20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bytt Owen og Anelka  (Lest 12496 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Bytt Owen og Anelka
« på: 15. Jan. 2006, 13:21 »
Med forbehold om at det ikke er et oppdiktet intervju, så sier altså Anelka at han vil til Newcastle. Samtidig har den svenske klovnen Svein-Gøran Eriksson nok en gang gått på limpinnen, og ovenfor "arabiske sjeiker" skal han ha antydet at de bør kjøpe Aston Villa og ansette ham som trener. I tillegg er David Beckham klar til å komme hjem til England, samtidig som Michael Owen er "langt fra fornøyd med sin kontrakt i Newcastle".

Personlig begynner jeg å bli lei hele Michael Owen. Om klubben hadde hatt suksess, kunne han hatt en fremtid på SJP. Nå går det derimot til helvete, og det sier seg selv at Michael Owen er en altfor stor spiller for Newcastle. En 4. plass og CL hadde sannsynligvis satt lokk på videre spekulasjoner. Nå ligger vi imidlertid an til en plass mellom 13. og 18. plass, og endeløse Owen-spekulasjoner kommer til å gå hele sommeren.

Derfor kunne det vært ideelt å selge Owen og få ham erstattet med Anelka. At franskmannen er den beste av de to har jeg alltid sagt, så at vi får en minst like god spiller er det liten tvil om i mine øyne. Derimot er ikke Anelka den samme fotballpersonligheten - tvert i mot er han er grisk, arrogant og utakknemlig jævel - men akkurat nå skal Newcastle være fornøyd med at spillere i det hele tatt ønsker seg til klubben.

Noreng

• Gjest
Bytt Owen og Anelka
« Svar #1 på: 15. Jan. 2006, 13:22 »
Owen var et stort bomkjøp!

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Bytt Owen og Anelka
« Svar #2 på: 15. Jan. 2006, 13:24 »
Sitat fra: "Noreng"

>> Du om det! De kampene han har spilt har han vært enda mer dominerende enn det jeg på forhånd hadde forestilt meg.

Noreng

• Gjest
Bytt Owen og Anelka
« Svar #3 på: 15. Jan. 2006, 13:27 »
17£mill, Få kamper på en halv sespng. Skadet resten av sesongen. Vil vekk med engang. Kan noen seriøst si at Owen var så syyyykt bra kjøp?

Det er det siste som får meg til å stemple Owen som et bomkjøp!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Bytt Owen og Anelka
« Svar #4 på: 15. Jan. 2006, 13:30 »
17£mill, Få kamper på et halvår. Skadet resten av halvåret. Vil vekk med engang. Kan noen seriøst si at Owen var så syyyykt bra kjøp?

Om Owen er et bomkjøp, hva er Luque da?

Når har Owen sagt at han vil vekk? Er det noe han har sagt, så er det at han ønsker å bli i klubben.

Selvsagt er Owen et sykt bra kjøp. At han var uheldig å brakk beinet i en duell med Robinson kan skje alle. Noen som husker Cisse for Liverpool ifjor, som pådro seg et langt alvorligere brudd.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Noreng

• Gjest
Bytt Owen og Anelka
« Svar #5 på: 15. Jan. 2006, 13:32 »
Sitat fra: "Asbjørn"
17£mill, Få kamper på et halvår. Skadet resten av halvåret. Vil vekk med engang. Kan noen seriøst si at Owen var så syyyykt bra kjøp?

Når har Owen sagt at han vil vekk? Er det noe han har sagt, så er det at han ønsker å bli i klubben.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=300496

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
Bytt Owen og Anelka
« Svar #6 på: 15. Jan. 2006, 13:33 »

er du skadet`? Owen er det beste kjøpet newcastle har gjort på lang tid!!

bare se hvordan det har gått med newcasle i de kampene han har spilt!

og en ting. newcastle har ikke hatt et fullsstendig lag på banen i år. altså det strekeste laget som mulig.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Bytt Owen og Anelka
« Svar #7 på: 15. Jan. 2006, 13:35 »

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=300496

Når du tar det komedieavisen News Of The World seriøst, så sier det ganske så mye. Se og Hør avisen News Of The World får The Sun til se å se ut som Aftenposten.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Bytt Owen og Anelka
« Svar #8 på: 15. Jan. 2006, 13:36 »

>> Vel, Svein-Gøran Eriksson tror han skal greie å få Owen til Villa Park ihvertfall ;) Svensken gikk på limpinnen da to utkledde NoTW-journalister utga seg for å være arabiske investorer. Blant mye sprøtt skal Eriksson ha sagt at Owen ikke trivdes i Newcastle.

Og hvorfor i himmelens navn skal vi ikke tro på det? Eriksson ble helt klart lurt, og har dritt seg ut nok en gang. Denne gangen kommer det til å få store etterspill, og det skulle ikke forundre meg om han får fyken; tabbekvoten hans er vel mildt sagt oppbrukt nå.

Det igjen kan jo åpne for interessante scenarioer:

Svein-Gøran Eriksson til Newcastle??

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Bytt Owen og Anelka
« Svar #9 på: 15. Jan. 2006, 13:39 »
Når du tar det komedieavisen News Of The World seriøst, så sier det ganske så mye. Se og Hør avisen News Of The World får The Sun til se å se ut som Aftenposten.

>> FA tar også komedieavisen seriøst tydeligvis, og varsler oppvask. Erikssons agent erkjenner forholdet, og sier at de vurderer søksmål. Samtidig forsøker han å bagatellisere det hele:

"? Dette er snakk om ting som ville blitt sagt i helt vanlige, men konfidensielle samtaler, sier Still til Sky Sports News.

? Men uttalelsene er ikke skadelige. Han har ikke uttalt at en spiller ikke holder mål eller ikke er til å stole på, sier agenten."

Dette er selvsagt MEGET alvorlig for Eriksson... Som sagt er dette en sak som kan føre til oppsigelse. Hadde det ikke vært et VM-år ville han nærmest garantert vært ferdig nå.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Bytt Owen og Anelka
« Svar #10 på: 15. Jan. 2006, 13:46 »
Sitat fra: "Jarle"

>> Vel, Svein-Gøran Eriksson tror han skal greie å få Owen til Villa Park ihvertfall ;) Svensken gikk på limpinnen da to utkledde NoTW-journalister utga seg for å være arabiske investorer. Blant mye sprøtt skal Eriksson ha sagt at Owen ikke trivdes i Newcastle.

Og hvorfor i himmelens navn skal vi ikke tro på det? Eriksson ble helt klart lurt, og har dritt seg ut nok en gang. Denne gangen kommer det til å få store etterspill, og det skulle ikke forundre meg om han får fyken; tabbekvoten hans er vel mildt sagt oppbrukt nå.

Det igjen kan jo åpne for interessante scenarioer:

Svein-Gøran Eriksson til Newcastle??

Jeg tror ikke en ansettelse av Svennis ville blitt spesielt populært blant Newcastle fansen. En manager som driter seg ut gang på gang vil som Souness bli dømt før han begynner i jobben.

Det står at Owen ikke er fornøyd med kontrakten i Newcastle. Jeg tviler sterkt på at Owen er misfornøyd med lønna 4 måneder etter at han har satt navnet sitt på kontrakten og i tillegg forteller det til Svennis.

For meg virker dette svært usannsynlig. Ellers så ser jeg gjerne Anelka i Newcastle, men ikke på bekostning av Owen. Vi trenger en erstatter for Alan Shearer, og ser gjerne at Anelka blir mannen som gjør det.

Negative med dette kjøpet vil være som du nevner at han er en grisk og egoistisk jævel. Anelka er vel den eneste spilleren Fowler slakter i boken sin.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Bytt Owen og Anelka
« Svar #11 på: 15. Jan. 2006, 13:47 »
"The coach also made reference to England striker Michael Owen, who joined Newcastle in a £17million transfer from Madrid in August after a deal could not be struck with his former club Liverpool.

"I asked him if he was happy. He said 'not really with the club'."

>> Han går ihvertfall ikke til angrep på supporterne eller byen... Da hadde han hatt Toon Army på nakken med en gang. At han ikke er fornøyd med klubben er forsåvidt greit; ingen er jo det. Vi sitter der med en horebukk som styreformann, og en inkompetent tosk som manager.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Bytt Owen og Anelka
« Svar #12 på: 15. Jan. 2006, 13:49 »
Det står at Owen ikke er fornøyd med kontrakten i Newcastle. Jeg tviler sterkt på at Owen er misfornøyd med lønna 4 måneder etter at han har satt navnet sitt på kontrakten og i tillegg forteller det til Svennis.

>> Ja, VG har oversatt feil. Det korrektet sitatet har jeg limt inn i mitt forrige innlegg.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Bytt Owen og Anelka
« Svar #13 på: 15. Jan. 2006, 13:50 »
Holder Owen kjeft akkurat som tåpelige Jenas gjorde er det nok noe i dette. Går Owen ut og benekter dette, noe jeg tror, er dette bare sprøyt.

Jeg blir ikke forundret om Svennis lyver og har oppdiktet dette med Owen selv.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Bytt Owen og Anelka
« Svar #14 på: 15. Jan. 2006, 13:57 »
Jeg blir ikke forundret om Svennis lyver og har oppdiktet dette med Owen selv.

>> Det kan hende, men at intervjuet med Eriksson har funnet sted, er det svært liten tvil om.

For øvrig har jeg fremdeles stor tro på Albert Luque. Dessverre for ham så har han fått supporterne mot seg. I følge nufc.com var han i går en av Newcastles bedre, men fikk sammen med Souness likevel pipekonserter.

For som Luque sier: slik som Newcastle spiller for tiden (lange baller), blir det svært vanskelig for ham. Spillestilen kler ham ikke, for å si det enkelt. Han har imidlertid vist seg i perioder. Mot Boro gjorde han flere intelligente løp enn hva Shola Ameobi har gjort totalt i samme posisjon på 7 år!

Newcastle har ingen spillestil ettersom Souness ikke vet hva det er for noe. For spillere som kommer fra seriøse klubber (eks. Deportivo), sier det seg selv at det blir et kultursjokk.

Et annet eksempel er Nolberto Solano. I Villa i fjor var han lagets stjerne: toppscorer og flest assists. Under Souness er han blitt en visnet blomst. I perioder ser det ut som at fotball er det verste han vet...

Fy faen som jeg misliker Souness!