20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: SJOKK NYHET!  (Lest 10939 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: SJOKK NYHET!
« Svar #30 på: 23. Aug. 2008, 15:28 »
Om ein taper for Wigan eller Sunderland. Same shit 3 poeng tapt. Om Keegan er i Man City Fulham eller Sunderland er vel det samme.

Det synes jeg er en merkelig holdning til det hele. Betyr det at Sunderland holder til bare et par kilometer unna våre helter ingen verdens ting? Er Sunderland virkelig en hvilken som helst fotballklubb?

Kevin Keegan har betydd vanvittig mye for klubben vår. I mine øyne ville det å se han i Sunderland vært like forferdelig som å se han som manager for Liverpool (på tross av hans legendestatus i klubben) eller Man Utd.

At du ikke hater Sunderland på samme måte som geordiene er så. Det vil jeg ikke påstå at jeg selv gjør heller. Men rivalforholdet til Sunderland kan man bare ikke legge skjul på. Man kan ikke være Newcastle-supporter og ha et likegyldig forhold til Sunderland, eller spesielt det å se en av våre store helter i Sunderland-drakt/treningsdrakt. Du kan ikke være Newcastle-supporter og si "Kevin Keegan i Sunderland - åja. Så fint for han da".
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 23. Aug. 2008, 16:57 »
Voldsomt så folk vokna no då  :P Geordie overload
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 23. Aug. 2008, 17:05 »
Om ein taper for Wigan eller Sunderland. Same shit 3 poeng tapt. Om Keegan er i Man City Fulham eller Sunderland er vel det samme.
Herregud, kødder du eller? Jeg har heller ikke samme hatforhold til Sunderland som geordiene har, men Keegan og Shearer er uansett mine forbilder i Newcastle. Du hadde kanskje gitt faen i om Shearer gikk til Sunderland/Boro også?

Som trener ? Det er opp til Shearer. Så lenge han ikkje vraker oss så må han nesten få lov til og trene kem han vil. Er fleire toon helter som har gått fra Nufc til Sunderland...

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 23. Aug. 2008, 17:19 »
Og vi nevner i fleng...? Lee Clark, som spilte med newcastletrøya under drakta? Er det så veldig mange, da?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 23. Aug. 2008, 17:22 »
Mange helter?
Lee Clark og "Pop" Robson. Det er de som kan kalles "helter", som jeg kan komme på har spilt for begge klubber.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 23. Aug. 2008, 17:22 »
Og vi nevner i fleng...? Lee Clark, som spilte med newcastletrøya under drakta? Er det så veldig mange, da?

Chopra

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 23. Aug. 2008, 17:24 »
Chopra kan vel ikke kalles en Newcastle-helt. Han har riktignok scoret for Newcastle mot Sunderland, og det gir jo evig heltestatus, men han har jo knapt nok førstelagskamper for Newcastle overhodet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 23. Aug. 2008, 18:04 »
Chopra

Hahaha.... Jeg sier bare: 4-1, EVEN CHOPRA SCORED!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 23. Aug. 2008, 18:22 »
Moncur. Der fins faktisk en hel del spillere opp igjennom historien som har beveget seg mellom disse to klubbene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 23. Aug. 2008, 20:50 »
JAA  :D

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #40 på: 23. Aug. 2008, 20:55 »
Herregud, kødder du eller? Jeg har heller ikke samme hatforhold til Sunderland som geordiene har, men Keegan og Shearer er uansett mine forbilder i Newcastle. Du hadde kanskje gitt faen i om Shearer gikk til Sunderland/Boro også?

Som trener ? Det er opp til Shearer. Så lenge han ikkje vraker oss så må han nesten få lov til og trene kem han vil. Er fleire toon helter som har gått fra Nufc til Sunderland...

Ser du ikke at det hadde vært en umulighet for Shearer å gå til bl.a. Sunderland?

Det er ikke, som det heldigvis blir påpekt lenger oppe, ingen ordinær klubb. Har ordet "lokaloppgjør" og "rivaliserende klubber" en plass i vokabularet? Ingen storspillere har gått fra Newcastle til Sunderland. Og det vil aldri skje.

Det triste er at en kanskje ikke ser på Sunderland og Boro som hovedrivaler, men tenker at det er Chelsea, Arsenal, Liverpool og Man Utd som er de vi "hater"... Om jeg fikk valget mellom Arsenal-gull hvert eneste år det neste tiåret og at Sunderland kommer høyere på tabellen enn Newcastle, så hadde jeg personlig tilbudt meg å pusse sølvtøyet til Arsenal.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 23. Aug. 2008, 21:05 »
Ha! At folk ikke skal få ha et nøytralt forhold til en rivalklubb er helt idiotisk. Det er mange grunner til at du kan begynne å hate en rivaliserende klubb, og det trenger ikke nødvendigvis bli den klubben flest supportere av ditt eget lag hater. Spesielt når man ikke er oppvokst ved Tyneside.

Selv har jeg aldri funnet det naturlig å hate Sunderland, ihvertfall ikke før Roy Keane tok over styringa.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 23. Aug. 2008, 21:12 »
Tipper jeg muligens kommer til å ha et mer anspent syn på Sunderland den dagen jeg har vært i Newcastle, og spesielt når jeg har sett et Tyne-Wear-derby. Inntil da klarer jeg ikke hate de veldig. Spuds og LFC er mye mer mislikt i denne gården, eksempelvis.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 23. Aug. 2008, 21:18 »

Ser du ikke at det hadde vært en umulighet for Shearer å gå til bl.a. Sunderland?

Tenkte ikkje på Shearer i den siste setningen om det var det du trodde.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #44 på: 23. Aug. 2008, 21:36 »
HAHAHA, en engelsk journalist må ha skutt opp heroin før han kom på det der....Så latterlig at det er hinsides surrealistisk, kan vi ikke bare flire av det i stedet for å diskutere det som en mulig "løsning" ? herregud
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."