20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ryddesalg II,- nye tankar  (Lest 16296 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Ryddesalg II,- nye tankar
« Svar #60 på: 08. Feb. 2006, 02:26 »
Dyer er helt klart en solid spiller, og så absolutt en av de Newcastle har hatt mest glede av de siste sesongene. Han kunne blitt enorm hadde det ikke vært for alle skadene han har slitt med i løpet av karrieren. Det andre som er negativt er at han ikke hele tiden virker å være den mest proffesjonelle spilleren i Premier League.

Når det gjelder Dyer og hans framtid i Newcastle så bør den vurderes etter sesongen. Om det er en stor sjanse for at han kommer til å mer eller mindre "riste" av seg skadeproblemene, så ser jeg ingenting i veien for at han kommer til å være en fast bidragsyter i 11'ern i mange år fremover. Jeg frykter likevel at Dyer sin tid som toppspiller er i ferd med å renne ut som følge av skadene, og da er det like greitt å selge han mens det ennå er mulig å få litt penger for han. Høy lønn og lite tilgjengelig for kamp gjør han til lite attraktiv mann å ha i stallen både sportslig og økonomisk. Det er ingen krise med tanke på at alternativene på høyreving er ganske brukbart.
Carr har altfor få landskamper for England!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 08. Feb. 2006, 11:22 »
Sitat fra: "Rolfern"
Dyer er helt klart en solid spiller, og så absolutt en av de Newcastle har hatt mest glede av de siste sesongene. Han kunne blitt enorm hadde det ikke vært for alle skadene han har slitt med i løpet av karrieren. Det andre som er negativt er at han ikke hele tiden virker å være den mest proffesjonelle spilleren i Premier League.

Når det gjelder Dyer og hans framtid i Newcastle så bør den vurderes etter sesongen. Om det er en stor sjanse for at han kommer til å mer eller mindre "riste" av seg skadeproblemene, så ser jeg ingenting i veien for at han kommer til å være en fast bidragsyter i 11'ern i mange år fremover. Jeg frykter likevel at Dyer sin tid som toppspiller er i ferd med å renne ut som følge av skadene, og da er det like greitt å selge han mens det ennå er mulig å få litt penger for han. Høy lønn og lite tilgjengelig for kamp gjør han til lite attraktiv mann å ha i stallen både sportslig og økonomisk. Det er ingen krise med tanke på at alternativene på høyreving er ganske brukbart.

Og hvordan kommer Owen ut etter det regnestykket?

Dersom det stemmer at Shearer, Owen og Dyer er de 3 best lønnede i klubben vår betyr dette av 2 av de 3 best betalte har gått mer skadet enn de har vert spilledyktige i år. Sannheten kan være brutal noen ganger.....

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #62 på: 08. Feb. 2006, 11:53 »
Owen er helt klart et problem for Newcastle om han bare er tilgjengelig i halvparten av kampene. Han har høy lønn og forventer å spille 90 minutter hver kamp. Owen sine problemer med skader er et stort problem for Newcastle. Jeg sier ikke at Newcastle skal selge Owen, men det medisinske apparetet i klubben bør jobbe ekstremt mye med å forhindre at Owen får tilbakevendte skader.

Å satse mye på å ha et godt medisinsk apparat vil definitivt lønne seg.
Carr har altfor få landskamper for England!

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
« Svar #63 på: 09. Feb. 2006, 10:28 »
Uenig i dette.

Dyer har vist de gangene han har kommet tilbake at han er en GOD spiller. Vi trenger gode spillere. Dyer har vært veldig uheldig, og har kanskje høyere lønn en han burde hatt, men jeg mener anda han har mye å tilfredstille oss med. Spillere med høy fart blir desverre skadet, og Dyer har utrolig god fart.

Håper Dyer kommer tilbake i form, og viser hva han er god for. Han har vært takknemlig i det siste, etter hva han har gjennomgoått, og vil helt sikker blø for denne klubben, no doub!

Jeg har veldig stor sans for både Solano og Milner, men håper at Dyer blir for det, om det skulle vært slik at han skulle bort. Han har erfaring med mange posisjoner, både offansivt og defansift. Men han er en offansiv spiller, det skal være sagt og det er der han er god!

La oss (eller jeg) håpe(r) at han kommer tilbake i storform og viser at han vil!
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 09. Feb. 2006, 11:28 »
Det er ingen her som mener at han er dårlig. Men folk mener han er for mye skadet til å forsvare en ukelønn på 1million kr. Hadde Dyer kommet tilbake å holdt seg skadefri, så tror jeg de fleste her inne hadde vært enige i at det helt klart ville vært det beste for klubben!

Raske spillere blir fort skadet? Har jeg ikke hørt før...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 09. Feb. 2006, 14:43 »
Sitat fra: "kesse"
Det er ingen her som mener at han er dårlig. Men folk mener han er for mye skadet til å forsvare en ukelønn på 1million kr. Hadde Dyer kommet tilbake å holdt seg skadefri, så tror jeg de fleste her inne hadde vært enige i at det helt klart ville vært det beste for klubben!

chi-ching  :wink:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 09. Feb. 2006, 17:05 »
Når det gjelder Dyer, så vil jeg forsvare ham en tanke. Han har ALDRI vært SÅ til de grader plaget av skader som i år. Han har alltid hatt en eller to kortere perioder ute med skade. Joda. Men da har det vel som oftest vært snakk om en tre til seks uker. I år har det ikke vært noe tre til seks uker. Har vært snakk om flere måneder. Så sterkt plaget har Dyer aldri vært, og jeg har ingen grunn til å tro at det vil gjenta seg, hvis vi får inn noen som vet hva trening er.
Ingen skal si at Graeme Souness vet hva trening er. Ingen skal si at han vet hva skadeforebygging er. Ingen skal si at han vet hvordan dette henger sammen.
Det er en vesentlig grunn til at vi har hatt mange spillere ute med skader som kan skyldes dårlig/manglende trening. Og det er en vesentlig grunn til at det alltid har tatt lenger tid enn forventet å få spillere fitte igjen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 09. Feb. 2006, 18:24 »
Ingen skal komme å fortelle meg at Graeme Souness klarer å gi Kieron Dyer mystiske medisinske problemer....
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 09. Feb. 2006, 18:39 »
Visste du ikke at Souness er en ond trollmann??

Altså; Jeg tviler veldig sterkt på at det var Souness som hadde ansvaret for skadeforebygging. Det har nok Newcastle utallige fysio/ergo/trenings terapauter til... Det er jo også morsomt å se at vi ikke har fått noen hamstring skader etter at vi flyttet fra det nye treningsanlegget vårt!

Dyer har forresten gått glipp av 13.88 seriekamper hver sesong i snitt i løpet av de 6 sesongene han har vært hos oss. Da regner jeg ikke med denne sesongen...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 09. Feb. 2006, 18:44 »
Sitat fra: "kesse"
Visste du ikke at Souness er en ond trollmann??

Altså; Jeg tviler veldig sterkt på at det var Souness som hadde ansvaret for skadeforebygging. Det har nok Newcastle utallige fysio/ergo/trenings terapauter til... Det er jo også morsomt å se at vi ikke har fått noen hamstring skader etter at vi flyttet fra det nye treningsanlegget vårt!

Ja! Tenk det du! Lurer på hvem som gjorde det!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

EdO

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Re: Ryddesalg II,- nye tankar
« Svar #70 på: 09. Feb. 2006, 20:58 »
Sitat fra: "Christian"

Ny manager, nye giv, og kanskje nye innkjøpspolitikk. Dermed er eg klar igjen med min tråd ryddesalg, denne gangen i del II. Eg håpar nivået på tråden blir holdt oppe, og ikkje blir fullt av innlegg med eit par ord i og ikkje minst fjortiss pisspreik. Kom gjerne med tilbakemeldingar, ros, irettesetting og diskuter gjerne visjonen min for Newcastle.

Dermed sitt deg godt ned i godstolen, og kos deg med denne tråden.

Stallen anno Feb. 06

Keeperar:
Shay Given
Steve Harper

Vudering:
Shay Given er ein av PL sine beste keeperar, og må holdast i klubben for ein kvar pris. Harper på benken er meir enn godt nok. Så ingen bruk for endringar her.

Forsvaret:
Steven Taylor
Jean-Alain Boumsong
Stephen Carr
Celestine Babayaro
Craig Moore
Titus Bramble
Peter Ramage
Robbie Elliott

Vudering:
Her treng det virkleg store forandringar til sommaren, og her bør det både selgast og kjøpast. Dei som eg vil beholde er; Taylor, Boumsong, Carr og Ramage.
Babayaro og Moore er alt for mykje skada. Bramble og Elliott holder ikkje nivået til ein klubb som skal kjempe i toppen.
Men Babayaro kan bli i klubben som ein god backup. Men for eit god bud, kan han gå.
Så her treng det minst 4 nye spelarar.
Så kven bør den nye manager kjøpe? Eg har svaret, og eg har ein innkjøpspoltikk.
Eg ser helst at klubben sastar på unge spelar, og engelske. Dermed vil det prege innkjøpslista mi. Først ut er ein 2 spelar frå Chelsea, begge engelske og unge. Bridge og Johnsen. 2 backar som vil gå rett inn i laget og heve det frå dagen 1. Er navn for framtida, og vil utvikle seg stort ved å få tillit i ein klubb som Newcastle. Da føler eg back plassane er på plass. Så over til midtforsvaret. Her har eg 2 spennandes navn, eit som me kjenner godt frå før av, Woodgate og ein veldig spennandes navn Mexes. Mexes og Boumsong spelte i sammen i midtforsvaret for Auxerre med suksess. AC Roma er eit lag som sliter med økonomien, og er ein fallande storhet, så Mexes kan vere eit realistisk navn for oss, med litt hjelp av Boumsong så klart(overtale han).
Dermed føler eg forsvaret vårt er komplett.

Midtbana:
Charles N'Zogbia
Nolberto Solano
Kieron Dyer
Belözoglu Emre
Scott Parker
Amdy Faye
Lee Clark
Alan O'Brien
Lee Bowyer
James Milner
Hugo Viana
Nickey Butt

Vudering:
Er eit ledd med mange spelar, nokon er veldig gode, mens andre her burde ha funne seg ein klubb med litt mindre målsettningar enn det Newcastle bør ha(Europacup spel). Me treng kun 1 spelar her, og det er ein def. midtbane spelar som kjempar og blør for drakta.
N`Zogbia, Solano, Emre, Parker, Milner, Viana og O`Brien bør bli i klubben for ein kvar pris. Spelar som Dyer, Faye, Clark, Butt, og Bowyer ser eg gjerne blir solgt til sommaren. Dyer og Bowyer har fått alt for mykje tid i Newcastle drakta, mens spelar som Faye og Clark holder ikkje nivå. Butt vil ikkje spele i klubben, og eg vil heller ikkje ha her.
Eg veit mange ikkje likar Viana, eg synst han bør få sjansen under den nye manageren, og eg trur han vil blomstre med tilit. Dermed er han med vidare i min visjon for Newcastle.
Med dei spelarane eg har igjen, så er det mykje off. drivkraft men lite def. kjempar vilje. Dermed rettare eg igjen auga mot Real Madrid, der sist det ein danske på benken som vil tilbake til England. Thomas Gravesen er navnet, og er ein mann som bør vuderast i Newcastle leiren. Han blør for drakta, og med ein sånn spelar på midtbana så hadde kanskje Newcastle vunne nokon ballar på midtbane og. Føler midtbana ikkje treng fleire spelar.

Angrepet:
Michael Owen
Albert Luque
Shola Ameobi
Michael Chopra
Alan Shearer

Vudering:
Her er det mykje gode spelar og, men 2 som må vekk. Owen og Luque vil eg beholde. Shearer legger dessverre opp, mens Chopra og Ameobi må vekk. Dermed har me kun 2 gode spissar igjen, så her treng me minst 2 til. Begge er engelske, ein har ønska seg vekk frå klubben sin pga av liten speletid. Defoe frå Spurs og den andre er Darren Bent frå Charlton.
Defoe er ein rask og teknisk god spelar, har ønska seg vekk etter at Jol foretrekker Keane og Mido. Bent er ein typisk nr.9 spiss i Newcastle. Så eg ser gjerne at Bent tar over Shearer si drakt nr.9.

Taktikken (4-4-2):
Kode: [Velg]
--------------------Given---------------
----Johnsen----Mexes---Taylor---Bridge-----
-----------Parker-----Gravesen---------------
-------Milner-------------------N`Zogbia-----
------------Owen------Bent------

Stallen anno etter Christian:

Keeperar:
Shay Given
Steve Harper

Forsvaret:
Steven Taylor
Jean-Alain Boumsong
Stephen Carr
Celestine Babayaro
Peter Ramage
Philippe Mexès
Jonathan Woodgate
Glen Johnsen
Wayne Brigde

Midtbana:
Charles N'Zogbia
Nolberto Solano
Belözoglu Emre
Scott Parker
Alan O'Brien
James Milner
Hugo Viana
Thomas Gravesen

Angrepet:
Michael Owen
Albert Luque
Jermain Defoe
Darren Bent

Mulig? Realistisk? Jepp, det vil eg seie. Kjøpa er ikkje dei dyraste i verden, og med ein god manager og litt peng frå Fat Fred kan me få dei spelarane eg ønskar over. Med salg av spelar som Dyer, Bowyer, Butt og Ameobi bør det komme inn litt peng og.

Jo da, smart tenkt, men hvor er Emre i Startoppstillingen? enig med det meste men ville gjerne likt Dyer isteden for 0'brien... pluss at mexes ville aldri bli no i England... han burde gå til Juve! Kompany derimot ville vært no... når det gjelder Bent så skjønner jeg ikke helt... men defoe hadde vært no

Min 11'

--------Given-------

Johnson-Kompany-Boumy-Bridge

-------Parker-Emre---------

-Dyer----Viana-----luque--

--------Defoe--------

Owen forsvinner uannsett om to sesonger så han regner jeg ikke med....
dvard - Alias "EdO"

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 10. Feb. 2006, 09:37 »
for tiden så vil vell kanskje Zogbia være en bedre mulighet en Viana... for det om jeg også vil tro på Viana som en stor spiller...
Han kom, ble mett og dett var dett....

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
« Svar #72 på: 10. Feb. 2006, 16:00 »
Laget jeg ville hatt var;

Mål:
Given
Harper
Krul

Forsvar:

Taylor
Boumsong
Bramble
babayaro(som backup)
Ramage

kjøp ny høyre og venstre back:
Baines (wigans venstre back)
Cafu(om vi greier å lure han hit)
Og et ungt talent med offansive kvaliteter som kan lære av Cafu

Midtbane:

Solano
Emre
Parker
Zoggy
Luque gi han 1 sesong til
Viana samme som Luque
Milner
O'brien

Kjøp:
Ruud Vormer
Ryan Babel
Nathan Porrit

Angrep:
Owen
Ameobi
Walton

Kjøp:
Kuyt?
Nihat
Andrea Russotto
Kerlon

2 av de må vi greie og hente :)
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #73 på: 10. Feb. 2006, 17:15 »
Sitat fra: "BegBie"

cafu, hit??? tviler veldig på det! han er gammel og dessuten elsker han ac milan

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
« Svar #74 på: 11. Feb. 2006, 13:09 »
Sitat fra: "lucky_luque"
Sitat fra: "BegBie"

cafu, hit??? tviler veldig på det! han er gammel og dessuten elsker han ac milan

gammel men fortsatt en av verdens beste høyrebacker, og han har nok 1 eller 2 sesonger igjen.så ja om vi greier å lure han hit
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.