20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Director of Football?  (Lest 8230 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Director of Football?
« på: 22. Jan. 2006, 16:52 »
Et rykte på BBC (opprinnelig fra skandaleavisen News of The World) sier at Newcastle kommer til å ansette en "director of football", DERSOM Graeme Souness nekter å si opp innen 24 timer.

Egentlig er dette en for genial ide til å være sant. I rangorden er en director of football overordne manageren. Det vil si at Newcastle for eksempel kan ansette Martin O'Neill som director of football, og Graeme Souness er plutselig redusert til en liten fjått - i praksis trener og nikkedukke - under hans ledelse...

I tillegg sparer man 4 mp. på å sparke Souness, for om han har litt stolthet velger han da å si opp selv.

Spørsmålet er om det fins noen managere som er villige til å gå inn i en slik stilling mtp. intrigene og såpeoperaen som nødvendigvis kommer til å utspille seg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Director of Football?
« Svar #1 på: 22. Jan. 2006, 17:00 »
Hehe, det ville jo vært et vannvittig frekt, men smart trekk av Fat Fred og styret dersom så skulle skje. Men ettersom det er News Of The World som er kilden, tar jeg det inntil videre med knuuuuuuusende ro.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Director of Football?
« Svar #2 på: 22. Jan. 2006, 17:58 »
News of the world er noen luringer de. De er svært oppfinnsomme.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Director of Football?
« Svar #3 på: 22. Jan. 2006, 18:13 »
Nok en gang sporer folk helt av her inne... Gi nå blanke faen i opphavet!

Poenget er at det er en MULIGHET som i PRAKSIS kan la seg gjennomføre! Det er DET som burde diskuteres; ikke kredibiliteten til News of The World!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Director of Football?
« Svar #4 på: 22. Jan. 2006, 18:34 »
Jo, men må jo også kunne stille seg det spørsmålet om det for øyeblikket er realistisk at det faktisk skjer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Director of Football?
« Svar #5 på: 22. Jan. 2006, 19:20 »
Joda, det er helt klart en mulighet. Og det blir jo litt på samme måten som jeg hintet til i en annen tråd om å ansette en ved siden av Souness, da brukte vel jeg uttrykket assistent som kunne overta noe ansvar på ulike områder (hvor Souness svikter, dvs så godt som alle områder).
Den store ulikheten her er vel at en DOF vil bli OVER Souness har jeg forstått det riktig. Det kan fungere riktig bra, og ting kan neppe bli mye verre en de er nå. Men igjen, samme problemet som om vi skulle ansatt en ved siden av Souness og laget et trener-team: Souness har en markant personlighet som vi alle vet, og et samarbeid med en ny person kunne jo by på endel konfrontasjoner. Men i vår situasjonen bør man prøve det som prøves kan får å forbedre prestasjonene og redde det som er mulig å redde av sessongen.

Hvorvidt vi sparer penger er en annen sak avhengig av hvor mye lønn en DOF skal ha, kontra det å betale Souness sin sluttpakke...

En interessant mulighet, og stort verre enn det er nå kan det jo uansett ikke bli. Hvis det er noe i dette blir den nærmeste fremtiden meget spennende og følge for å se hva som skjer.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Director of Football?
« Svar #6 på: 22. Jan. 2006, 19:37 »
Er det egentlig noen som har gjort dette før? Har liten tro på at Shepherd velger å gå den veien.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Director of Football?
« Svar #7 på: 22. Jan. 2006, 19:46 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Er det egentlig noen som har gjort dette før? Har liten tro på at Shepherd velger å gå den veien.

>> Tviler jeg på... Det vanligste for å presse ut en manager er å ansette en annen manager, og "likestille" ham med den eksisterende. Offisielt fordi at de "utfyller hverandre".

To managere i tospann har aldri fungert i praksis, men er en effektiv måte å bli kvitt en fyr på...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Director of Football?
« Svar #8 på: 22. Jan. 2006, 19:54 »
Noe slikt det var med Houllier og Evans?

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Director of Football?
« Svar #9 på: 22. Jan. 2006, 22:25 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Noe slikt det var med Houllier og Evans?

>> Jepp! :) Og vi så jo hvor lenge det holdt...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Director of Football?
« Svar #10 på: 22. Jan. 2006, 23:59 »
Hehe. Jo.
Men, det kan jo også sende ut feile signaler om hvordan klubben styres. Ikke alle managere vil vel nødvendigvis gå rett inn til en sånn klubb dersom de veit at styreformannen kan finne på slike sprell. Kan sees på som særdeles useriøst.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Director of Football?
« Svar #11 på: 23. Jan. 2006, 00:48 »
enig. Selv syntes jeg ikke dette er den beste løsningen! men hvis det er det som må til  for å bli kvitt Souness, så er det greit for meg. men jeg har vanskelig å se for meg hvem som skulle takket ja til et slik tilbud.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Director of Football?
« Svar #12 på: 23. Jan. 2006, 11:27 »
De seriøse avisene skriver at Sam Allardyce er klar for å overta, og at hele apparatet i Bolton følger med ham. Andre skriver at Glenn Roeder overtar som caretaker imidlertid, med Alan Shearer som assistent.

I følge The Guardian overlever ikke Souness de neste 24 timene.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Director of Football?
« Svar #13 på: 23. Jan. 2006, 11:54 »
Sitat fra: "Jarle"
De seriøse avisene skriver at Sam Allardyce er klar for å overta, og at hele apparatet i Bolton følger med ham. Andre skriver at Glenn Roeder overtar som caretaker imidlertid, med Alan Shearer som assistent.

I følge The Guardian overlever ikke Souness de neste 24 timene.

Fra når? Fy f*** så digg det hadde vert om Sam Allardyce hadde kommet.

Uansett, denne tråden fikk meg til å tenke på en annen ting: jaggu må han ha det litt tungt for seg den godeste Shepard å... Hvis han har ansatt en ny manager å latt ham bruke så mye penger at man ikke har råd til å sparke ham da denne manageren fører klubben nedenom og hjem. Da er det ille. Tenk om det virkelig står så ille til i Newcastle nå at man kun kan satse på å presse Souenss ut ved at han sier opp selv fordi man ikke har råd til å sparke ham. Det vitner om mangel på kompetanse flere steder enn hos bare manageren...

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Director of Football?
« Svar #14 på: 24. Jan. 2006, 01:21 »
Siste fra TheTimes

Souness?s comments would appear to contradict that, although Shepherd is yet to make any positive public statement regarding his employee. ?I popped into the stadium for a cup of coffee and a brief chat with the chairman,? Souness said. ?It was all very amicable. We spoke about the match on Saturday and he told me he was supportive of me and behind me. It was all very positive and upbeat. I?m absolutely fine.?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."