20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Luques lille avstikker  (Lest 13169 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Luques lille avstikker
« Svar #30 på: 05. Feb. 2006, 13:04 »
Gleder meg over at N'Zogbia spilte bra og scorte, men er mer bekymret for Luque. Håper dette var så lite dramatisk som Roeder sier, men tør ikke stole fullt og helt på det. Håper uansett han kommer tilbake og snart får sitt lenge etterlengtede gjennombrudd i den sort\hvite drakta...

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Luques lille avstikker
« Svar #31 på: 05. Feb. 2006, 15:36 »
Er egentlig veldig grei og profesjonell atferd av både Roeder/Shearer og Luque viss historia til Roeder heldt vatn.

At Luque reiste heim, skuffa men ikkje sint, kan ha redda hans karriere i Newcastle. Det hadde vore verre viss han hadde nekta å varma opp (igjen)...

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Luques lille avstikker
« Svar #32 på: 05. Feb. 2006, 16:09 »
Det må da finnes en måte hvor BÅDE Zoggie og Luque kan spille sammen?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Noreng

• Gjest
Luques lille avstikker
« Svar #33 på: 05. Feb. 2006, 16:21 »
Sitat fra: "Lasse"
Det må da finnes en måte hvor BÅDE Zoggie og Luque kan spille sammen?

--Solano-Emre-Parker-Zogbia-
--------Luque-Shearer--------

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Luques lille avstikker
« Svar #34 på: 05. Feb. 2006, 16:25 »
I tida fram til Owen kjem tilbake, ja. Ellers må ein kutte Emre, og sette Zoggie inn sentralt... Eg kan ikkje garantere korleis det vil fungere.

Eg ville no, fram til Luque vert varm i trøya og kjem seg inn i engelsk fotball, brukt N'Zogbia på venstrekanten, og sett Luque inn i 2. omgang... Bytta litt på kven som starter.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Luques lille avstikker
« Svar #35 på: 05. Feb. 2006, 16:36 »
Sitat fra: "MortenM"
I tida fram til Owen kjem tilbake, ja. Ellers må ein kutte Emre, og sette Zoggie inn sentralt... Eg kan ikkje garantere korleis det vil fungere.

Eg ville no, fram til Luque vert varm i trøya og kjem seg inn i engelsk fotball, brukt N'Zogbia på venstrekanten, og sett Luque inn i 2. omgang... Bytta litt på kven som starter.

Det er det heller ingen som forlanger av deg ;)
Men man burde kanskje la Zoggie trene litt i en mer sentral rolle med Luque utenfor som ving dersom Emre skal fortsette å være like mye skadet som han har vært til nå?

Et annet alternativ er å la N'Zogbia være kantspilleren med Luque i en mer offensiv fri rolle som tilrettelegger bak spissene?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Luques lille avstikker
« Svar #36 på: 05. Feb. 2006, 17:05 »
Jeg vil vurdere å sette N'Zogbia i en litt mer offensiv midtbanerolle som tilrettelegger bak spissene. Han har fart, teknikk og et godt skudd, og jeg tror han kan gjøre en god jobb i en slik posisjon. Spørsmålet er da hvem vi skal ofre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Luques lille avstikker
« Svar #37 på: 05. Feb. 2006, 17:11 »
Sitat fra: "Joakim"
Jeg vil vurdere å sette N'Zogbia i en litt mer offensiv midtbanerolle som tilrettelegger bak spissene. Han har fart, teknikk og et godt skudd, og jeg tror han kan gjøre en god jobb i en slik posisjon. Spørsmålet er da hvem vi skal ofre.

Da er det snakk om at 3 spillere, Emre, N'Zogbia, og Luque, må konkurere om 2 plasser på midten, venstrekant, og sentral offensiv rolle. Dersom det vekker konkuranseinstinktet i alle 3 har vi snart et luksusproblem forhåpentligvis.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Luques lille avstikker
« Svar #38 på: 05. Feb. 2006, 17:30 »
Jeg vil sette Luque frem som spiss med Zog på venstreving og Emre sentralt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Luques lille avstikker
« Svar #39 på: 05. Feb. 2006, 17:44 »
Men Luque er vel mye bedre som ving? Ikke det at vi har fått sett så mye av han da, men så jo det når han spilte i Spanien.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Luques lille avstikker
« Svar #40 på: 05. Feb. 2006, 17:56 »
Blir det ikkje spissinnkjøp før neste sesong, så er jo saka klar; då må Luque spele på topp med Owen. Vert det kjøpt inn ein ny spiss eller 2, så vert det hard kamp på midtbana. Det er berre sunt!

Ser for meg Parker og Emre som ganske faste. Egentlig Luque og, når han først får det til å klaffe. Då er det N'Zogbia, som er den unge up and coming-spelaren som må overbevise til de grader for å få spele.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Luques lille avstikker
« Svar #41 på: 05. Feb. 2006, 18:32 »
Luque spiller best og mest som ving fordi han blant mye annet er utstyrt med en gudsbenådet innleggsfot. Jeg tror den er fullt på høyde med Roberts innleggsfot. Vi har ikke fått sett for mye av den i år, fordi Luque ikke har kommet seg i posisjon til å legge inn i feltet, hvor det normalt sett skal kry av sorte og hvite spillere. Problemet er at Luque alltid har blitt hindret de gangene han har forsøkt å legge inn, av forsvarsspillere som allerede har vært på plass, fordi han aldri har fått mottatt ballen rettvendt i rom.

Luque har ikke dribleegenskapene til sine franske forgjengere, og er ikke like god når han ikke har rom å løpe i. Han er ikke mannen som kan drible seg gjennom et helt lag, slik Ginola kunne finne på. Men han har fart og en fantastisk innleggsfot. Innleggsfoten får han ikke brukt like godt som spiss. Den får han i større grad bruk for som kantspiller. Skuddfoten kan også komme godt til nytte som kantspiller. Vi vet jo alle hvordan Robert gjorde det.

At vi har 3 spillere som skal konkurrere om 2 plasser er intet annet en fantastisk! Det vitner om at vi har en knall midtbane, selv om vi kanskje trenger enda litt mer kraft defensivt på midten. Når vi i tillegg får hjem Milner i sommer, har vi et luksusproblem på begge vingene, med tre spillere som er kapabel til å gjøre en god jobb der.
På venstre: Luque, N'Zogbia og Milner
På høyre: Solano, Dyer og Milner.
Sentralt: Emre, N'Zogbia, Dyer

Noen må nødvendigvis finne seg i å sitte på benken, men det er bare positivt. Å kunne bytte ut Luque med N'Zogbia og Solano med Dyer er jo rett og slett fantastisk.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Luques lille avstikker
« Svar #42 på: 07. Feb. 2006, 12:26 »
Jeg synes det er rart at luque ikke har startet flere kamper. Det virker som om alle er nødt til å være skadet, før han skal få tillit.
Han ble jo hentet for å spille i start 11eren.
Souness har jo valgt å bruke ameobi istedenfor luque på venstrewvingen, nor jeg finne veldig merkverdig. Gjør han det dårligt på treningene? passe han ikke inn i gruppa? hva har gått galt?  Jeg mener at luque burde startet mot pompey. En ny spiller trenger tillit! Vi vet jo alle hva han er god for, gi ham litt tid.
Jeg skjønner god frustrasjonen! men allikvell uprofesjonelt av ham. Han regnet vell med å starte, nå som souness hadde gått.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
Luques lille avstikker
« Svar #43 på: 07. Feb. 2006, 15:02 »
i den spanske ligaen er han bedre som ving, men i england går spillet fortere og han er ikke så rask.

Som spiss i england er han drit god...han plasserer seg bra og kommer gjennom forsvaret med styrke og teknikk. Det dumme nå er at Ameobi har begynt å spille nesten bra(han må lære seg hva offside er da...)

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Luques lille avstikker
« Svar #44 på: 07. Feb. 2006, 17:24 »
Håper Luque får litt spilletid på topp ved anledninger Owen er skadet. Ikke negativt ment om hverken Ameobi eller Chopra, men jeg tror at Luque over tid kan venne seg til å prestere på høyt nivå (på spissplass) i den engelske ligaen også. Gi mannen litt selvtillit når du kommer, Ottmar :D
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!