20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Salg/kjøp foran neste sesong  (Lest 233462 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Salg/kjøp foran neste sesong
« Svar #945 på: 20. Aug. 2006, 17:35 »
Sitat fra: "GeirAndreas"
Hvor skal gravesen få plass på laget egentlig? Syntes det er unødvendig å bruke penger på en vi ikke trenger når vi MÅ forsterke både fosvaret og angrepet!

Ok, kult med gravesen, nekter ikke for det. Men er ikke like kult når Dyer får nye måneder på sidelinjen fordi dansken klinte til i taklingene på trening...

Vi har den gravesen vi trenger, og han heter Scott Parker!!!

Nå må vi huske at det er noe som  heter skader og mange kamper. Kan legge til at vi fikk 6 skader i går. Både Carr, Baba og Emre hadde byttet om vi hadde  hatt bytter igjen.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #946 på: 20. Aug. 2006, 17:39 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Hvor skal gravesen få plass på laget egentlig? Syntes det er unødvendig å bruke penger på en vi ikke trenger når vi MÅ forsterke både fosvaret og angrepet!

Ok, kult med gravesen, nekter ikke for det. Men er ikke like kult når Dyer får nye måneder på sidelinjen fordi dansken klinte til i taklingene på trening...

Vi har den gravesen vi trenger, og han heter Scott Parker!!!

Nå må vi huske at det er noe som  heter skader og mange kamper. Kan legge til at vi fikk 6 skader i går. Både Carr, Baba og Emre hadde byttet om vi hadde  hatt bytter igjen.

Noe info om hvor alvorlige skader det er snakk om?
Butt (UT), Moore (UT), Ameobi (UT), Carr, Babayaro og Emre alle skadet igår? Ikke akkurat en lovende start...?

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #947 på: 20. Aug. 2006, 17:50 »
vi trenger mer høyde og muskler på midten. og ingen av våre unge talenter tilfredstiller disse kravene. Og nå har vi solgt faye. dermed ønsker jeg gravesen velkommen
Andreas Martins

BallaJazz

• Gjest
« Svar #948 på: 20. Aug. 2006, 18:01 »
Nå har ikke jeg sett så mye til Martins uten om att jeg vet att han er kjent for sin hurtighet men skal visst ha en liten svakhet når det gjelder avsluttnings ferdigheter?!.Men med sin enorme hurtighet vill han jo være ett konstant uro moment for et forsvar mens Kerzhakov utifra hva jeg har sett på han fra video virker som en scorings maskin å har mesterlige avsluttnings ferdigheter men besitter nok langt ifra den farta som Martins har men så snakker vi om litt to forskjellige spiller typer her.Klose kan vi nok drømme om foreløpig!.Så blir nok de nevnte her som vill bli realistisk for oss for øyeblikket..også virker det som om Roader har bestemmt seg for disse..men da blir det vell kun Martins han kjøper å ikke Kerzakov?Når det gjelder spiss plassen

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #949 på: 20. Aug. 2006, 18:08 »
Jeg hvis du leser hva jeg skriver så hadde det vært kult med gravesen. Og dyer var et eksempel og ingen grunn til at du skulle begynne å bli usakelig!

Du svarte ikke på om du vil prioritere å bruke mange penger på en ny midtbane spiller når det er alle andre steder vi trenger forsterkninger? det kan du ikke mene...

Så har vi en annen ting - Vi har mange kjempe talantfulle unge spillere på midtbanenen. Henter vi gravesen blir det enda mindre spilletid på dem. De får ikke utviklet seg som spillere og ønsker deg bort fra klubben. Vi må få frem de unge talentene vi har og ikke bruke penger vi trenger til andre ting på spillere over 30 som skaper dårlig stemning i laget og har nådd toppen.

Dette er da bare min ydmyke mening.. :lol:

Er dette svar til meg ettersom det kommer etter min post? I såfall: hvis du oppfatter mitt innlegg som usakelig beklager jeg det. For det var overhodet ikke meningen. Jeg prøver å argumentere for hvorfor jeg vil ha Gravesen til klubben. Flere andre steder har jeg riktignok lagt til: sålenge det ikke går på bekostning av andre og mer trengte forsterkninger. For det mener jeg ikke det behøver å gjøre. Og vi trenger ikke bruke mange penger på den overgangen, ettersom Gravesen kan gå ganske billig fordi han er i unåde i Real. Sky spekulerte vel faktisk i at Gravesen ikke vil bli stort dyrere i drift enn Faye, og at kjøpet kunne finansieres med salget av nettop Faye.

Dette med våre unge og håpefulle er et godt poeng. Men det er tydelig at Roeder fokuserer på å forbedre fjorårets sjuende plass allerede i år. Ergo, trenger vi forsterkninger i år. Som jeg allerede har prøvd å argumentere for vil Gravesen være en verdig forsterkning, og kanskje en vi ikke har råd til å la glippe for oss forutsatt at han ikke blir dyrere. Kan heller ikke skjønne at det blir veldig vanskelig å bli enig med Gravesen selv ettersom han hinter til at han kunne tenke seg å komme til oss.
Om ikke på a-laget tror jeg fortsatt de unge og håpefulle har en plass i Newcastle. Spesielt etter at Roeder tok over som manager, virker som nettop dette er nærmest hans spesialitet.

Men som du utdypte din mening, utdyper jeg min. Og det er en av hovedårsakene til at jeg er her, så la oss fortsette med det ;)

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #950 på: 20. Aug. 2006, 18:18 »
Jeg hvis du leser hva jeg skriver så hadde det vært kult med gravesen. Og dyer var et eksempel og ingen grunn til at du skulle begynne å bli usakelig!

Du svarte ikke på om du vil prioritere å bruke mange penger på en ny midtbane spiller når det er alle andre steder vi trenger forsterkninger? det kan du ikke mene...

Så har vi en annen ting - Vi har mange kjempe talantfulle unge spillere på midtbanenen. Henter vi gravesen blir det enda mindre spilletid på dem. De får ikke utviklet seg som spillere og ønsker deg bort fra klubben. Vi må få frem de unge talentene vi har og ikke bruke penger vi trenger til andre ting på spillere over 30 som skaper dårlig stemning i laget og har nådd toppen.

Dette er da bare min ydmyke mening.. :lol:

Nå er det langt fra usakelig å nevne at det er mange kamper i løpet av en sesong. Noe vi fikk erfare ifjor. En sesong hvor vi ikke engang var med i UEFA cupen. Vi snakker altså om en sesong hvor vi kommer til å spille et sted mellom 60-80 kamper.

Når det gjelder å bruke mange penger på en midtbanespiller så er jeg i mot det. Det er derfor Gravesen handelen er genial. 2 millioner pund for en klassespiller er nesten for godt til å være sant, om han finner tilbake storformen han hadde i Everton. Det skal også sies at Emre, Parker, Butt og Dyer er alle skadet opptil flere uker pr sesong. Det er noe historien viser, og jeg tror at den dessverre også kommer til å gjenta seg denne sesongen. Se på hvor god dekning f.eks Liverpool, Chelsea og Man Utd har på midtbanen. Pr dags dato har vi faktisk dårligere dekning sentralt enn vi hadde ifjor. Faye og Bowyer ut som begge er best sentralt, mens kun Butt har kommet inn. Milner kan spille sentralt, men er langt i fra noen typisk sentral midtbanespiller.

Ellers så skjønner jeg ikke hvorfor Gravesen skal skape dårlig stemning i laget. Er det noe vi trenger er det spillere som går foran og viser muskler. Det gir en smitte-effekt på de andre spillerene.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #951 på: 20. Aug. 2006, 18:23 »
La oss si det sånn. Vi solgte Faye for 2millioner pund. Vi kan kjøpe Gravesen for 2 millioner. Er ikke det en grei handel?? Bytte ut med Faye med Gravesen er for meg et kjempekupp!

Men jeg er enig i at det er forsvar og angrep som må forsterkes mest.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #952 på: 20. Aug. 2006, 18:25 »
Sitat fra: "kesse"
La oss si det sånn. Vi solgte Faye for 2millioner pund. Vi kan kjøpe Gravesen for 2 millioner. Er ikke det en grei handel?? Bytte ut med Faye med Gravesen er for meg et kjempekupp!

Men jeg er enig i at det er forsvar og angrep som må forsterkes mest.

Enig, men så lenge Roeder sier at han kommer til å hente minst 3 spillere i løpet av de neste dagene vil det selvsagt komme spillere både i forsvar og angrep.

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #953 på: 20. Aug. 2006, 18:27 »
digg hvis vi får Gravesen, Bridge og Martins denne uka! ca £14m for alle tre!!! og de er realistiske!

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #954 på: 20. Aug. 2006, 18:33 »
Bridge + Gravern + Oba =

1.
-----------------GIVEN----------------
-CARR--BRAMBLE--MOORE--BRIDGE
-DUFF----PARKER----EMRE-----ZOG-
-----------OBA-------OBI-------------

2.
-----------------HARPER--------------
RAM------TAYLOR---?--------BABA--
SOLANO--GRAVESEN--DYER---O'BRIEN
---------------MILNER------------------
-----------LUQUE----------------------

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #955 på: 20. Aug. 2006, 19:27 »
Hør hva dere sier da!!
Dere snakker om å ha så mange i bakhånd pga. skader, så vil dere at en av de tre vi skal hente er der vi har suverent best dekning!?!

Skjønner ikke den der. Prioriteten må da være å forsterke angrep og forsvar med helst to i hvert av leddene? Hvis det er penger igjen etter dette, ja da kan vi kikke andre steder

Suverent best dekning? Butt, Parker og Emre er langt i fra noen bredde å snakke om. Zogbia, Solano, Duff og Milner er alle best på kant.

Så du mener at vi skal hente spillere i "riktig rekkefølge"? For meg spiller det liten rolle hvilken rekkefølge spillerene blir hentet i så lenge de kommer før vinduet stenger. Skal man holde på slik, kan en klassespiller som Gravesen fort skrive under f. eks Celtic eller Villa. Tviler på at han gidder å vente flere uker på Newcastle.

Duff hadde heller aldri kommet til Newcastle om vi på død og liv skulle sikret oss backer før vi kunne hente han. Kantspillere var heller ikke det vi trengte først.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #956 på: 20. Aug. 2006, 19:47 »
Har vi muligheten til å hente Gravesen skal vi da selvfølgelig gjøre det MEN ikke på bekostning av en forsvarspiller eller spiss for eks.Jeg er helt klart for Gravesen så lenge det ikke blir bekostning av de viktigste plassene vi trenger å styrke

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #957 på: 20. Aug. 2006, 19:55 »
Det blir ikke på bekostning av noen av de plassene fordi Gravesen koster slikk og ingenting. Vi fikk 2millioner for Faye, så i realiteten er det en slags "byttehandel" mellom Faye og Gravesen.

Geir: Å si at vi IKKE trenger mer dekning på midtbanen er håpløst. Fulgte du ikke med forrige sesong? Lee Clark spilte en sentral rolle i laget fordi vi manglet spillere. Har vi fler å velge mellom i år? Nei. Spesiellt ikke på den sentrale midtbanen, de vi har mistet både Faye og Bowyer. Så i realiteten har vi kun 3sentrale, Butt, Parker og Emre.

Vi er et av PL mest skadeplagede lag. Når vi har sjans til å få en kvalitetsspiller, så sier vi ikke nei. Selvom det ikke er på en plass vi er i desperat nød etter å styrke.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #958 på: 20. Aug. 2006, 19:59 »
jeg håper så jævli at dyer kan holde seg skadefri og at martins blir klar!

takk
lt;3 Newcastle <3

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #959 på: 20. Aug. 2006, 20:19 »
Nå er vi visstnok blitt tilbudt Ashley Cole..  :D

http://www.clubcall.com/index.jsp?storyID=288044

ehhh

kanskje det ryktet er litt gammelt... :oops:  :?