20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Souness sparket!!  (Lest 48349 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #195 på: 08. Feb. 2006, 21:06 »
Disse lyspunktene under Graeme Souness sliter jeg også med å se, og han skal slettes ikke ha for mye av æren for at Owen er blitt Newcastle-spiller. Det er 2 grunner, som er langt viktigere enn Souness:
1 - Alan Shearer
2 - Sommerens VM.

1:
Owen har selv uttalt hvor mye Shearer arbeidet for å få Owen til Newcastle, og at han selv er så opptatt av det bekrefter hvor mye ære Shearer skal ha for denne overgangen.
2:
Vi vet alle at Owen hadde\har en enorm trang til å spille førstelags-fotball foran sommerens VM sluttspill i Tyskland. Real Madrid viste forståelse for dette og var ærlige og sa at Owen ikke var "førstespiss", snarere langt ifra, og at han kunne gå hvis summen var riktig. Den eneste som kom med en slik sum var nettop Newcastle. Om det var fornuftig å bruke så mye på en spiller som er så mye skadet? Det skal jeg la stå usagt, men kom ikke å si at man ikke viste om det på forhånd. For Owen har spilt fast i engelsk PL før, og da slet han også mye med skader. Ikke lenger enn 2 sessonger tilbake. Da burde tilogmed Souness klare å være oppmerksom på faren ved å bruke så mye på en spiller, men nok om det.
Min ærlige mening er at hadde det ikke vært VM i Tyskland i sommer tviler jeg meget sterkt på at Michael Owen hadde vert Newcastle spiller idag. Det og Shearer var de avgjørende faktorene, IKKE Graeme Souness!

Forøvrig disse utenomsportslige tingene .... Han gjorde det vel og bra, men noe mirakel har han alldeles ikke utrettet, og det er særdeles lite å komme å skryte av og bruke som argument for Souness når man ser den totale mangelen på sportslige resultater!
Forresten står behandlingen av Dyer og Bowyer etter den slåsskampen i stor kontrast til behandlingen av spillere som tidligere hadde blitt vist ut av klubben vår.

Dette med Luque er også en sak jeg har tenkt litt på. Luque debuterte som Newcastle spiller mot ManU og den kampen så jeg på SkySports på en engelsk pub i Spania. Da snakket kommentatoren varmt om mannen, men nevnte også at Luque ikke var Newcastles førstevalg i jakten på en spiss. Og nå signerte jo Owen etter at vi allerede hadde hentet Luque. Kan dette være en grunn til at situasjonen med Newcaslte og Luque har blitt som den er blitt? Dersom noen er i tvil med hva jeg mener med situasjon: Newcastle gjør alt annet enn legge forholdene til rette for at han skal slå til!
Owen kom, alt ble fryd og gammen og en meget dyktig spanjol ble satt i andre rekke og nedprioritert(?)

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #196 på: 08. Feb. 2006, 21:08 »
Sitat fra: "Joakim"
Emres karriere var på god vei nedover, og jeg vet ikke om han egentlig er sååå forbanna god. Joda, hvis han kommer seg i form, og holder seg skadefri over en lang periode, så kan vi virkelig få sett noe helt vanvittig überfantastisk. Men jeg mener Jermaine Jenas har et mye, mye større potensiale. I tillegg er JJ engelskmann, og han ville ha blitt vanvittig god om vi hadde beholdt ham. Men vi ansatte dessverre feil manager for det.

Ifølge Newcastle-Online sin meget utfyllende Player Ratings ble Emre kåret til vår beste mot Manchester City og vår beste sammen med Parker nå sist mot Pompey (begge med 9 poeng på børsen deres). Emre har helt klart vært et godt kjøp til nå, og har overbevist i de fleste kamper han har spilt denne sesongen, med to unntak; i bortekampene mot Chelsea og Everton var han relativt svak.

Når det gjelder Jenas så er jeg ferdig med karen. Han ville ganske enkelt ikke bli i Newcastle, og spillere som ikke ønsker å bli her kan gjerne dra for min del. Han taklet vel ikke presset ved å spille i en klubb der forventingene var så skyhøye, og byttet dermed til en klubb der presset ikke er så stort.

Jenas kan helt klart bli en stor spiller, men han blir aldri noe for de helt store klubbene vil jeg tro. Vi fikk £9m for han, og gikk dermed med £4m i fortjeneste ettersom vi kjøpte han for £5m 4 år tidligere. Jeg tror neppe Jenas ville ha styrket oss vesentlig denne sesongen. Han var elendig det siste året i Newcastle. Et godt salg for alle parter.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #197 på: 09. Feb. 2006, 00:10 »
Enig med Souey angående Emre og JJ. Emre har prestert mye bedre denne sesongen enn det JJ gjorde sine to siste sesonger for oss. Og vi fikk en strålende god pris for JJ i tillegg. Helt greit å selge.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Souness sparket!!
« Svar #198 på: 09. Feb. 2006, 01:42 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Enig med Souey angående Emre og JJ. Emre har prestert mye bedre denne sesongen enn det JJ gjorde sine to siste sesonger for oss. Og vi fikk en strålende god pris for JJ i tillegg. Helt greit å selge.

Fullstendig enig. Svært fornuftig handel. Men venter ennå litt på å se Emre i fullt slag som han var i sine beste dager i Inter. Skal bli spennende å se om Milner må ta seg et år til på lån, eller om han holder seg i Newcastle på benken (tviler på at han klarer førsteelleveren). Han blir vel ikke solgt... Håper Luque hever seg noen hakk også nå. Det hadde han trengt både for sin egen del og for lagets. Med en så sterk midtbane som NUFC har på papiret håper jeg virkelig vi får se den fungere under ny manager, for det har den absolutt kapasitet til!
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Souness sparket!!
« Svar #199 på: 09. Feb. 2006, 10:06 »
Som sagt, så skal ingen ta fra Mr.S at han er dyktig på markedet. Men han klarer ikke bruke dem. Så enkelt er den saken :wink:

Og nå er vi kvitt han :D  :D
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #200 på: 09. Feb. 2006, 11:23 »
Riktig Lasse. Jeg tror ikke det er noen på Newutd.com forumet som mener at Souness var en god manager og at vi burde beholdt ham. Men det er noen (inkl. meg) som klarer å se noen av de bra tingene som Souness gjorde. Og hvis hvilken som helst amøbe kunne klare det han har gjort, så hvorfor gjorde ikke Robson det når han var manager? (les:ukultur osv.).

Denne Bowyer/Dyer episoden har jeg en egen liten teori om. Jeg tror rett og slett de valgte og beholde dem pga at de visste de ikke ville få en dritt for dem. Hvem vil bla opp penger for en PL mest skadeforfulgte spiller (Dyer). Og hvem er int. i Bowyer som kun er på vei nedover.. Hvis vi skulle ha solgt de hadde vi ikke fått noen ting nesten, så jeg tror det var derfor de valgt å beholde de. Bellamy og Robert vi jo noen gronker for, uten at jeg helt husker hva vi fikk for noen av de.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #201 på: 09. Feb. 2006, 14:25 »
Fekk vel ikkje mange gronkene for Robert ...
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #202 på: 09. Feb. 2006, 16:54 »
Selvsagt får du ikke noe for spillerne når du annulerer kontraktene deres, kesse!
Jeg mener at de der og da burde fått sparken og blitt sendt på dør. Når de ikke ble det, så velger jeg nå å støtte dem.

Og når de får sparken, så annulerer man med andre ord kontraktene, og man får ingen verdens ting i retur. Bortsett fra å måtte betale en aldri så liten kompensasjon til spillerne.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #203 på: 09. Feb. 2006, 17:21 »
Sitat fra: "kesse"
. Og hvis hvilken som helst amøbe kunne klare det han har gjort, så hvorfor gjorde ikke Robson det når han var manager? (les:ukultur osv.).
.

For Sir Bobby visste hvorda han skulle håndtere spillerene sine, noe Souness neppe kan skryte på seg. Det er mangen kontoversielle spillere her i verden som er knallgod på banen og dette kommer ofte av att managerene klarer å styre spillerene. Og noen unntak.
iverpool FC

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #204 på: 09. Feb. 2006, 17:25 »
Sir Bobby har selv fortalt om Romario. Romario var ikke typen som gadd å trene. Romario var nok ikke særlig bra for laget sånn sosialt sett. Men Romario var altfor god til at man kunne utelate han fra laget.

Rekk opp hånda den som tror Souness hadde kommet til samme konklusjon som Robson.

Jeg ser ingen hender. Det er bra.

Graeme Souness kunne prestert å solgt Romario, fordi han ikke ga 110% til enhver tid, og fordi han var sin egen herre, ikke trenerens slave.

Rekk opp hånda den som holder med Graeme Souness i det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #205 på: 09. Feb. 2006, 17:40 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Sitat fra: "kesse"
. Og hvis hvilken som helst amøbe kunne klare det han har gjort, så hvorfor gjorde ikke Robson det når han var manager? (les:ukultur osv.).
.

For Sir Bobby visste hvorda han skulle håndtere spillerene sine, noe Souness neppe kan skryte på seg. Det er mangen kontoversielle spillere her i verden som er knallgod på banen og dette kommer ofte av att managerene klarer å styre spillerene. Og noen unntak.

Han gjorde jo tydeligvis ikke når det ikke ble noe bedre? Greit at en spiller kan være god men at han skal ha så mye "makt" syntes jeg er bak mål. Jeg er vikar på en ungdom skole og vet utrolig godt hva som kan skje med en gruppe hvis det er 1 pøbel som gjør som han vil.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #206 på: 09. Feb. 2006, 17:43 »
Sitat fra: "Joakim"
Selvsagt får du ikke noe for spillerne når du annulerer kontraktene deres, kesse!
Jeg mener at de der og da burde fått sparken og blitt sendt på dør. Når de ikke ble det, så velger jeg nå å støtte dem.

Og når de får sparken, så annulerer man med andre ord kontraktene, og man får ingen verdens ting i retur. Bortsett fra å måtte betale en aldri så liten kompensasjon til spillerne.

Da regner jeg med at du syntes Bellamy burde få sparken når Carver (tror jeg det var) måtte ta kvelertak på Bellamy når han kastet stoler rundt etter en krangel med trenerne??

Jeg er fullstendig klar over at når man annulerer kontrakten med en spiller så får man ikke penger i retur. Men jeg tror ikke de vil tape millioner på å gi bort idioter. De er nok mer int. i å gjøre slik som de valgte å gjøre med Bellamy, selge han til høyestbydende klubb.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #207 på: 09. Feb. 2006, 18:23 »
Nå mistet jo også Sir Bobby grepet til slutt også fordi han mistet kontrollen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #208 på: 09. Feb. 2006, 23:16 »

Jeg er nesten helt sikker på at Robson hadde avsluttet langt bedre enn på 14 plass ifjor dersom han hadde fått holdt på. Men det er min personlige mening og selvfølgelgi vanskelig å spekulere i og diskutere.

MEN 1 spørsmål:
Vil du hatt Newcastle på 5 plass med Robson og det som det evt måtte medføre
ELLER
Souenss sitt nikke-dukke-lag som avsluttet på 14 plass
Hva hadde du foretrukket?!

Jeg hadde nok foretrukket det første alternativet (men det er vel ingen bombe ;) )

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #209 på: 09. Feb. 2006, 23:23 »
Sitat fra: "chickenman"

Jeg er nesten helt sikker på at Robson hadde avsluttet langt bedre enn på 14 plass ifjor dersom han hadde fått holdt på. Men det er min personlige mening og selvfølgelgi vanskelig å spekulere i og diskutere.

MEN 1 spørsmål:
Vil du hatt Newcastle på 5 plass med Robson og det som det evt måtte medføre
ELLER
Souenss sitt nikke-dukke-lag som avsluttet på 14 plass
Hva hadde du foretrukket?!

Jeg hadde nok foretrukket det første alternativet (men det er vel ingen bombe ;) )

Det blir helt feil å sette det opp slik. Jeg tror Sir Bobbys avgang hadde kommet før eller senere, for Sir Bobby hadde mistet respekt i spillergruppa, og det hele var som en eneste vond sirkel. Vi hadde kanskje ikke rykket ned som Douglas Hall påsto dersom Sir Bobby hadde fortsatt, men jeg tror ikke vi hadde gjort det stort bedre. Newcastle var Ununited og minnet mer om et sirkus enn et fotballag, og vi ble latterliggjort på grunn av dette.