20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Given til Spania?  (Lest 4110 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Given til Spania?
« på: 10. Jan. 2006, 14:21 »
Fra Teamtalk

Shay tempted by Spain move

Republic of Ireland goalkeeper Shay Given could be tempted by a move to Spain if he cannot agree a new deal with Newcastle.

Given has 18 months left on his current contract but has so far failed to reach an agreement with Newcastle despite preliminary talks starting before the New Year.

The 29-year-old appears to be keeping his options open and is interested in a move to La Liga.

He told The Sun: "I love it at Newcastle but, if I was to leave, Spain would be my choice.

"Everything about it appeals - the people, the weather and the football. I would like to stay. I would like a new contract and to win a trophy but it has to be right financially."
--------------------------------------------------------------------------------------
Carr har altfor få landskamper for England!

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Given til Spania?
« Svar #1 på: 10. Jan. 2006, 14:39 »
Her må Fred sette inn hovedinnsatsen; Given skal ha ny kontrakt!!!

Kva tabellposisjon hadde newcastle hatt i dag, utan Given? 18.?

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Given til Spania?
« Svar #2 på: 10. Jan. 2006, 14:41 »
Jeg håper inderlig ikke at Given Forlater oss, han er en av PL's beste keepere og han hadde ikke vært lett å erstatte. Men jeg har en følelse av at han kommer til å bli på SJP.. :wink:

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Given til Spania?
« Svar #3 på: 10. Jan. 2006, 14:43 »
Jeg forstår godt om Given ønsker seg bort. Det har ikke akkuratt blitt mye sølvtøy de siste årene, og dagens lag er langt unna Champions League.

Det er ikke uventet at slike rykter dukker opp når transfervinduet er åpent igjen, når Given har 18 måneder igjen av kontrakten og kilden er The Sun/Teamtalk.

Det er forståelig om andre klubber ønsker seg Given, og Given kan bli en billig mann til sommeren om ny kontrakt ikke er i boks da. Vi bør strekke oss langt for å beholde Given.

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Given til Spania?
« Svar #4 på: 10. Jan. 2006, 14:49 »
Om Given absolutt skal noe sted, så la det for guds skyld bli til en klubb utenfor PL...vil gråte dersom jeg ser Given redde frispark fra Solano på SJP og enhver annen spiller for den saks skyld!

Det vil rive meg i hjertet å se ham med noe annet enn et emblem med to havhester på i målet på SJP, eller enhver annen stadion for den saks skyld.

Skulle han, dessverre, reise fra oss, så skal han hvertfall ikke stemples som sviker og Judas og slikt, mer lojal mann skal man kanskje lete lenge etter, kan nevne Harper der også! Hva enn Given finner ut, så ønsker jeg han vertfall lykke til.

Og kanskje klubbskifte kan føre til at Given endelig kommer på det engelske landslaget, sammen med Carr ;) haha

Bjørn - Given for ever
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Given til Spania?
« Svar #5 på: 10. Jan. 2006, 15:00 »
Selv om jeg håper at vi gjør alt i verden for at Given skriver ny kontrakt med NUFC så vil jeg ikke akkurat klandre han om han stikker til en annen liga for en ny utfordring. Er det en spiller på dagens lag som fortjener det så er det Given (og Shearer). Dersom det nå skulle bli slik at han ikke blir enig med Newcastle om ny kontrakt vil det være bedre om han stikker til utlandet enn om han går til Arsenal eller Man U. Tenk Given i Man U drakt :(

Men jeg regner med og håper at Souness og Shepherd setter seg ned med Given ganske så kjapt og diskuterer betingelser for ny og lang kontrakt.

plebbster

• Gjest
Given til Spania?
« Svar #6 på: 10. Jan. 2006, 15:04 »
Vi bør prioritere denne konktrakten fremfor å kjøpe en ny dimling fra utlandet. Det viktigste er at Given trives i klubben, noe han uttaler i sitatet som Rolfern postet. Jeg tror aldri han ville spilt for en annen PL-klubb.

DanMan

• Gjest
Given til Spania?
« Svar #7 på: 10. Jan. 2006, 15:27 »
Sitat fra: "Souey"
Tenk Given i Man U drakt :(

Nei!! Aldri! ALDRI!  :evil:

Helt klart at vår levende vegg der bak må få forlenget kontrakten sin. Og det regner jeg fullt og helt med at alle kluter settes inn mot, når tiden er riktig. Han har fortsatt 18 mnd igjen, og vi har således intet hastverk. S&S har sagt at kontraktsforhandlinger ventes med til etter sesongen, og det er logisk, for å unngå at noe utenomsportslig skal stjele utøverens fokus.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Given til Spania?
« Svar #8 på: 10. Jan. 2006, 15:49 »
Sitat fra: "DanMan"
Han har fortsatt 18 mnd igjen, og vi har således intet hastverk. S&S har sagt at kontraktsforhandlinger ventes med til etter sesongen, og det er logisk, for å unngå at noe utenomsportslig skal stjele utøverens fokus.

Hastverket er der. For om 6 måneder vil verdien på Given være redusert ganske mye, og om han ikke er interessert i å signere ny kontrakt, så vil få langt mindre enn hva markedsverdien er på Given.

Han bør signere innen sesongstart 2006/2007, eller så bør vi la han gå. Å miste Given er en ting, men å miste han på bosmann er ikke akkuratt en våt drøm.

DanMan

• Gjest
Given til Spania?
« Svar #9 på: 10. Jan. 2006, 15:53 »
Klart han bør skrive under før neste sesong. Poenget er at det kan vente til etter sesongen, for det viabsolutt ikke trenger er en Given med hodet et annet sted enn på banen (joda, vet det sitter oppe på halsen  :lol: ). Synes policyen med å vente med kontraktsprat til etter sesongen er fin, jeg.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Given til Spania?
« Svar #10 på: 10. Jan. 2006, 17:35 »
Sitat fra: "MortenM"
Her må Fred sette inn hovedinnsatsen; Given skal ha ny kontrakt!!!

Kva tabellposisjon hadde newcastle hatt i dag, utan Given? 18.?

Kommer vell litt an på hvem som hadde våktet buret i stedet, kan ikke gå ut ifra at det ville stått tomt iallfall ;)

Sitat
Tenk Given i Man U drakt :sad:

NEI, ikke engang tenk det....  :shock:  :roll:

Given er en av mine absolutte favouritter på dagens Newcastle lag, og kanskje min favouritt keeper i klubben så lenge jeg har vært Newcastle fan. Så det siste jeg vil er å miste ham, og han ville helt klart blitt *nesten* håpløs og erstatte. Men uansett må jeg innrømme at jeg forstår Given om han skulle dra, og jeg vil aldri slå hånden av ham for det. Er fullt forståelig at en så begavet keeper vil vinne trofeer og de har jo ikke akkurat kommet som perler på ei snor på St.James de siste årene -dessverre. Dessuten har han vært veldig trofast mot klubben allerede og skal ha for det!
Enig med han i valget av land også. Må si jeg likte Spania. ;)
Likte gullkysten og ikke minst Barcelona og Nou Camp veldig godt. Når det er sagt, der kunne de trenge en ny keeper, og skulle Shay dra (noe jeg IKKE vil) ville det vært et godt valg av ham i mine øyne. Barcelona er en fantastisk klubb, og nå har de suksess igjen også, og på toppen av det hele er ikke keeperen deres så god som en keeper på et sånt lag bør være.

MEN: SHAY....... STAY!!  :D

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Given til Spania?
« Svar #11 på: 10. Jan. 2006, 18:38 »
Jeg unner han det. Han og Shearer er de mest lojale spillerne på dagens lag. Men jeg håper selvsagt at han ikke forlater oss, han er så ufattelig god!

Om han forlater oss så har vi jo P.L's beste reservekeeper.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Given til Spania?
« Svar #12 på: 10. Jan. 2006, 19:46 »
Dette tar jeg fullstendig med ro. Given elsker å spille for Newcastle, og han ønsker seg overhodet ikke bort. Given skal ikke til Spania. Han ønsker seg ikke bort. Han sier bare at "hvis det ikke ordner seg med Newcastle, så frister det å spille i Spania".

Er det noe å ta sånn på vei for da? Ingen fare!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
Given til Spania?
« Svar #13 på: 10. Jan. 2006, 20:05 »
Tja.. Jeg skjønner hvert fall at folk er litt bekymret. Det er Given det er snakk om. En av våre viktigste og mest respekterte spillere. Dette er tross alt andre gangen han har "hintet" at han kan være på vei bort. Han uttrykte tydelig misnøye over at fat Fred ikke hadde tilbudt han ny kontrakt i sommer før jul. Men det er selvsagt altfor tidlig å si noe som helst. Jeg satser på at han skriver under ny kontrakt snart.

http://www.timesonline.co.uk/article/0,,293-1917197,00.html

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Given til Spania?
« Svar #14 på: 11. Jan. 2006, 17:05 »
hvis Given i verstfall skulle dra fra SJP, hvem skulle ha erstattet han? Mitt valg hadde falt på Gomes fr PSV. Han har stått glimrende i mål for PSV, ikke minst i fjord da PSV spilte i semifinale mot Milan, da var han helt konge!!! Hvem ville dere valt hvis Given skulle forsvinne?