20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Nå er det FAEN imeg nok dritt Malcolm Mcdonald  (Lest 7751 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Nå er det FAEN imeg nok dritt Malcolm Mcdonald
« på: 04. Feb. 2006, 12:32 »
Har du problemer hjemme eller hva er det for noe galt med deg Malcolm? Nå har du ikke stort sett gjort annet enn å slenge dritt gjennom Evening Chronicle de siste årene. Er dette en måte å få ut aggresjonen din på? Tror de slikt skriveri uke etter uke hjelper på selvtilliten til spillerene? Hva med å prøve og være litt optimistisk, slik at laget begynner å vinne kamper igjen.

Du sier at Glenn Roeder ikke kan gjøre Ræva spillere (du skriver at Luque, Boumsong og Babayaro er nettopp det) om til gode spillere. Hva er det Mark Hughes har gjort med Souness sine "dårlige" spillere i Blackburn?

By Malcolm Mcdonald, The Evening Chronicle

What is the monument that Graeme Souness left to remind us of his 18-month reign? I'll tell you what it is - that he spent more than £47m to destroy a squad that had got Newcastle regularly into Europe and replace it with one currently struggling to avoid relegation.

That alone should not only get Souness the sack but bar him from any compensation on the remainder of his contract. Because in effect he sacked himself.

The damage that has been done will take the new manager an age to put right.

Look at some of the Souness buying - £17m has been totally wasted on Jean Alain Boumsong and Albert Luque. Boumsong is an absolute disaster and Luque has shown so little that Souness didn't even start him in a shockingly poor United side.

But it doesn't end there. Celestine Babayaro looks completely disinterested, with no fire or drive, and Amady Faye is nowhere good enough to be a Newcastle player.

I watched the game pass him by when Portsmouth came to St James' Park and then we go and buy him! The fact that Souness has deservedly gone isn't the automatic answer to Newcastle's problems of course.

Glenn Roeder cannot suddenly wave a magic wand and make bad players into good ones. Of course, he can lift team morale and organise the side tactically but the transfer window is closed and he has to work with what is available. That isn't much in some positions.

What also puts Souness in a bad light is what Mark Hughes has achieved at Blackburn. United lost their last home game under Souness to Blackburn and on the night Newcastle were well destroyed 3-0 by Manchester City a well organised Blackburn were beating Manchester United 4-3.

Newcastle actually paid Blackburn compensation for taking their manager but I know who got the best deal.

It's taken Hughes 18 months to sort out Blackburn and Souness 18 months to wreck Newcastle.

What we saw at Manchester City was a disgrace, it was a shambles. Souness tried to play a diamond in midfield but all I could see was Lee Clark and Scott Parker jostling one another which meant neither played on the right and that meant poor Peter Ramage was dreadfully exposed.

While Stuart Pearce prowled the technical area all night working his back line to push up or drop off not one head emerged from Newcastle's dug-out. They just all sat there dumbstruck. It was time to go.

The damage is huge and is lasting. But at least Newcastle have started the long process of putting things right.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1 på: 04. Feb. 2006, 12:42 »
Hva er det han mener a?? Jævla fyr.. synd å si det men...

Alle vet at S var en hore manager, men at han ikke hadde peil i transfermarkedet var vel litt å ta i.. Det er ene og alene S sin feil at disse ikke er gode nå, bare vent å se.. Spesielt på Luque..
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 04. Feb. 2006, 12:55 »
Sitat fra: "Romance"
Hva er det han mener a?? Jævla fyr.. synd å si det men...

Alle vet at S var en hore manager, men at han ikke hadde peil i transfermarkedet var vel litt å ta i.. Det er ene og alene S sin feil at disse ikke er gode nå, bare vent å se.. Spesielt på Luque..

Enig med deg. Virker som Malcolm har glemt hvordan Boumsong spilte ifjor. Da var hen helt sjef. Iår har han hatt personlige problemer med alvorligt sykt barn og kone. Noe som han selvsagt blir preget av. Noen han tydligvis driter i.

Han kan dra dit peppern gror for min del. For meg spiller det liten rolle at han pøset inn mål på 70-tallet for Newcastle.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #3 på: 04. Feb. 2006, 12:56 »
Er egentlig enig i det meste Supermac sier. Han har mange poeng og har hatt det hele sesongen spør du meg. Det er vel ikke løgner han kommer med? Spør du meg er det så ganske nært sannheten som det går ann å komme, hvis du enn da er en realist og ikke en dagdrømmer!

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4 på: 04. Feb. 2006, 12:58 »
Det er så utrolig lett å sitte på sidelinjen å kritisere spillere slik Malcolm gjør i denne artikkelen. Jeg gleder meg bare til spillerene slår igjennom og han må svelge sine ord. Etter han har gjort dette, foreslår jeg at han tar hatten sin og går. Makan til idiot skal man lete lenge etter.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 04. Feb. 2006, 13:02 »
Jeg er enig med deg Åsmund og ganske enig med MacDonald...
Selvsagt er det synd på Boum, og han har slitt mye, men han har allikevel spilt elendig denne sesongen. Det har vel ikke så mye med manageren. Kall det uflaks med Luque, men han har ikke slått til slik som vi hadde håpet og trodd...

En ny manager vil alltid bruke litt tid på å få i gang laget igjen. Det er ikke noe som er gjort over natten. Vi får bare håpe at managerbytte gir spillerne et stort løft og inspirasjon til å slå Portsmouth i dag!

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 04. Feb. 2006, 13:04 »
Sitat fra: "Åsmund Singstad"
Er egentlig enig i det meste Supermac sier. Han har mange poeng og har hatt det hele sesongen spør du meg. Det er vel ikke løgner han kommer med? Spør du meg er det så ganske nært sannheten som det går ann å komme, hvis du enn da er en realist og ikke en dagdrømmer!

Greit han har rett i noe av det, men han glemmer så mange viktige faktorer, som nevt ovenfor Boumsongs problemer. Ikke det at jeg forsvarer Boumsongs spill den siste tiden, men jeg forstår den.. Er ikke noe vists å slakte fyren når ungen hans er alvorlig syk, trenger ikke være meldem i MENSA-klubben for å skjønne at den fyren ikke kommer til å få 10 på VG børsen hver kamp!

"The damage that has been done will take the new manager an age to put right. "

Måtte faen meg le når jeg leste den der ass... hehe
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 04. Feb. 2006, 13:04 »
Sitat fra: "thepaul"
Det er så utrolig lett å sitte på sidelinjen å kritisere spillere slik Malcolm gjør i denne artikkelen. Jeg gleder meg bare til spillerene slår igjennom og han må svelge sine ord. Etter han har gjort dette, foreslår jeg at han tar hatten sin og går. Makan til idiot skal man lete lenge etter.

Hvordan i helvete kan han dømme Luque etter så få kamper i PL? Helt på jordet. Kan man egentlig forestille seg at en lokal avis i Arsenal området gikk ut skrev noe slikt om Pires og Henry som trengte nesten en hel sesong før de blomstret?

Er dritt lei at man lever på en sky, så fort man man vinner et par kamper, og at det deretter er rene helvete når man taper. Akkurat på det området er Newcastle rene Bergen by.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #8 på: 04. Feb. 2006, 13:07 »

Greit han har rett i noe av det, men han glemmer så mange viktige faktorer, som nevt ovenfor Boumsongs problemer. Ikke det at jeg forsvarer Boumsongs spill den siste tiden, men jeg forstår den.. Er ikke noe vists å slakte fyren når ungen hans er alvorlig syk, trenger ikke være meldem i MENSA-klubben for å skjønne at den fyren ikke kommer til å få 10 på VG børsen hver kamp!

Ja det er jo noe i det og. Men er det noe som kan konstatere at de er sjuke enda, eller er det bare sluttninger som blir trekt på grunn av måten Boum spiller på?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 04. Feb. 2006, 13:11 »

Ja det er jo noe i det og. Men er det noe som kan konstatere at de er sjuke enda, eller er det bare sluttninger som blir trekt på grunn av måten Boum spiller på?

Malcolm kan tydeligvis bekrefte at de IKKE er alvorlig syke enda.

Ellers så mangler Boumsong treningsgrunnlaget som de andre spillerene har. Som det ble sagt for et par måneder siden har han nesten kun spilt kamper for Newcastle. Han har stort sett oppholdt seg i Frankrike siden i sommer hvor sønn (2 år gammel) og kone har gjennomgått 3 alvorlige operasjoner.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 04. Feb. 2006, 13:27 »
What is the monument that Graeme Souness left to remind us of his 18-month reign? I'll tell you what it is - that he spent more than £47m to destroy a squad that had got Newcastle regularly into Europe and replace it with one currently struggling to avoid relegation.

Her er SuperMac inne på noe... Er enig i mye av det han skriver, men den med Boum og Luque er vel litt på kanten..
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 04. Feb. 2006, 13:36 »
Sitat fra: "Mushans"

Her er SuperMac inne på noe... Er enig i mye av det han skriver, men den med Boum og Luque er vel litt på kanten..

Jeg mener at Owen, Emre, Parker, Boumsong alle er gode kjøp. Kommer Luque igang også vil det vise seg at mesteparten av pengene er godt brukt i mine øyne.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 04. Feb. 2006, 13:38 »
Jeg synes Supermac har et poeng jeg, men han bruker litt vel sterke ord. Men hva er nytt med det? Supermac har alltid vært kjent for å ha sterke meninger, og si ting rett ut, gjerne så tabloid som mulig.
Det er sånn han er.

Supermac må få lov til å hevde at Luque og Boumsong er drit elendige hvis han mener det. Han må få lov til å ytre seg han, som alle oss andre. Supermac uttaler seg bare som tidligere helt på St. James' Park og supporter. Og hvis han har sterke meninger, ja, så kom med dem. Vi tåler å høre det.

Jeg synes det er bra at Supermac kritiserer Souness i så sterke ordelag som han gjør. Og han skal få lov til å mene at Boumsong og Luque ikke kan bli gode under en bedre manager.
Men jeg er samtidig helt enig i at Roeder ikke bare kan vifte med en tryllestav og vips så er de to i ypperste verdensklasse. Så enkelt er det nok ikke. Jeg tror ikke vi skal forvente at vi fyker oppover tabellen på null komme niks. Det er begrenset hva vi kan forvente av Roeder.
Der er jeg helt enig med Supermac.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #13 på: 04. Feb. 2006, 13:39 »
Sitat fra: "Mushans"

Joda, men dette er jo ikke noen oppsiktsvekkende nyhet. Alle er fullt klar over dette. Dette er hovedgrunnen til at S****** fikk sparken.

Det som derimot er oppsiktsvekkende, er hvordan han går til angrep på spillere som Boum og Luque og det er først og fremst dette jeg reagrer på. Boumsong hadde en meget god sesong i fjor og vi vet at han har stor kapasitet når han er i form. Luque vet vi hva står for når han er i form og som Asbjørn sa er det altfor tidlig å kritisere han slik McDonald gjør. Han hadde en meget vanskelig oppgave da han kom tilbake fra skaden. Laget var på bunn og det var lite som fungerte. Vi kan ikke forvente at en spiller skal komme inn på et lag i krise å briljere. Jeg er overbevist over at Luque kommer seg neste sesong. Ny manager og selvtillitt er det samtlige spillere trenger nå.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 04. Feb. 2006, 13:51 »
Sitat fra: "Joakim"
Jeg synes Supermac har et poeng jeg, men han bruker litt vel sterke ord. Men hva er nytt med det? Supermac har alltid vært kjent for å ha sterke meninger, og si ting rett ut, gjerne så tabloid som mulig.
Det er sånn han er.

Supermac må få lov til å hevde at Luque og Boumsong er drit elendige hvis han mener det. Han må få lov til å ytre seg han, som alle oss andre. Supermac uttaler seg bare som tidligere helt på St. James' Park og supporter. Og hvis han har sterke meninger, ja, så kom med dem. Vi tåler å høre det.

Jeg synes det er bra at Supermac kritiserer Souness i så sterke ordelag som han gjør. Og han skal få lov til å mene at Boumsong og Luque ikke kan bli gode under en bedre manager.
Men jeg er samtidig helt enig i at Roeder ikke bare kan vifte med en tryllestav og vips så er de to i ypperste verdensklasse. Så enkelt er det nok ikke. Jeg tror ikke vi skal forvente at vi fyker oppover tabellen på null komme niks. Det er begrenset hva vi kan forvente av Roeder.
Der er jeg helt enig med Supermac.

Han kan ho hvor mye meninger han orker for min del, men han bør ikke spytte de ut hver bidige uke i Newcastles største avis. Han skulle vært politiker for han er jævlig god til å gjenta seg selv gang på gang.

Jeg blir forbannet når Luque og Boumsong blir slaktet omtrent hver bidige uke. Jeg er mer for at man skal få en varm velkomst, hvor man skal få tid til å bli vant med PL.

Husker Malcolm uttalte at han ville dødd for Newcastle jobben etter at Keegan forlot klubben. Det er nok en grunn til at han ikke engang ble vurdert.

Det er enkelte som kun vil og klarer å se det negative i ting, og som elsker å vise det fra sofakroken. Malcolm er en av dem.

Som en sportsjournalist i den seriøse avisen I Daily Telegraph skrev for et par måneder siden. Man opplever ikke slik journalistikk som man fører i Newcastle i f.eks Liverpool, London og Manchester. Jeg er overbevist om at det er en av grunnene til at Newcastle ikke har vunnet noe av betydning siden Bobby Robson var ung.

Husker også McDonald slang dritt om Bobby Robson og mente at også han burde forlate Newcastle. Nå bruker han resultatene til Robson mot Souness. Det blir så latterlig at han burde ta seg en tur til Iran å bli der for godt.