20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Har Newcastle bruk for så mange spillere?  (Lest 1684 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

playah

• Supersub
    • Vis profil
Har Newcastle bruk for så mange spillere?
« på: 30. Des. 2005, 15:53 »
i Newcastle har vi Parker, emre, solano, luque, miller, dyer,faye, viana, butt, robert, clark, N'zonbia, bowyer, og  brittain på midtbanen.Jeg vet at flere av spillerne er på lån hos andre klubber, men vi kunne ha prøvd å kvitte med oss noen av disse å kjøpe isteden en til to klasse spillere.

vi kunne prøvd å få solgt butt, viana, robert, Faye og bowyer fra klubben.
jeg vet at det er vanskelig å få solgt disse spillerne, men en eller annen klubb må ha lyst på disse spillerne.
vi har flere spillere som Newcastle united kunne ha kvittet seg med som feks robbie elliot, tony craig, og ameobi.
vi hadde kanskje fått 10-14mill pund tilsammen viss vi hadde klart å få solgt dem.

så kunne vi ha hentet 2-3 klasse spillere som hadde godt rett inn på laget som feks. WOOdGatE, dirk kuyt, og kanskje bridge.da hadde vi kanskje brukt 25millpund på disse 3spillerne=).

da kunne laget ha vært sånn:
keeper: Given, Harper, bartlett og krul
forsvar : WOOdGatE, boumsong, taylor, bramble, carr, ramange og babayaro.
midtbane: solano, dyer, parker, emre, miller(ikke før neste sesong), luque, N'zogbia og kuyt.
spisser: Owen, Shearer, chopra, luque og kuyt.

eller har vi bruk for så mange spillere!
hva synes dere?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1 på: 30. Des. 2005, 16:15 »
Ser poenget ditt, og egentlig skal vi ikke ha bruk for så mange midtbanespillere som det vi har. Men med så mye skader som vi pådrar oss ser vi at vi har bruk for mange spillere. Du nevner at kanskje Faye og Bowyer kan selges, vi har jo gjentatte ganger i høst sett at de er gode å ha når skadene herjer som verst igjen. Jeg mener salg av Butt, Vianna og Robert ville vært fornuftig, dersom det er noe å hente på å selge de. Bowyer er det kanskje greiest å selge ettersom han ønsker forandring. Clark er helt grei å ha ettersom han kom tilbake gratis.

Tony Craig og Robbie Elliott kunne vi sikkert klart oss uten. Men det spørs hvor mye det er å hente på å selge dem, tror ikke noen blar opp store summer for Elliott, og jeg klandrer dem ikke. Men kan vi få penger for Elliott så selg ham. Babayaro er god nok da kan vi heller bruke en mindere sum på å hente et ungt talent til den plassen, som heller kan utvikle seg over tid. Vi vet også at Ramage håndterer venstreback rollen helt greitt, hvis det skulle bli nødvendig.
Ang. Dyer har jeg sagt det før og sier det igjen. Fortsetter disse fordømte skadene hans og sette ham ut av spill like mye i fremtiden som de har gjort denne sessongen er han ikke noe å spare på. Da får det heller være om en annen klubb for noe ut av ham, for pr dags dato klarer ikke vi det selv, og da kan vi ikke spare på ham dersom han skal fortsette å heve en høy lønn som nå.

plebbster

• Gjest
« Svar #2 på: 30. Des. 2005, 18:47 »
Vi har mange middeligmådige midtbaner, men ingen virkelige verdensstjerner. Jeg liker bedre kvalitet enn kvantitet!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Har Newcastle bruk for så mange spillere?
« Svar #3 på: 30. Des. 2005, 19:04 »
Ser man på stallen til Man Utd, Liverpool og Chelsea har vi brukt for en stor stall. Jeg tror antallet vi har nå er greit, men kvaliteten er ikke god nok. Ut med Elliott, Chopra, Ameobi, Viana, Butt, Bowyer og muligens Bramble.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #4 på: 30. Des. 2005, 21:13 »
Nei vi må beholde spillere med stort potensiale, som feks Viana og Millner. Dette gjelder IKKE Ameobi, som må på første fly vekk fra Newcastle.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 30. Des. 2005, 21:52 »
Sitat fra: "Lasse"
Nei vi må beholde spillere med stort potensiale, som feks Viana og Millner. Dette gjelder IKKE Ameobi, som må på første fly vekk fra Newcastle.

Viana som ikke fikk/får fast plass på hverken Sporting Lisboa eller Valencia her vi ikke brukt for. Han var et stort talent, men før eller siden kommer han til å ende opp i en middelmådig portugisisk klubb som ikke gidder å betale Newcastle en eneste krone for spilleren.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 31. Des. 2005, 00:58 »
Vi har mange midtbanespillere som trådstarter påpeker, men svært få av disse er gode nok til å holde en fast plass for et lag som skal være i toppen av PL hver eneste sesong. Parker, muligens Luque(gi han tid!), en skadefri Dyer(om han i det hele tatt blir det noen gang), Emre og ungguttene N'Zog og Milner(når han er tilbake og om han fortsetter å utvikle seg) er i mine øyne gode nok for et lag som skal kjempe i toppen av PL hver eneste sesong. Resten av midtbanespillerene bør la seg erstatte uten særlig problem. F.eks Butt og Viana er et sorgens kapittel i NUFC sin historie. Bowyer, Clark og Faye vil ikke bli særlig savnet.

Ser man på stallen til Scums finner man følgende spillere:
Ronaldo, Giggs, Scholes, Park, Miller, Richardson, Fletcher, Smith og Fortune som er en del av førstelagsstallen. Egentlig er ingen av disse "top class" per dags dato. Scholes og Giggs er bare skygger av det de var på slutten av 90-tallet og karrierepilen peker nedover. Park er spennende, men har fortsatt ikke fått helt sjansen i PL. Fletcher og Richardson er brukbare squad-players, men heller ikke mer. Ronaldo er helt klart en spennende spiller, men mangler en god del på det taktiske og det å bli mer effektiv før han kan skryte på seg å være en av de beste midtbanespillerene i Europa. Smith er egentlig spiss, men har prøvd seg en del ganger på midtbanen til Scums uten at han har imponert nevneverdig. Han er muligens en som kommer sterkere tilbake, kvalitetene er i alle fall i orden.

Nå er midtbanen det svakeste leddet til Scums, men likevel så vil jeg si at dette forteller oss at vi ikke har fått nok ut av det materialet som er til disposisjon på SJP. Scums sine midtbanemenn er en del av et lag som ligger på andreplass i PL, vi ligger i ingenmannsland. Stallen til Scums er totalt sett hakket vassere enn NUFC sin stall, men vi er ikke så mye dårligere. Vi har også kvalitet på stallen, men også litt for mye kvantitet.

Man kan ikke fylle opp et lag med bare verdensstjerner og fantastiske fotballspillere(bortsett fra om man holder til på vestkanten i London og har en russer som eier), men jeg hadde ikke sagt nei takk til et storkjøp på midtbanen.

Et poeng er i alle fall at man trenger squad-players i alle ledd. Spillere som kan steppe inn i et tjuetallskamper i løpet av en sesong og gjøre en god jobb. Noen må fylle disse rollene også. Bare man ikke fyller opp hele stallen med spillere som bare holder en sådan kvalitet.
Carr har altfor få landskamper for England!