20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva velger dere?

Souness får sparken iløpet av 14 dager og Steve Bruce  blir ansatt som ny Newcastle manager med en kontraktslengde på 2,5 år.
3 (8.3%)
Souness får sparken iløpet av 14 dager og David OLeary  blir ansatt som ny Newcastle manager med en kontraktslengde på 2,5 år
7 (19.4%)
Souness får sparken iløpet av 14 dager og Glenn Roeder  blir ansatt som ny Newcastle manager fram til sommeren, deretter tar Alan Shearer over med en kontraktslengde på 3 år.
7 (19.4%)
Souness sitter fram til sommeren. Da velger han å gå av selv, og Big Sam tar over skuta med en kontraktslengde på 4 år.
12 (33.3%)
Souness sitter ut kontraktstida (06/07 sesongen) og Martin ONeill blir ansatt som ny Newcastle manager. Kontraktstid 4 år.
7 (19.4%)

Stemmer totalt: 34

Avstemning er avsluttet: 04. Jan. 2006, 17:11

Skrevet av Emne: Hvilken managerløsning velger dere?  (Lest 16800 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Hvilken managerløsning velger dere?
« Svar #75 på: 15. Jan. 2006, 20:07 »
Sitat fra: "chickenman"
Trist om den økonomiske situasjonen skal tvinge Newcastle til å måtte beholde Souness ut kontraktstiden. Det vil neppe gange Newcastle økonomisk heller ettersom det er lite som tyder på at Newcastle skal begynne å prestere på det nivået som fører til høyere inntekter og "bedre avkastning for investeringene". Hvor dypt dette skipet kan synke er også et annet skummelt spørsmål...

Souness kommer ikkje til å vera manager for Newcastle ut kontraktstidå uansett økonomi det tror eg ikje du ska vera redd for.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 15. Jan. 2006, 20:25 »
Sitat
Jeg tipper vi er tilbake der når Bobby Robson tok over som manager. I de første årene som manager fikk han svært begrensede midler til spillerkjøp, det samme tror jeg den nye manageren må belage seg på.

Ja, tror du tipper rett der. Men det i seg selv trenger ikke bli et altfor stort problem med en dyktig manager. Bruke mindere penger på yngre og ukjente talenter som er heltent og har alt å vinne. Samtidig må man prøve å beholde så mye som mulig av de spillerne vi har nå som er "gode nok" og bygge videre fra "der". Med en dyktig leder på linjen er mulighetene der helt klart, tilogmed om vi ikke har £50 mill å rutte med til sommeren.

Sitat fra: "Benson"
Trist om den økonomiske situasjonen skal tvinge Newcastle til å måtte beholde Souness ut kontraktstiden. Det vil neppe gange Newcastle økonomisk heller ettersom det er lite som tyder på at Newcastle skal begynne å prestere på det nivået som fører til høyere inntekter og "bedre avkastning for investeringene". Hvor dypt dette skipet kan synke er også et annet skummelt spørsmål...

Souness kommer ikkje til å vera manager for Newcastle ut kontraktstidå uansett økonomi det tror eg ikje du ska vera redd for.

jeg håper da virkelig ikke det. Mine økonom kunnskaper er neimen ikke mye å skrive hjem om, men ser du på det innlegget til Asbjørn om Newcastle og klubbens økonomiske situasjonen skjønner du kanskje hvorfor jeg postet den bekymringen.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 15. Jan. 2006, 20:45 »
Nå har Big Sam brukt minimalt med overgangspenger i Bolton, så det vil isåfall ikke være noe nytt for han.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 15. Jan. 2006, 20:48 »
Sant. Nettop derfor jeg mener at "riktig mann" bør kunne få det til i Newcastle også.
På en annen side: nå mener jeg å ha lest et sted at BigSam kunne være interessert i å flytte til Newcastle pga de svært begrensede midlene i Bolton. Dersom det ikke blir stort bedre får en  evt.ny manager i Newcastle er det ikke sikkert vi klarer å lokke ham til oss.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 15. Jan. 2006, 20:50 »
Sant. Nettop derfor jeg mener at "riktig mann" bør kunne få det til i Newcastle også.
På en annen side: nå mener jeg å ha lest et sted at BigSam kunne være interessert i å flytte til Newcastle pga de svært begrensede midlene i Bolton. Dersom det ikke blir stort bedre får en  evt.ny manager i Newcastle er det ikke sikkert vi klarer å lokke ham til oss.

Han må nok selge før han kan kjøpe, men et salg av f.eks Ameobi, Faye, Butt, Viana og Bramble kan det bli litt penger i kassa til kjøp.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 15. Jan. 2006, 20:52 »
Ja, og dersom vi Owen skulle gå (noe vi ikke kan fullstendig avfeie) bør det gi penger i kassa også...
Vil du heller ha BigSam enn O'Neil Asbjørn?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 15. Jan. 2006, 20:57 »
Ja, og dersom vi Owen skulle gå (noe vi ikke kan fullstendig avfeie) bør det gi penger i kassa også...
Vil du heller ha BigSam enn O'Neil Asbjørn?

Jeg får ikke bestemt meg. O`Neil var et klart førstevalg for 1 år siden, men jeg er litt skeptisk til hans 3-5-2 system. isåfall må det skje store endringer i spillerstallen. For meg er det egentlig et fett av hvem som kommer av de to. Tror begge vil heve Newcastle til et topp 5 lag.

De mest økonomiske ville vært å hentet O`Neil siden Newcastle slipper å bruke penger på å kjøpe han løs fra en kontrakt.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 15. Jan. 2006, 22:08 »
Helt klart fordeler med begge, og det er vel liten tvil om at begge ville hevet Newcastle betraktelig.

Ser at også du er litt imot det noe utradisjonelle 3-5-2 systemet. Selv ser jeg mest på hvilke resultater manageren oppnår. Hvordan han gjør det spiller sin rolle det og. Men dersom O'Neil kunne fått Newcastle til å være med i toppen og kanskje tilogmed skaffet et trofe (mest trolig fra en Cup) til St.James skal jeg nok klare å svelge hans 3-5-2.

Hva BigSam angår må vi huske at han har brukt endel tid på å bygge opp det bolton laget vi ser idag. Spørsmålet er bare om han ville fått den tiden hos oss. Jeg håper det, men ser man på Souness sin tid i klubben ser det ikke sånn ut. Men jeg tror det er av en litt annen grunn. Ser man "bak resultatene" som man så fint sier tror jeg vi ser grunnen til denne voldsomme mistilliten til Souness, og grunnen til at flertallet ønsker ham fjernet fra manager-rollen. Jeg tror ikke vi ville stått frem som lag på samme måten (like dårlige) under verken Big Sam eller O'Neil sin ledelse, og derfor tror jeg begge kunne fått mer arbeidsro enn hva Souness har fått. Jeg håper iallfall det.

Hva "andre kandidater" angår hadde det nesten vært å foretrekke om Newcastle hadde klart å finne en ukjent manager som knne fremstått som en vinnertype og en god manager som kunne gitt Newcastle trofeer uten å ha "slått gjennom" i en annen klubb tidligere, i den grad man kan bruke det uttrykket om en manager.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #83 på: 16. Jan. 2006, 12:48 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Nå har Big Sam brukt minimalt med overgangspenger i Bolton, så det vil isåfall ikke være noe nytt for han.

Og han overtar en allerede meget solid stall, om han skulle bli den nye manageren. Selv om jeg tror at den neste jobben til Big Sam kan bli landslagssjef for England.

Hva BigSam angår må vi huske at han har brukt endel tid på å bygge opp det bolton laget vi ser idag.

Husk på at det laget Big Sam overtok var et lag som det ikke akkuratt luktet Premier Leauge ut av. Han brukte ikke særlig lang tid på å bygge et topp10-lag i Premier League, og han gjorde det til tross for lite penger.

Han fikk et problembarn som Diouf til å glitre, han fikk karrieren til Kevin Davies på rett kjøl igjen, og han fikk mye ut av en Jay-Jay Okocha som hadde vært en skuffelse i flere klubber. Og Big Sam var en gedigen suksess i Notts County.

Newcastle i dag har en stall som ikke trenger revolusjonerende endringer for å igjen bli et topplag i Premier League. Selv om Big Sam skulle få lite å rutte med, så har han tidligere vist at det ikke er noe problem. Er det en som er rett mann til å styre et Newcastle med lite penger til transfers, ja så er det nettopp Big Sam.

Det finnes mange som kan gjøre en langt bedre jobb en det Souness gjør som Newcastle-manager. Big Sam er så absolutt en av de.

Er det forøvrig noen her inne som fortsatt mener at Souness må få mer tid?
Carr har altfor få landskamper for England!

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #84 på: 18. Jan. 2006, 13:36 »
Så lenge Souness får sparken kan de godt ansette Kalle Klovn for min del
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #85 på: 18. Jan. 2006, 14:16 »
For han kan lære deg alt mulig. Han er rett og slett utrolig. Ja, Kalle Klovn. Det som kanskje er ulempen med Kalle Klovn er at han tidligere har hatt lett for å følge strømmen.
Toon, Toon,
Black and white army

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 18. Jan. 2006, 14:19 »
Sitat fra: "Mack"
For han kan lære deg alt mulig. Han er rett og slett utrolig. Ja, Kalle Klovn. Det som kanskje er ulempen med Kalle Klovn er at han tidligere har hatt lett for å følge strømmen.

:lol:  :lol:  :lol:  :!:  :lol:  :lol:  :lol:
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 18. Jan. 2006, 15:52 »
Sitat fra: "Benson"
Sitat fra: "Mack"

:lol:  :lol:  :lol:  :!:  :lol:  :lol:  :lol:
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #88 på: 18. Jan. 2006, 15:55 »
Mulig at ablegøyene til Kalle Klovn setter oss i den utmerkede posisjon at vi får enda mer oppmerksomhet fra mediene og som følge av det kan kassere inn langt større summer på salg av effekter knyttet til NUFC?
Carr har altfor få landskamper for England!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 18. Jan. 2006, 15:58 »
Hehe. En evt. ansettelse av Kalle Klovn bør ihvertfall være en meget god måte å tekkes unge fans på.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon