20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Souness sparket!!  (Lest 48238 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #180 på: 07. Feb. 2006, 20:45 »
Sitat fra: "Benson"
Sitat fra: "Joakim"
Ikke mye til grunnlag, spør du meg.

Han har handlet inn noen gode spillere, men jeg er usikker på hva godt de faktisk vil tilføre klubben på lang sikt. Alle vet at vi kunne fått to knallspisser for prisen av Owen. Alle vet at Luque ikke har slått til ennå (joda, jeg har tro på ham), og Emre har fortsatt til gode å overbevise skikkelig. Moore er bare skadet, mens Solano er på hell.

Dette er pessimistisk sagt. Joda. Men jeg er ikke overbevist om at Souness har vært så genial som enkelte hevder på overgangsmarkedet.

Om det hadde vert hedersmannen  Daglish som hadde gjort kjøpa så hadde det nok vert himla geniale

:lol:
Jeg henger meg på Benson og journalisten jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #181 på: 07. Feb. 2006, 20:53 »
Jeg også!!:)

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #182 på: 07. Feb. 2006, 22:47 »
Sitat fra: "Joakim"
Ikke mye til grunnlag, spør du meg.

Han har handlet inn noen gode spillere, men jeg er usikker på hva godt de faktisk vil tilføre klubben på lang sikt. Alle vet at vi kunne fått to knallspisser for prisen av Owen. Alle vet at Luque ikke har slått til ennå (joda, jeg har tro på ham), og Emre har fortsatt til gode å overbevise skikkelig. Moore er bare skadet, mens Solano er på hell.

Dette er pessimistisk sagt. Joda. Men jeg er ikke overbevist om at Souness har vært så genial som enkelte hevder på overgangsmarkedet.

Pesimistiske ord fra en person som skryter av den evig høye opptimismen hos Newcastle supportere. Eller gjelder det kun resultater.

Om Owen er Newcastle spiller er høyst tvilsomt. Emre og Moore har vel ikke vist seg så alt for mye frem pga skader. Men når Emre har spilt har han forsåvidt immponert.

Og de kampene han ikke helt har dagen har vel komt av ett spillersystem som går ut på å lempe ballen over hele midbannen og frem til spissene.
Noe som bare er enda ett bevis på Souness sine manglende taktiske kunnskaper. Ikke det at noen har påstått noe annet i det siste ihvertfall.

Solano er god han, og han, Emre og Luque lider samme skjebne, trenger vel ikke gjenta det med den langeballen. Gjør ikke saken bedre att Luque hele tiden fikk/får ballen feilvendt.
iverpool FC

oivind99

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Kreftsvulsten er fjernet..
« Svar #183 på: 07. Feb. 2006, 23:30 »
En kamerat av meg som holder med Liverpool var tidlig ute og advarte meg da Souey tok over, og jeg skjønner at han hadde så altfor rett. Kreftsvulsten Souness har kjørt hvert et lag han har tatt i på felgen, og det samme har han gjort med Newcastle til tross for at han har fått handlet vilt og har en STERK stall. Skader til tross, så er det en prestasjon å gjøre det så dårlig med så gode spillere... Det er lett å skylde på manageren, og det har vi alle gjort med rette. Takk shephard for at du har insett noe du burde insett for lenge siden..

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #184 på: 08. Feb. 2006, 00:28 »
Det er ikke riktig at han har kjørt alle klubbene sine i grøfta.

Men ja, Newcastle har underprestert, noe vi alle er enige om.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #185 på: 08. Feb. 2006, 11:01 »
Sitat fra: "kesse"

Neida, 2 unntak melder seg, og det er Rangers og Galatasary som allerede var nærmest suverene i sine respektive ligaer. Det kunne vel nesten vunnet uten en manager, og det var neimen ikke langt ifra det de gjorde!

DanMan

• Gjest
Souness sparket!!
« Svar #186 på: 08. Feb. 2006, 11:55 »
Sitat fra: "Benson"
Takk for alt Souness

Og lykke til vidare  :!:  :!:

Og Husk Souness har danna grunnlaget for suksessen me no kommer til å få  :wink:

Akkurat det jeg selv mener.  :)

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #187 på: 08. Feb. 2006, 12:03 »
Sitat fra: "chickenman"
Sitat fra: "kesse"

Neida, 2 unntak melder seg, og det er Rangers og Galatasary som allerede var nærmest suverene i sine respektive ligaer. Det kunne vel nesten vunnet uten en manager, og det var neimen ikke langt ifra det de gjorde!

Vil vel ikke si å bringe Blackburn opp fra 1divisjon og ta en 5plass, pluss å vinne ligacupen er så dårlig heller.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #188 på: 08. Feb. 2006, 12:09 »
Om det å rykke opp en divisjon med Blackburn er å kjøre de i grøfta, veit ikke jeg....
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #189 på: 08. Feb. 2006, 12:50 »
Uansett så er det langt ifra godt nok for en klubb som skal være topp-5 i PL. Det er et langt steg fra å rykke opp til PL å klare å lede et lag til å holde seg stabile i toppen.
Ja jeg vet at de endte opp på 5.plass, men vi har sett nok av eksempler på lag som rykker opp, har en kanon-sessong og avslutter langt høyere enn forventet for så å rykke ned igjen neste sessong. Gode eksempler er Ipswich for bare få år tilbake og enda litt lenger tilbake Notthingham Forrest, mens Bohinen og Håland spilte der. Skal ikke forundre meg om det er det samme som skjer med Wigan... Det Souness gjorde med Blackburn var vel og bra for Blackburn sikkert, men på ingen måte noe spesielt som gjør ham kvalifisert til å lede en av de største klubbene i PL!

DanMan

• Gjest
Souness sparket!!
« Svar #190 på: 08. Feb. 2006, 12:55 »
Sitat fra: "chickenman"
Skal ikke forundre meg om det er det samme som skjer med Wigan...

Det tror jeg faktisk ganske sikkert ikke vil skje med Wigan. De har en sunn økonomi og en glimrende manager. Selvsagt vil de oppleve nedturer, og skal ta alt over tiende plass som en bonus de første par årene. Det gir grobunn for en sunn utvikling, i likhet med sunne forventninger.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #191 på: 08. Feb. 2006, 12:56 »
Ok! Men nå er mannen sparket og godt er det.
Who else...... Alan Shearer

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #192 på: 08. Feb. 2006, 16:44 »
Sitat fra: "Dag Riise"

Pesimistiske ord fra en person som skryter av den evig høye opptimismen hos Newcastle supportere. Eller gjelder det kun resultater.

Om Owen er Newcastle spiller er høyst tvilsomt. Emre og Moore har vel ikke vist seg så alt for mye frem pga skader. Men når Emre har spilt har han forsåvidt immponert.

Og de kampene han ikke helt har dagen har vel komt av ett spillersystem som går ut på å lempe ballen over hele midbannen og frem til spissene.
Noe som bare er enda ett bevis på Souness sine manglende taktiske kunnskaper. Ikke det at noen har påstått noe annet i det siste ihvertfall.

Solano er god han, og han, Emre og Luque lider samme skjebne, trenger vel ikke gjenta det med den langeballen. Gjør ikke saken bedre att Luque hele tiden fikk/får ballen feilvendt.

Joda, jeg vet vi skal ta høyde for at vi ikke spilte fotball under Souness. Men jeg er likevel ikke så overbevist om at det er nok til at dette vil være grunnlaget for vår videre suksess.

For det første, selv om Solano og Clark kom gratis, så vil jeg ikke si at de har vært med på å heve standarden på laget. Solano kan fortsatt, men han bør være backup neste sesong. Han er ikke i nærheten av den han en gang var.
I Emre, Luque og Owen har Souness brukt flerfoldige millioner på risikoprosjekter. Emres karriere var på god vei nedover, og jeg vet ikke om han egentlig er sååå forbanna god. Joda, hvis han kommer seg i form, og holder seg skadefri over en lang periode, så kan vi virkelig få sett noe helt vanvittig überfantastisk. Men jeg mener Jermaine Jenas har et mye, mye større potensiale. I tillegg er JJ engelskmann, og han ville ha blitt vanvittig god om vi hadde beholdt ham. Men vi ansatte dessverre feil manager for det.

Jeg blir mer og mer sikker på at JJ dro pga samarbeidsproblemer med Souness, og tegn som han så, som ikke Fatty så, om at Souness ikke ville føre klubben til suksess, snarere tvert imot. Og jeg tror Jenas gjorde riktig i å stikke når tilbudet fra Spurs kom. Dessverre. For Jermaine Jenas kan fort bli med til VM, og kan fort overraske i Tyskland, om han får sjansen, Og jeg tror Spurs bare er en mellomstasjon før Jenas blir solgt til en av de aller største og beste klubbene i Europa, enten det er en engelsk klubb, eller spansk eller italiensk. Jenas er Englands fremtid! Sann mine ord! Han kunne også vært Newcastles fremtid, hadde vi ansatt en ordentlig manager, eller behold Sir Bobby Robson.

Jeg tror ikke Emre vil tilhøre Newcastles fremtid i så mange år, dersom han er så god som enkelte mener han er. Da skjønner jeg heller ikke hvorfor han valgte Newcastle, selv om vi hadde Souness som manager.

Og selv om jeg ikke har gitt opp Luque er jeg slettes ikke sikker på at han passer inn i PL. Riktignok bør vi nok gi ham en sesong til, før vi dømmer han, men jeg tror, om Luque slår til, at han vil bli solgt igjen ganske kjapt. Til en langt større klubb enn Newcastle. Vi vil i såfall sikkert tjene en del på ham. Men jeg tviler på at han tilhører klubbens fremtid. Det er det Charles N'Zogbia som gjør, og han tillegger jeg ikke Souness æren for.

Michael Owen kommer ikke til å være her ut kontraktstiden. Ikke sikkert han drar allerede i sommer, håper virkelig ikke det, men det er bare et spørsmål om tid før han reiser litt lenger sørover, og reiser "hjem". Mirakler har riktignok skjedd før, men jeg tviler på at engang en Ottmar Hitzfeld vil greie å stoppe Owens hjemlengsel, som garantert vil begynne å melde seg.

For det første er jeg usikker på om alle disse spillerne er så gode som vi gjerne vil ha det til. Dessuten er jeg ganske sikker på at alle disse spillerne er korttidsløsninger. Kanskje med unntak av Scott Parker. Forhåpentligvis med unntak av Scott Parker. Parker tror jeg vil være en del av Newcastles fremtid, hvis vi får inn en skikkelig god manager, og får en viss suksess igjen. Jeg tror ikke det er så mye av dette "grunnlaget" Souness har lagt, som egentlig eksisterer om 3-6 år. Jeg er faktisk sterkt tvilende til det.

Jeg ser bare to mulige løsninger med både Emre og Luque. Enten er ikke Emre fullt så fantastisk, og vi vil snarlig se at han er på tur nedover, mens Luque ikke passer inn i PL, og vi er nødt til å selge ham. Alternativet er at begge blir kjempehiter, men med den konsekvensen at de virkelig, virkelig store klubbene banker på døra, og spillerne sier "takk og farvel".
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #193 på: 08. Feb. 2006, 16:54 »
Du skriver mange gode poeng Joakim. Men etter å ha lest mesteparten av innleggene dine og vet hva du står for, så skinner det så vanvittig godt igjennom hvert eneste innlegg at du ikke kan/klarer å gi Souness noen form for kreditt for noe han har gjort. Hver eneste lille vinkling som kan stille han i et enda dårligere lys benytter du, noe som forsåvidt er greit, siden du har rett til din egen mening! Men i dette tilfellet syntes jeg du er overpessimistik, og jeg TROR grunnen er at du ikke klarer å gi Souness noe berømmelse for å ha gjort spennende kjøp. Det her er ikke vondt ment, men jeg bare lurer på om du egentlig prøver å se noen lyspunkter fra tiden under Souness i det hele tatt.

Når det gjelder Jenas så er jeg forsåvidt enig. Han er veldig god, men at han kommer dominere midtbanen til et storlag tror jeg ikke kommer til å skje. Syntes allerede han har begynnt å stagnere i forhold til det enorme potensialet han viste i Forrest.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Souness sparket!!
« Svar #194 på: 08. Feb. 2006, 17:09 »
Det er ikke riktig at jeg benytter enhver sjanse til å sverte Souness og hans rykte. Det som derimot er riktig, er at jeg ikke greier å se noe som helst positivt fra tiden under Souness, med unntak av at han har latt meg få et gjensyn med min store, store favoritt etter The King, Lee Clark, og at han har gitt oss muligheten til å bygge et lag rundt Scott Parker. En kar jeg ikke ante var så godt som han er, før han kom inn og revolusjonerte midtbanen vår. På god vei til å bli en større favoritt enn David Batty, den godeste Parker.

Er jeg veldig, veldig, veldig snill, skal jeg også takke ham for Michael Owen, selv om jeg er litt splittet i synet på den karen.

Dette er en oppriktig bekymring jeg har, og jeg er dessverre redd for at mine pessimistiske spådommer, er ganske nært en realitet. Og jeg tilhører dessverre de som mener at vi glatt kunne fått to meget gode spisser til prisen av Michael Owen. Selv om jeg for hver dag som går takker høyere makter for at vi har en mann som Owen i klubben.

Noe mer positivt klarer jeg ikke se at Souness har gjort. Alle vet at jeg er TOTALT UENIG i måten han behandlet Bellamy på, måten han kastet en så inn i hampen god ving på båten på, og ikke hadde noen problemer med å la en toppspiss som Kluivert gå. Jeg synes det var særdeles kritikkverdig av Souness å ikke kaste Bowyer og Dyer på hodet og ræva ut av klubben etter slåsskampen, med tanke på at han mer eller mindre hadde gitt Bellamy fyken for noe som var en fillesak i forhold til denne slåsskampen.
Bowyer og Dyer bærer jeg ikke nag til lenger. Jeg har ikke helt tilgitt dem, men jeg gir dem en sjanse, i og med at jeg synes de begge er verdifulle spillere for klubben. Den såkalte utenomsportslige "forbedringen" under Souness synes jeg er en eneste stor vits.

Mer enn det skal jeg ikke utbrodere mitt hat til Graeme Souness. Det skulle alle vite godt om fra før.

Men det er ikke årsaken til at jeg skriver det jeg skriver. Det er en oppriktig bekymring, som jeg dessverre tror kommer til å slå til, på en eller annen måte.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon