20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Mindre skader etter flytting av trening  (Lest 5500 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Mindre skader etter flytting av trening
« Svar #15 på: 12. Jan. 2006, 23:35 »
Sitat fra: "lucky_luque"
Alan Shearer har trent der i mange år!!! han har nesten aldri hatt skade!!!

Mange år???? Nå er jo det treningsanlegget nytt da.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #16 på: 13. Jan. 2006, 01:51 »
På det nye treningsanlegget??

Når kom denne #¤#%skapen egentlig?? treningsanlegget, altså...

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #17 på: 13. Jan. 2006, 15:31 »
det er bare tull å snakke om dette underlaget. hos alle lag oppstår hamstring skader i mer eller mindre grad. dette mest på grunn av for dårlig oppvarming. det som må være viktig her er denne opptreningsfasen og se på hvor lang tid det tar før spillerne er tilbake..Craig Moore er jo godt eksempel. han skadet seg i en kamp og er ute på ubestemt tid..ennå. jeg vil vel si at chelsea har gjort en noe bedre jobb med robben enn det newcastle har gjort med Moore.

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #18 på: 13. Jan. 2006, 15:32 »
dette er forøvrig også et meget bra tema for diskusjon...mmmmm

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 13. Jan. 2006, 15:49 »
Sitat fra: "Tor Ingar"
det er bare tull å snakke om dette underlaget.

Er du fysioterapaut?

Ja, alle lag sliter med hamstringskader. Men det er få som sliter like mye som oss... Dessuten er det ingen tilfeldighet hvis du leser litt tidligere i tråden at NI juniorspillere har fått hamstringlignende skader etter at de begynte å trene på det nye underlaget.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #20 på: 13. Jan. 2006, 23:30 »
Det er ikkje berre underlaget som forårsaker skader, men eg vil tru at det harde underlaget på det nye anlegget forårsaker mange av skadene. Ja, andre lag har hamstring-problem og, men ingen i nærleiken av Newcastle, spesielt etter at dette anlegget blei opna. Andre lag gjer kanskje feil andre stader enn det Newcastle gjer.

Eg trur ikkje det er nokon som prøver å seie at treningsanlegget har skulda for 100% av tilfella med hamstring, men meir at den er delaktig i det uvanleg store antallet av desse skadane.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 14. Jan. 2006, 06:59 »
det er bare tull å snakke om dette underlaget. hos alle lag oppstår hamstring skader i mer eller mindre grad. dette mest på grunn av for dårlig oppvarming. det som må være viktig her er denne opptreningsfasen og se på hvor lang tid det tar før spillerne er tilbake..Craig Moore er jo godt eksempel. han skadet seg i en kamp og er ute på ubestemt tid..ennå. jeg vil vel si at chelsea har gjort en noe bedre jobb med robben enn det newcastle har gjort med Moore.

Bare tull å snakke om dette underlaget????? Hallo, etter at det nye treningsanlegget ble åpnet har vi hatt 3 ganger så mange hamstringskader som vi hadde før dette treningsanlegget åpnet. Dette gjaldt også det siste året under Bobby Robson. Tror du at Bobby plutselig ga faen i oppvarmingen til spillerene? Spillere som Emre og Luque hadde aldri hatt en hamstringskade før de kom til klubben. Tilfeldig? Neppe.

Om Moore skadet seg i en kamp (noe jeg mener han ikke gjorde), så spiller det liten rolle siden underlaget på St James` Park er helt likt det som er på treningsanlegget.

Har selv vært på omvisning på stadion denne sesongen, og når jeg kjente på underlaget kunne jeg ikke fatte at det kunne spilles fotball ute på banen, og det var et par måneder før de byttet treningsanlegg.

Jeg vet at enkelte elsker å gi Souness skylden for alt som er galt i klubben, men her har han faktisk gjort en meget god jobb.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #22 på: 14. Jan. 2006, 21:14 »
det jeg mener er at det er en kjensgjerning dette at forebyggende arbeid i forhold til skader ikke har vært noe tema i england.. og hvis du trekker newcastle ut av sammenheng og generaliserer litt rundt dette med underlag og hamstringskader finner vi ikke noe dokumenterbare studier rundt dette..jeg har ikke kjent på underlaget st .james..er det hardt eller bløtt???...

craig moore skadet i reservelags kamp...han hadde seff vært skadet før det også, men ble friskmeldt av fysio, og gikk på en ny smell

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #23 på: 14. Jan. 2006, 21:20 »
og hvordan i all verden kan du ha gjort engod jobb når du klarer å skade 9 ungdomsspillere. å bruke ungdomsspillere som forsøkskaniner for å finne kilde til skade er god politikk

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 14. Jan. 2006, 21:36 »
og hvordan i all verden kan du ha gjort engod jobb når du klarer å skade 9 ungdomsspillere. å bruke ungdomsspillere som forsøkskaniner for å finne kilde til skade er god politikk
''

Hvem mener du Newcastle skal bruke som som forsøkskaniner da? En gjeng med hunder som spiller fotball? Eller kanskje Old Boys laget til Sunderland?

Når det gjelder underlaget på SJP så var det stein hardt.

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #25 på: 14. Jan. 2006, 22:38 »
men når først et lag har skadet seg der, må du jo ikke la flere gå i samme fella. hvis det var så at underlaget hadde skylda skulle ingen ha trent der..

så dette hardet underlaget blir som å spille på kunstgress, for særlig hardere kan det ikke bli.

ja sunderlandgutta kunne jo ha fått seg økt der. alle hadde vel klart seg unntatt caldwell for han har vel trent der en gang

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 15. Jan. 2006, 12:59 »
Sitat
Jeg vet at enkelte elsker å gi Souness skylden for alt som er galt i klubben, men her har han faktisk gjort en meget god jobb.

Ja, det er det som er problemet. Her har Souness gjort en "god jobb". Man trenger ikke være rakett-forsker for å skjønne at man kanskje burde vurdere underlaget med så mange skader, men til Souness og være: ja, bra jobbet (et ironisk hurra)!