20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Salg/kjøp foran neste sesong  (Lest 234699 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Salg/kjøp foran neste sesong
« Svar #255 på: 03. Juni 2006, 00:40 »
Jon Inge Høiland er ikke i nærheten av noe som kan ligne på en fremtid i sort og hvitt. Han er fullstendig uaktuell for et engelsk topplag, og sannsynligvis for de fleste andre engelske Premier League-klubbene også. Han er en god fotballspiller, men langt fra god nok i forhold til de alternativene Newcastle per i dag har å skilte med.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #256 på: 03. Juni 2006, 13:05 »
Hva med å kjøpe Miroslav Klose? Hodesterk og målfarlig som kunne utjort en dødelig duo med Owen !

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #257 på: 03. Juni 2006, 16:39 »
Sitat fra: "Chrisnr.9"
Hva med å kjøpe Miroslav Klose? Hodesterk og målfarlig som kunne utjort en dødelig duo med Owen !

Ja, for han er jo "bare" å kjøpe.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Stephan Solheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #258 på: 03. Juni 2006, 16:50 »
Nei takk til Klose, mener vi kan få tak i mye bedre spisser enn han.
Men vi trenger iallefall en venstreback, en midtstopper og en spiss.
Fk Kinsek

www.kinsek.tk

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #259 på: 03. Juni 2006, 17:06 »
Bedre enn han ? Han er jo en av de spissene som har dunka inn flest mål i Europa så det er bare teit å si! Men om det er mulig å kjøpe han er en annen sak, men er sikker på at han hadde funka bra i PL

Stephan Solheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #260 på: 03. Juni 2006, 18:42 »
Hva med å f.eks. prøve oss på Iaquinta ?  udinese endte på 13. plass i Serie A. Iaquinta er jo en meget dyktig spiller som kommer til å herje i årets VM. Han kanke være fornøyd med å spille på et dårlig serie A lag !
Fk Kinsek

www.kinsek.tk

jensgb83

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #261 på: 03. Juni 2006, 19:04 »
forsto det sånn at elliott hadde fått fornya konrakt som backup spiller, er vel egentlig ventreback. derfor sier eg ikkje noe om en ny ventreback, eller skal  elliott få betalt for å gjere ingenting??
 want to be a Magpie Ranger
Only live for sex and danger

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 03. Juni 2006, 19:53 »
det holder hvertfall ikke men babayaro som løper senere enn en eldre dame med rulator:S
elliot er heller ikke god nok, men som en krise løsning ok.
lt;3 Newcastle <3

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #263 på: 04. Juni 2006, 00:49 »
Babayaro er ikke veldig dårlig, men det hadde selvsagt vært svært bra hvis vi hadde klart å sikre oss en akseptabel erstatter. Først og fremst må vi prioritere å få på plass en skikkelig klassespiss. Deretter kan vi se på eventuelle utskiftninger i de øvrige leddene. Det mener nå i hvert fall jeg!
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #264 på: 04. Juni 2006, 18:16 »
Hva jeg mener Newcastle trenger er jo først og fremst en spiss som kan spille på topp med Owen. Da ser jeg han helst er stor og sterk ala Kuyt/Bent. Dette bør være førsteprioritet. Med Luque værende i Newcastle også neste sesong stillner behovet for flere enn en spiss. Owen, ny spiss, Luque og Ameobi burde være godt nok, enn så lenge. Kanskje slår Luque igjenom i år?

Så bør en back prioriterest. Newcastle har bare en ren høyreback, og en venstreback (som er god nok.) Peter Ramage og Robbie Elliott holder ikke helt den påkrevde standaren ett topplag krever av en back selv om Ramage hadde en håndfull solide kamper på backplassen. Men begge to virker bedre sentralt, når det gjelder Ramage er jo det naturlig siden det er stopper han egentlig er.

Noen ny midtstopper er vel neppe førsteprioritet siden Newcastle der har ett hav av spillere. Ramage, Boumsong, Moore, Taylor og Bramble er vel de som er beregnet som stoppere. I tilegg har Newcastle Elliott. Men en sjef i forsvaret kan være nødvendig. Bramble er ikke stabil nok, Boumsong har ett kjempepotensiale men har virkelig slitt denne sesongen, Taylor er jo fantastisk men og Moore overasket. Ramage er ikke helt der oppe enda og har fortsatt mye å lære. Altså har Newcastle to stoppere som presterte 05/06 sesongen. Og en ny stopper kan være nødvendig da, men samtidig er jo kvaliteten på spillerene god nok, det gjelder bare å utnytte potensialet deres.

Sentralt på midten er neppe nye spillere nødvendig og hvis noen nye skal inn bør det være skikkelig kvalitet. Barton er jo ryktet en overgang. Jeg har jo også hørt noe rykter om Faye, Bowyer og Emre på vei ut og dersom det stemmer må nye inn. Pattison kan jo spille sentralt men anser Roeder han som god nok?

En spiss er must, kanskje to hvis ikke Luque blir, noe han trolig gjør.
To backer, en høyre og en venstreback må inn. Carr og Babbe er de eneste backene som er gode nok og de holder ikke i denne ligaen. Midtstopper plassen er grei men kan styrkes. Midtbanen er ok men kan bli bedre i enkelte ledd. Tre spillere må inn i sommer er konklusjonen.

Vingene er gode nok, Solano, Dyer og Milner på høyre, Zog og Luque venstre. Milner har en usikker fremtid men kan spille i sort og hvitt også neste sesong. Dersom noen av disse spillerene blir solgt kan en ny ving være nødvendig siden Dyer ofte er skadet.

Altså, en spiss og to nye backer er nødvendig. Boumsong og Milner er de som kan bli ofret og da blir kanskje nye spillere der hentet. Det blir en spennende sommer. Midtbanespiller er kanskje på vei inn. Hvem vet hvordan det ender?
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Javel, ja.
« Svar #265 på: 04. Juni 2006, 18:25 »
Boumsong og Milner de som kan bli ofret?

Hva med Chopra, Faye, Ameobi og Butt da? Nei, alvorlig talt. Synes at vi kan ta oss råd til å beholde i hvert fall Milner, og mest sannsynlig også Boumsong. Du skriver at vi trenger en ny spiss, og to backer. Da vil jeg gjerne vite om du mener to sidebacker, eller om du også inkluderer sidebacker i denne kategorien.

Ellers skriver du faktisk veldig mye fornuftig, og skal ha honnør for det, og det du sier om spisser er egentlig i og for seg greit, selv om jeg mener at Newcastle heller bør satse på to klassespisser hvis de har råd til det, i stedet for èn.

Her kan du lese min artikkel om Gudjohnsen og Kuyt, og tingene rundt det.

Her skrev jeg tidligere i dag om Roeders tanker rundt et eventuelt nytt spisskjøp. Det kan bli svært så spennende å se hvem han velger til slutt. Det eneste jeg faktisk savner på internett akkurat nå, er massevis av rykter rundt Darren Bent, for han er absolutt en spiller jeg tror ville passet Newcastle meget bra.
Tore Eikeland,

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 04. Juni 2006, 18:27 »
Jeg syns Dag hadde en meget solid og fin oppsummering!
Bravo!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #267 på: 04. Juni 2006, 18:37 »
Chopra kan jo bli vel? Hvis ikke får dere neppe penger for han og han er vel neppe noe mer enn en nødløsning. Jeg skrev at Faye kanskje skulle forsvinne. Butt har vel ingen fremtid i Newcastle? Ameobi? Dersom han blir solgt blir nye spisser nødvendig men synest du ikke Ameobi er gre som 4 valg da? Milner og Bousong er jo spillere som er rykktet å forlate Newcastle for å få penger i kassa. De er jo gode spillere, da spesielt Boumsong på sitt beste så det er ikke dumt å beholde han heller.

Noen må inn og noen må ut. Og fpr att noen skal inn må Newcastle selge noen spillere. Bousong og Luque er vel de mest attraktive spillerene pr.dags dato, av de som kan bli solgt?
iverpool FC

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #268 på: 06. Juni 2006, 14:42 »
ser at anelka blir linket igjen. Om han er mannen til å erstatte shearer er vel heller tvilsomt. men han kan nok spille utrolig godt for oss i en sesong eller to. men er det en vi vil skal erstatte shearer og som vi skal bruke hele transfer budsjettet på? om chops blir solgt så bør vi handle inn en erstatter for han og. Tror Moldes Rob Friend kunne gjort det bra. Sett han ett par ganger og han er ganske god!
Andreas Martins

Noreng

• Gjest
« Svar #269 på: 06. Juni 2006, 14:49 »
Hvor god er egentlig Anelka? Aldri sett han spille. Noen som har peiling på hvor god denne franskmannen egentlig er? Har mer lyst på andre spillere..  Da tenker jeg på Ivan Klasnic, Dirk Kuyt, Klose, Eidur Gudjohnsen osv.