20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Souness sparket!!  (Lest 48220 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #210 på: 09. Feb. 2006, 23:27 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Sitat fra: "chickenman"
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Nå mistet jo også Sir Bobby grepet til slutt også fordi han mistet kontrollen.

Jeg er nesten helt sikker på at Robson hadde avsluttet langt bedre enn på 14 plass ifjor dersom han hadde fått holdt på. Men det er min personlige mening og selvfølgelgi vanskelig å spekulere i og diskutere.

MEN 1 spørsmål:
Vil du hatt Newcastle på 5 plass med Robson og det som det evt måtte medføre
ELLER
Souenss sitt nikke-dukke-lag som avsluttet på 14 plass
Hva hadde du foretrukket?!

Jeg hadde nok foretrukket det første alternativet (men det er vel ingen bombe ;) )

Det blir helt feil å sette det opp slik. Jeg tror Sir Bobbys avgang hadde kommet før eller senere, for Sir Bobby hadde mistet respekt i spillergruppa, og det hele var som en eneste vond sirkel. Vi hadde kanskje ikke rykket ned som Douglas Hall påsto dersom Sir Bobby hadde fortsatt, men jeg tror ikke vi hadde gjort det stort bedre. Newcastle var Ununited og minnet mer om et sirkus enn et fotballag, og vi ble latterliggjort på grunn av dette.

Mange her forsvarte jo Souness og årest sessong med at Newcastle alltid starter dårlig, hvorfor skulle ikke den tvilen da komme Robson tilgode. Det var vel fortsatt tidlig September da han fikk fyken.
Jeg så også problemene som var under Robsons ledelse på slutten, og må innrømme at jeg ikke var akkurat begeistret for det. Men jeg tror det kunne ha kommet til et punkt da det evt ville blitt gjort noe med det, foruten at det nødvendigvis hadde betydd sparken for Robson.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #211 på: 09. Feb. 2006, 23:39 »
Jeg er hvertfall enig i at de aldri i verden skulle ha sparket Robson!! Digget den mannen. Men han og resten av Newcastle slet den siste tiden han var hos oss... Det var jo negative avisskriverier om oss annenhver uke en periode!

Det jeg og noen andre her mener er at Souness har vært flink til å samle gruppa og fjernet de probleme som blusset opp under Robson. Men at Robson skulle bli sparket ville jeg ikke...

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #212 på: 09. Feb. 2006, 23:43 »
Klart vi ikke skulle ha sparket Robson. Han hadde garantert kjempet om Champions Leauge forrige sesong og Shepherd hadde hatt hele sommeren på å lete etter manager. Enda bedre, vi hadde hatt Robert, Bellamy, Kluivert i stallen.
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #213 på: 10. Feb. 2006, 00:03 »
Sitat fra: "Mushans"
Enda bedre, vi hadde hatt Robert, Bellamy, Kluivert i stallen.

Ja, du verden. Tenk at vi hadde hatt:

- En sutrende Robert. En grinebiter og primadonna av de sjeldne i stallen. Mannen som ikke finnes god nok for storheten Portsmouth engang. Mannen er på hell, og N'Zogbia vil vokse seg inn i den rollen jo eldre han blir. Dessuten kan Dyer og Luque (når han får selvtillit bekle den rollen).

- En konstant skadet Bellamy. En av de mest ineffektive spissene i engelsk fotball. Et sutrehue av dimensjoner. Vi har erstatter Bellamy med en bedre spiller i Owen.

- En konstant skadet Kluivert. Nå er han vel ute for resten av sesongen også. Si meg; Hvordan i all verden skulle det hjelpe NUFC å hatt PK i stallen enda når han er skadet 2/3 av sesongen uansett? I tillegg ble man kvitt enorme lønnsutgifter da man friga nederlenderen (£67K p/u).

Nei, er det noe vi skal være takknemmelige ovenfor hva Souness gjorde er det at disse 3 spillerne er borte.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #214 på: 10. Feb. 2006, 00:27 »
ja, dæven heller. Er dødsgla for at de er borte!! Jeg sier bare to ting: Pompey og Blackburn!! Der er klasse spillerne! KLASSE.. Hvis de hadde vært så vanvittig gode, hvorfor spiller de ikke i toppklubber???

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #215 på: 10. Feb. 2006, 09:22 »
Robert - Benfica = champions league sluttspill = stor klubb
Kluivert - Valencia = stor klubb
Bellamy - Blackburn = klubb i vekst. han ville vært i en større klubb har det ikke vært for skade probelematikk.

så jeg vil absolutt si at dette er spillere som er i store klubber.. og alle ville vært i A-stallen til newcastle.
Han kom, ble mett og dett var dett....

DanMan

• Gjest
Souness sparket!!
« Svar #216 på: 10. Feb. 2006, 11:35 »
Bellamy er vel ikke oftere skadte enn Kluivert? Da henger det ikke på greip at Valencia henter Klu, mens Bellamy "kun" spiller i Blackburn. Morsomt å se at mange fortsatt ikke ser de negative virkningene en Bellamy har på en klubb. Hvorfor tror dere Cassano, en annen bråkebøtte, men også med et reelt talent, gikk til Real M for spottpris?

Hva Robert angår er han neppe i Benfica særlig lenge. En manageravgjørelse han ikke liker, og helvete er løs.  :lol:

Og Kluivert bidrar jo heller ingen verdens ting fra sykestua. Da betyr det vel lite at han er i stallen til et stort lag? Liam Miller er jo ikke akkurat en kongespiller..til tross for at han tilhører en av de mest kjente klubbene i verden.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #217 på: 10. Feb. 2006, 12:22 »
Stemmer det. Glemte at Robert hadde gått til Benfica.. Han var jo ikke verdig en plass i Pompey engang. Kluivert er det synd vi mistet, han har jo tross alt spilt ca 3kamper for Valencia å vært skadet resten! Bellamy... Jeg tror ikke det er skadene som gjør at han ikke var attraktiv for andre klubber! For han er ikke så mye skadet.. Det sier litt at det Birmingham og Blackburn som ville signere han.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #218 på: 10. Feb. 2006, 13:32 »
Joda. Alle vet at Bellamy var en stor idiot, og at han bare førte med seg negative ting. Joda. Det henger veldig på greip.
Bellamy var lagets sannsynligvis beste spiller da Robson fikk fyken. Han var lagets sannsynligvis beste spiller da Souness sakte, men sikkert valgte å begrense hans innflytelse, ved å plassere ham på ving, og ta ham av banen i hver kamp, fordi han ikke var fullt så god som på topp. Og joda, alle vet at Bellamy er verdens mest inneffektive spiss. Joda. To mål mot Feyenoord i CL, og da hadde han en fire/fem sjanser. Ja, grusomt ineffektiv da. Hallo, SHearer er mer ineffektiv i dag, enn Bellamy!!!!!!
Og vi har på ingen måte erstattet Bellamy. Jeg skulle gitt jævlig mye for å sett Owen og Bellamy som Newcastles spisspar. De er ikke like spillertyper overhodet. Selv om begge er kjappe. Owen er skapt for å banke inn mål. I tillegg har han blitt utstyrt med stor fart, en god skuddfot og brukbar teknikk. Men Owen er den som skal score målene.

Bellamy er arbeidsjernet og playmakeren. Han er i tillegg til hurtigheten, utstyrt med teknikk, balanse, gode pasninger og et godt overblikk. Han leser spillet særdeles bra, og er flink til å utnytte de muligheten som goalgetteren ikke får. Bellamy har scoret mange viktige mål for klubben vår. De fleste av målene hans har faktisk hatt veldig stor betydning. Og vi så også i fjor at han kombinerte godt med Kluivert. Bellamy har overhodet ikke blitt erstattet. Vi har ingen med hans arbeidskapasitet og moral i laget i dag. INGEN! Vi har en særdeles hurtig spiller som er knallgod foran mål. Joda. Men Owen kan på ingen måte erstatte Bellamy. Glem Sir Les, glem Big Dunc, glem Owen, glem Ameobi. Glem Tino og Sutton. Glem alle bortsett fra Craig Bellamy. Waliseren er den klart beste spisspartneren Shearer har spilt med. Sir Bobby Robson hentet "gråstein" fra Coventry, og gjorde han til GULL i Newcastle. Uten Craig Bellamy ville vi vært et langt dårligere lag under Robson. Det tør jeg påstå.

Robert er en sutrete idiot, med altfor store primadonnanykker. Og han kommer "selvfølgelig" til å slå seg vrang straks det skiftes trener i Benfica. Joda, joda, joda.
NEI FOR FAEN, sier jeg. Robert er en god gutt. Men han er litt sær. Og tidvis er han sin egen herre. Men Robert har en bedre arbeidskapasitet enn Ginola hadde. Han er en langt mer disiplinert spiller enn Ginola var. Robert ble tidlig utstøtt av Souness. Souness brukte ham pliktskyldigst, fordi han ikke hadde all verdens til alternativ. Men Souness var aldri noen tilhenger av Robert. Dette fordi han ikke er av den typiske "yes boss"-typen. Han er sta og egen, og godtar ikke uten videre det manageren sier. Men han protesterer ikke med mindre han har grunn til det. Så vi noen gang Robert klage sin nød over Sir Bobby? Nei. Fordi Robson så verdien i å ha Robert i laget. Det er en kunst å lede et lag med mange sterke personligheter, men for at laget skal bli suksessfullt, så trenger du slike folk som Robert og Bellamy. Jeg tror Robert kan bli en hit i Benfica, og jeg tror ikke det er noen grunn til at han skal slå seg vrang. Akkurat nå trenger vi ikke Robert, i og med at vi har Luque og N'Zogbia, men jeg vil for alltid huske Robert for det han gjorde for klubben. Jeg ville aldi i livet ha vært franskmannen foruten.

Kluivert er en god spiss. Og selv om han er mye skadet, så er det ikke verre enn at han kan gjøre en god jobb. Han er sterk, god i lufta og meget målfarlig. Men Kluivert kunne umulig gjøre det bra i Newcastle med en tåpe som manager.

Jeg mener det var helt feil å gi Robson sparken, og jeg ser ingen grunn til at han ikke skulle kunne vinne tilbake kontrollen over spillergruppa. Grunnen til at spillergruppa ble litt urolig, tror jeg kan ha litt med å gjøre at Shepherd ikke støttet Robson, og enkelte spillere som slo seg vrang, av ymse grunner. Tror det var mye som foregikk bak kulissene som utløste det lille opprøret som førte til at Robson fikk sparken.
Og jeg mener mye av det har med Shepherd å gjøre.
Hadde Shepherd hatt interesse av å støtte Robson, så hadde han gjort det. Men de to kom nok ikke like godt overens som Shepherd gjorde med Souness. Der tror jeg også mye av årsaken kan ligge. Og kontraktsfornyelsen til Robson var bare et spill for galleriet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #219 på: 10. Feb. 2006, 14:46 »
det er godt at noen andre ser kvaliteter i disse spillerne. jeg har ikke så mye grunnlag til å uttale meg om Kluivert... jeg har ikke sett han spille nok, og han var på tur nedover i Barcelona når han kom til oss, men hvis han hadde funnet fram topp formen så har vi virkelig fått en stjerne spiss for klubben.... han er jo egentlig fantastisk god. kunne godt bli den nye shearer....

Robert har vært viktig for oss, han skapte aldri de helt store problemene. greit at han trøblet litt med Robson også. men det var aldri seriøst. og det ble aldri noe skikkelig stort utav det.

Bellamy spiller idag i Blackburn pga. av en ting. souness sin fantastiske måte å manipulere media. han kunne virkelig surke med troverdighet den gutten.. det er ingen andre som kunne gå ut å si en mening om noen på en sånn overbevisende måte som han. Bellamy gikk ut og kritiserte souness.. souness gikk ut å kritiserte Bellamy... hvem stolte vi på?
feil person vil jeg si.... Bellamy ble ikke kåret til årets spiller for ingenting... jeg håper at det ennå er en mulighet for at han kan komme tilbake. men etter Shearer og Shepards tid.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #220 på: 10. Feb. 2006, 15:43 »
Sitat fra: "Souey"
Sitat fra: "Mushans"
Enda bedre, vi hadde hatt Robert, Bellamy, Kluivert i stallen.

Ja, du verden. Tenk at vi hadde hatt:

- En sutrende Robert. En grinebiter og primadonna av de sjeldne i stallen. Mannen som ikke finnes god nok for storheten Portsmouth engang. Mannen er på hell, og N'Zogbia vil vokse seg inn i den rollen jo eldre han blir. Dessuten kan Dyer og Luque (når han får selvtillit bekle den rollen).

- En konstant skadet Bellamy. En av de mest ineffektive spissene i engelsk fotball. Et sutrehue av dimensjoner. Vi har erstatter Bellamy med en bedre spiller i Owen.

- En konstant skadet Kluivert. Nå er han vel ute for resten av sesongen også. Si meg; Hvordan i all verden skulle det hjelpe NUFC å hatt PK i stallen enda når han er skadet 2/3 av sesongen uansett? I tillegg ble man kvitt enorme lønnsutgifter da man friga nederlenderen (£67K p/u).

Nei, er det noe vi skal være takknemmelige ovenfor hva Souness gjorde er det at disse 3 spillerne er borte.

KLAPP KLAPP!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #221 på: 10. Feb. 2006, 17:05 »
Sitat fra: "Joakim"
Og joda, alle vet at Bellamy er verdens mest inneffektive spiss. Joda. To mål mot Feyenoord i CL, og da hadde han en fire/fem sjanser. Ja, grusomt ineffektiv da. Hallo, SHearer er mer ineffektiv i dag, enn Bellamy!!!!!!

At du i det hele tatt presterer å sammenligne Bellamy med Shearer er utrolig!! Hmmm, la oss sammenligne Shearer med Bellmay når Sheaer var på hans alder. Så skal vi se hvem som er ineffektive!!

Joakim:  Glem Sir Les, glem Big Dunc, glem Owen, glem Ameobi. Glem Tino og Sutton. Glem alle bortsett fra Craig Bellamy. Waliseren er den klart beste spisspartneren Shearer har spilt med.

Håper du tuller med det her? Har du sett gamle Blackburn kamper med Shearer og Sutton på topp?? Sjekk statestikk du så ser du fort hvor SYKT med Bedre Sutton Shearer var. De scoret vel ca halvparet av målene til Blackburn i 94 sesongen.

Joakim:Vi har ingen med hans arbeidskapasitet og moral i laget i dag. INGEN!

Har du hørt om Scott Parker??

Joakim: Sir Bobby Robson hentet "gråstein" fra Coventry, og gjorde han til GULL i Newcastle.

Gråstein og gråstin. Vi betalte 7millioner pund for Bellamy til Coventry. Vi kunne fått han vesentlig billigere hadde det ikke vært fordi han valgte Coventry FREMFOR Newcastle da han ble kjøpt fra Norwich.

Joakim: Robert er en sutrete idiot, med altfor store primadonnanykker. Og han kommer "selvfølgelig" til å slå seg vrang straks det skiftes trener i Benfica. Joda, joda, joda.
NEI FOR FAEN, sier jeg. Robert er en god gutt.

Kan du da forklare meg hvorfor han er kommet på kant med sine managere i sine TRE tidligere klubber?! Pompey, Newcastle og PSG.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #222 på: 11. Feb. 2006, 01:02 »
Uff, jeg leste ikke en gang hele innlegget til Jokke.
Det derre var en grov insult overfor Sir Les blant annet. Craig Bellamy er skammens barn.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

DanMan

• Gjest
Souness sparket!!
« Svar #223 på: 14. Feb. 2006, 13:34 »
Sitat fra: "kesse"

Touché!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #224 på: 14. Feb. 2006, 15:17 »
Sitat fra: "kesse"

Scott Parker er midtbanespiller. Craig Bellamy er spiss. Men den forskjellen er vel du for blåst til å skjønne. Vi har ingen angrepsspillere med den arbeidskapasiteten Bellamy besitter, og salget av Bellamy var et STORT tap for denne klubben.
Og jeg står bom fast på at Bellamy er den beste partneren Shearer har hatt. Ja, jeg vet at Shearer og Sutten vel scoret bortimot 60 mål til sammen for Blackburn i 94/95-sesongen. Men jeg står fast på at Bellamy utfylte Shearer på en langt, langt bedre måte, og var svært medvirkende til at Shearer fortsatte å score mange mål, år etter år.

Hva angår Robert. Jeg vet han har kommet på kant med sine managere. Jeg vet det. Det er fordi Robert har en ekstremt sterk personlighet, og er litt sin egen herre. Og du må spille på lag med Robert, skal du få det beste ut av ham. Du kan ikke be Robert spille på lag med deg. Sir Bobby Robson skjønte det. Og fikk dermed det beste ut av Robert. Som er den av de aller, aller, aller beste venstrevingene denne klubben har sett. Langt bedre enn Ginola, i mine øyne. Langt bedre arbeidskapasitet, og langt bedre dødballer.

De 7 millionene vi betalte for Bellamy var vel verdt det. Bellamy har betalt tilbake med renter, i form av fantastiske prestasjoner på banen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon