20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Salg/kjøp foran neste sesong  (Lest 233022 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Salg/kjøp foran neste sesong
« Svar #630 på: 31. Juli 2006, 21:19 »
Det er det ikke, men det virker hvertfall som at han er verdt det. Men det er jo selvfølgelig flere andre som jeg heller ville hatt til den prisen.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #631 på: 31. Juli 2006, 21:32 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Sitat fra: "Håvard"
8.2 mill£ står det i artikkelen. Ikke så veldig galt det.

For en ganske unknown player som ikke har spilt i PL, så er det ikke småpenger, for å si det slik!

Det er det absolutt ikke. Men nå må vi huske at Newcastle er en stor klubb med ambisjoner. Og den spissen vi trenger slik situasjonen er blitt kommer ikke til å koste bare småpenegger heller, for å si det sånn. Vi kunne jo såklart håpet på å finne "Alan Shearer 2" for £2,5 mill. men det ville vel blitt litt vel optimistisk. ;)
At Frank Rijkard og Barcelona i hele tatt følger med på spilleren (skal vi tro SkySports) vitner om at det er en kvalitetsspiller.
19 mål på 34 kamper for lille Empoli er også imponerende, og i tillegg hadde han ikke et eneste kort gjennom sessongen dersom jeg tolket den "spiller-siden" riktig.
Jeg tror også en spiller fra Serie A kan klare å tilpasse seg PL. Tror faktisk ikke det er så mye vanskeligere å score jevnt i PL enn det er i Italiensk Serie A. Vi skal huske på at Italia har lange tradisjoner med å dyrke frem forsvarsspillere som er blant de aller beste. Skal innrømme jeg hadde vert mer bekymret for den overgangen hadde det vert snakk om en spiller fra Spansk Primera.
Jeg ser selvsagt at det ideelle ville vært å hentet en spiss vi har sett score rundt 20 mål pr sessong i PL fra før. Men disse vokser ikke på trær. Og de få som har kommet fra grenene til et tørt lite filletre (et sted) ser ikke ut til å havne i Newcastle med det aller første -dessverre.
Syns denne Tavano virker mer interessant en f.eks Dean Ashton og særlig til den prisen som var antydet for Ashton.

Zidd

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #632 på: 31. Juli 2006, 21:43 »
Mulig jeg beveger meg ut på ukjente farvann her, men om vi leter etter en erfaren goalgeter så er kanskje Stephen McPhee et alternativ?
Ble sett på som et stort talent da han var i tidlig 20-åra.
Han er vel nå 26 om jeg ikke tar helt feil. Spilt for bl.a Port Vale, Coventry og Hull og har hatt klubber som Leeds, Liverpool og Benfica løpenes etter'n.

Aner ikke hvordan situasjonen hans er nå, sist jeg hørte spilte han i Hull, så om han hadde vært et alternativ hadde vel heller ikke prisen vært ufattelig høy.

Har i flere sesonger scort 20+ mål.

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #633 på: 31. Juli 2006, 21:47 »
Sitat fra: "Zidd"
Mulig jeg beveger meg ut på ukjente farvann her, men om vi leter etter en erfaren goalgeter så er kanskje Stephen McPhee et alternativ?
Han er vel nå 26 om jeg ikke tar helt feil. Spilt for bl.a Port Vale, Coventry og Hull og har hatt klubber som Leeds, Liverpool og Benfica løpenes etter'n.

Aner ikke hvordan situasjonen hans er nå, sist jeg hørte spilte han i Hull, så om han hadde vært et alternativ hadde vel heller ikke prisen vært ufattelig høy.

Han kunne kanskje ha vært en god squadplayer for reservelaget hvis de får mange skader. Hehe, neida men tror jeg har hørt om fyren før. Hvis det var han som spillte for Leeds for leeeenge siden.
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #634 på: 31. Juli 2006, 23:58 »
Meget god på CM for Leeds, men han slo aldri igjenom for de, og er ganske sikkert ikke noe å tenke på nå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #635 på: 01. Aug. 2006, 00:16 »
Jeg gir snart opp. Tipper vi har samme troppen den 1. september som vi har nå...
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #636 på: 01. Aug. 2006, 00:27 »
Sitat fra: "Mikael"
Jeg gir snart opp. Tipper vi har samme troppen den 1. september som vi har nå...

Var du inne på den tanken noen gang før kjøpet av Duff? ;)

Litt utålmodig selv jeg. Men da Duff plutselig var Newcastle spiller, og til den prisen, viste Roeder og Fat Fred at de faktisk foretar seg noe, og ikke minst at de vet hva de driver med. Det var en slags beroligelse, greitt å gjøre en grundig jobb med de man henter også.

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #637 på: 01. Aug. 2006, 00:34 »
Enig virker som at Roeder har tenkt nøye igjennom hvilke spillere som passer sammen og at de nye skal være villig til å blø for drakta. Eneste jeg er redd for er at Roeder har sagt at han helst vil ha spillere med PL erfaring og de er som regel jævli dyre, spesielt om de er engelske og det gjør at vi får mindre penger å rutte med. Stoler på at Fatfred & co klarer å hente inn de riktige spillerne, men bare de ikke drøyer for lenge fordi de andre klubbene er klar over at vi trenger spisser og det vet de å utnytte.....

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #638 på: 01. Aug. 2006, 00:57 »
kjempe fornøyd med kjøpet av duff. røver kjøp.

neste kjøpet bør ikke være langt unna! vi er i august!

http://www.sportnetwork.net/main/s342/st101442.htm?fromrss=1

vet lite om han og vet lite om hvor seriøst det ryktet er !
lt;3 Newcastle <3

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #639 på: 01. Aug. 2006, 01:14 »
Sitat fra: "Doffi"
kjempe fornøyd med kjøpet av duff. røver kjøp.

neste kjøpet bør ikke være langt unna! vi er i august!

http://www.sportnetwork.net/main/s342/st101442.htm?fromrss=1

vet lite om han og vet lite om hvor seriøst det ryktet er !

HAHAHAHAHAHA! :D
Nice one!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #640 på: 01. Aug. 2006, 01:21 »
hehe :P
lt;3 Newcastle <3

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #641 på: 01. Aug. 2006, 08:29 »
hva er poenget med ett speider nettverk om vi bare skal handle spillere med PL erfaring? Ser at folk har klaget over at vi har for dårlige speidere. Men vi fikk jo faen meg tak i N'Zogbia fra Le Havre. Selv med de mange komplikasjonene som var underveis. Det er en spiller jeg ser for meg at vi kan tjene veldig godt på i framtiden iform av prestasjoner og eventuelt videresalg. Muligens ett av de beste kjøpene vi har gjort!
Andreas Martins

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #642 på: 01. Aug. 2006, 11:07 »
Sitat fra: "Zidd"

Jeg ble toppscorer på Sørlandscup i 1997 med 16 mål... Kunne kanskje jeg vært mannen som skal skyte Newcastle til nye høyder???

Synes det virker litt risky med kjøp av Tavano. Det har vært spillere som har blitt hentet fra Italia til Premier League før uten å slå til. Tror det var Tottenham som bladde opp ganske mye for en italiener for noen år siden som aldri slo igjennom... Synes også at det er for mye å betale 10 mill for Ashton. Hvis vi bare kan glemme å kjøpe Klose og vi ikke er interessert i Kuyt bør vi lete andre plasser, noe Roeder sikkert gjør...

Skal vi kjøpe Tavano må vi i allefall kjøpe 2 spisser så vi ikke satser alt for mye på et kort, Tavano...

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
« Svar #643 på: 01. Aug. 2006, 13:30 »
Ser ut som om Nettavisen ikke er fullt oppdatert. Her viser de engelske overganger i sommer... Se på vår kjære "gullgutt" Bellamy:)

http://www.nettavisen.no/sport/pl/article692620.ece
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #644 på: 01. Aug. 2006, 13:42 »
Glenn Roeder has admitted Newcastle United's progress in the transfer market has been slow over the weekend.

spørs om vi kan forvente en ny spiller/spillere før kampen mot villareal
Andreas Martins