20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ameobi  (Lest 13961 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #15 på: 31. Des. 2005, 18:51 »
Akkurat, et ordentlig lag!! Når kommer det laget? Ameobi kunne vært benksliter på manu eller lpool, og kommet inn å scoret noen mål. vi trenger andre spisser
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #16 på: 31. Des. 2005, 19:05 »
Det laget kommer så snart vi får inn en skikkelig manager!

Se på tiden under Souness, hvor god Ameobi var da. Han scoret ikke 20 mål per sesong. Nei. Men så var han jo også understudy for Shearer. Og vi vet alle at Shearer hadde mye mer spilletid den gang.

Ameobi er god hvis han får innlegg. Han er god hvis han får ballen rettvendt. Han er god hvis han får litt rom å løpe i. Han er god hvis han har medspillere som hjelper han å gjøre en god jobb.

Et slikt lag hadde vi under Robson, selv om enkeltspillerne var dårligere enn vi har i dag. I dag har vi bedre enkeltspillere, men vi har ett lag som ikke fungerer som en helhet. Det er ikke Ameobis feil. Det er Souness' feil.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Noreng

• Gjest
Ameobi
« Svar #17 på: 31. Des. 2005, 20:55 »
Jeg kunne scort på Ameobi sin sjanse..

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Ameobi
« Svar #18 på: 31. Des. 2005, 21:12 »
Den er du neppe alene om, Noreng!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #19 på: 01. Jan. 2006, 01:46 »
Jeg er lei av at Souness skal få all pepperen for at Ameobi aldri iløpet av sin karriere har scoret regelmessig eller bevist at han skal kunne gjøre det på dette nivået. Han har aldri spilt bra nok over flere kamper, og kun levert i enkeltkamper. Potensialet har han jo vist hos begge managerene, men hans forferdelige statistikk i Newcastle-trøya imponerer ingen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #20 på: 01. Jan. 2006, 12:12 »
Jeg har sagt min mening om Shola Ameobi før, og for å gjenta meg selv: jeg har gitt ham opp for lengst. Nok sjanser som spiss mener jeg han har fått under Robson sin tid som manager uten at det ga de resultatene vi vil se av en spiss, og se BARE på Souness tiden når man nå skal vurdere ham blir for meg feil. Souness får faen ikke ut noe av spillere som er "up and comming" da er det som å tro på julenissen at han skal greie det med Ameobi. Og ser man på helheten av Ameobis kariere til nå i Newcastle mener jeg at vi bare må gi opp.

Uansett, jeg hater tanken på at han går til for eksempel Sunderland eller en annen klubb i bunnen av PL nå i Januar og plutselig får utviklet segi riktig retning og begynner å score mål. Det ville vært så altfor typisk. Aller helst vil jeg at han nå skal slå til å blomstre for fullt og score 15 mål til sessongen er over. Dette fordi jeg regner med adskillig mye mer spilletid på Ameobi igjen nå etter at Owen skadet seg. Men har jeg troen på dette: nei, dessverre...

Tilfører en setning, denne er skrevet etter at jeg leste innleggget mitt selv før jeg poster det: Etter å ha lest første avsnittet mitt må jeg bare si at det er synd og skam om Ameobi skal bli en målmaskin i en annen klubb bare fordi vi ikke hadde gode nok ledere til å få frem talentet i en ung spiller! Når jeg ar mistet troen på ham nå, er det fordi jeg har mistet troen på nettop "det talentet".

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Ameobi
« Svar #21 på: 01. Jan. 2006, 18:40 »
Skjønner meg ikke på deg Joakim! Alle som ser Ameobi ser vel at han ikke duger? Drit i hvor god han egentlg er, han har sugd hele sesongen, og kommer til å fortsette med det!

Du sier at han aldri får nok sjangser som spiss. Hvor mye er nok for deg? Skal han spille der helt til han begynner å bli noenlunde brukanes? Han har fått nok sjangser der. Se på sjangsen han hadde mot spurs. Hvis ikke dette er kvaliteter en spiss skal ha, så vet faen ikke jeg. Han viser jo der at han ikke duger som spiss.

Greit nok, alle kan bomme på ballen en og annen gang. Men nå han gjør dette stadig flere ganger, så bør det jo ringe en bjelle, også hos deg. Han er usynlig 89 minutter av en kamp. Får han ballen, spenner han den altfor langt foran seg, og så faller han. Har han ballen til en forandring i mer en 2 sekunder, gjør han noe helt hjelpesløst, som feks å skyte en lompe av et drittskudd 10m utenfor kassen.

Dette er ferdigheter som en spiss skal ha. Det hjelper ikke om han har spilt ving mer enn spiss, han har vist at disse ferdighetene sliter han enormt med. Det må vel også du si deg enig med? Samma HVOR på banen han står og mister ballen vel? Han mister den jo!

Hvor lenge har du tenkt å gi Ameobi? En sesong til? To? Det går ikke an å holde på sånn, han må komme seg til helvete av banen og trene og terpe.

Du skylder også på at det er mye Souness sin feil at han sliter. Helvete heller. Greit, Souye er en drittmanager, ingen tvil om det. Men en managers oppgave er ikke å lære spillerne sine å sparke ball. Det må de vel for faen klare etter 20 år med fotball? Det er vel ikke Souness sin feil at Ameobi ikke klarer å gjøre en damn shit som er fornuftig vel? Greit, kanskje bruker Souness han på feil plass. Men man ser om en spiller har det som skal til eller ikke, og ALLE, ABSOLUTT ALLE må jo se at han ikke gjør noe fornuftg!!!

Og ja, dette var til deg, Joakim!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #22 på: 02. Jan. 2006, 14:01 »
Nå er du fullstendig på jordet, Lasse.

Ameobi duger som bare faen, hvis han bare får tillitt som spiss. At han spiller en kamp som ving, en som spiss, tyve som ving, og enda en som spiss, det gjør ikke Ameobi til en god spiss. For at Ameobi skal bli god i kamp, må han trene på det han skal gjøre i kamp. Det gjorde han under Robson, og han var meget god. Et stort talent, og i landslagsdiskusjonen en periode. Han var jo bankers på U21 i den tiden. Hvorfor? Fordi han er en glimrende fotballspiller, hvis han bare får muligheten til å være det.

Alle vet at Ameobi ikke duger som ving. Selvsagt gjør han ikke det. Det er ikke som ving at teknikken hans er god. Han har ingen god innleggsfot, og han er ingen kløpper til å skape sjanser for andre.
Men Ameobi som spiss duger som bare faen. Det så vi mot Sunderland. Da fikk han innlegg, og scoret to mål. Joda, hvem som helst kan score mot Sunderland, men der og da var det ikke tilfeldig at Ameobi var der. At Sunderland var motstander fikk nok også ut det lille ekstra av fandenivolskhet. Men han spilte brukbart i neste kamp også, før han ble skjøvet ut på vingen.

Jeg har stor tro på at hvis vi gir Ameobi sjansen på Shearers plass over en lengre periode (et par måneder), så vil vi nok se en annen Ameobi. En god Ameobi. Nei, han vil ikke score så hyppig som Shearer i glansdagene, eller som Owen gjør. Men han har alle forutsetninger for å kunne bli en god spiss. Han har fart, teknikk, god balanse, sterk i kroppen og god på hodet. Skyter også godt. Vanligvis.

Jeg har ikke sett sjansen hans mot Tottenham, og vet ikke hvordan den bommen gikk for seg. Jeg hører selvfølgelig folk prater om det. Men jeg vil se det før jeg kan uttale meg bestemt.

Jeg har stor tro på Ameobi. Men det er som spiss, og det er i stedenfor Shearer. Det er på tide å gi han muligheten til å vise seg som en mulig erstatter for Kongen. Og da må han få tillitt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #23 på: 02. Jan. 2006, 14:05 »
Han var aldri meget god under Sir Bobby, og det at han aldri har vært blant de mer populære spillerne i Newcastle noensinne sier vel det! Se også på statistikken hans, og den er ikke veldig mye å skryte av når en er spiss.
Han viste kamper under Sir Bobby der han var god, men var aldri stabilt god, og når han fikk sjansen til å spille fast tok han ikke var på dem, akkurat som han har skusla de vekk under Souness også! Ameobi må faen meg skjerpe seg BETRAKTELIG siste halvdel av denne sesongen, få orden på huet eller beina eller hva enn som feiler ham, for jeg gidder ikke høre på nok en manager og Ameobi-elskere som sitter å hyler om dette potensialet. Souness gjør det og Sir Bobby har gjort det, men Ameobi selv viser det bare i en av ti kamper. Det holder ihvertfall ikke for meg!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #24 på: 02. Jan. 2006, 14:25 »
Det at Ameobi ikke får ut sitt fulle på vingen er jeg enig i. MEN, hvor mange ganger har han spilt ving?? 10 kamper tilsammen kanskje?!? Han ble så og si aldri brukt som ving under de tidligere managerne og da taler vel statistikken for seg.. Han suger!!

Overall career totals

Apps, As sub, Goals
Total      188 (86) 34
League   135 (66) 18
FA Cup    10   (5)  3
LC           6    (2)   3
European 37 (13) 10

Ikke akkurat imponerende statistikk! 102 kamper fra start er vel drøyt sagt nok tid til å vise seg frem!?

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #25 på: 02. Jan. 2006, 15:23 »
LuaLua va bedre... Eg like LuaLua... :)

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #26 på: 02. Jan. 2006, 18:07 »
Sitat fra: "Joakim"
Nå er du fullstendig på jordet, Lasse.

Jeg er ikke på jorden, Joakim. Jeg er realist. Jeg har insett at Ameobi ikke lengre er verdig tilliten han får/har fått.

Jeg ser helst at han viser seg tilliten verdig, men nå er det på tide å la han vise det et helt annet sted enn på a-laget. På b-laget kanskje, hvor han forresten har vist forrykende måltakter som spiss. Eller var det det han nettopp ikke hadde gjort? Hmm...

Altså, Joakim. Jeg vil jo selvsagt se en Ameboi som scorer og scorer. Jeg vil jo gutten alt godt! Men nå er tiden inne til å slutte å gi han sjangser på A-laget, før han viser seg tilliten verdig!!!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #27 på: 02. Jan. 2006, 18:38 »
Teit diskusjon.

Amøba er ein katastrofe har er kanskje brukbar på ein nedre PL lag der han plutseligt etter 4 dårlige kamper spiller ein bra kamp og sikrer seieren.
Men han bør ikkje spille for eit lag som Newcastle.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #28 på: 02. Jan. 2006, 18:41 »
Hey, vent litt. Er det ikke det Newcaslte er da?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Ameobi
« Svar #29 på: 02. Jan. 2006, 18:51 »
Jo så vist me er fornøyd med det så er Ameobi mannen for oss.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]