20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Salg/kjøp foran neste sesong  (Lest 234058 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Salg/kjøp foran neste sesong
« Svar #390 på: 08. Juli 2006, 17:10 »
Jeg mener vi ikke har bruk for ham, fordi vi har spillere som kan prestere likesågodt på akkurat samme plass som Beckham i klubben fra før. Greit nok, Nobby og Milner kan strengt tatt ikke måle seg med Beckham på noen måte, men jeg tror de begge ville prestert like godt som Beckham.
Selv om Beckham selvsagt slår samtlige i laget på skudd fra distanse og presisjon i innlegg. Og selv om han slår samtlige på laget hva angår markedsverdi utenfor fotballbanen. For all del, Beckham er en gullgruve for enhver klubb.

Men jeg tenker mer på det sportslige enn det økonomiske. Ronaldo ville jo også betydd enormt økonomisk, men selv om mannen er god, så er han ikke i nærheten av å være så god som han bør være for å kunne bidra spesielt mye for laget gjennom en hel sesong. Selvsagt vil mannen score mål, han har jo ikke mistet den evnen, men vi vet alle at Ronaldo er godt over the hill.

Og for å fortsette på den røde tråden jeg mistet en liten stund, skal vi tenke sportslige prestasjoner så vil jeg hevde at Nobby og Milner vil gjøre minst like mye nytte som David Beckham.
Og det samme gjelder forøvrig med Emre og Parker, dersom man skulle finne på å ønske å plassere Becks sentralt.

Derfor mener jeg vi ikke har bruk for David Beckham.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #391 på: 08. Juli 2006, 17:41 »
Helt uenig med deg.
Greit at Solano og Milner er meget gode spillere, men ingen av de er i samme klasse som Beckham, som har verdens beste høyrefot, og dessuten jobber som pokker utpå banen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #392 på: 08. Juli 2006, 18:17 »
Uenig Med Joakim og enig med kristoffer. Mange undervurderer Beckhams prestasjoner på banen.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #393 på: 08. Juli 2006, 19:15 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Helt uenig med deg.
Greit at Solano og Milner er meget gode spillere, men ingen av de er i samme klasse som Beckham, som har verdens beste høyrefot, og dessuten jobber som pokker utpå banen.

Beckhams innleggs fot vil gærantert forbedre angreps spille vårt.

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #394 på: 08. Juli 2006, 19:19 »
Men spørsmålet er: er det verdt å gi 1,2 mill i uka for å få denne silke foten?

Etter min mening et klart nei!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #395 på: 08. Juli 2006, 19:38 »
1,2 mill ut i lønn...

Mere inn i salg av supportereffekter...

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #396 på: 08. Juli 2006, 19:40 »
Sitat fra: "André Sylthe"
1,2 mill ut i lønn...

Mere inn i salg av supportereffekter...
Så du sier at det går 1,2 mill. i Beckham effekter hver uke?++

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #397 på: 08. Juli 2006, 19:52 »
Tenk all publisiteten, mersalget av supportereffekter, signaleffektene og ikke minst den sportslige forbedringa!
Ja takk!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #398 på: 08. Juli 2006, 20:04 »
Tror Newcastle får igjen dei 1.2 Millionen og vel så det. Shearer betalte jo tilbake penga med draktsalg om ikkje Beckham betalar tilbake akkurat i draktsalg så betalar han tilbake.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #399 på: 08. Juli 2006, 22:03 »
Tviler egentlig litt på at vi selger 1,2 millioner i drakter på EN uke, HVER uke.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #400 på: 08. Juli 2006, 23:48 »
Sitat fra: "Lasse"
Tviler egentlig litt på at vi selger 1,2 millioner i drakter på EN uke, HVER uke.

Det tviler eg og på. Men hadde me fått det bare for draktsalg hadde me blitt steinrike i såfall.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #401 på: 09. Juli 2006, 02:26 »
Jeg har liten tro på at vi vil få spesielt mye sportslig fremgang med Beckham i klubben. Jeg ser ikke at han skal kunne danke ut Nobby. Selv om jeg nok vil rangere Beckham som en bedre fotballspiller, så mener jeg at Nobby tjener Newcastle bedre, og greier å veie opp for sin manglende hurtighet på en bedre måte. En annen ting er at dette skal være Milners gjennombruddssesong i Newcastledrakta. Han skal denne sesongen vikariere som spiss eller venstreving, om han ikke må vikariere for Nobby. Milner tilfører oss selvsagt noe som verken Beckham eller Nobby kan bidra med, hurtighet og evnen til å utfordre sin mann.
Hva skal vi egentlig med Beckham når vi allerede har så to fabelaktige fotballspillere i Nobby og Milner. Dessuten må vi betale i dyre dommer BÅDE for å kjøpe fri Beckham fra hans kontrakt, i tillegg så vil lønna hans være totalt hinsides enhver fornuftig lønnspolitikk. Jeg kan ikke skjønne at han vil være så populær på Tyneside, og jeg vil tro det er hovedsaklig utenbys og i utlandet at salget av drakter og andre merchandise-effekter kommer til å ta av. Kanskje spesielt i Asia og Skandinavia, hvor vi vet at interessen for engelsk fotball generelt og David Beckham spesielt er ekstremt stor.

Jeg mener økonomisk gevinst på lang sikt ikke er nok til å forsvare et kjøp av en spiller som har ferdigheter vi har fra før, og som spiller på en posisjon hvor vi har meget god dekning fra før av. Selv om du heter David Beckham og har en mer presis høyrefot enn noen andre i fotballverdenen, så går det en grense for hvor tåpelig vi skal bruke et relativt beskjedent transferbudsjett, når det vi trenger er backer, en klassestopper og klassespisser.

Det siste vi trenger er enda en treg høyreving som "bare" kan å slå innlegg og skyte hardt fra distanse, i tillegg til å jobbe hardt. Det eneste Becks har som ikke Nobby eller Milner har, er de defensive ferdighetene.
Men jeg vil ikke ha mannen som back, fordi han er ikke rask nok. Hurtighet er en undervurdert, men særdeles viktig ferdighet for backer.
Og noe som gjør at Carr, sine feil og mangler til tross, likevel er en bedre back enn David Beckham.

Med andre ord, vi har ikke bruk for Beckham. Selv om det vil være flott med tanke på inntektene vi får, i merchandisesalg, gratisreklame og "ordinær" reklame.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #402 på: 09. Juli 2006, 11:50 »
Det er en dans på roser å lese dette Joakim! :D

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #403 på: 09. Juli 2006, 19:52 »
Selvfølgelig tar vi imot Beckham om den sjansen virkelig byr seg. Jeg ser hva Joakim mener og er ikke helt uenig i alt hva han skriver, men kan vi få Beckaham så tar vi selvfølgelig imot han! Mannen er jo et ikon som vil være en melkeku uten like, og noen dårlig fotballspiller er han heller ikke, så ja takk!

Men det skjer aldri i verden. Kommer Beckham hjem til England, så blir det ikke til Newcastle. Akkurat det føler jeg meg rimelig sikker på. Beckham vil være så attraktiv for så mange klubber, og da velger han ikke Newcastle.

Hele denne saken bygger nok på tilfeldigheter og misforståelser, som at Fat Fred tilfeldigvis var på samme London Hotell som Beckham og fruen, eller er det nok et gigantisk pr stunt fra Fatty for å skape litt oppstyr rundt klubben, og for å prøve å vise fansen at han er en storkar som har store ambisjoner på vegne av klubben??!
Vi husker jo Roney saken, vi bød vel nærmest bare på moro skyld på han også... Vi oppnådde i hvertfall at Man Utd måtte gravere dypere i banken enn de måtte ha gjort uten vår "hjelp" for å sikre seg han.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #404 på: 10. Juli 2006, 02:37 »
Jeg er ganske sikker på at frøken Beckham ikke havner i Newcastle. Og det skal vi kanskje være glade for. Joakim pleier å skrive gode innlegg, og jeg pleier å være enig med han. Men å vise til Milner som en bedre fotballspiller enn Beckham blir litt smådumt. Hva i all verden har Milner å vise til? Milner er en kvisete drittunge vi er mest tjent med å selge mens vi enda får noen kroner for han!
Toon, Toon,
Black and white army