20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Manchester City-Newcastle United  (Lest 33094 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Manchester City-Newcastle United
« på: 29. Jan. 2006, 15:08 »
Ikke mye tid til å hvile på laurbærene for Souness og hans menn etter gårsdagens seier over lille Cheltenham i FA Cupen igår. Allerede Onsdag (1 Februar) er det ny kamp, og denne gangen er det adskillig mye hardere motstand vi møter, da drar vi til Manchester og gjester City på "City of Manchester Stadium".
City gikk i likhet med oss videre i FA Cupen igår etter at Cole scoret kampens eneste mål i hjemmekampen mot Wigan. I ligaen deriomt har de blå fra Manchester variert litt i prestasjonene. I siste runde gikk de på et 2-0 tap på Reebook Stadium mot Bolton. Derimot viste de liten nåde mot byrival Manchester United og sendte dem hjem med 0 poeng etter en solid 3-1 seier 14 Januar. I forkant av den kampen var de deriomt dårligere og tok bare 1 fattig poeng på 3 kamper, mot Tottenham (tap 0-2), Midlesborough (borte, uavgjort og målløst), og  tap hjemme for ligaleder Chelsea. Altså har City kun tatt 4 poeng på de 5 siste ligakampene. Alikevel er dette 3(!) poeng mer enn vi har på de siste 5 ligakampene.

Det gledelige for Newcastle er at et par nøkkelspillere er tilbake fra skade, og forhåpentligvis på god vei mot storformen. Da snakker jeg selvfølgelig om Emre og Scott Parker, sistnevnte scoret jo også sitt første Newcastle mål i FA Cupen igår etter å ha spilt fra start sentralt på Newcastles midtbane. Emre på sin side kom inn for Noby Solano i andre omgang og var også et friskt pust på midten etter rapportene å dømme. Også Shola Ameobi var i aksjon igjen igår etter å ha vert ute med skade. Og enda mer gledelig var det at unge Michael Chopra endelig fikk sjansen fra start på topp sammen med Shearer og takket for tillitten med å score sitt første mål for sessongen på A-laget (more to come fohåpentligvis).
Alikevel er Newastles skadeliste fortsatt mer enn lang nok med navn som Michael Owen, Stephen Carr og Kieron Dyer. Craig Moore har også fortsatt til gode og gjøre sin første opptreden på a-laget denne sessongen.

Tror dette skal vise seg å bli en åpen kamp som fort kan gå begge veier. Newcastle har fortsatt til gode å komme tilbake å snu en kamp under Graeme Souness sin ledelse så det er neppe et dumt tips å anta at første det målet blir avgjørende for utfallet av kampen.
Selv håper jeg Chopra får fornyet tillit på topp sammen med Alan Shearer og at Scott Parker starter sentralt på midten, sammen med enten Charles N'Zogiba eller Lee Clark, og at de 2 får selskap av Solano på høyrekant og Luque på venstre. Emre retunerer fortsatt fra et lengre skadeavbrekk og kan ha godt av å starte på benken og evt komme inn. Er vel naturlig å anta at backrekka blir den samme som mot Cheltenham. Noen som vet hvordan situasjonen er med Carr og Moore? Given er selvskreven mellom stengene. Er vi gode kan vi stjele 3 poeng borte mot City som varierer veldig i prestasjonene, men tror også vi må si oss relativt fornøyd med en uavgjort i denne kampen. Dessverre må jeg innrømme at jeg frykter ingen av delene....

Satser at vi stiller dette mannskapet:
Given
-------
Ramage
Boumsong
Bramble (eller Moore eller Carr hvis noen av dem er spilledyktige)
Babayaro
-------
Solano
Parker
N'Zogbia (Emre inn etterhvert)
Luque
-------
Chopra
Shearer.

Benk: Harper, Elliott, Clark, Emre, Ameobi.

borteseier, 3-0, mål av Chopra, Shearer og ENDELIG Luque (etter 2 assists)? ;)

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #1 på: 29. Jan. 2006, 15:26 »
Hmm. 3-0 er jeg STYGT redd for at blir meget optimistisk. Men, vi lever jo i håpet!

Jeg må si meg veldig enig i det du sier. Håper veldig at Chopra får fornyet tillitten etter mål og god kamp i FA-cupen. I tillegg håper jeg å se Zoggie, Parker og Luque på banen fra start, og håper at Emre kommer inn litt ut i kampen.

Tror kanskje vi kan klare en seier her, men med Souness som manager tviler jeg fortsatt veldig. Og nei, jeg håper ikke at vi taper "fordi da får Souness sparken". Det skjer nok ikke etter denne kampen heller.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 29. Jan. 2006, 16:39 »
Dette blir stygt er jeg redd for, og storformen kommer vi ikke til å få før Messy er sparket på rævva ut!
Who else...... Alan Shearer

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #3 på: 29. Jan. 2006, 17:11 »
Regner med at vi taper 1-0, etter en skuffende kamp fra vår side.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 29. Jan. 2006, 17:51 »
Er redd geordie-olav sitt tips er mer realistisk en mitt mer-en-optimistiske-tips!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 29. Jan. 2006, 18:07 »
Har et lite håp om en liten formoppsving på bakgrunn av nylig returnerte spillere. Håper på en knepen seier er innen rekkevidde.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 29. Jan. 2006, 19:32 »
Tror det blir en kjedelig uavgjortkamp... Shearer scorer.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 29. Jan. 2006, 20:03 »
Tror vi taper denne desverre.... :(

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 29. Jan. 2006, 20:39 »
Blir den vist på TV?

Har tru på 3 poeng, sjølvsagt. Med Parker og Emre tilbake, kan midtbana få den tyngden den treng for å fore spissane våre med sjangser. Spørsmålet blir jo om Souness gambler på spelarar som ikkje er 100% fit for fight.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 30. Jan. 2006, 13:16 »
Den vises ihvertfall ikke på canal+, men det kan fort hende at en eller annen arabisk tv-kanal sender kampen. For den står ihvertfall oppført på lista over de kampene Three Lions i Trondheim skal vise på onsdag.

Jeg har svært liten tro på oss i denne kampen. Dessverre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 30. Jan. 2006, 14:57 »
Sitat fra: "Joakim"
Den vises ihvertfall ikke på canal+, men det kan fort hende at en eller annen arabisk tv-kanal sender kampen. For den står ihvertfall oppført på lista over de kampene Three Lions i Trondheim skal vise på onsdag.

Jeg har svært liten tro på oss i denne kampen. Dessverre.

Hvor er den puben? (Three Lions)
Who else...... Alan Shearer

playah

• Supersub
    • Vis profil
Re: Manchester City-Newcastle United
« Svar #11 på: 30. Jan. 2006, 15:27 »
Sitat fra: "chickenman"
Emre retunerer fortsatt fra et lengre skadeavbrekk og kan ha godt av å starte på benken og evt komme inn. Er vel naturlig å anta at backrekka blir den samme som mot Cheltenham. Noen som vet hvordan situasjonen er med Carr og Moore? Given er selvskreven mellom stengene. Er vi gode kan vi stjele 3 poeng borte mot City som varierer veldig i prestasjonene, men tror også vi må si oss relativt fornøyd med en uavgjort i denne kampen. Dessverre må jeg innrømme at jeg frykter ingen av delene....

Satser at vi stiller dette mannskapet:
Given
-------
Ramage
Boumsong
Bramble (eller Moore eller Carr hvis noen av dem er spilledyktige)
Babayaro
-------
Solano
Parker
N'Zogbia (Emre inn etterhvert)
Luque
-------
Chopra
Shearer.

Benk: Harper, Elliott, Clark, Emre, Ameobi.

borteseier, 3-0, mål av Chopra, Shearer og ENDELIG Luque (etter 2 assists)? ;)

jeg liker innlegget ditt veldig godt, men tror at siden souness har blitt den nye over lege'n  i Newcastle United, så starter han med Emre isteden fr Luque.da er jeg redd fr at emre må ut fra ut innen halvtimen er spilt :( .
dessuten klarer souness å ødelegge sjøl tilliten til Chopra ved å starte med han på benken :( .

ja, har lyst på 3-0 seier med de personene du nevner :lol:

Noreng

• Gjest
« Svar #12 på: 30. Jan. 2006, 15:59 »
Hvis vi klarer denne kan jeg se lyset i tunnelen. Da kan vi klamre oss til en sikker plass, mulig en topp 10. Men da må vi vinne denne sånn som situjasjonen:

----------Given------
-Ramage-Bramble-Huntington-Baba-
-Solano-Parker-Clark-NZogbia-
-------Chopra-Luque----------
 Benk:
Emre
Dyer
Harper
Moore
Shearer

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #13 på: 30. Jan. 2006, 16:03 »
Chopra fremfor Shearer? N`Zogbia fremfor Luque? Clark fremfor Emre?

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #14 på: 30. Jan. 2006, 16:06 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Chopra fremfor Shearer? N`Zogbia fremfor Luque? Clark fremfor Emre?

Fortsetter; Huntington fremfor Boumsong?!

Mye rart i den startoppstillingen der ja...