noe sånt her, men jeg forsøker allikevel.
Toon, Toon,
Black and white army

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 12. Feb. 2006, 11:51 »
Jeg er også uforstående til at Luque ikke er med når Roeder nå leder laget. Men vi må bare håpe at alt er så udramatisk som Roeder sier her: http://www.nufc.premiumtv.co.uk/page/NewsDetail/0,,10278~781741,00.html Dessverre må jeg nok innrømme at jeg ikke stoler helt på dette, men håper såklart at det er sånn det henger sammen. Men frykten for at Luque er "et mislykket kjøp" og at han forsvinner til sommeren er stor.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 12. Feb. 2006, 11:58 »
Sitat fra: "Mack"
Jeg gjør stort sett opp mine egne meninger om spillere. Jeg fikk sett litt av Luque i fjor, og mente således at han var et godt kjøp. Men det jeg har sett av han i Newcastle har vært dårlig. Han har ikke imponert, og virket litt lat. Derfor ser jeg ikke på Alan Oliver skriver som noen stor skandale. Kanskje litt farlig å si noe sånt her, men jeg forsøker allikevel.

Det kommer helt og holdent an på hvordan du ser på det. Når sannheten skal sies har det sett alt annet en lovende ut det Luque har vist i Newcastle trøya til nå. Men som en journalist I Newcastle by som følger laget så tett velger jeg å tro at denne Oliver også er en Newcastle supporter som bare vil lagets beste. Som det har vært påpekt før (Asbjørn tror jeg det var?) har journalister fått kriminelt my makt i det de skriver, og med sine skriverier og sin måte å slakte enkeltspillere på er Oliver bare med  på å forverre situasjonen. Noe verken spillerene eller klubben er tjent med. Mange, inkludert meg selv, mener fortsatt at Luque  har fått LANGT fra nok tid etter en stor overgang fra spansk primera og til engelsk PL.
Når man har en spiller med et slik potensiale i seg må klubben gjøre alt den kan for å få ut det beste i en slik spiller, ikke motarbeide ham. Oliver er ikke endel av klubben men motarbeider Luque alt han kan virker det som, og du trenger ikke akkurat være rakett-forsker for å skjønne at det han skriver påvirker endel av fansen, og hvordan det igjen påvirker Luques situasjon i Newcastle.
Så er det vel kanskje opp til hver enkelt om man skal være helt enig med Oliver og aller helst slå hånden av stakkars Luque med engang, eller om man skal gi mannen tid og håpe at han kan bli like god i Newcastle som de vi har sett ham i Deportivo.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #13 på: 12. Feb. 2006, 12:22 »
Så du mener det Oliver skriver er sant, men at han ikke bør skrive det for å støtte klubben. Det er sikkert riktig. Oliver skriver vel for å selge flest mulig aviser, ikke for å hjelpe klubben på noen som helst måte.
Toon, Toon,
Black and white army

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 12. Feb. 2006, 12:40 »
Har han litt peil på det han skriver om, så burde han skjønne at den svartmalinga gang på gang blir feil.