20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Souness sparket!!  (Lest 48211 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

DanMan

• Gjest
Souness sparket!!
« Svar #225 på: 14. Feb. 2006, 15:23 »
Sitat fra: "Joakim"
Hva angår Robert. (...) Langt bedre arbeidskapasitet, og langt bedre dødballer.

Roberts dødballer blir vi nok aldri enige om, men arbeidskapasitet?? Mener du defensiv jobbing? Det er stort sett et antonym til Laurent Robert.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #226 på: 14. Feb. 2006, 15:24 »
Når du skriver " Vi har ingen med hans arbeidskapasitet i LAGET i dag". Så er ikke det så lett å tolke at laget kun gjelder spissplassene, tror det kun er du som klarer å tolke den gitt. Og jeg tror det kun er du som syntes Bellamy er den beste spiss partneren som Shearer har hatt...

Og hva er vitsen med å skrive det her :  "Men den forskjellen er vel du for blåst til å skjønne" ?? Tåpelig...!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #227 på: 14. Feb. 2006, 15:27 »
Sitat fra: "DanMan"
Sitat fra: "Joakim"
Hva angår Robert. (...) Langt bedre arbeidskapasitet, og langt bedre dødballer.

Roberts dødballer blir vi nok aldri enige om, men arbeidskapasitet?? Mener du defensiv jobbing? Det er stort sett et antonym til Laurent Robert.

Arbeidskapasitet er ikke det samme som defensiv jobbing. Det handler om initiativ offensivt, om det å ikke bare stå å se på, som Ginola gjorde. Om det å faktisk involvere seg i kampen. Selv om det bare er offensivt.
Arbeidskapasiteten til Robert var langt, langt høyere enn ginolas, som såvidt jeg husker, bare sto å så på, og som kun gjorde noe når han fikk ballen i beina. Aldri sett Ginola løpe etter en ball. Robert kunne du jo faktisk sende løpeballer til.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #228 på: 14. Feb. 2006, 15:51 »
hvordan går det egentlig med Robert i Benfica?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Souness sparket!!
« Svar #229 på: 25. Sep. 2008, 23:35 »
Måtte bare dra opp denne igjen! :D

Lenge siden vi har sett slik glede på newutd.no!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #230 på: 25. Sep. 2008, 23:52 »
det var mykje deiligere når Roeder forsvann.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #231 på: 26. Sep. 2008, 00:19 »

Hehe, enig :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #232 på: 27. Sep. 2008, 00:19 »
Det er jeg uenig i.
Det var dessverre bare en trist historie som endelig fikk sin slutt. Souness vanstyrte klubben så grovt, at gleden var enorm da han forsvant. Roeders avgang var mer preget av lettelse. Souness frambrakte stor, stor, stor, stor glede.

Mange sier at Roeder var så jævlig mye verre. Jeg er uenig. Selv om resultatene var dårligere, så mener jeg Souness hadde en mye mer langsiktig negativ effekt på klubben, noe vi fremdeles lider under. Souness sparket ned Robsons skjøre byggverk på bare tre måneder. Og etter den tid gjorde han vondt verre. Glenn Roeder gikk fra veldig vondt til enda verre. Men det var jo nødt til å skje, når han etterfulgte Souness.

Det var Souness som ødela denne klubbens muligheter.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #233 på: 27. Sep. 2008, 00:37 »
Hehe er sterkt uenig. Meiner Souness la eit godt grunnlag for sin arvtaker. Kvitta seg med bråkmakerne som delvis ødela for Robson og styrka a laget med klassespillere som Owen Parker Emre og Solano.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #234 på: 27. Sep. 2008, 00:40 »
Begge var elendige managere. Den ene alltid vært, og den andre var så gammeldags at det rett og slett måtte gå til helvette.
Men personen Souness har jeg alltid likt. Bra humor, ærlig type og hard mann. Roeder hadde lissom ikke karisma eller noe som helst, og jeg kunne overhodet ikke se for meg Roeder som forbanna.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #235 på: 27. Sep. 2008, 16:05 »
Hehe er sterkt uenig. Meiner Souness la eit godt grunnlag for sin arvtaker. Kvitta seg med bråkmakerne som delvis ødela for Robson og styrka a laget med klassespillere som Owen Parker Emre og Solano.
Jeg har egentlig sagt mitt, men jeg kan ikke komme bort ifra at det svartner for meg når jeg leser dette.
Det siste Souness gjorde var å legge et godt grunnlag. Var det virkelig nødvendig å rasere korthuset til Bobby, og stokke kortene på nytt? Sir Bobby fikk jo disse bråkmakerne og viltre ungguttene til å fungere sammen som et lag, og ledet dem til tredje, fjerde og femteplass i PL.

Souness oppnådde absolutt ingen verdens ting med sitt mannskap.

Så var det egenltig nødvendig å rasere Robsons byggverk?

I mine øyne et soleklart NEI. Og med det setter jeg punktum.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #236 på: 29. Sep. 2008, 16:21 »
Nedgangen begynte med Souness og da han kvittet seg med en av våre beste spillere de siste 8 årene, Bellamy! :P

Talentet

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #237 på: 07. Okt. 2008, 10:22 »
Souness er vel den dårligste managaren som har vært innom NUFC.
« Siste redigering: 07. Okt. 2008, 10:24 av Talentet »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #238 på: 07. Okt. 2008, 18:07 »
Souness var en katastrofe. Men Ruud Gullit er den desidert dårligste manageren som noensinne har lagt sine hender på dette fantastiske skaperverket som heter Newcastle United. Dalglish hadde tidligere hogget ned Keegans solide byggverk, og sørget for store sprekker i grunnmuren. Ruud Gullit kom og gjorde det hele enda mye verre. Han sørget for å ødelegge hele forbanna grunnmuren, og det var bare såvidt han ikke kastet to av de viktigste mursteinene på dynga.

Det er ikke mulig å tenke seg at noen kan ødelegge så lite så mye som Gullit gjorde.
Jeg takker ham for to ting.
1. At han ikke rakk å selge Shearer og Lee
2. At han kjøpte Kieron Dyer.