20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Salg/kjøp foran neste sesong  (Lest 232930 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Salg/kjøp foran neste sesong
« Svar #15 på: 21. Jan. 2006, 18:56 »
Sitat fra: "geordie-olav"

Men med troppen din, la meg foreslå:

---------------Given---------------
Carr-----Boumsong---Bridge
Solano-----Parker---Gravesen---Emre
------Owen---Anelka---Luque----

Jajaja. Genialt trekk å spille med bare en stopper. Gleder meg til å se Boum spiller skjorta av Rooney og Ruud...

playah

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #16 på: 22. Jan. 2006, 04:11 »
Sitat fra: "Supersylthe"

Jajaja. Genialt trekk å spille med bare en stopper. Gleder meg til å se Boum spiller skjorta av Rooney og Ruud...

du har helt rett supersylthe=)....viss mann skal spille 3-4-3 så må du bruke 3 stoppere og det beste er å ha en som kan spille SW i midten f.eks WOODGATE.Taylor og Boumsong på hver sin side av WOODY (the wonder boy) :P

EdO

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #17 på: 24. Jan. 2006, 18:31 »
Carr-boumsong-bridge? emre på vingen? carr og bridge kan ikke spille i et 3'er forsvar..

VELDIG enig, Rolfern! Men det å hente Gravesen kan bli vanskeligere enn som så.

Benk:
Harper
Babayaro
Dyer
N`Zogbia
Ameobi
dvard - Alias "EdO"

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #18 på: 24. Jan. 2006, 19:50 »
Etter hva jeg vet så er det ingen PL-lag som spiller med 3 bak.....og det er det en jævli god grunn til, det kommer aldri til å funke i en liga med så høyt tempo. Når vi slipper inn så mange mål med 4 forsvarere orker jeg ikke tanken med bare 3, selv om vi har flere på midten til å demme opp....sorry liten tro på det opplegget der

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #19 på: 24. Jan. 2006, 21:30 »
Husker Henning Berg klaga på Souness en gang fordi Blackburn skulle spille med tre bak. Blackburn tapte 3-0, og Henning Berg ble byttet ut i pausen. Han var visstnok rasende. Tror det faktisk var mot Scumberland, men er ikke hundre prosent sikker på det. Berg var ihvertfall sterk motstander av tre bak. Souness hadde fått det for seg at det var tingen, i hvert fall i den kampen.
Toon, Toon,
Black and white army

DanMan

• Gjest
« Svar #20 på: 25. Jan. 2006, 12:31 »
Så prøvde han og feilet. So? Hvem gjør ikke det? Det viktigste er jo å ta lærdom av slikt. Og Henning Bergs meninger bryr meg rakt opp i skyggenes dal. Hans korte tid som "ekspertkommentator" på tv2 overbeviste meg at mannens rutine og fotballkunnskap ikke er all verden (for meg i allefall). Han og Lars Bohinen.. *hutre*

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #21 på: 25. Jan. 2006, 16:13 »
Hele greia var ikke annet enn en digresjon, DanMan.
Toon, Toon,
Black and white army

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #22 på: 25. Jan. 2006, 20:35 »
Det var jo mot oss var det ikke? Blackburn ledet 1-0, så ble det 1-1, så satset Souness framover. Berg viste ham 4 fingrer for han ville spille med 4 i forsvar. Så slapp Blackburn inn mål og Berg ble tatt ut p.g.a han hadde rett. Etter det var det ut med Berg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 25. Jan. 2006, 21:11 »
Meget mulig at det var mot oss. Berg så tidlig at det ikke kom til å gå med tre bak, og da Blackburn slapp inn mål etter mål, så ble Berg stadig mer irritert, og viste fire fingre mot benken, som for å signalisere at man måtte spille med fire bak. Berg var uenig med Souness' avgjørelse, og selv om Berg hadde rett, så ble han tatt ut fordi han ikke var enig med Souness, og fordi han protesterte og prøvde å banke fornuft inn i sin egen manager.

"prøvde og feilet"? Når du slipper inn drøssevis av mål ved å spille med tre bak, så er det tydelig at det ikke fungerer. Men Souness så ikke dette, og han fortsatte å spille med tre bak i flere kamper. Men det var uten Berg, for da hadde jo han alt falt i unåde hos Souness, fordi han prøvde å fortelle sjefen at man måtte spille med fire bak.

Souness lærte ikke av denne episoden. Han ville overhodet ikke innrømme at Berg hadde rett.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

DanMan

• Gjest
« Svar #24 på: 26. Jan. 2006, 11:10 »
Sitat fra: "Mack"
Hele greia var ikke annet enn en digresjon, DanMan.

Jeg vet. Ville bare lire av meg litt av irritasjonen jeg har mot Berg/Bohinen.  :lol:

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 26. Jan. 2006, 11:30 »
Sitat fra: "Joakim"

"prøvde og feilet"? Når du slipper inn drøssevis av mål ved å spille med tre bak, så er det tydelig at det ikke fungerer.

Drøssevis? Trodde det bare var snakk om 2 mål jeg?? De fortsatte jo ikke å spille med 3 bak.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 26. Jan. 2006, 11:49 »
Sitat fra: "Mack"
Husker Henning Berg klaga på Souness en gang fordi Blackburn skulle spille med tre bak. Blackburn tapte 3-0, og Henning Berg ble byttet ut i pausen. Han var visstnok rasende. Tror det faktisk var mot Scumberland, men er ikke hundre prosent sikker på det. Berg var ihvertfall sterk motstander av tre bak. Souness hadde fått det for seg at det var tingen, i hvert fall i den kampen.

Her står det legger like så godt ut alt Berg har utalt om Souness...
copyed from the bad place :oops:

Greame Souness
Men forholdet til Souness skulle vise seg å bli vanskelig etterhvert. Kampen mot Sunderland hjemme på Ewood Park 2.juledag var det som satte det hele i gang. I garderoben før kampen hadde Souness følgende beskjed: Vi legger om til tre bak. Dette skjønte ikke Berg noe av. Souness har aldri vært en taktiker. Han spilte fire-fire-to og sa at de måtte være aggressive på midten, være tøffe i duellene, vinne i lufta og prøve å komme rundt på kantene. Sånt sa Souness. Han hadde lagt om til tre bak før, men det hadde aldri fungert. Spillerne fikk aldri noen beskjed om hva omleggelsen til tre bak innebar rent taktisk. Bjørnebye var den som måtte lide for omleggelsen, og fikk ikke starte kampen. Blackburn ble rundspilt i kampen og allerede etter 17.minutter scoret Sunderland. Berg sprang mot benken med fire fingre i været: Fire bak!Vi må legge om til fire bak, sa han. Souness fortsatte med tre bak og Quinn headet inn sitt andre for dagen. Berg sprang igjen til benken med de samme fire fingrene i været. Souness satt opp på tribunen og så det alle så. At Henning var misfornøyd med hans defensive taktikk, og at han indirekte kritiserte sjefen sin i hjemmepublikummets nervær. Henning ble byttet ut i pausen. Blackburn tapte kampen 3-0. Hans faste plass i midtforsvaret var ikke så fast lenger.

Mistet nummeret
En annen situasjon forklarer også hvordan Souness er. En dag den påfølgende sommeren satt Henning i spillerbussen under treningsleiren i Østerrike. En liste over sesongens draknumre sirkulerte på bussen. Der sto det at nyinnkjøpte Andy Todd fra Charlton hadde fått nummer fire, mens Henning hadde fått nummer 25. Alle de tøffeste midtstopperne i Europa var firere. Det var noe svært over det, noe robust, noe kult og noe klassisk. Selv om han hadde hatt nummer tre i KFUM, Vålerenga og Lillestrøm, nummer 20 da han kom til Blackburn, 21 da han kom til United, og samme nummer da han returnerte til Blackburn før han igjen fikk nummer fire på Blackburn i 2001. På landslaget hadde han alltid nummer fire etter at Rune Bratseth sluttet etter VM i 1994. Berg så spørrende bort på Souness.
25? sa han
Hva? Sa Souness.
Hvorfor har jeg fått drakt nummer 25?
Å, sier du det, sa Souness. Hvilket nummer hadde du før da?Fire, sier du?Og når har du fått 25? Souness trakk på skuldrene og lot som han ikke hadde noe med det å gjøre.
Det er vel ikke så viktig, er det?Sa Souness.
At nummer ikke er så viktig er vel ikke Souness akkurat rett mann til å si. Selv var han alltid nummer elleve. På Liverpool, Rangers, Sampdoria og landslaget.
Berg beskriver hvorfor Souness ikke er en god manager på følgende måte: Han forfekter streng disiplin i det ene øyeblikket og gir F... i det neste. Han er forfengelig, stolt, uforutsigbar, oppfarende, barnslig, ærgjerrig, uprofesjonell og langsur. Han takler ikke kritikk.
Henning forteller også om Phil Boersma. I sin tid var han assistenten til fysioterapeuten i Liverpool. Da Souness trente Galatasaray fikk Boersma ansvaret for oppvarmingen. Så når Souness overtok Blackburn ga han Boersma jobben som hovedtrener. Det var en jobb han overhodet ikke hadde forutsetninger til å løse. Berg forklarer at Souness er slik. Han knytter kun til seg folk som sier yes boss, trenere som ikke engang ville vært kompetente til å trene norske juniorlag.

Trist farvel
Hennings farvel med Blackburn ble veldig rar. Hans kontrakt gikk ut ved sommeren 2003, og han hadde tenkt å vende hjem til Norge etter det. Men da hans hus ikke ble ferdig, bestemte han seg for å bli værende i utlandet ett år til. Han ønsket å forlenge med Blackburn, men Souness ønsket ikke det, på grunn av at Berg hadde sagt han imot. Souness ønsket folk som adlydet han og sa yes boss. I stedet hentet han italienske Amoruso fra Rangers, mens Henning Berg ironisk nok dro til nettopp Rangers. I samme slengen flyttet han og kona inn i Amorusos gamle hus i Glasgow. Bolton var også interessert i å hente Berg, men Souness ville ikke selge han til nabo rivalen, i frykt for at han skulle gjøre suksess på Reebok Stadium. Selv hadde ikke Berg noe imot å gå til Bolton, mye på grunn av at han kunne fortsette å bo i samme hus.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 26. Jan. 2006, 16:08 »
Tror ikke Henning Berg står som referanse på CV'en til Souness... :lol:

Det der forteller jo alt om den "geniale taktikeren" Souness.

Hvorfor prøver han ikke ut et treerforsvar på trening, fremfor å plutselig prøve det i en kamp, uten at spillerne vet hva de skal gjøre i et treerforsvar. Spillerne var trygge på 4-4-2, og visste mer eller mindre hvordan de skulle spille, selv om Souness aldri fortalte dem det. Så helt utav det blå, "vi legger om til tre bak". Er det mulig å bli mer idiot?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

playah

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #28 på: 26. Jan. 2006, 19:14 »
nå må man huske at viss man skal spille med 3 bak så må de være raske, og henning er ikke kjent fr å være den raskeste spillern....så souness gjorde en feil ved å bruke berg i en 3'er forsvar.

har troa på at souness spiller med 3 bak, så fort våre midtbane spillere og taylor er tilbake.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 26. Jan. 2006, 19:19 »
Njaa. Tror ikke helt på det.
Sir Bobby prøvde vel ut 3-5-2 i begynnelsen av sin Newcastle-karriere, og var vel også rimelig uheldig med det, om jeg ikke tar helt feil?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida