20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Salg/kjøp foran neste sesong  (Lest 232890 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Salg/kjøp foran neste sesong
« Svar #600 på: 29. Juli 2006, 15:33 »
defoe har 5 mål på 5 treningskamper for tottenham hittils hvertfall.

får vi disse tre begynner det og ligne noe. da tror jeg vi bare trenger en spiss til så blire uber!
lt;3 Newcastle <3

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #601 på: 29. Juli 2006, 16:34 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Campbell kommer neppe. Roeder sa for et par måneder siden at han ikke kom til å hente Campbell til klubben. Han var for gammel. Det han ønsket var en ung stopper som hadde erfaring fra spill i PL.

Stemmer det. Husker det jeg også. Men syns tanken på Campbell som en slags læremester eller farsfigur for våre unge og fremmadstormende var god! Særlig med tanke på Bramble som tilsynelatende ligner litt på Campbell!

Men det kan jo fort bli vanskelig og dyrt skal vi ha en sånn pr spiller i klubben også... Ginola for N'Zogbia & Duff, Shearer for Ameobi, f.eks Tim Flowers for Given (som Given jo var reservekeeper for før han kom hit)....

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #602 på: 29. Juli 2006, 16:37 »
Sitat fra: "Doffi"

får vi disse tre begynner det og ligne noe. da tror jeg vi bare trenger en spiss til så blire uber!

Stemmer det (noe det sikkert gjør, bare nytt for meg) er det vel heller tvilsomt om Tottenham er veldig villige til å selge ham. Og kanskje spesielt ikke til det laget som kanskje blir deres jevneste konkurrent denne sessongen bak de 4 store.

Men dersom spilleren som de håper å presentere i neste uke er å finne i London finner vi jo mange spennende spillere der i by'n. F.eks Didier Drogba som noen hintet til her tidligere.....

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #603 på: 29. Juli 2006, 17:11 »
Sitat fra: "chickenman"
Sitat fra: "Doffi"

Stemmer det (noe det sikkert gjør, bare nytt for meg) er det vel heller tvilsomt om Tottenham er veldig villige til å selge ham. Og kanskje spesielt ikke til det laget som kanskje blir deres jevneste konkurrent denne sessongen bak de 4 store.

Men dersom spilleren som de håper å presentere i neste uke er å finne i London finner vi jo mange spennende spillere der i by'n. F.eks Didier Drogba som noen hintet til her tidligere.....

>> Dersom en spiller vil bort fra en klubb, blir han solgt. Det er hovedregelen. Har Jermaine Defoe gitt beskjed om at han vil vekk fra Tottenham, vil han - i likhet med andre spillere i alle andre klubber - som hovedregel bli solgt.

Tottenham og Newcastle var ansett å være konkurrenter i fjor også. Allikevel gikk Jermaine Jenas til WHL. Derfor kjøper jeg ikke argumentet om at Tottenham ikke vil selge til "sin jevneste konkurrent".

Når det er sagt vil jeg langt heller ha Didier Drogba fremfor Jermaine Defoe. Drogba kan spille som ensom spiss, slik at vi kan spille 4-4-1-1 frem til Owen er tilbake. Jeg mener det er langt viktigere å få inn en spiss og to backer, fremfor å satse alt på to spisser.

Babayaro og Carr er Newcastles akilleshæl, og det er vi nødt til å få gjort noe med. Det kommer til å straffe seg hvis ikke.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #604 på: 29. Juli 2006, 18:16 »
Mener akkurat det samme som deg nå, Jarle. Helt enig.

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #605 på: 29. Juli 2006, 19:21 »
Enig med deg Jarle at Drogba hadde vært det optimale, men problemet er at Crespo nesten 100% sikkert forsvinner til italia og hvis Drogba også forsvinner så har Chelsea bare Scheva igjen siden Gudjohnsen allerede har dratt til Barcelona. Syns vi skal være fornøyd med Defoe siden han er rask og har en vanvittig skuddfot, mens minuset da blir at han verken er sterk eller god på hodet.

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #606 på: 29. Juli 2006, 19:33 »
Chelsea har også Kalou i tillegg til Shevchenko. Men jeg tror Drogba vil bort fra Premier League, og derfor havner han neppe hos oss. Wayne Bridge for £2-3 millioner er noe vi virkelig må satse på!
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #607 på: 29. Juli 2006, 19:43 »
Vi trenger helt klart forsterkninger på back plassene ettersom vi har kun en ren høyreback og en ren venstreback. Og aller helst bør vi få inn noen som kan gå rett inn og forsterke laget.
På spørsmålet om hvor mange spisser vi trenger er jeg ikke sikker på at 1 er nok, men det KAN være det. Vi har allerede Luque som skal blmostre denne sessongen og få sitt gjennombrudd i PL. Men HVIS ikke det skjer kan han fort få en lik sessong som i fjor, og det har vi strengt tatt ikke råd til.
Ameobi må også løfte seg og bevise at han er verdt noe. Formkurven hans etter avslutningen ifjor, Lillestrøm kampen på Åråsen og ettermiddagens treningskamp er positiv, men kan vi stole på det?

Et lite worst case scenario:
- Ameobi lykkes ikke slik som han har lovet, og fortsetter å være en middemålighet
- Luque slår ikke igjennom slik som alle (inkludert meg selv) ønsker
Konklusjon: med Owen langtidsskadet er ikke en spiss nok!

Men som sagt er dette et worst case scenario, noe man ikke har noen garanti for å unngå, men noe man bør prøve å unngå.
Dersom Ameobi endelig klarer å bli mer jevn i prestasjonene og levere mer jevnlig og Luque endelig slår til, da er en spiss antagelig nok.
Men med Newcastles skadestatistikk så jeg er usikker.....

Da er det slutt med pesimisen fra min side for denne gang, kaldt øl i varmt sommervær og go'helg til resten av newutd.com!

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #608 på: 29. Juli 2006, 20:04 »
Bridge - Sterk venstreback: £2-3m
Trabelsi - bedre en Carr sikkert: gratis
Defoe - liten, rask spiss: £8m eller no
Aston - Stor, sterk spiss :Milner, Harper+cash kanskje
Campbell - stor,sterk,vi vet han er god,kan laere bort mye til bramble og taylor, gratis, MEN sliter med skader, personlige problemer og krever mye lonn

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #609 på: 29. Juli 2006, 21:57 »
Milner vil jeg skal bli. Men hvorfor ikke tilby West Ham 4 MP + Dyer for Ashton eller noe sånt.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #610 på: 29. Juli 2006, 23:07 »
eller £5m og Harper

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #611 på: 30. Juli 2006, 17:26 »
Campbell vil visst til Newcastle. Blir spennende å se om det blir noe av.

Hvor mye tror man at Robbie Keane ville kostet? Han kunne jeg godt tenke meg, noen som vet om han har blitt linket noe til Newcastle?

Forresten, er det noen som har hørt noe om dette fra annet enn at TV2 avkrefter det? Jeg har hverfall ikke lest noe om dette noen andre steder.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #612 på: 30. Juli 2006, 18:05 »
Sitat fra: "Håvard"
Forresten, er det noen som har hørt noe om dette fra annet enn at TV2 avkrefter det? Jeg har hverfall ikke lest noe om dette noen andre steder.

Jau! Her f.eks.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #613 på: 30. Juli 2006, 20:42 »
Sitat fra: "Håvard"
Campbell vil visst til Newcastle. Blir spennende å se om det blir noe av.

Hvor mye tror man at Robbie Keane ville kostet? Han kunne jeg godt tenke meg, noen som vet om han har blitt linket noe til Newcastle?

Veldig enig me deg Håvard. Keane hadde vært et bra kjøp. Vil mer ha Keane enn Defoe egentligt. Han får vell ikke så mye spilletid i Tottenham heller?

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #614 på: 30. Juli 2006, 22:50 »
Tror han har vært fast, men nå har jo Defoe gjort det så bra i de siste treningskampene (?) så kanskje Tottenham vil beholde ham, og de har såpass mange gode spisser at de nesten må selge en. Så kanskje de heller vil kvitte seg med Keane enn Defoe?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.