20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen  (Lest 7356 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Tippeligaen
« Svar #15 på: 14. Jan. 2006, 15:33 »
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Tippeligaen
« Svar #16 på: 14. Jan. 2006, 21:28 »
Jeg synes prosentfordelingen ser ganske grei ut. Prinsippet om at alle lag deler 50% av inntektene fra tv-avtalen støtter jeg. På den måten sørger man for at man også kan opprettholde en noenlunde proffesjonell satsing i mindre klubber som Sogndal, Ham-Kam, Odd og Sandefjord for å nevne noen. Med andre ord vil denne halvparten av hele den årlige summen sørge for at hver klubb får 5 millioner kroner til drift av klubben. Det er sikkert kjærkomne penger i Ham-Kam.

At den andre halvdelen er prestasjonsbasert støtter jeg også. 30% etter antall tv-kamper sørger for at populære klubber(Brann, RBK og Vålerengen) også får betalt tilbake for at de er klubber med store supportergrupper. Det høres også fornuftig ut at 20% av pengene fra tv-avtalen deles etter tabellposisjon. Det vil være en god gulrot for klubbene.

140 millioner er mange penger. Jeg tror ikke Rosenborg lider noen nød om de skulle tape 2-3 millioner på denne avtalen, i motsetning til slik Rosenborg selv ønsker at den skal være. 2-3 millioner er ikke mye penger i dagens fotball, selv ikke i den norske toppfotballen. Det er jo litt over det de beste spillerene har i årslønner...

Men, for mindre klubber er selsvagt en million eller to ekstra mye penger. De store klubbene vil tjene på dette, i form av at disse klubbene da muligens kan stille noe mer sterkere og på den måten får nettopp Rosenborg, Brann og Vålerenga tøffere motstand fra de klubbene som ikke har det samme grunnlaget for å drive med toppfotball.

Det er tross alt et produkt som er solgt, som er skapt av de 14 klubbene som faktisk har daglig tilholdssted i tippeligaen. At hver klubb skal ha like mye av tv-avtalen er ikke rettferdig, dette ville da være verdt 10 millioner årlig per klubb. 50-50 høres meget greitt ut, slik jeg ser det. At den ene delen er økt fra 40 til 50 utgjør ingen særlig stor forskjell i det lange løp.

Forøvrig, satt ikke Skutle i komiteen som sørget for at Rune Hauge kunne stikke av med 10% av avtalen sin verdi i sin egen lomme?
Carr har altfor få landskamper for England!

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Tippeligaen
« Svar #17 på: 18. Jan. 2006, 21:46 »
Sitat fra: "Benson"
FKH er på veg mot Tippeligaen :-)

Har tro på Skars som trenar. Har henta inn 7 nye spillere. Blant anna Molskred og Dos Santos frå Aalesund +++.  innan eit par år er FKh i øverste divisjon igjen.
Jeg oppdaga at det sto at du kom fra Stavanger. Hvorfor heier du på FKH da?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen
« Svar #18 på: 19. Jan. 2006, 22:22 »
Sitat fra: "Joakim"

Christian Sæther Moen leies ut til Haugesund. Denne karen har tidligere vært utleid til Skeid og Start. RBK har visst fortsatt litt troa på unggutten, ettersom han ikke ennå er solgt,

har han ikkje bare eit år igjen av kontrakten. Dvs FKH låner han denne ssongen mens RBK betaler lønna og etter endt sesong så kan han fritt velgja klubb?

Rune Skarsfjord er som Benson har nevnt, blitt trener i FK Haugesund, som rykket opp til 1.divisjon i fjor. Er spent på hva Skars jr. får til i Haugesund. Er nok ikke så veldig ulik Aabrekk, tror jeg. Men har nok en del ballast fra RBK med seg i bagasjen.  Og det kan komme godt med.
Lykke til, Rune!

Haha her er du nok på gjordet :lol:  Skars er 1000 gonger betre enn Aabrekk det kan eg sei allerede no :wink:

Hva som er situasjonen ang. Sæther Moen skal jeg ikke si for sikkert, men jeg fikk ikke det inntrykket utifra det jeg har lest.

Når det gjelder Skars, så har jeg aldri sagt at han er verken dårligere eller bedre enn Aabrekk, så jeg er overhodet ikke på jordet. Ikke på noe som helst slags jorde.
Det er du som er på jordet når du leser så til de grader skeivt.

Men for all del, selvsagt er Skars bedre enn Aabrekk. Han har jo flere år på baken fra RBK. Det er jo det som gjør han så genial. Og at Aabrekk drar til Vålerengen forteller jo det meste om iq'en hans :lol:

(for alle idioter her i verden: Aabrekk er splitter pine gal, og stokk dum når han drar til Vålerengen. Rune Skarsfjord er genial!)

Forøvrig, Kalifen. Hvis du er smart, så ser du at det står BOSTED, ikke FØDSELSSTED.
Selv om Benson bor i Stavanger, trenger han ikke være fra Stavanger. Og når han heier på FKH, så bør også du kunne tenke som så at "han bor i Stavanger, men kanskje han er fra Haugesund". Det finnes like mange grunner for å bo i Stavanger, uten å være derfra, som å være fra gud vet hvor, og bo i Trondheim.
Både Trondheim og Stavanger er store studiebyer, vet du...
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen
« Svar #19 på: 20. Jan. 2006, 00:29 »

Christian Sæther Moen leies ut til Haugesund. Denne karen har tidligere vært utleid til Skeid og Start. RBK har visst fortsatt litt troa på unggutten, ettersom han ikke ennå er solgt,

har han ikkje bare eit år igjen av kontrakten. Dvs FKH låner han denne ssongen mens RBK betaler lønna og etter endt sesong så kan han fritt velgja klubb?

Rune Skarsfjord er som Benson har nevnt, blitt trener i FK Haugesund, som rykket opp til 1.divisjon i fjor. Er spent på hva Skars jr. får til i Haugesund. Er nok ikke så veldig ulik Aabrekk, tror jeg. Men har nok en del ballast fra RBK med seg i bagasjen.  Og det kan komme godt med.
Lykke til, Rune!

Haha her er du nok på gjordet :lol:  Skars er 1000 gonger betre enn Aabrekk det kan eg sei allerede no :wink:

Hva som er situasjonen ang. Sæther Moen skal jeg ikke si for sikkert, men jeg fikk ikke det inntrykket utifra det jeg har lest.

Når det gjelder Skars, så har jeg aldri sagt at han er verken dårligere eller bedre enn Aabrekk, så jeg er overhodet ikke på jordet. Ikke på noe som helst slags jorde.
Det er du som er på jordet når du leser så til de grader skeivt.

Men for all del, selvsagt er Skars bedre enn Aabrekk. Han har jo flere år på baken fra RBK. Det er jo det som gjør han så genial. Og at Aabrekk drar til Vålerengen forteller jo det meste om iq'en hans :lol:

(for alle idioter her i verden: Aabrekk er splitter pine gal, og stokk dum når han drar til Vålerengen. Rune Skarsfjord er genial!)

Du er på gjordet når du seier Skars ikkje er så ulik Aabrekk Joakim.
Dei er veldig forskjellige.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen
« Svar #20 på: 20. Jan. 2006, 00:30 »
Sitat fra: "Kalifen"
FKH er på veg mot Tippeligaen :-)

Har tro på Skars som trenar. Har henta inn 7 nye spillere. Blant anna Molskred og Dos Santos frå Aalesund +++.  innan eit par år er FKh i øverste divisjon igjen.
Jeg oppdaga at det sto at du kom fra Stavanger. Hvorfor heier du på FKH da?

Kommer frå Bømlo ikkje langt unan Haugesund eller Bergen. Men Bor i Stavanger no... Går på Folkehøgskule der...
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen
« Svar #21 på: 20. Jan. 2006, 10:34 »
Du er på gjordet når du seier Skars ikkje er så ulik Aabrekk Joakim.
Dei er veldig forskjellige.

På hvilken måte er de veldig forskjellige da?
Som trenertyper mener jeg de ikke er så uliker. Begge har sin klare styrke på det vi på engelsk kaller "man management", og er gode på individuell oppfølging. Og jeg er overbevist om at begge er klart bedre som spillerutviklere, enn som hovedtrenere.

Nå skal ikke jeg uttale meg for bastant, for jeg har til gode å se hvordan Skars egentlig er som hovedtrener. Men jeg har fått inntrykket av at han er klart best som spillerutvikler.
Det er mulig jeg kunne hørt med Perry og en del RBK-juniorer om dette, men jeg har observert Skars på treningsfeltet til RBK en del ganger de siste par årene, og dette er ihvertfall hva jeg har oppfattet.

Men du må gjerne forklare meg litt mer nøyaktig på hvilken måte du mener Skars og Aabrekk er veldig forskjellige. Hvis du følger FKH på nært hold, så får du hilse Rune fra meg. Ikke sikkert han husker meg ved navn, men dog. Han kjenner meg ihvertfall igjen om han ser meg. Det er jeg ganske trygg på.

Rune Skarsfjord og Lars Blixt var mine gode venner på brakka. Begge har jo nå dratt sin vei. Synd. Får vel skaffe meg nye venner og informanter da.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen
« Svar #22 på: 31. Jan. 2006, 20:54 »
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1931721.ece

To RBK-spillere til Brann. Hmm. Dette blir morsomt.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen
« Svar #23 på: 31. Jan. 2006, 22:49 »
RBK-duo til Brann

Tirsdag ettermiddag ble de to uruguayanske landslagsspillerne møtt av Branns sportslige leder Per-Ove Ludvigsen og agenten Stig Lillejord på Flesland.

Det er åpenbart at FIFA-agenten fra Bergen er kontaktmann mellom Rosenborg og Brann. Terje Liverød var involvert da Eguren og Lago ble solgt til Rosenborg i fjor.

- De er klare og stiller på morgendagens Brann-trening, sier fotballagent Terje Liverød til VG Nett.

Ingen av de to sør-amerikanerne klarte å slå igjennom for Rosenborg i fjorårssesongen, og spesielt midtbanespiller Eguren er blitt forsøkt utleid til andre klubber.

Mjelde er fornøyd med at Brann har fått nye spillere.

- Vårt system vil kanskje gi dem litt større frihet, spesielt Eguren. De er forholdsvis unge spillere som ikke har fått vist sitt potensiale. Vi kan selvsagt ikke love de fast plass på laget, men de skal få mulighet til å vise seg frem hos oss.

Synst dette er meget bra jeg!! Brann trenger en midtstopper og bredere dekkning på midten/fremme!!
Bare ikke Lago fortsetter å dunke inn selvmål så kommer dette til å bli bra!

Jeg antar at Brann har rett til å kjøpe disse spillerene nå om de skulle overbevise hos oss. Vil ikke at Brann "frisker opp" RBK spillere og må gi slipp på den. Dette kan vi jo ikke tape nesten!!

Jeg tror Høgmo har gjort en tappe! Vidar Riseth blir jo ikke yngre med åra og kommer vel neppe til å være skadefri en hel sesong, kan vel egentlig inkludere Kvarme der også!!

Nå gleder jeg meg utrolig mye til sesongen begynner ass!! Det MÅ bare bli gull av dette, ser heller ingen grunn til at vi skal tape noen kamper i år heller.

Og når høstsesongen sparkes igang igjen er jeg boende i Bergen igjen!! JOHHHOOOOOOO....

Hva sier du nå Joakim? Skal heller spandere en kald og god hansa pils på deg når Eguren har senka RBK på stadion!!

plebbster

• Gjest
Tippeligaen
« Svar #24 på: 01. Feb. 2006, 13:47 »
Jeg syntes mildt sagt at vi satser for lavt her. Vil ikke ha selvmålene til Lago hit til Bergen. Eguren har heller ikke slått til betraktelig i RBK. Ville tro disse spillerne vil sitte på benken det meste av neste sesong. Hvor er Idar Vollvik når vi trenger ham?

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Tippeligaen
« Svar #25 på: 01. Feb. 2006, 15:41 »
Tenk at bergenserne må nøye seg med hjelp fra trøndere. Det må stå dårlig til i Bergen.
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen
« Svar #26 på: 01. Feb. 2006, 17:31 »
Sitat fra: "plebbster"
Jeg syntes mildt sagt at vi satser for lavt her. Vil ikke ha selvmålene til Lago hit til Bergen. Eguren har heller ikke slått til betraktelig i RBK. Ville tro disse spillerne vil sitte på benken det meste av neste sesong. Hvor er Idar Vollvik når vi trenger ham?

Lago og Eguren er faktisk veldig gode!
Lago har ikke scoret spesielt mange selvmål. Såvidt meg bekjent bare ett. Og den kampen gikk jo bra den. Vi vant jo faktisk!
Lago er en meget habil stopper. Ikke noe olja lyn, men han har den nødvendige farten. Han er knalltøff i duellene. Legger ingen verdens ting imellom. God i lufta. Gode taklinger. Og han går ikke av veien for å spille med brekt hånd. Og går sikkert ikke av veien for å spille med brekt fot heller. Problemet er vel det at da kan han ikke stå på beina. Uten at jeg tror Lago bekymrer seg over det.
Det plager meg og mine medsupportere enormt at Lago drar. Det er en skammelig dårlig deal av Rosenborg, som nå gjenstår med bare tre midtstoppere. Hvorav to er over 35 år, mens den siste gikk skadet 90% av fjorårssesongen. Alle tre er de solide stoppere, men vi hadde virkelig trengt Lago, som bare er 26 år, og i sin beste alder.

Eguren er en rask og teknisk brilliant midtbanespiller. Han har slitt litt i Rosneborg-systemet, og han kan være litt nonchalant i forsvarsarbeidet. Men offensivt er det ingenting å si på ham. Gode pasninger, gode driblinger, godt skudd og han er meget god til å komme seg i posisjon inne i boksen. Der er han livsfarlig!

Lago kommer til å herje så dere ikke aner hva som har truffet dere. Brann har gjort en KANON-deal. RBK sitter nok igjen med Svarteper er jeg redd.

Hjertelig lykke til Seban og Alej. Håper så inderlig at jeg får se dere i sort og hvitt igjen, men jeg vet det ikke kommer til å skje. For enten slår de til, og RBK tvinges til å selge. Eller så flopper de, og RBK får problemer med å selge. Men de flopper ikke. Det nekter jeg å tro. Gratulerer med en kanondeal, Brann!

plebbster

• Gjest
Tippeligaen
« Svar #27 på: 01. Feb. 2006, 18:50 »
Sitat fra: "plebbster"

Lago og Eguren er faktisk veldig gode!
Lago har ikke scoret spesielt mange selvmål. Såvidt meg bekjent bare ett. Og den kampen gikk jo bra den. Vi vant jo faktisk!!

Han scorte selvmål i sin debut mot Aalesund på Color Line Stadion. Jeg mener å huske at dere tapte den kampen.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen
« Svar #28 på: 01. Feb. 2006, 22:09 »
Gratulerer med en kanondeal, Brann!

Leste jeg rett? :shock:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen
« Svar #29 på: 01. Feb. 2006, 22:36 »
Du leste rett, Lasse! Du leste rett. Jeg gratulerer dere med en kanondeal!

Og det er mulig Lago var uheldig mot Aalesund. Det husker jeg ikke. Det jeg husker var at vi var forferdelig dårlige, og at vi tapte den kampen fortjent.