20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle-Pompey  (Lest 72077 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle-Pompey
« Svar #330 på: 04. Feb. 2006, 18:34 »
Dette er helt utrolig deilig! ENDELIG
Who else...... Alan Shearer

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Endelig...
« Svar #331 på: 04. Feb. 2006, 18:54 »
Nå har Newcastle tatt første steg på vei mot toppen! En gledens kveld.

MÅTTE DET FORTSETTE PÅ SAMME MÅTE!!!!

Håper United går på dunken nå. De leder for tiden 3-2 over Fulham. Interessert i resultattipping?

Mitt tips er 4-4. Noen andre forslag :?:  :?:  :?:
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

rikard

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Newcastle-Pompey
« Svar #332 på: 04. Feb. 2006, 18:57 »
UNITED (except Luque, that is....)

Albert Luque departed from St. James' Park when the teams were announced ahead of Saturday's game against Portsmouth.

Presumably he was either on the bench or not even in the 16 and he was seen leaving the ground shortly after 2pm.

Whatever you think of the Spaniard that's not great news with the transfer window not open again for another five or so months.

Hopefully, he can be brought back into the fold on Monday - banishing him to the Reserves or to train with the kids will lower his value by millions!!

kilde: nufc.com

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Pompey
« Svar #333 på: 04. Feb. 2006, 20:14 »
Shearer etter dagens kamp:

``The goal was a big, big goal for me, obviously, but you have to believe me, the biggest relief was that it helped us get the three points,'' he said.

``I couldn't have wished for it to come at a better place and at a better time. We needed it and we needed it in a performance form everyone today, and we got that.

``I wish Graeme was here to see it because whatever anyone thinks of him, he's an honest, decent, hard-working, genuine man.

``It didn't work out for him. He knows - you don't have to tell him, he's a big boy - that we are in a results-driven business and we didn't get the results because of an horrendous injury situation.

``But you saw today - we took Emre off, Scott Parker off, Nolberto Solano off and put Kieron Dyer on, Lee Bowyer on and Lee Clark. Graeme didn't really have that luxury for a lot of the time.

``But he would have wanted us to win today because he's that type of bloke. He's not bitter, he's honest.

``We went out and put in a performance that has been coming, and we needed to do it under pressurised circumstances.''

Charles N'Zogbia had set the ball rolling with a 41st-minute strike afterkeeper Dean Kiely had somehow kept out Shearer's header with his legs having already produced a superb double save to deny first Shola Ameobi and then the former England captain.

But Shearer was not to be denied, and when Ameobi backheeled the ball into his path, his finish was unerring and his celebration unrestrained.

``It couldn't have been more perfect, in my opinion,'' said caretaker boss Glenn Roeder. ``The defence has had a little bit of stick lately. I said to them they need to get some pride back, they needed a good performance - they put in a good performance and they kept a clean sheet.

``Winning 2-0 was the perfect result, but then throw into the mix Alan Shearer breaking the record, then you have got the lot, haven't you?.

``They way he scored the goal, there have been so many Alan Shearer goals like that. I don't know why, but it never, ever crossed my mind in that split-second that he would miss, and that probably says something about him as well.''

Roeder got his first taste of how events off the pitch at St James' Park can be as big news as what happens on it when it emerged that #9.5million signing Albert Luque had left the stadium before kick-off after discovering he was not in the 16.

However, he insisted nothing should be read into the situation.

``I had a chat with Albert before the game, which has to be a private chat,'' he said. ``He's a very professional person and asked if he could return home, and I haven't got a problem with that.

``There's nothing sinister in that either. Trust me, there is nothing sinister in that whatsoever.''

Pompey boss Harry Redknapp admitted his side had got what they deserved on a bad afternoon on Tyneside.

``Newcastle played really well today,'' he said. ``They haven't been playing that way for some time and haven't played well all season.

``It was interesting that they could put in a performance like that after such a bad run. Having said that, they have a team full of good players and it was difficult for us out there.''
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Pompey
« Svar #334 på: 04. Feb. 2006, 20:21 »
Særdeles bekymringsfullt å lese dette om Luque. Jeg hadde i det lengste håpet at han var sjuk eller småskadet eller noe, i og med at han ikke engang var på benken. Det er det merkeligste jeg har vært borti. Vi kunne trengt ham på benken i dag.

Det er jo greit nok at Roeder tar ut spillere han vet presterer, men det er særs merkelig at ikke Luque engang får en plass på benken. At både Clark og Bowyer foretrekkes foran er en gåte. Den må Roeder forklare meg.

Men tilbake til gleden. Det var direkte herlig å se Newcastle i dag. Vi overkjørte Portsmouth fullstendig, og de hadde ikke et eneste skudd på mål, selv om de hadde noen ok sjanser i andreomgang. Men det blekner i forhold til det vi leverte. Allerede etter 2 minutter av første omgang sa jeg at dette var årsbeste. 20 minutter senere var jeg ikke det minste i tvil, og når kampen var ferdig var jeg enda mer sikker. Så godt har Newcastle ALDRI spilt under GS. Aldri!

Svært gledelig å se at ALLE, absolutt alle som spiller, spiller bra. Emre og Parker var rein og skjær verdensklasse. Pasningene til Emre, brytningene til Parker og fighterevnen de begge viste var rett og slett fantastisk. Det var som å se Lee Clark og Rob Lee fra Keegans glansdager. Rett og slett fabelaktig. Shola Ameobi jobber også særdelses bra, og snytes for minst to SOLEKLARE straffespark. Det andre mer soleklart enn det første. Og muligens ble han også snytt for en straffe i førsteomgang. Og hælpasningen til Shearer, den kan ikke beskrives, den må oppleves!
Det var rett og slett en orgasmisk opplevelse å se gutta i dag.

Mindre orgasmisk var ikke Shearers rekordmål! Shearer var særdeles glad og veldig lettet da han scoret det målet i dag. Og det var ikke mindre perfekt at målet kom ved Gallowgate end.

Min MOM blir Emre, i knallsterk konkurranse med Parker.
Babayaro hadde full kontroll på sin venstreside, og var sammen med Bramble vår beste forsvarsspiller i dag. Men også Boumsong viste seg fra en positiv side. Småkjeftet litt på lagkameratene innimellom, og virket som han hadde grei kontroll på det han måtte ha kontroll på. Ramage var meget godt med hele kampen, og innleggene tydet ikke på at han for ikke mange ukene siden hadde store problemer med å få til gode innlegg.
N'Zogbia herjer på venstrekanten, og kjører karusell med Portsmouths forsvar. Samarbeidet med Emre og Ameobi var meget bra. Solano var også positiv, og dødballene var bedre enn jeg har sett dem på lenge.
Ameobi og Shearer ville mye, og litt for mye til tider. Var i offside litt for mange ganger, så mye at linjemannen til slutt ble helt forstyrra, og dømte offside på Ameobi, når han kom løpende bakfra. Hadde dommer Mark Halsey vært ved sine fulle fem, så hadde han ihvertfall gitt oss muligheten til å lage 3-0 sekundet før slutt, på den klareste straffesituasjonen i hele kampen, hvor han både blir holdt igjen og felt. At ikke det dømmes straffe der, er egentlig en skandale.

Men vi skal ikke slå det opp noe større i og med at vi vant. Og samtlige 14 spillere gjorde jobben sin, og vel så det. Dette burde Luque fått være en del av.
Gleder meg å se Dyer når han er tilbake i form. Også svært gledelig å se at han plasseres på høyreving, mens Bowyer plasseres sentralt når de kommer inn.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Pompey
« Svar #335 på: 04. Feb. 2006, 20:23 »
Inntil videre meget beroligende hva de to in charge hadde å si. Likte det Alan Shearer sa om Souness, men det mest beroligende var selvfølgelig det Roeder sa om Luque, så satser vi på at dette forhåpentligvis også stemmer og at media har hauset opp dette.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Pompey
« Svar #336 på: 04. Feb. 2006, 20:42 »
Fikk du sett kampen Joakim?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Newcastle-Pompey
« Svar #337 på: 04. Feb. 2006, 20:52 »
Skulle likt å se Souness fjes når han så hvordan Newcastle spilte...

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Pompey
« Svar #338 på: 04. Feb. 2006, 20:53 »
Sitat fra: "Torjus"
Skulle likt å se Souness fjes når han så hvordan Newcastle spilte...

Han så neppe kampen. Han var ikke på stadion og den ble ikke sendt på TV.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Pompey
« Svar #339 på: 04. Feb. 2006, 21:00 »
Sitat fra: "Asbjørn"

Ja. Og det takker jeg gutta på Three Lions for.
Kampen ble sendt på en Sky Sport-kanal, hvor kommentatoren såvidt jeg greide å høre snakket spansk.
Kul kommentator, som var ekstremt opptatt av bokstavene R og S. Mange ubetalelige uttaler på våre spilleres navn.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Pompey
« Svar #340 på: 04. Feb. 2006, 21:01 »
Sitat fra: "Joakim"

Kampen ble sendt på en Sky Sport-kanal, hvor kommentatoren såvidt jeg greide å høre snakket spansk.
Kul kommentator, som var ekstremt opptatt av bokstavene R og S. Mange ubetalelige uttaler på våre spilleres navn.

OK :-) Bra pub med andre ord.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Pompey
« Svar #341 på: 04. Feb. 2006, 21:03 »
Sitat fra: "Joakim"

OK :-) Bra pub med andre ord.

Så absolutt!! Utvilsomt den beste fotballpuben i byen, med tilgang til alle mulige rare kanaler. Middlesbrough-kampen for en stund siden, så jeg på arabisk fjernsyn.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Pompey
« Svar #342 på: 04. Feb. 2006, 21:17 »
Merkelig lesing dette om Luque syntes jeg? Hvilken spiller er det som spør om han kan dra hjem 1 time før kampstart??

Det MÅ ha skjedd noe...

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Pompey
« Svar #343 på: 04. Feb. 2006, 21:22 »
Sitat fra: "kesse"
Merkelig lesing dette om Luque syntes jeg? Hvilken spiller er det som spør om han kan dra hjem 1 time før kampstart??

Det MÅ ha skjedd noe...

Personlige problemer er jo inn for tiden:-)

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle-Pompey
« Svar #344 på: 04. Feb. 2006, 21:26 »
Sant. Kanskje han dro en "Cambell" :) hehe..