20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen  (Lest 7351 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen
« Svar #30 på: 05. Feb. 2006, 23:04 »
Sitat fra: "Joakim"
Sitat fra: "Benson"
Du er på gjordet når du seier Skars ikkje er så ulik Aabrekk Joakim.
Dei er veldig forskjellige.

På hvilken måte er de veldig forskjellige da?
Som trenertyper mener jeg de ikke er så uliker. Begge har sin klare styrke på det vi på engelsk kaller "man management", og er gode på individuell oppfølging. Og jeg er overbevist om at begge er klart bedre som spillerutviklere, enn som hovedtrenere.

Nå skal ikke jeg uttale meg for bastant, for jeg har til gode å se hvordan Skars egentlig er som hovedtrener. Men jeg har fått inntrykket av at han er klart best som spillerutvikler.
Det er mulig jeg kunne hørt med Perry og en del RBK-juniorer om dette, men jeg har observert Skars på treningsfeltet til RBK en del ganger de siste par årene, og dette er ihvertfall hva jeg har oppfattet.

Men du må gjerne forklare meg litt mer nøyaktig på hvilken måte du mener Skars og Aabrekk er veldig forskjellige. Hvis du følger FKH på nært hold, så får du hilse Rune fra meg. Ikke sikkert han husker meg ved navn, men dog. Han kjenner meg ihvertfall igjen om han ser meg. Det er jeg ganske trygg på.

Rune Skarsfjord og Lars Blixt var mine gode venner på brakka. Begge har jo nå dratt sin vei. Synd. Får vel skaffe meg nye venner og informanter da.

Aabrekk:

* Har ingen spillstil overhodet. Lange baller fram og utover linja er kva FKH har bestått av.
* Trening. laget trena ikkje under Aabrekk :?  Dei var ofte bare 6-7 mann på trening og treningsintensiteten var vel sånn omlag 3-4 div aktigt. Om ikkje værre.
* Berre glad
* Henter bare Canadiere som på eit eller anna tid i karriera si har spilt for Toronto L.
* Sko føra FKH opp til TL men har istede for ført dei tilbake til startstreken.

Skars:

* Treningane er totalt forandra. Spillerne har aldri vert med på makan til intesitet før. total forandring.
* Henter gode norske spillere og istede for å henta frå ein kameratgjeng nedi Canada.
* Har ein plan eit spelesystem. Ein plan over spillet.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen
« Svar #31 på: 06. Feb. 2006, 00:05 »
Rune Skarsfjord burde da ihvertfall ha gode forutsetninger for å ha et klart definert spillesystem. Du må gjerne forklare meg mer om det systemet. Er spent på hvordan Skars spiller med FKH.
Han har jo god utdanning fra NTG, og Rosenborg. Såvidt jeg har hørt er de fleste av de gutta som vant NM-gull for Rosenborgs juniorlag i fjor ganske klare på at Rune Skarsfjord er den beste treneren de har hatt. De fikk vite HVA de gjorde bra, HVA de gjorde galt, og HVORDAN de kunne forbedre seg. Og de fikk se seg selv på video flere ganger. Og lærte gjennom det. Og det er klart det er en klar fordel i stedet for at treneren din forteller deg "i dag var du dårlig, skjerp deg". Som om du ikke visste det fra før...

Håper Skars gjør suksess i FKH. Håper å se FKH tilbake i Tippeligaen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon