20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Salg/kjøp foran neste sesong  (Lest 233304 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Salg/kjøp foran neste sesong
« Svar #645 på: 01. Aug. 2006, 13:50 »
Sitat fra: "André Sylthe"
Sitat fra: "Zidd"
Mulig jeg beveger meg ut på ukjente farvann her, men om vi leter etter en erfaren goalgeter så er kanskje Stephen McPhee et alternativ?
Ble sett på som et stort talent da han var i tidlig 20-åra.
Han er vel nå 26 om jeg ikke tar helt feil. Spilt for bl.a Port Vale, Coventry og Hull og har hatt klubber som Leeds, Liverpool og Benfica løpenes etter'n.

Aner ikke hvordan situasjonen hans er nå, sist jeg hørte spilte han i Hull, så om han hadde vært et alternativ hadde vel heller ikke prisen vært ufattelig høy.

Har i flere sesonger scort 20+ mål.

Jeg ble toppscorer på Sørlandscup i 1997 med 16 mål... Kunne kanskje jeg vært mannen som skal skyte Newcastle til nye høyder???

Synes det virker litt risky med kjøp av Tavano. Det har vært spillere som har blitt hentet fra Italia til Premier League før uten å slå til. Tror det var Tottenham som bladde opp ganske mye for en italiener for noen år siden som aldri slo igjennom... Synes også at det er for mye å betale 10 mill for Ashton. Hvis vi bare kan glemme å kjøpe Klose og vi ikke er interessert i Kuyt bør vi lete andre plasser, noe Roeder sikkert gjør...

Skal vi kjøpe Tavano må vi i allefall kjøpe 2 spisser så vi ikke satser alt for mye på et kort, Tavano...

Trenger du en agent?! ;)  :lol:

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #646 på: 01. Aug. 2006, 14:19 »
Stemmer det, italienere har ikke for vane å slå til i PL det er vel også grunnen til at det er ytterst få italienere som spiller i england per dags dato. Eneste som har vært god som jeg kommer på i farta er Di Canio

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #647 på: 01. Aug. 2006, 14:30 »
"ikke for vane å slå til i PL".... Den blir veldig tynn for min del, men det er klart det er en viss overgang fra Italiensk Serie A og til PL. Men jeg tror gode nok spillere kan håndtere den overgangen.
Ser heller ikke at det skal enklere å score jevnt i Serie A enn i PL faktisk....

En italiener det kan bli spennende å følge i fremtiden er ManU's unge stjerneskudd Rossi.
Ellers gjorde vel Gianfranco Zola det rimelig bra i Chelsea i sin tid, eller er det jeg som husker så forferdelig feil?
Mener også sølvreven (Ravanelli?) nettet endel for Midlesbrough for endel år tilbake?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #648 på: 01. Aug. 2006, 14:31 »
Sitat fra: "Chrisnr.9"
Stemmer det, italienere har ikke for vane å slå til i PL det er vel også grunnen til at det er ytterst få italienere som spiller i england per dags dato. Eneste som har vært god som jeg kommer på i farta er Di Canio

Det har ikke slått deg at det er ytterst få italienere som spiller i utenlandkse ligaer generelt, og at dette kan være fordi at italiensk liga over lengre tid har vert ansett som en av de beste i Europa?!

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #649 på: 01. Aug. 2006, 14:46 »
I Italias VM tropp var det vel bare spillere fra Serie A, og det har sammenheng med at Serie A er en veldig bra liga som gjør at spillere derfra blir veldig dyre.
Men det er ingenting i veien for at en italiensk spiller ikke skal slå igjennom i PL da de store ligaene i Europa blir mer og mer internasjonale.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #650 på: 01. Aug. 2006, 17:25 »
Som chickenman påpeker, er det svært italienere som har gjort det bra i PL, ja. Zola, Di Canio og Ravanelli er vel de eneste som har vært gode. Maccarone sliter (slet?) i Middelsbjørg, og Pistone ble vel aldri noe frelser på venstrebacken vår.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #651 på: 01. Aug. 2006, 18:22 »
Eller avskummet Materazzi i Everton, eller Grabbi i Blackburn.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Werther

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
    • http://www.home.no/athaga
« Svar #652 på: 01. Aug. 2006, 19:01 »
_Helten_ Materazzi gjorde det nok ikke så bra nei. Men Pistone gjorde da en bra jobb. Ellers gjorde Vialli det bra, Di Matteo, Benito Carbone, Eranio....kommer ikke på flere. Men skjønner ikke helt konklusjonen med at italienere skal gjøre det spes dårlig i PL.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #653 på: 01. Aug. 2006, 23:32 »
Kanskje vi skulle forsøkt oss på Gallas?

Han kunne jeg godt tenke meg hvis han ikke blir for dyr, og vi trenger en forsvarspiller.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #654 på: 02. Aug. 2006, 00:37 »
Sitat fra: "Håvard"
Kanskje vi skulle forsøkt oss på Gallas?

Han kunne jeg godt tenke meg hvis han ikke blir for dyr, og vi trenger en forsvarspiller.

Tanken streifet meg også da jeg leste om at han var på kolisjonskurs med Chelsea. Vi har jo flere tidligere Chelsea spillere (eller evt stallfyll der) nå, hvorfor ikke fortsette det som kan bli en god tradisjon?
Men merker meg også at Gallas er lei av å spille høyreback. Dersom det er årsaken vil vi kanskje se oss om etter en annen. Vi trenger virkelig backer. Riktignok er jeg litt i tvil om akkurat den påstanden ettersom jeg mener å huske at det ikke sto noe om nettop det på Sky....

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #655 på: 02. Aug. 2006, 02:02 »
Tror ikke en som spiller ganske fast i Chelsea ønsker å gå til Newcastle kun fordi han ikke vil spille høyreback lenger... Tror han tenker mer i retning av en toppklubb i Spania eller Italia...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #656 på: 02. Aug. 2006, 02:59 »
Men vi skal selvsagt være der dersom han vil fortsette i England..!
Håper jeg!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #657 på: 02. Aug. 2006, 03:31 »
Gallas hadde vært überknall! Ekstremt god og allsidig forsvarsspiller!
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #658 på: 02. Aug. 2006, 10:57 »
Knallas!!
Who else...... Alan Shearer

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #659 på: 02. Aug. 2006, 12:59 »
Gallas vil sammen med Zlatan til milan. Derfor surmuler begge to!

en ting til:
Empoli striker Francesco Taverno's agent says United are negotiating for his client's services

Selv om dette hevdes, så tviler jeg sterk på at det er sant.
Det ryktes om både Ronaldo og Beattie. Men jeg tror personlig vi ender opp med Kuyt!
Andreas Martins