20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Salg/kjøp foran neste sesong  (Lest 233241 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

DanMan

• Gjest
Salg/kjøp foran neste sesong
« Svar #30 på: 27. Jan. 2006, 10:27 »
Sitat fra: "Benson"
Han ønsket å forlenge med Blackburn, men Souness ønsket ikke det, på grunn av at Berg hadde sagt han imot. Souness ønsket folk som adlydet han og sa yes boss.

Bolton var også interessert i å hente Berg, men Souness ville ikke selge han til nabo rivalen, i frykt for at han skulle gjøre suksess på Reebok Stadium.

Disse "Souness sine meninger", er de noensinne blitt bekreftet av nøytrale, eller er det subjektiv svada fra en forsmådd Henning Berg?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 27. Jan. 2006, 11:29 »
Forsmådd Henning Berg? Jeg tror du kan spørre flere enn Henning Berg. Dessuten ser vi jo tydelige tegn. Hvis vi bare vil bruke øynene våre og gå Souness litt etter i sømmene.

Jeg tror Andy Cole kan si det samme som Berg. Det kan nok også den jevne Liverpool, Blackburn og Newcastle-supporter. Grunnen til at Souness ansetter Murray og Saunders er ikke fordi de er de dyktigste trenerne, men fordi de er gode venner av ham, og fordi de alltid adlyder hans ordre. De er av typene som sier "yes boss".
Alle greier å se at Saunders ikke har noen stor fremtid som trener i en stor europeisk toppklubb, med mindre den klubben ansetter Souness som manager. Alle greier å se at Murray tilfører oss nada. Men han er en god venn av Souness, og han ingen planer om å si han imot.

Og vi trenger ikke være professorer med 30 års utdanning for å finne ut hvorfor Berg ikke fikk fornyet kontrakten sin med Blackburn. Det var fordi han sa imot sin sjef. Og fordi han i Souness' øyne ikke var på noen måte uerstattelig. Men selv hadde jeg heller hatt Henning Berg i stallen enn å kjøpe en tulling fra Rangers, som aldri har kunnet spille fotball.
Men vi vet dessverre også at Souness er veldig glad i å betale overpris på overvurderte spillere fra sin gamle klubb Rangers.

Dette er noe som er tydelig for alle og enhver, DanMan. Hvis du bare er villig til å åpne øynene og innse at Souness langt ifra er den helten du tror han er.

Det Nils Arne Eggen i sin tid sa om Souness kunne ikke vært mer sant. Selv om Nils Arne satte det en tanke på spissen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

DanMan

• Gjest
« Svar #32 på: 27. Jan. 2006, 11:50 »
Sitat fra: "Joakim"
Dette er noe som er tydelig for alle og enhver, DanMan. Hvis du bare er villig til å åpne øynene og innse at Souness langt ifra er den helten du tror han er.

For meg vil han alltid være en helt, fordi han tok tak i problemene i klubben vår, og la grunnlaget for en storhetstid, som kan komme under en ny manager. :lol:

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #33 på: 27. Jan. 2006, 12:34 »
Sitat fra: "DanMan"

For meg vil han alltid være en helt, fordi han tok tak i problemene i klubben vår, og la grunnlaget for en storhetstid, som kan komme under en ny manager. :lol:

Jepp. Spark idioten, og la oss sette igang da!
Who else...... Alan Shearer

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 27. Jan. 2006, 12:51 »
Hvorfor skal ikke Saunders kunne bli en god trener egentlig? Slik jeg har fått det med meg var både JJ og Dyer meget fornøyd med å ha han på treningsfeltet.
Og jeg orker ikke bry meg stort om hva Henning Bergs subjektive mening er, jeg heller.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 27. Jan. 2006, 14:08 »

Det må jeg le av.... Hva i huleste er det Souness har gjort med Newcastle som det trengs en helt for å gjøre ?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 27. Jan. 2006, 14:39 »
Han har hentet OWEN !!! Wooohoooo!!! :D

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #37 på: 27. Jan. 2006, 15:19 »
Sitat fra: "kesse"
Han har hentet OWEN !!! Wooohoooo!!! :D

Som enhver antihelt hadde klart med den summen til rådighet også! Forresten tror jeg shearer spilte hovedbrikken i den transferen :wink:
Who else...... Alan Shearer

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 27. Jan. 2006, 15:35 »
Joda, jeg vet det. Men Souness har faktisk, tro det eller ei, gjort noen bra ting for klubben også! Men han er langt fra en helt i mine øyne!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 27. Jan. 2006, 15:44 »
Sitat fra: "Benson"
Han ønsket å forlenge med Blackburn, men Souness ønsket ikke det, på grunn av at Berg hadde sagt han imot. Souness ønsket folk som adlydet han og sa yes boss.

Bolton var også interessert i å hente Berg, men Souness ville ikke selge han til nabo rivalen, i frykt for at han skulle gjøre suksess på Reebok Stadium.

Disse "Souness sine meninger", er de noensinne blitt bekreftet av nøytrale, eller er det subjektiv svada fra en forsmådd Henning Berg?

Det er vel fra Berg sitt synspunkt så ein bør ikkje ta alt som stod der for god fisk. Alltid to sider av samme sak...
Souness har nok ein anna versjon.
Sannheten ligger vel omtrent midt i mellom vil eg tippe.

PS: Østentad har jo oxo hadt uttalelser om Souness noko ala Berg...
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 28. Jan. 2006, 11:45 »
Sitat fra: "kesse"
Joda, jeg vet det. Men Souness har faktisk, tro det eller ei, gjort noen bra ting for klubben også! Men han er langt fra en helt i mine øyne!

Enig i denne. Souness har utrettet noe bra i klubben vår, og det prøver jeg ikke å stikke under en stol. Det er bare det at det er så altfor lite sammenlignet med hvor vi er idag. Riktignok er det rett som noen sier at ikke alt er Souness sin skyld. Men vi taper altfor mye kamper idag fordi vi presterer så altfor dårlig ute på banen. Når man ser hva som mangler i kamp etter kamp etter kamp blir det alltid like klart for meg at det er de tingene Souenss har ansvar for, og konklusjonen blir derfor at jeg er misfornøyd med ham som manager. I fotball lever man av resultatene, når de uteblir hjelper alt annet faen så lite, unnskyld uttrykket. Får man et vist perspektiv på det hele trenger man ikke være rakettforsker for å skjønne at Souness lang ifra har gjort seg fortjent til noen heltestautus, iallfall ikke i Newcastle!

Forresten enig med kesse også, tror Shearer fortjener like mye credit som Souness for at Michael Owen er Newcastle spiller idag. Sommerens VM og Owens trang til å spille førstelagsfotball pga det var også VELDIG viktig!

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #41 på: 28. Jan. 2006, 15:37 »
Souness rydda opp i Newcastle. God ting.
Souness får ut "potensialet" i dagens stall med å ligge på 14. plass. Dårleg ting.

Den dårlege tingen veg tyngst. Takk for oppryddinga; du er ein flink mopp, Souey. Lat nokon som kan noko om fotball overta, din arrogante %#¤%#¤!!!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 29. Jan. 2006, 00:09 »
Kan sammenligne Hitler med Souness.
Hitler ryddet opp i Tyskland på sin måte og gjorde veldig mye bra for landet før han kjørte hele greia til dundas...

Vet ikke helt om jeg stoler på alt Henning Berg sier... Selv om det er helt klart at Souness er litt loco lukter det litt bitter mann av Berg også. Godt mulig det er kun Bergs mening av saken som står i boka. Desutten sies det ingenting om Andy Todd var en bedre spiller enn Berg eller ikke?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 29. Jan. 2006, 00:13 »
Det er jo nettopp Bergs meninger som står der.
Derfor bryr jeg meg ikke så veldig mye om det, heller.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 29. Jan. 2006, 16:10 »
Vel, jeg tror ikke Sir Alex Ferguson hadde prestert å dumpe Henning Berg til fordel for Andy Todd!!!

Henning kom tilbake til Blackburn etter at han ikke lenger kunne forsvare en plass i Man Utds førstellever, og Berg har alltid gitt alt for Blackburn. Når han plutselig blir hivd på dør av Souness på den måten han ble, så skjønner jeg at han er litt småbitter. Han kunne helt klart tenkt seg en bedre avskjed med Blackburn og engelsk fotball.
Og Henning Berg må få lov å ytre uenighet med sin manager, uten at han går til streik fordi. Bellamy gikk mer eller mindre til streik, fordi han var uenig med sin manager. Henning Berg ble byttet ut til pause i en kamp hvor Blackburn ble rundspilt og han hele tiden forsøkte å fortelle sin manager at han måtte legge om til fire bak, av grunner som enhver idiot skjønner. Når man spiller med tre bak, og de tre blir fullstendig overkjørt, og femmermidtbanen ikke klarer å demme opp det spor, da ville det vært en god idé å legge om til den vante formasjonen som alle kjenner godt til og føler seg trygg i.

Jeg tror Henning Berg er en langt bedre trener enn Greame Souness. Og jeg ville mye heller hatt Berg i denne klubben, enn Souness. Selv om jeg ikke er den største fanen av Henning Berg, og går litt lei av ham. Men når det gjelder å vurdere Henning Berg som fotballspiller, så stoler jeg mer på Kenny Dalglish og Alex Ferguson enn Greame Souness. Er jeg alene om det? Jeg er overbevist om at Berg hadde sine uenigheter med både Dalglish og Ferguson. Han er nok ikke så lett å ha med å gjøre. Men de selger han ikke fordi han er uenig. Og de har greid å finne en løsning på uenighetene.

Greame Souness kan ikke inngå kompromisser. Han kan ikke løse uenigheter med spillere. Er du uenig med Souness, ha det bra! Holder du kjeft og gjør det du blir bedt om, uten å diskutere, selv om du måtte være uenig innerst inne, gratulerer, du er en meget verdifull spiller for hans lag.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon