20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Luques lille avstikker  (Lest 13186 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Luques lille avstikker
« Svar #45 på: 07. Feb. 2006, 17:32 »
Luque er ikke spiss, han er venstre kantspiller. Og han skal så langt det er mulig brukes som venstre kantspiller. Han kan selvsagt alternere som spiss i krisesituasjoner, men det er ikke som spiss Luque skal spille fast. N'Zogbia er ung, og tåler å bli dyttet litt mellom sentral midtbane, venstreving og benk. Luque bør snarest mulig kjøres inn som ving. Det er viktig at Luques spisskompetanse kommer best til syne. Luques spisskompetanse er ikke nødvendigvis å score mål, men å skape farlige situasjoner som følge av langskudd eller innlegg fra kant. Luque er langt bedre som tilrettelegger enn som målscorer, etter det jeg har sett av ham hittil. Hadde han vært best som spiss, hadde han uten det minste tvil scoret mål på de sjansene han har fått. Sier ikke at det er noen unnskyldning for de 100%-sjansene han har brent, men han er langt bedre som tilrettelegger. Han har et herlig touch, og innleggene er i ypperste verdensklasse. Med Luque og Solano som vinger, er det gode muligheter for at Ameobi-Shearer kan fungere brukbart som spisspar i Owens skadefravær. Vi må satse på å rendyrke de nye spillerne nå, så laget fungerer mer eller mindre som en helhet og ting går mer eller mindre på skinner når Owen er tilbake rundt påsketider (forhåpentligvis). Da blir det lettere for Owen også, når han kommer tilbake.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Luques lille avstikker
« Svar #46 på: 07. Feb. 2006, 17:37 »
Takk Joakim. Jeg tenkte jeg skulle kommentere det, men du skrev det så fint så da slapp jeg  :wink: Jeg regner med å se han i aksjon til helgen. Kanskje ikke fra start, men han kommer nok innpå utover i andre omgang.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Luques lille avstikker
« Svar #47 på: 07. Feb. 2006, 17:39 »
Sitat fra: "Joakim"
Luque er ikke spiss, han er venstre kantspiller. Og han skal så langt det er mulig brukes som venstre kantspiller. Han kan selvsagt alternere som spiss i krisesituasjoner, men det er ikke som spiss Luque skal spille fast. N'Zogbia er ung, og tåler å bli dyttet litt mellom sentral midtbane, venstreving og benk. Luque bør snarest mulig kjøres inn som ving. Det er viktig at Luques spisskompetanse kommer best til syne. Luques spisskompetanse er ikke nødvendigvis å score mål, men å skape farlige situasjoner som følge av langskudd eller innlegg fra kant. Luque er langt bedre som tilrettelegger enn som målscorer, etter det jeg har sett av ham hittil. Hadde han vært best som spiss, hadde han uten det minste tvil scoret mål på de sjansene han har fått. Sier ikke at det er noen unnskyldning for de 100%-sjansene han har brent, men han er langt bedre som tilrettelegger. Han har et herlig touch, og innleggene er i ypperste verdensklasse. Med Luque og Solano som vinger, er det gode muligheter for at Ameobi-Shearer kan fungere brukbart som spisspar i Owens skadefravær. Vi må satse på å rendyrke de nye spillerne nå, så laget fungerer mer eller mindre som en helhet og ting går mer eller mindre på skinner når Owen er tilbake rundt påsketider (forhåpentligvis). Da blir det lettere for Owen også, når han kommer tilbake.

Meget fornuftig innlegg. Jeg er selvfølgelig fullstendig enig med deg. Men i Owens skadefravær mener jeg det bør være mulig å skyve Luque frem som spiss når Ameobi og Chopra ikke presterer sammen med Shearer. Men for å fungere som helhet bør selvfølgelig de nye spillerne rendyrkest. Mitt forslag var et eventuelt alternativ ved lengre (og da mener jeg langvarige) skadeperioder for Owen.

Håper du forstår hva jeg mener.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Luques lille avstikker
« Svar #48 på: 07. Feb. 2006, 17:42 »
jeg mener at luque ikke har fart og styrke til å spille ving i et 4 4 2 system. tror han hadde funket bedre som ving i 4 3 3, men dette kan jo bli problematisk i newcastle.
hva slags system spilte han under i deportivo forresten.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Luques lille avstikker
« Svar #49 på: 07. Feb. 2006, 17:42 »
ameobi storspilte jo sammen med Shearer mot portsmouth, og han har spilt flere gode kamper sammen Shearer under Robson. Selv om de aldri vil bli det perfekte spissparet, så handler alt bare om å legge til rette for at de kan blomstre sammen.
Det kan de hvis vi bruker spillere som Luque og Solano på vingene, og ber dem slå innlegg inn i feltet.
Dessuten kan både Zoggie og Dyer alternere der oppe også.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Luques lille avstikker
« Svar #50 på: 07. Feb. 2006, 17:43 »
Gleder meg til å se Hitzfeld ordne det taktiske...
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Luques lille avstikker
« Svar #51 på: 07. Feb. 2006, 17:45 »
Sitat fra: "journalisten"

Litt opptimistisk her eller??
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Luques lille avstikker
« Svar #52 på: 07. Feb. 2006, 17:45 »
Sitat fra: "Dag Riise"

Litt opptimistisk her eller??

En Newcastle-supporter er (så og si) alltid optimist. Er ikke dere Liverpool-supportere det, Dag?
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Luques lille avstikker
« Svar #53 på: 07. Feb. 2006, 17:48 »
Joda, det var jo bare en spøk Tore. Er alltid opptimist men like å holde en lav profil før jeg får sett resultatene.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Luques lille avstikker
« Svar #54 på: 07. Feb. 2006, 17:49 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Joda, det var jo bare en spøk Tore. Er alltid opptimist men like å holde en lav profil før jeg får sett resultatene.

Forstår. Men en patriot er ofte optimist, og jeg er patriot. Newcastle-patriot!
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Luques lille avstikker
« Svar #55 på: 07. Feb. 2006, 17:51 »
Kan vel neppe kalle meg Newcastle patriot. Snarere tvert i mot.
Men jeg er ikke mindre opptimist enn deg bare for de att jeg holder en lavere profil. Ikke det att du har sagt det heller.
iverpool FC

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Luques lille avstikker
« Svar #56 på: 07. Feb. 2006, 17:51 »
Vi Newcastlesupportere MÅ være optimister. Tidvis sinnssyke optimister. Skulle vi vært realister til enhver tid hadde vi ikke overlevd. Det bør du som er så opptatt av engelsk fotball vite, Dag (synes forøvrig du kunne kutta ut den ene i'en i etternavnet ditt).

Liverpools supportere vet ikke hva optimisme er. De har alltid trodd at det er realistisk for Liverpool å vinne absolutt alt. Optimister blant Liverpool-fansen må være de som tror at Liverpool vinner vm til sommeren. Noe som er litt vanskelig i og med at de ikke deltar.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Luques lille avstikker
« Svar #57 på: 07. Feb. 2006, 17:53 »
Sitat fra: "Joakim"
Vi Newcastlesupportere MÅ være optimister. Tidvis sinnssyke optimister. Skulle vi vært realister til enhver tid hadde vi ikke overlevd. Det bør du som er så opptatt av engelsk fotball vite, Dag (synes forøvrig du kunne kutta ut den ene i'en i etternavnet ditt).

Liverpools supportere vet ikke hva optimisme er. De har alltid trodd at det er realistisk for Liverpool å vinne absolutt alt. Optimister blant Liverpool-fansen må være de som tror at Liverpool vinner vm til sommeren. Noe som er litt vanskelig i og med at de ikke deltar.

TAKK JOAKIM! Kunne ikke vært mer enig med deg der!
Tore Eikeland,

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Luques lille avstikker
« Svar #58 på: 07. Feb. 2006, 17:54 »
Vil anbefale ALLE om å gå inn på kategorien "Annet" og stemme på sitt favoritt-politiske parti!!!
Tore Eikeland,

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Luques lille avstikker
« Svar #59 på: 07. Feb. 2006, 18:01 »
Vil anbefale ALLE om å gå inn på kategorien "Annet" og stemme på sitt favoritt-politiske parti!!!

Trenger ikke reklamere for andre tråder i en tråd som omhandler noe helt annet. Folk vil oppdage tråden før eller siden uansett.