20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Salg/kjøp foran neste sesong  (Lest 233384 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Salg/kjøp foran neste sesong
« Svar #930 på: 19. Aug. 2006, 23:04 »
Sitat fra: "Panzer Stormo"
skjønner ikke at mange har så dårlig tiltro til Roeder, ikke nødvendig å halvveis kappe hånda av han allerede..Bør heller kappe hånda av styret som burde ha sett på spisser FØR Shearer hadde spilt sin siste kamp.. Og det med Luque.. Så klart kan Luque spille på topp med Ameobi, men vi må jo uansett ha en spiss til, eller to.. Vi har jo bare Ameobi og Luque..

*og til slutt litt grammatikk--Hvis---Kanskje :lol:

den var litt slem.. beklager.

Geordie, Geordie;)

Jeg har slettes ikke dårlig tiltro til Roeder. Men poenget er at vi har hørt ganske lenge nå at spillere er på vei inn, altså siden starten av juli, og Roeder har selv sagt at signeringer er nært forestående (for flere uker siden). Jeg mener nå at det er bedre å holde munn enn å gi fansen falske forhåpninger,

Men konklusjon : Jeg er fortsatt sikker på at vi henter minst 1 god spiss + minst en god forsvarsspiller før 1 sep. Jeg har tiltro til Roeder og det arbeidet han og Freddie gjør på overgangsmarkedet, og det jeg har skrevet er ikke kritikk bare litt bekymring.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #931 på: 19. Aug. 2006, 23:52 »
Sitat fra: "Håvard"
Det har i grunnen jeg, for da har vi alt spillt et par kamper. Og i disse kampene kunne vi trengt nye spillere.

Vi burde klare oss hjemme mot Ventspils og borte mot Villa uten forsterkninger. Skal bli 6 poeng, det.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #932 på: 19. Aug. 2006, 23:55 »
Er det ikke flere kamper? Da er det jo greit da  :D
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #933 på: 20. Aug. 2006, 11:43 »
Sitat fra: "EivindI"
Sitat fra: "Håvard"
Det har i grunnen jeg, for da har vi alt spillt et par kamper. Og i disse kampene kunne vi trengt nye spillere.

Vi burde klare oss hjemme mot Ventspils og borte mot Villa uten forsterkninger. Skal bli 6 poeng, det.

Ventspils er grei skuring. Villa er jeg litt mer i tvil om. Dessverre har det fått en meget dyktig manager, og nå frykter jeg at det nitriste Villa som for meg er ett av de kjedeligste lagene å se på, skal begynne å sanke gode poeng med det kjedelige spillet sitt også -DESSVERRE!
Som om ikke det er nok har det atter en gang tenkt å prøve å stejle Milner fra oss, Iallfall hvis vi skal tro Neil Farrington i The Sunday Sun.
I samme artikkel står det også at de melder seg på i kampen om Gravesen, håper for alldel ikke han ender opp der, da heller Celtic, men aller helst oss såklart.

Ellers er det siste avsnittet i artikkelen jeg linker til ovenfor interessant lesning:

Roeder also admitted he plans to watch a DVD of Russian hot-shot Alexander Kerzhakov, although Inter's Obafemi Martins and German World Cup star Miroslav Klose are preferred targets.

Her har vi 3 spisser som jeg gjerne skulle sett kom til Newcastle alle 3. Jeg vil være fornøyd med en av de, hvem av dem er jeg faktisk ikke helt sikker på, men Kerzhakov blir vel nummer 3 på min ønskeliste. Men er det lov å håpe at vi kanskje henter 2 av de 3? Da vil jeg si at vi står mye bedre rustet til en lang sessong allerede.

Her kan man også lese at Roeder nå antyder at det er "time to gamble" og at dette i hovedsak knytter seg til å kjøpe angripere. Tror noe nærmer seg nå.

"I suppose it has to be said that we are probably going to take a striker that I haven't been able to do the in-depth research on that I like to do," says Roeder.

Det ser jeg på som både en god og en dårlig nyhet. Vi kan ikke gamble for mye, men skulle Roeder begynne med sin "in-depht research" på en eventuell ny spiss nå er jeg stygt redd vi kunne forventet oss ham i Januar som det tidligste. Og vi trenger minst ett nytt fjes på topp lenge før den tid! Derfor er dette også en god nyhet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #934 på: 20. Aug. 2006, 15:19 »
Jeg ville hoppet i taket, sprunget naken rundt på Torget i Trondheim, blitt trofast kirkegjenger i Newcastle (hvordan jeg skal få til det er uvisst) og som jeg lovte, men ikke holdt før Kluivert signerte, svømt over dammen for å ta imot spilleren personlig, om vi hadde fått Miroslav Klose.
Han er kanskje Europas beste spiss i øyeblikket.
Han er helt der oppe i verdenstoppen, og jeg klarer ikke se for meg hvordan det er mulig å lokke ham hit. Men det er jo alltids lov å håpe.

De to andre blir bare smågutter i forhold til Klose.
Forøvrig er Kerzhakov en klar nummer to på min liste. Martins må nøye seg med å være mitt tredjevalg.

Aston Villa borte er alltid vanskelig, og med O'Neill som manager er det enda vanskeligere. De holdt Arsenal til uavgjort i premieren på Emirates stadium i går. Det er en aldri så liten tanke småsterkt.

Jeg tviler sterkt på at Milner rører på seg i sommer. Men til vinteren er jeg veldig usikker. Da bør han helst ha danket ut eller være svært nære ved å danke ut Solano. Og han bør ha fått rikelig med spilletid, for at han ikke skal forsvinne.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #935 på: 20. Aug. 2006, 15:21 »
BREAKING: Newcastle i samtaler om Martins

Skrevet av Asbjørn, 20 august 06  

Skysports.com melder at Newcastle skal møte Obafemi Martins`s representanter i dag, og at de forventer å komme fram til en avtale de nærmeste dagene.

Apparatet rundt Martins er på vei til England for å møte en delegasjon fra Newcastle United. Styreformann Freddy Shepherd skal være en av disse. I følge Skysports.com snakkes det om en overgangssum på £ 10,9 millioner.

Newcastle har vært i samtaler med Inter og Martins de siste ukene, om en mulig overgang til Tyneside. Manager Glenn Roeder har hatt speidere på Interspilleren i hele sommer, og han har klart gitt uttrykk for at dette er en av spillerne han har på blokka si.

Dersom alt går bra i søndagens forhandlinger, kan Newcastle annonsere Martins overgang allerede mandag.

Newutd følger saken!

*Ellers kommer ikke Boumsong til å skrive under for den tyske klubben Hamburg. Klubbens sportsdirektør Dietmar Beiersdorfer sa følgende til TV-kanalen DSF: ?Boumsong kommer ikke til å skrive under for oss.?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

BallaJazz

• Gjest
« Svar #936 på: 20. Aug. 2006, 16:42 »
Nettavisen skriver Cole er klar for Chelsea for 250 mill mens andre steder skriver newcastle har fått tilbud fra Arsenal.Er vell mere sannsynelig han går til Chelski og vi får bridge da :)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #937 på: 20. Aug. 2006, 16:52 »
Sitat fra: "Joakim"
Jeg ville hoppet i taket, sprunget naken rundt på Torget i Trondheim, blitt trofast kirkegjenger i Newcastle (hvordan jeg skal få til det er uvisst) og som jeg lovte, men ikke holdt før Kluivert signerte, svømt over dammen for å ta imot spilleren personlig, om vi hadde fått Miroslav Klose.
Han er kanskje Europas beste spiss i øyeblikket.
Han er helt der oppe i verdenstoppen, og jeg klarer ikke se for meg hvordan det er mulig å lokke ham hit. Men det er jo alltids lov å håpe.

De to andre blir bare smågutter i forhold til Klose.
Forøvrig er Kerzhakov en klar nummer to på min liste. Martins må nøye seg med å være mitt tredjevalg.

Aston Villa borte er alltid vanskelig, og med O'Neill som manager er det enda vanskeligere. De holdt Arsenal til uavgjort i premieren på Emirates stadium i går. Det er en aldri så liten tanke småsterkt.

Jeg tviler sterkt på at Milner rører på seg i sommer. Men til vinteren er jeg veldig usikker. Da bør han helst ha danket ut eller være svært nære ved å danke ut Solano. Og han bør ha fått rikelig med spilletid, for at han ikke skal forsvinne.

Og til tross for at lite ville gjort meg mer glad enn at vi fikk Klose har jeg med dette innelgget fått mine grunner til å frykte konsekvense at at det (utenkelige) eventuelt skulle skje... ;)

Hvorfor rangerer du Kerzhakov OVER Martins? Fordi han er en mer typisk målscorer? Jeg vet ikke altfor mye om noen av dem, egentlig minst om Kerzhakov. Men det inntrykket jeg har fått er at Kerzhakov er mer typen som plutselig bare dukker opp og setter ballen i nota, mens Martins er mer arbeidssom og skaper mer, men ikke nødvendigvis scorer like mye. Stemmer det?
Forøverig håper jeg ikke Roeder utelukker den ene selv om han henter den andre, eller vica versa om du vil.

Hva Villa angår er det all mulig grunn til å frykte dem som motstander etter at de har fått Martin O'Neil som manager -dessverre.
Og 1-1 mot Arsenal er et meget sterkt resultat som taler for seg selv. Det jeg stiller spørsmålstegn ved er Villas evne til å styre kamper hjemme på egenhånd. De gikk til Emirates som klare underdogs og hadde nok en anelse om at de måtte være ultra deffensive for å ha en sjanse og eventuelt sette sin lit til en dødball. Det så lenge ut til å funke, men etter å ha sett andre omgangen: TAKK GUD for at Arsenal fikk den fortjente utligningen.
Foreløpig har ikke Villa forsterket mannskapet noe særlig og skal sånn sett ikke være mye bedre enn ifjor. Men med O'Neil på linjen er det ikke i tvil om at de samme 11 nå vil bli vanskeligere å spille mot. Men i tillegg har vi også blitt bedre. Det blir spennende å se hvordan Villa skal prøve å vinne sine poeng hjemme denne sessongen. For min egen del ber jeg på mine knær om at de ikke skal spille noe alâ det vår regjerende Europamester gjorde for et par år siden.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #938 på: 20. Aug. 2006, 16:55 »
martins er ihvertfall hissig rask. vi trenger en som kan lage litt trøbbel i bakrommet!

Klose kan vi nok bare drømme om!

får vi inn bridge og martins + en spiss eller forsvarer til så ser det greit ut!
lt;3 Newcastle <3

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #939 på: 20. Aug. 2006, 17:00 »
Sitat fra: "BallaJazz"
Nettavisen skriver Cole er klar for Chelsea for 250 mill mens andre steder skriver newcastle har fått tilbud fra Arsenal.Er vell mere sannsynelig han går til Chelski og vi får bridge da :)

Det vil jeg tro ja. Selv tenkte jeg tanken at drit i det spillet som foregår mellom de to rivaliserende London klubbene og kast en god slump penger på bordet for å få Englands (og kanskje verdens?) beste venstreback hit, men jeg lot det bli med tanken, av naturlige grunner.
Ser nå at Bridge (iflg VG Live) er med i startoppstillingen til Chelsea idag. Er det bare meg eller er det litt rart dersom han plutselig skal avslutte sitt arbeidsforhold med Chelsea i løpet av en uke?

Et annet spørsmål: leste at DERSOM blant annet Hamburg skulle hente Boumsong måtte det skje snart for at de eventuelt kunne få melde ham på til Europacup spill for dem. Eller iallfall noe i den dur, også litt usikker på om det var Hamburg eller en fransk klubb. Men uansett: hvordan ligger det an for oss som forhåpentligvis blir klare for UEFA Cup på torsdag? Håper virkelig ikke at det betyr at vi må spille UEFA Cup med det vi eventuelt må ha meldt på av spillere fra dagens stall? Synd om vi får 2/3 klassespillere inn nå får så ikke å få brukt dem i UEFA Cupen. Men det er vel neppe tilfellet da jeg antar at vi ikke skal melde på våre spillere før vi eventuelt er kvalifisert....?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #940 på: 20. Aug. 2006, 17:01 »
Sitat fra: "Doffi"
martins er ihvertfall hissig rask. vi trenger en som kan lage litt trøbbel i bakrommet!

Klose kan vi nok bare drømme om!

får vi inn bridge og martins + en spiss eller forsvarer til så ser det greit ut!

og Gravesen takk. :D

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #941 på: 20. Aug. 2006, 17:11 »
Påmelding av spillerne skjer etter overgangsvinduet er stengt, tar jeg ikke helt feil. 1 eller 2 sept. Men hvis noen av de har spilt i i kvalifisering fra andre klubber kan de vel ikke få spilt..
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #942 på: 20. Aug. 2006, 17:15 »
Deilig at det begynner å skje noe her!:)

Håper selvsagt først og fremst på Klose. Men hvis vi skal være litt realistiske så tviler jeg på om han kommer til oss med det første.

Jeg klarer faktisk ikke å bestemme meg for hvem jeg ønsker meg mest av Kershakov eller Martins. Jeg har sett lite til Martins med enda mindre av russeren. Har av en eller annen grunn tro på at Kershakov hadde vært en svært god signing. Men det tror jeg Martins ville vært også!:)

Min ønskeliste for denne uken:
Klose ( har ikke helt trua på at han kommer)
Martins
Gravesen
Bridge
Woodgate (lån)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #943 på: 20. Aug. 2006, 17:21 »
Skal jeg sette opp en "ønskeliste" av spillere jeg håper vi kan få inn innen 1.september vil den bli seende ca sånn ut:
- Martins
- Kerzhakov (eller aller helst MIROSLAV KLOSE!)
- Bridge (eller alternativt De Cler)
- Gravesen
- Mathijsen
Kanskje en eller to for mye skal vi tro Roeders uttalelser, men det står de jeg håper på ;)

Da har vi en meget slagkraftig stall med gode forutsetninger for å gjøre en god høst sessong. Kanskje kan vi hente en høyreback i Januar og vi begynner å få en komplett stall!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #944 på: 20. Aug. 2006, 17:31 »
Sitat fra: "GeirAndreas"
Hvor skal gravesen få plass på laget egentlig? Syntes det er unødvendig å bruke penger på en vi ikke trenger når vi MÅ forsterke både fosvaret og angrepet!

Ok, kult med gravesen, nekter ikke for det. Men er ikke like kult når Dyer får nye måneder på sidelinjen fordi dansken klinte til i taklingene på trening...

Vi har den gravesen vi trenger, og han heter Scott Parker!!!

For det første trenger vi ikke Gravesen på treningsfeltet for at Dyer skal bli satt ut av spill i månedsvis. Det klarer vi utmerket bra alikevel. Og nettop pga Dyers skadesituasjon tør jeg ikke å regne med Dyers tjenester gjennom en lang sessong.
Her følger en post jeg skrev tidligere idag på en annen tråd da jeg svarte Eivind på hvorfor jeg mener vi kan ha god bruk for Gravesen:
Sitat

Sitat fra: "EivindI"
Nei, det er ikke det værste som kan skje at vi ikke får Gravesen. Som du sier er vi sterke på midten....

Håper vi henter Klose, jeg nå... Han er typen til PL,

Sant, men MED Gravesen er vi veldig mye sterkere med engang.

Roeder gjør det helt klart at målsetningen er å ende opp enda høyere på tabellen i år enn ifjor. Og slik skal det jo være. Da må vi ta poeng der det forventes. Og vi vet at skadene vil komme i løpet av en lang og tung sessong, derfor tror jeg det er lurt å prøve å gripe sjansen når en kvalitetsspiller som Gravesen blir tilgjenglig.
I tillegg ser jeg for meg at Gravesen kan bli MEGET nevenyttig i kamper mot antatt sterkere motstandere. Her kan vi nok lære litt av Sir Alex og hans Scum. Rundt romjulstider ifjor(?) slo de Chelsea 1-0. Sir Alex sendte ut 11 spillere som ikke bare ville blø for drakta, men nærmest dø for den. Thomas Gravesen er nettop en slik spiller. Jeg betviler på ingen måte vår kaptein Parker, eller Butt for den del. Men råskapen som noen ganger trengs finnes nettop i Thomas Gravesen. Skal vi kunne stjele poeng fra f.eks MænJu må vi kunne klare å ta ut spillere som Rooney. Er det noen som er kapable til det tror jeg det er nettop Gravesen. Mulig jeg er litt ond nå, men å se Gravesen få Rooney til å gråte hadde vært en liten drøm som gikk i oppfyllelse, særlig dersom Gravesen spilte for oss.