20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Troféer  (Lest 4643 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MartinJol

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Troféer
« på: 09. Feb. 2006, 19:39 »
Hei alle NUFC-supportere!  Som dere sikkert skjønner holder jeg med en annen klubb (10 poeng til den som gjetter hvilken  :D).  Grunnen til at jeg har registrert meg her er fordi jeg synes det hadde vært interessant å diskutere med supportere av et annet lag, og høres deres synspunkter på forskjellige ting.  

Det første jeg lurer på er: hva synes dere om Newcastles mangel på trofeer i nyere tid (jeg tenker da på ligagull, FA-, UEFA- og ligacuptrofeer)?  Jeg forstår det slik at det siste klubben har å vise til er en ligacuptriumf i 1955?  Jeg ville tro at en klubb med Newcastles ambisjoner og ressurser burde greie bedre (vet dere var litt uheldige med den forrige manageren, men når dette blir ordnet opp i må man vel forvente litt nytt sølvtøy å pusse, hvis man skal kunne kalle seg et topplag).  Hva synes dere?

NB! Jeg er ikke ute etter å gjøre narr av Newcastle, men er rett og slett interessert i å høre deres syn på saken.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Troféer
« Svar #1 på: 09. Feb. 2006, 19:57 »
At Newcastle ikke har vunnet noe på så lang tid, plager meg ikke. Da blir det egentlig ekstra deilig når det endelig løsner. Selv håper jeg på at vi vinner FA cupen i år. Det ville vært fantastisk!

Om vi er et topplag? Joda, på papiret skal vi vel være det. Men vi er blitt dårlig ledet, hatt en hel del uflaks og ligger under en eller annen ond forbannelse. Det er alltid noen nøkkelspillere som må være skadet i Newcastle, i skrivende stund er Michael Owen den mannen som savnes mest.

Det er utenfor vår fatteevne å forstå hvor uheldig og klønete Newcastle har vært gjennom historien. Selv med spillere som Given, Shearer, Woodgate, Kluivert, Owen, Dyer, Parker, Emre, Luque, Solano, Bellamy, Ferdinand, Cole, Jenas, Carr, Boumsong og veldig, veldig mange flere, så klarer laget å prestere elendig.

MartinJol

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Troféer
« Svar #2 på: 09. Feb. 2006, 20:10 »
Så bra at du føler det slik da, geordie-Olav, med blikket løftet mot fremtiden!  Dette med "en forbannelse som hviler over klubben" mener jeg å ha hørt noe om før.  Interessant.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Troféer
« Svar #3 på: 09. Feb. 2006, 20:36 »
Jeg tror ikke det hviler noen slik forbannelse over klubben. Vi har vært udyktige i mange år, selv om vi i kortere perioder har vært dyktige. I disse korte periodene har vi kanskje hatt litt uflaks. Jeg synes det er trist at det er så lenge siden vi har vunnet noe, men det gjør jo bare at kjærligheten til klubben blir sterkere. Det er jo i motgang det går oppover - og den dagen vi vinner noe, samme hva det er, vil vi være desto gladere. Jeg gleder meg til den dagen!
Toon, Toon,
Black and white army

MartinJol

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Troféer
« Svar #4 på: 09. Feb. 2006, 20:47 »
Så du tror altså ikke på noen slik forbannelse, men derimot dyktighet og uflaks.  Interessant å se at dere har forskjellige synspunkter her.  Uansett er det godt å se at dere støtter laget i motgang, det kjennetegner ekte supportere.

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Troféer
« Svar #5 på: 09. Feb. 2006, 21:00 »
Jeg må si meg enig med Mack her. Ta UEFA-cupen i fjor. Vi hadde tidenes sjanse til å endelig vinne en trofé etter første semifinale kamp. Desverre raknet det når det gjalt så mest og vi var rett og slett udyktige som ikke greide ta oss videre til finalen. Jeg sier ikke at vi hadde vunnet om vi hadde gått til finalen, men sjansen hadde vært stor det tror jeg.

Nå håper jeg på en god manager-løsning som kan lede oss til disse etterlengtede troféene. Jeg er ikke i tvil om at laget har potensiale til å greie dette selv om vi trenger forsterkninger på enkelte områder.

MartinJol

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Troféer
« Svar #6 på: 09. Feb. 2006, 21:28 »
En god manager-løsning ja.  Managere i engelsk fotball har jo i aller høyeste grad en høyt vurdert stilling, men de er for all del viktige for et lags eventuelle suksess.  La oss for deres skyld håpe at løsningen ikke heter Glenn Hoddle (selv om jeg holder Hod som en fantastisk spiller, har han jo vist seg som alt annet enn en dyktig manager  :cry: ).

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Troféer
« Svar #7 på: 09. Feb. 2006, 22:24 »
Virker som byen
,administasjonen og laget etc ... Ikkje takler medgang. Kver gang Newcastle har noko stort på gang så blir det ødelagt...
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

MartinJol

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Troféer
« Svar #8 på: 09. Feb. 2006, 23:05 »
Hmm, kanskje Newcastle kan sammenlignes med Norges landslag?  Det  virker som om litt medgang og et aldri så lite favorittstempel er nok til å ødelegge for dem.  I Norges tilfelle virker som om spillerne ofte tar litt lett på oppgaven, og undervurderer kanskje motstanderlaget.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Troféer
« Svar #9 på: 09. Feb. 2006, 23:07 »
Får Norge ett favorittstempel, så stiller de med Rudi.

Og da vet vi jo hvordan det ender.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

MartinJol

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Troféer
« Svar #10 på: 09. Feb. 2006, 23:47 »
Ja, Rudi er også et stort problem for landslaget!  Jeg synes det lyser svak vurderingsevne fra Åge lang vei hver gang han er i troppen.  Hareide har dessverre en litt for stor forkjærlighet for Moldespillere (Hoseth har jo heller ikke vært noe å skryte av på svært lenge).  Når det er sagt ser jeg ikke bort fra at Ohr muligens har noe å tilføye på høyrekanten.

Har Newcastle noen lignende problemer?  Holder f.eks. Shearer fortsatt mål?  Er han kanskje viktig for klubben på andre måter (mentalt, kanskje overfor unge spillere) enn rent spillemessig?

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Troféer
« Svar #11 på: 10. Feb. 2006, 09:36 »
Han er nok inne i en fase hvor han er litt viktigere som medspiller og støtte, enn som målscorer. Men han holder standaren, han er jo kongen.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Troféer
« Svar #12 på: 10. Feb. 2006, 13:58 »
Du stiller interessante spørsmål MartinJol.
Men før jeg svarer på det vil jeg presisere at vår siste tittel er Inter City Fairs Cup i 1969 (forløperen til UEFA-cupen).

At vi ikke har vunnet noe på evinnelige tider plager ikke meg all verden. Det betyr bare at vi har en større grunn til å feire når vi endelig vinner. Og jeg mener ikke at vi må vinne titler for å kunne kalle oss et topplag. Vi er et topplag i den grunn at vi stort sett har vært topp 5 i PL siden vi rykket opp. Vi har hatt noen sesonger nede i gjørma, selvsagt, men med tanke på spillergruppa, og de resultatene vi har prestert i europa de siste årene viser at vi bør betegnes som et topplag.

Begge de to siste årene har vi vært svært nære ved å vinne UEFA-cupen. Kanskje hadde vi størst sjanse i fjor. Men nok en gang hadde vi uflaks når det gjaldt som mest. Kieron Dyer måtte ut med skade, og laget falt totalt sammen. Selv om det skal sies at manageren i grunnen burde blitt kastet rett på dør etter denne kvartfinalen. For laget skal ikke klare å kollapse på denne måten sånn helt uten videre. Samtidig hadde vi uflaks da vi hadde muligheten til å redusere og få viktige mål, som kunne ført oss videre. Men måten Sporting vant på, var rett og slett flaut.
Det er bare noe av det vår forrige manager ødela.

Det er ingen forbannelse over klubben, men det er noe med vår manglende rutine i slike situasjoner, og det kan være en av årsakene til at vi har den uflaksen vi har når det gjelder som mest.

Alan Shearer holder fortsatt mål, mener jeg. Man slutter ikke å score mål sånn helt uten videre. Det er sportslige omstendigheter gjør at han ikke har scoret særlig mange mål.
Han er fortsatt viktig for mange unge spillere, mener jeg. Som et forbilde, og motivator. Han er helt klart en inspirasjonskilde.

Likevel er nok hans tid ute etter denne sesongen. Han har gjort sitt, har vært her i 10 år, og bør takkes på en verdig måte. Det er allerede planlagt en Testimonial, såvidt jeg vet. Og det er bra. Shearer er en hedersmann.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon