20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Man Utd-Liverpool  (Lest 4570 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Man Utd-Liverpool
« på: 22. Jan. 2006, 14:34 »
Et av de virkelige gigant møtene i årets PL. Dette er de to klubbene jeg holder som favouritt til å ta andreplassen i årets PL. Det er også den plassen det er knyttet mest spenning til etter min mening. Selvfølgelig skulle jeg gjerne sett at vårt kjære newcastle i svart\hvit kunne vere med i denne diskusjonen, men det er de nå engang ikke. Ser frem til denne kampen nå og alt skulle vel ligge til rette for en skikkelig batalaje mellom to giganter. Tilsvarende oppgjør på Anfield i September endte 0-0 og var en relativt kjedelig kamp, så god underholdning trenger ikke dette å bli, men det er lov å håpe. Frykter en knepen hjemmeseier men håper at Liverpool banker Scum!

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Man Utd-Liverpool
« Svar #1 på: 22. Jan. 2006, 14:57 »
Blir nok en jevn batalje. Tipper at laget som vinner denne kampen er det laget som til slutt stikker av med 2.plassen. Nå skal det sies at Liverpool har bare 1 poeng mindre enn Scums, og 2 kamper mindre spillt. Det skal mye til for at Chelsea sprekker...
Carr har altfor få landskamper for England!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Man Utd-Liverpool
« Svar #2 på: 22. Jan. 2006, 15:15 »
Ikke noe dumt tips det Rolf. Og faktisk tror jeg Liverpool tar andreplassen, ut ifra at det er bare 1 poeng bak med 2 kamper mindere som du så korrekt påpekte. I tillegg virker Liverpool litt mer stabile i prestasjonene nå.

Ser at Chelsea leder over Charlton, dessverre etter en tabbe av vår landslagskeeper Thomas Myhre.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Man Utd-Liverpool
« Svar #3 på: 22. Jan. 2006, 15:25 »
Liverpool er solide, og har tatt enorme steg etter at Benitez tok over. Godt organiserte, og fantastiske individuelle spillere som f.eks Alonso og Gerrard. Det eneste som Liverpool mangler er en stabil målscorer. Fremtiden ser utvilsomt lys ut på Anfield...

Når det gjelder Scums så er situasjonen litt annerledes. Er fortsatt et godt lag, men om de skal komme tilbake på det nivået de hadde på slutten av 90-tallet så bør hele midtbanen skiftes ut. Giggs og Scholes er skygger av seg selv, Ronaldo er hverken stabil eller effektiv, og Fletcher er en middelmådighet. Og så har man jo Glazer som eier...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Man Utd-Liverpool
« Svar #4 på: 22. Jan. 2006, 16:18 »
Mye rett om begge Rolfern. Liverpool mangler en måltyv ja, men nå har Crouch scoret endel de siste kampene (iallfall i romjulen), og det kan jo hende at de har noe på gang der også. Men det gjenstår å se. Om ikke annet ser jeg ikke bort ifra at Liverpool kanskje gjør noe med det "problemet" i sommer. I verste fall kan det fort gå utover oss, men det får vi ta da det evt. blir aktuelt....

ManU har nok en utskiftningsprosess på gang, og ser man på alle de som har vært innom midtbanen deres nå kan det se ut som om det sliter litt med dette. Fletcher er kanskje en middelmålighet ennå, men det er en spiller jeg har stor tro på. Kan bli en ny Keane eller Scholes og kan fort bli en ny kaptein på Old Trafford tror jeg.
Ronaldo derimot er jeg veldig skeptisk til, god men altfor oppskrytt. Han er flink med ballen men i 8 av 10 tilfeller går han for lenge og mister ballen. Jeg har selvsagt ikke den statistikken svart på hvitt men jeg tror de fleste skjønner tegninga. Ronaldo ville jeg ikke hatt på laget. I dagens ManU skal altfor mye gå gjennom han og han går seg bort altfor mye, og poeng hentes som kjent av at kamper vinnes og kamper vinnes av å score flere mål enn motstanderen scorer på deg og da er ikke Ronaldo alltid veldig hensiktsmesig å ha på laget etter min mening.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Man Utd-Liverpool
« Svar #5 på: 22. Jan. 2006, 16:20 »
Vet at det er en annen kamp, men er det flere enn meg som gleder seg over at Charlton har utlignet mot Chelsea? Tidligere Newcastle spiller (som jeg gjerne skulle sett var hos oss ennå) med assist.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Man Utd-Liverpool
« Svar #6 på: 22. Jan. 2006, 16:40 »
Manchester United mot Liverpool er en kamp som selvfølgelig kan vippe alle veier. Uavgjort er det nok størst sannsynlighet for.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Man Utd-Liverpool
« Svar #7 på: 22. Jan. 2006, 18:59 »
Så skjedde det som ikke skulle skje....
ManU scorer når det i praksis er slutt og Scum vinner dessverre 1-0.
Men fortsatt er Liverpool nummer 2 hvis de vinner de 2 kampene de har tilgode.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Man Utd-Liverpool
« Svar #8 på: 22. Jan. 2006, 19:31 »
Sitat fra: "chickenman"
Et av de virkelige gigant møtene i årets PL. Dette er de to klubbene jeg holder som favouritt til å ta andreplassen i årets PL.
Sitat

Du store allpakka :) Du burde blitt annsatt som ekspertkommentator hvis det tipser går inn :P

United var ganske heldige som fikk med seg seieren i dag. Usportslig av Rooney som sendte ballen til innkast da Liverpool spilte ut ballen pga skadet Man U spiller...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Man Utd-Liverpool
« Svar #9 på: 22. Jan. 2006, 19:33 »
I ein kjedelig kamp som ser ut til å ende 0-0 så Bytter Benitez inn kromkamp. Minuttet etterpå så Scorer Ferdinand på corner. Benitez med dårlig innbytte :? At han bytta ut Crouch istede for Cisse er jo oxo litt rart.
Sure kamp
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Man Utd-Liverpool
« Svar #10 på: 22. Jan. 2006, 19:33 »
ja ikke sant, husk at du hørte det her først når det går inn.  :wink:

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Man Utd-Liverpool
« Svar #11 på: 22. Jan. 2006, 19:34 »
De sa på Skysports at Peter Crouch hadde en dead leg...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Man Utd-Liverpool
« Svar #12 på: 22. Jan. 2006, 19:36 »
Sitat fra: "supersylhte"

United var ganske heldige som fikk med seg seieren i dag. Usportslig av Rooney som sendte ballen til innkast da Liverpool spilte ut ballen pga skadet Man U spiller...

Jaja etter den taklingen Gerrard satte inn der så sjønner eg Rooney der.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Man Utd-Liverpool
« Svar #13 på: 23. Jan. 2006, 00:18 »
Tacklinga var fin den ;) Tok jo ballen til og med...

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Man Utd-Liverpool
« Svar #14 på: 25. Jan. 2006, 21:44 »

ManU har nok en utskiftningsprosess på gang, og ser man på alle de som har vært innom midtbanen deres nå kan det se ut som om det sliter litt med dette. Fletcher er kanskje en middelmålighet ennå, men det er en spiller jeg har stor tro på. Kan bli en ny Keane eller Scholes og kan fort bli en ny kaptein på Old Trafford tror jeg.

Der er jeg helt uenig. Fletcher er en middelmådighet nå, og jeg tror heller ikke at han kommer til å bli noe annet. Han kan fullt mulig gjøre som i dag, en grei jobb på Scums sin midtbane. Men noen kvalitetsspiller som Scholes/Robson/Keane blir han aldri. Uten sammenligning forøvrig. Det er ikke rart at Scums er på jakt etter nye midtbanespillere.

Ronaldo derimot er jeg veldig skeptisk til, god men altfor oppskrytt. Han er flink med ballen men i 8 av 10 tilfeller går han for lenge og mister ballen. Jeg har selvsagt ikke den statistikken svart på hvitt men jeg tror de fleste skjønner tegninga. Ronaldo ville jeg ikke hatt på laget. I dagens ManU skal altfor mye gå gjennom han og han går seg bort altfor mye, og poeng hentes som kjent av at kamper vinnes og kamper vinnes av å score flere mål enn motstanderen scorer på deg og da er ikke Ronaldo alltid veldig hensiktsmesig å ha på laget etter min mening.

Ronaldo har et enormt talent og kan med riktig coaching bli en spiller i verdensklasse. Det han helt klart mangler er på det taktiske. Om det går i orden kombinert med mer stabilitet, så er jobben gjort. Det har vært en svakhet de siste årene i Scums etter at Beckham forsvant. Med han forsvant en garantist for 20-30 "poeng i poengligaen". Her har Ronaldo langt å gå i forhold til innleggsfot. Jeg tror ikke Ronaldo kommer opp i samme antallet, men han kan gjøre en enorm nytte for Scums.

Sitat fra: "Chickenman"

Liverpool mangler en måltyv ja, men nå har Crouch scoret endel de siste kampene (iallfall i romjulen), og det kan jo hende at de har noe på gang der også. Men det gjenstår å se. Om ikke annet ser jeg ikke bort ifra at Liverpool kanskje gjør noe med det "problemet" i sommer. I verste fall kan det fort gå utover oss, men det får vi ta da det evt. blir aktuelt....

Det er helt klart en svakhet i dagens Liverpool-lag ja. Crouch blir aldri toppscorer i PL, men han er en svært nyttig spiss. Morientes og Cisse har ikke slått til, og Cisse ser ut til å forsvinne i løpet av sommeren. Cisse er en god spiller, men passer han inn i Liverpool?

Ser ut til at Benitez bygger bit for bit. Reina har så langt vært solid, og et allerede sterkt forsvar er muligens forsterket med danske Agger. På midtbanen er den sentrale delen en av de beste i hele verden, og Garcia/Kewell er ikke dårlige spillere å plassere på flankene, eventuellt som hengende spiss. På topp blir det nok endringer uten at jeg har kjennskap til eventuelle aktuelle spisser. Det er ganske synd å se tilbake, det er ikke mange sesonger siden vi var bedre enn Liverpool tabellmessig sett. Klubbene har tatt ganske store steg de siste årene, i hver sin retning.