20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Er det mulig å gjøre noe, samtidig som Souness fortsetter?  (Lest 2973 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Nå vet jeg at vi allerede har en offisiell Souness tråd her, men poster dette i en ny tråd da jeg ønsker å lufte en ny ide og vil helst unngå at den drukner i en annen tråd.
Sett til side alle diskusjoner om vi får et manager skifte nå, for det er et ikke-tema her.
Nå ser det ut til at vår omstridte manager antagelig sitter ut sessongen, dermed lurer jeg på hva som kan gjøres for å gjøre oss bedre under hans ledelse.

Den ideen jeg vil lufte, lyder som følger:
Kan det være et alternativ og ansette eller hyre en asistent eller evt en sidestilt med Souness? Jada, jeg er fullt klar over at Souness har sitt team på St.James men tenker på å ansette en hjelper, som asistent eller evt. sidestilt som kanskje kan hjelpe både klubben og Souness på de områdene han ikke er god nok.
Ser vi til vår egen liga har Rekdal og 'enga Bohinen, i RBK var det et firemanns-team som startet sessongen, ikke at det ble noen suksess. Vi ser Lillestrøm har en Rüsler som trener, men Halle som assistent og i tillegg Fjørtoft som "manager". Gud vet hvorfor de har bruk for alle tre men det er en annen sak. Vålrenga forsterker jo stadig med kompetanse på flere områder. Nå er både Åbrekk og Drillo hyret til forskjellige roller. Skal ikke si at det MÅ bli en suksess heller. Men det jeg mener er at det er et alternativ som kan være verdt og vurdere.

Er det vedtatt at den lederen vi har (i Souness) IKKE sparkes er det da noe vi kan tilføre ham og trener-teamet for å gjøre det bedre da det stadig vekk trekkes i tvil. Sier ikke at dette MÅ gjøres og vil løse våre problemer. Bare lufter noen tanker her....
Fordelen er om en "ny hjelper" kan tilføre klubben og laget noe av det som er mangelvare idag, i tillegg til at det kan være positivt å se ting fra to sider med to synspunkter.
Ulempen er hvordan et samarbeid ville fungere. Vi vet at Souness er nådeløs med spillere som faller i unåde, spørs hvordan han ville reagert på en ny assistent eller bli sidestilt med en ny mann.

Bare lufter noen tanker her, spent på å høre dere andres mening og.....

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Er det mulig å gjøre noe, samtidig som Souness fortsetter?
« Svar #1 på: 09. Jan. 2006, 22:00 »
Tanken er god, kyllingmann. Men jeg ser ikke helt vitsen i at vi diskuterer slike saker her da det aldri kommer til å bli aktuelt (tror jeg med stor sikkerhet).

Når man ser  på fakta, så virker det jo ikke som om de tankene du forteller om har suksess. Se på RBK. Der gikk det jo verre enn noen gang. Se på LSK. Det virket ikke som om de var sterkt påvirket av et trenerteam. Jeg tror ikke dette ville vært løsningen. For oss nå er det nok bare en løsning som er optimal, men den snakker vi ikke om her.

Det jeg KANSKJE tror hadde hjulpet, var å få Shearer inn som likestilt hjelpetrener. Dette vil gi han litt erfaring til senere trener-karriere, og i tillegg tror jeg at moralen vil stige ytterligere. Dette vil nok ikke koste klubben særlig mye heller, med tanke på at han er under kontrakt med oss.

Så kommer dette "men"et mitt. Dette kommer ikke til å skje. Da sender Fat Fred ut signaler om at Souness ikke klarer jobben på egenhånd. Ergo, Fat Fred gjorde feil ved å ansette han. Dermed sitter nok Souness ut sommeren, og spillerne må ta fatt i situasjonen selv. Noe jeg mener de bør klare udmerket.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 09. Jan. 2006, 22:26 »
Har ikke veldig stor tro på at det kommer til å skje jeg heller, men det koster da ikke noe å tenke på det, og lufte tankene med andre Newcastle fans her. ;)

Det er sant at det gikk dårligere for RBK ja, men den trenden så vi jo allerede ifjor. Tror ikke i hovedsak at det var dette "teamet" som har hovedskylden der. Og hvorvidt det fungerte bra i LSK kan vi også diskutere. Men poenget er at slik situasjonen er idag er simpelthen ikke bra nok etter min mening, og kan ikke Souness fjernes, må man vurdere hva man kan gjøre for å oppnå bedre resultater uten å fjerne ham.

At Shearer kunne troppet opp ved Souness sin side er nok ikke noe dumt tips, men som du poengterer ser heller ikke det ut til å skje. Det hadde ikke nødvendigvis behøvd å slå så altfor bra ut. Men tolker jeg posten din riktig ser du ikke bort fra at det ville funket, og det gjør ikke jeg heller!

Disse signalene Fat Fred ville sendt ut, som han vil unngå.... Det er vel ganske åpenbart for den som er interessert i og følger med newcastle at den ansettelsen slo feil ut uansett. Skal Fat Fred fortsette å late som om han fortsetter å tro at han har funnet riktig mann å skal være fornøyd kan han ikke være langt ifra stokk dum, men nå leker jeg med ilden da det ikke er det jeg ønsker å diskutere her.

Iallfall bra at du syns tanken ikke er helt på jordet.
OG det er fortsatt åpent for alle andre til å komme å si sin mening om dette "forslaget" også...

playah

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3 på: 09. Jan. 2006, 23:49 »
Det haddu nok fungert utmerket, men alle vet at souness er en ganske sta herre mann, han ville ikke likt at f.eks Kevin Keegan eller Carver hadde fått samme rolle som han....det var bare ett eksempel.
alle vet at Shearer ikke har noen å lære av souness og team't sitt, han er mye smartere enn souness og co.
viss fat fred hadde hatt noen vett i hue hadde han hentet Carver inn i varmen igjen, før Leeds gjorde det :wink: .

Men jeg har fått  troa på souness igjen, siden spillerene vil ha han i klubben, så det må være noe han gjør riktig, men vi får se hvor lenge det varer :? .

Man ser Odd-Grenland, da spillerne mistet tilliten hos Arne sanstø...hadde ikke klubben råd til å sparke han så de hentet Gaute Larsen som fikk samme stilling som Arne, det har fungert utmerket fr Odd-Grenland sin del :P

playah

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4 på: 09. Jan. 2006, 23:50 »
Det haddu nok fungert utmerket, men alle vet at souness er en ganske sta herre mann, han ville ikke likt at f.eks Kevin Keegan eller Carver hadde fått samme rolle som han....det var bare ett eksempel.
alle vet at Shearer ikke har noen å lære av souness og team't sitt, han er mye smartere enn souness og co.
viss fat fred hadde hatt noen vett i hue hadde han hentet Carver inn i varmen igjen, før Leeds gjorde det :wink: .

Men jeg har fått  troa på souness igjen, siden spillerene vil ha han i klubben, så det må være noe han gjør riktig, men vi får se hvor lenge det varer :? .

Man ser Odd-Grenland, da spillerne mistet tilliten hos Arne sanstø...hadde ikke klubben råd til å sparke han så de hentet Gaute Larsen som fikk samme stilling som Arne, det har fungert utmerket fr Odd-Grenland sin del :P

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #5 på: 09. Jan. 2006, 23:52 »
Sitat fra: "playah"
Men jeg har fått troa på souness igjen, siden spillerene vil ha han i klubben, så det må være noe han gjør riktig, men vi får se hvor lenge det varer Confused .

Du er en unik person, playah :)
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

playah

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #6 på: 09. Jan. 2006, 23:58 »
Sitat fra: "Nordin"
Men jeg har fått troa på souness igjen, siden spillerene vil ha han i klubben, så det må være noe han gjør riktig, men vi får se hvor lenge det varer Confused .

Du er en unik person, playah :)

hehe :D

du skjønner hva jeg mener med det?

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 10. Jan. 2006, 18:42 »

Og hvorfor tror du spillerne ikke kritiserer han? Hva skjedde med Robert da han gjorde det? Tror du har svaret ditt der jeg :!:
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 10. Jan. 2006, 19:19 »
Sitat fra: "Lasse"
Dermed sitter nok Souness ut sommeren, og spillerne må ta fatt i situasjonen selv. Noe jeg mener de bør klare udmerket.

Hvordan skal spillerne ta fatt i situasjonen da? Faktum er at de aller, aller, aller fleste menneskene her i verden ønsker å bli ledet. Og de aller aller fleste fotballspillere ønsker å bli fortalt hvordan de skal spille fotball.
Da må vi etterkomme dette ønsket, ikke be spillerne lede seg sjøl, noe ingen fotballag hittil har fått til.
Det er gjerne en grunn til at man ansetter en trener/manager.

Selv om alle med en ørliten tanke vett i skolten vet at det var feil å ansette Souness. Men Shepherd vil overhodet ikke innrømme dette nå. Ja, han vet det innerst inne selv også. Men han nekter å innrømme det overfor offentligheten. Men ja, det skal ekstremt mye til for at Souness sitter som manager ved sesongstart 2006/07.

Men jeg har fått troa på souness igjen, siden spillerene vil ha han i klubben, så det må være noe han gjør riktig, men vi får se hvor lenge det varer

Alle som har forlatt klubben etter strid med Souness har fortalt sitt. Og selv Hughes åpnet kjeften og snakket negativt om Souness etter han forlot klubben. Robert og Bellamy protesterte mot hans avgjørelser og meldte at de var uenige. De ble sparket på dør.

Dyer og Bowyer har vært flinke til å si "yes, boss", selv etter slåsskampen. Derfor er begge to fortsatt i klubben. Selv om alle vet at begge to burde fått sparken umiddelbart etter Villa-kampen i fjor vår. Uansett hva de sa og gjorde. Dette har vært med på å skape ny uro i klubben. Og jeg tror ikke ting vil bli bedre både på og utenfor banen før Souness er ute.

Så jeg ser ikke helt hvorfor du skulle ha ny tro på Souness, bare fordi spillerne "gjerne vil ha ham". Innerst inne, tror du virkelig at Shearer ønsker at Souness skal fortsette? Selv Shearer ser at klubben er på vei i gal retning, og at Souness har gjort laget dårligere. Men Shearer er alltid lojal. No matter what. Og så lenge han blir behandlet med respekt, så behandler han andre med respekt.
Shearer kritiserte aldri Gullit offentlig, men i ettertid har han jo innrømmet at forholdet de to imellom var heller kjølig. Noe alle innerst inne visste, allerede før skandalekampen mot Sunderland, som ble Gullits siste.
For Shearer har det alltid vært fullstendig utenkelig å gjøre som Roy Keane, å kritisere medspillere og managerens valg. Men jeg tør banne på at vi om noen år kanskje får vite at Shearer ikke direkte elsker Souness.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 10. Jan. 2006, 19:23 »
Sitat fra: "Joakim"

Hvordan skal spillerne ta fatt i situasjonen da? Faktum er at de aller, aller, aller fleste menneskene her i verden ønsker å bli ledet. Og de aller aller fleste fotballspillere ønsker å bli fortalt hvordan de skal spille fotball.
Da må vi etterkomme dette ønsket, ikke be spillerne lede seg sjøl, noe ingen fotballag hittil har fått til.
Det er gjerne en grunn til at man ansetter en trener/manager.

Ja men når denne treneren/manageren ikke fungerer, må de ta det til ledelsen. Og mest sannsynlig driter gode gamle Fat Fred i dette. Så da må de ta saken i egene hender! Mener du at de ikke kan gjøre noe som helst for å bedre situasjonen? Hva med å starte ett spilleropprør? Hadde ikke det vært på sin plass?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 10. Jan. 2006, 19:30 »
Spilleropprør? Tullball. Det er ikke spillernes ansvar at treneren er drittdårlig. Det er Shepherd som ansetter han, og da er det Shepherd som skal sparke ham. For all del, hadde Souness behandlet spillerne urettferdig og uverdig og prioritert juniorer foran erfarne klassespillere som Big Dunc og Big Al, i en så viktig kamp som sunderland, så hadde de nok reagert. Men jeg tror ingen hadde til hensikt å gjøre opprør mot Gullit, selv om han var aldri så dårlig på personalbehandling og resultatene var aldri så dårlige. Men vi ville kommet til det punkt at Alan Shearer hadde blitt satt på transferlista.

Men heldigvis skjønte Shepherd hva som var i gjerdet, og sørget for at Gullit forsvant før Shearer gjorde det.

Jeg tror ikke spillerne føler seg urettferdig behandlet eller mistrives stort på noen måte, men at en del av dem ikke er komfortable med den sportslige situasjonen er det liten tvil om. Men det er nok ikke Souness heller.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 10. Jan. 2006, 20:25 »
Sitat fra: "Joakim"
Spilleropprør? Tullball. Det er ikke spillernes ansvar at treneren er drittdårlig. Det er Shepherd som ansetter han, og da er det Shepherd som skal sparke ham. For all del, hadde Souness behandlet spillerne urettferdig og uverdig og prioritert juniorer foran erfarne klassespillere som Big Dunc og Big Al, i en så viktig kamp som sunderland, så hadde de nok reagert. Men jeg tror ingen hadde til hensikt å gjøre opprør mot Gullit, selv om han var aldri så dårlig på personalbehandling og resultatene var aldri så dårlige. Men vi ville kommet til det punkt at Alan Shearer hadde blitt satt på transferlista.

Men heldigvis skjønte Shepherd hva som var i gjerdet, og sørget for at Gullit forsvant før Shearer gjorde det.

Jeg tror ikke spillerne føler seg urettferdig behandlet eller mistrives stort på noen måte, men at en del av dem ikke er komfortable med den sportslige situasjonen er det liten tvil om. Men det er nok ikke Souness heller.

Men Joakim da. Tror ikke du de fleste av spillerne er ute etter å lykkes? Det er vel mye hyggeligere å spille i en klubb som kanskje vinner en kamp innimellom? Samma hvem sin feil det er? Noe må jo gjøres, og hvis spillerne virkelig brenner for klubben, må de vel også ønske at det blir en forandring!?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 10. Jan. 2006, 21:07 »
Joda, spillerne ønsker sikkert også forandring, men jeg tror ikke de ønsker å sette sin egen karriere i klubben på spill, for å gå bak ryggen på sin egen manager. Det tror jeg ingen ønsker.
Tipper at Shepherd vet om en evt. misnøye i spillergruppa, men jeg tenker også at han har forklart laget hvorfor han ikke akter å sparke Souness med det første.

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
« Svar #13 på: 15. Jan. 2006, 13:37 »
Lurer på hva Souness har på Fat Fred. Noe dritt må han ha på styggen. siden har får beholde jobben...
FVM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 15. Jan. 2006, 17:42 »
Jeg tror dessverre det er så enkelt som at Shepherd etterhvert begynner å frykte litt for sitt eget rykte og kanskje sin egen posisjon, og han nekter å innse at han har gjort en feil, og han nekter ihvertfall å ta konsekvensene av det.