20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Mindre skader etter flytting av trening  (Lest 5513 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Mindre skader etter flytting av trening
« på: 10. Jan. 2006, 14:49 »
Mange mente det bare var en dårlig unnskyldning av Greame Souness når han sa at det var pga treningsforholdene at det var så mange hamstring skader på a-laget. Men etter treningene ble flyttet til Akademiet, har vi ikke fått en eneste ny hamstring skade.

Værre er det for juniorlagene som vi byttet treningsplasser med. Etter at de flyttet til treningsanlegget i Benton har de visstnok fått 9 slike skader som satte spillere som: Emre, Luque, Owen, Dyer og Moore ute i uker, for ikke å si måneder.

Souness sier: ? Ja, det har blitt noen slike skader for akademi spillerne våre etter vi byttet treningsbaner. Etter hva jeg har forstått er det 9 spillere det gjelder. Det er veldig leit at saken er slik. Dette er ett problem vi iallfall kommer til å slite med resten av sesongen.?

Betyr det kanskje at det ikke bare var en dårlig unnskyldning?

http://icnewcastle.icnetwork.co.uk/newcastleunited/news/tm_objectid=16567011%26method=full%26siteid=50081%26headline=pitch%2dswitch%2dpays%2doff-name_page.html

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1 på: 10. Jan. 2006, 15:04 »
Hmm veldig interessant dette. Var jo en del som bare trodde dette var bullshit fra Souness sin side, og at det var treningsmetodene og ikke underlaget som var årsaken til disse hamstringsskadene. Nå skal man jo være forsiktig med å konkludere noe så kjapt, men jeg synes dette bare forsterker det klubben og Souness har sagt lenge nå; nemlig at underlaget på dette splitter nye treningsfeltet har med stor sannsynlighet ført til hamstringsskadene.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 10. Jan. 2006, 16:38 »
Då er vel eigentleg store delar av hamstringproblemet løyst. Kva då med mange andre typar skader? Eg venter fortsatt på ei gransking av treningsopplegget. Men uansett; det er flott å få det "bevist" at det var treningsanleggget. Sjølv om bevisa ikkje er så hyggelege, spesielt ikkje for Akademiet sine gutar.

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 på: 10. Jan. 2006, 17:04 »
da er det jo bare å håpe at ingen trener der lengre. ganske merkelig at de ikke stanset dette før 9 spillere ble skadet, men det kan jo selvfølgelig hende at alle 9 ble skadet på samme dag.

selv mener jeg at problemet ikke ligger i underlaget på banen. hamstring skader og forebyggende arbeide i forhold til slike skader ligger i treningsmetoder, fysikalske tiltak og beveglighetstrening framfor uttøyning..

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 10. Jan. 2006, 17:44 »
Som jeg har sagt tidligere har underlaget alt å si når det gjelder hamstringskader. Skotøyet er også viktig.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 10. Jan. 2006, 18:04 »
Det er jo trist for juniorene men det er iallfall et steg i riktig retning at vi har klart å gjøre noe med en av årsakene til mange skader. Når jeg sier det på den måten er det ikke først og fremst for å kritisere Souness, MEN med alle skadene er det sikkert flere grunner. Nå har vi funnet en av grunnene som er skyld i mange skader, og dermed redusert antall skader (iallfall på A-laget) og det er viktig!

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 på: 12. Jan. 2006, 12:02 »
hvordan kan underlaget ha ALT å si, når skotøy også er viktig.
hamstringskader kommer oftest av altfor dårlig forebyggende arbeide.
selvfølgelig skal du ikke trene på asfalt og grus når kampene går på gress, men tror ikke dette underlaget på treningsentret skal få skylda for dette.

shpetim

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 12. Jan. 2006, 12:07 »
Sitat fra: "Tor Ingar"
hvordan kan underlaget ha ALT å si, når skotøy også er viktig.
hamstringskader kommer oftest av altfor dårlig forebyggende arbeide.
selvfølgelig skal du ikke trene på asfalt og grus når kampene går på gress, men tror ikke dette underlaget på treningsentret skal få skylda for dette.

ENIG! Kan faen meg ikke skylde på bana ass!
ax

DanMan

• Gjest
« Svar #8 på: 12. Jan. 2006, 12:41 »
Underlaget, skotøy og oppvarming er tre nøkkelord når det gjelder å unngå hamstring-skader. Man har lenge trodd grundig tøyning hjelper, men dette er det blitt mer tvil over om faktisk stemmer. Likevel er det en kjennsgjerning at alle har svakere hamstrings enn dens motmuskel (alle muskler har en motmuskel), "quadracepsen", som befinner seg på fremsiden av lårene. Denne ujevne balansen gjør ofte at hamstringen vil lide, og det er derfor viktig å trene opp hamstringen til et smidigere nivå. Dette kan gjøres ved enkle treningsmetoder, f.eks. "sykkelhjulet". Regner med at dette gjøres hos de utsatte, og at oppvarmingen foregår på reglementert vis. Det bør jo være eklatant for alle at statistikken beviser at underlaget har sin klare del av skylda, sannsynligvis majoriteten, kanskje til og med hele skylda.

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #9 på: 12. Jan. 2006, 13:55 »
Sitat fra: "DanMan"
Dte bør jo være eklatant for alle at statistikken beviser at underlaget har sin klare del av skylda, sannsynligvis majoriteten, kanskje til og med hele skylda.

Helt enig. Før spilte vi på en kunstgressbane som var lagt på et betong underlag. Klubben har aldri hatt så store skadeproblemer som de sesongene vi trente på den banen. Utrolig nok var det spillerene på A-laget som fikk minst skader, ettersom de aldri trente på banen. De trente stort sett på gressbaner. Spillere helt ned i 13-14 års alderen sleit med belastningsskader da spesielt problemer med rygg, ankle og kne og strekkskader.

Nå har de skiftet ut hele konstruksjonen og uten at jeg kan si noe helt sikkert, tror jeg skadene har minket. Hvert fall vet jeg det er tilfellet på junior-laget.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 12. Jan. 2006, 18:13 »
At DanMan og ThePaul har rett her er det liten tvil om.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 12. Jan. 2006, 19:57 »
enig med Asbjørn i det.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #12 på: 12. Jan. 2006, 20:01 »
Kan noen fortelle meg hva en hamstringskade egentlig er?

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 12. Jan. 2006, 21:43 »
www.About.com er alltid til hjelp. God lesning.

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #14 på: 12. Jan. 2006, 23:08 »
Alan Shearer har trent der i mange år!!! han har nesten aldri hatt skade!!!