20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Det er så jævla trist  (Lest 6110 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Det er så jævla trist
« på: 27. Des. 2005, 13:56 »
Kampen mot Liverpool demonstrerte ikke bare hvor langt bak Newcastle rent spillemessig er unna de beste. Den demonstrerte også hvordan andre lags supportere morer seg med elendigheten, og nærmest gjør Newcastle til et landsdekkende mobbeoffer.

Som for eksempel i går. I det 28. minutt kommer Titus Bramble på, og det til enorm jubel fra hjemmelagets supportere som ler og flirer.  Og blant mye annet synges det også gjennom hele kampen "You should have joined a real club" til Michael Owen.

Dette er selvsagt noe man må og skal regne med; bortelaget skal gjennomgå på tribunene uansett hvor du er.

Det interessante her er imidlertid motivet bak. Normalt sett når et lag herses med så er det på grunn av komplekser i en eller annen grad. Man U og Arsenal har fått gjennomgå de siste 10 årene, og Chelsea får gjennomgå nå. Grunnen til at de får gjennomgå er på grunn av suksess som ens eget lag ikke har vært i nærheten av.

Newcastle får derimot gjennomgå for det de er: et tragisk fotballag uten kreativitet, struktur og flyt i spillet, og med en enda mer tragisk og totalt inkompetent manager. Ergo får man gjennomgå på grunn av den ekstremt patetiske klubben Newcastle United nå er. Vi Newcastle-supportere er selvsagt klar over tingenes tilstand; det stikker derimot hardere når også resten av England godter seg over det.

Det er da heller ikke rart at andre lags supportere flirer! For tross alt: her hadde vi et lag som endte på 3., 4. og 5. plass i ligaen i tre sesonger på rad. Graeme Souness kom inn, rev ned og bygde nytt for 50 mp, men til tross for det er det ingen - INGEN - forbedringer å spore fra i fjor. En kopiering av 5. plassen som Bobby Robson greide i sin siste hele sesong med klubben er ren utopi.

Hva som er sikkert er at et lag med spillere som Shay Given, Jean-Alain Boumsong, Albert Luque, Emre, Alan Shearer og Michael Owen ikke hører hjemme i noen gapestokk som de nå befinner seg i. De hører hjemme i toppen av tabellen, kjennetegnet av flytende spill, bra trøkk og mange mål.

Og som Alan Oliver i Evening Chronicle skriver:

"Graeme Souness did not wear a black-and-white shirt but he has got to share responsibility, for he is the manager of a team which seems to be going precisely nowhere.

And this after being handed £50m by Freddy Shepherd in the past 15 months.

(...)

VERDICT: United have lost with honour at Anfield in the past. Yesterday they lost with dishonour.

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
Det er så jævla trist
« Svar #1 på: 27. Des. 2005, 15:14 »
Hadde jubla selv j hvis motstander hadde satt på Bramble. Han er og forblir en jævla klovn.
FVM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Det er så jævla trist
« Svar #2 på: 27. Des. 2005, 16:03 »
En slik kamp som vi hadde mot Wigan skal skje svært sjeldent. Nå har den skjedd to ganger på kort tid. Synd å si det, men Souness klarer ikke strukturere laget vårt. Skjønner ikke at han klarte å gjøre så masser av taktiske blemmer som han gjorde i går. Utrolig feigt gikk han ut også.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Det er så jævla trist
« Svar #3 på: 27. Des. 2005, 20:44 »
Men ingen kan vel helt ærlig si at vi hadde så store forhåpninger mot Liverpool på bortebane? Ligaens nest beste lag for tiden?? Jeg hadde hvertfall ikke det...

Syntes ikke det bare er klubben og managern som ødelegger.. Syntes også fansen gjør det. Newcastle fansen er så forbanna kravstore!!! Hvis vi hadde godtatt en middelmådig sesong hadde Robson fortsatt vært manager... Det skal ikke mye til for at Newcastle fansen begynner å skrike etter en ny manager.

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Det er så jævla trist
« Svar #4 på: 27. Des. 2005, 22:00 »
Fansen?? Fansen elsket jo Robson. Det var Shepard og Robson som ble uenige om saker å ting, derfor fikk han fyken, og Shepard hentet Souness!

Jeg hadde ikke tro på et bra resultat i helgen jeg heller, det er tross alt 12 år siden vi har vunnet på Anfield, men jeg hadde håp, det håpet forsvant med en gang jeg skjønte hvordan vi spilte!!...og om dagens lag er bedre, noe jeg ikke tror di er, så hadde de vertfall en plan over spillet, en manager som kunne angripe, ikke bare legge seg i forsvar!

Klart, spillerne skal ikke slippe unna helt de heller,  men det er di som spiller dårlig, men de spiller dårlig fordi de ikke får direkte instrukser fra manager over hvordan vi skal angripe, alle prøver på egen hånd, uten mål og meining. Og hva skjer i pausen, i garderoben, hva sier Souness? Spillerne kommer ikke akkurat ut med ny glød etter pause!

Nok klaging nå, men å skylde på fansen for at de er kravstore, og at det er grunnen til at Robson fikk sparken er dumt å si! Og skal de ikke være kravstore? Er ikke Newcastle et lag som utfordret de "store" under Keegan og under Robson? skal man ikke kunne kreve ting da?? JO!!

De lager vertfall liv på tribunen, ikke som de jævla skitne folka som holder med Manure som bare klager hele tiden om ikke Donkey eller Shrek bøtter inn mål! Vi er veffal ikke skitne, ekle medgangssupportere uten lojalitet...man skal kunne forvente mer av Newcastle enn det vi presterer, eller ikke presterer i kampene denne, og forgående sesong!

Nå gidder jeg ikke mase mer, point made!

Bjørn - kravstor!
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Det er så jævla trist
« Svar #5 på: 27. Des. 2005, 22:10 »
Det var jo massivt press fra fansen som gjorde at Robson til slutt måtte gå... (mange elsket han som du sier) Akkurat det samme som skjedde mot Sounss etter kampen mot Wigan skjedde med Robson. Buet ut gang etter gang, og ble igjen etter kamper å klaget til Fred. Mener ikke at fansen har skylden for at det går dårlig til tider... Men syntes ikke Souness har all skylden heller! Det virker som om mange her inne tror han har skylden for alt som går galt i verden.

Det med at vi var store under Keegan har vel ingenting å si? Det er 10år siden... Mye er forandret siden den gang! Vi er ikke lenger en klubb som er gode nok til å kjempe i toppen. Og det er ikke bare manageren sin skyld. Vi har feks en altfor tynn stall, sliter med skader osv osv. Hvis det skal byttes manager på Newcastle til sommeren håper jeg de bytter ut alt som er. Manager, trenere, fysior, psykologer, ALT!

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Det er så jævla trist
« Svar #6 på: 27. Des. 2005, 22:17 »
Du har et poeng i det siste der, det må en total renskning til i klubben om ting skal gå bedre.

Og hvorfor ikke nevne tiden under Keegan? da var vi et godt lag, fans tenker alltid tilbake på forrige beste periode...se på LFC fansen..oooh, vi var så gode før i tia, vi er et storlag...oooh...:) det er veffal min teori rundt det her...uansett hva som er grunnen til at Robson fikk sparken, så er uansett ikke Souness rett mann til jobben!

Det er trist å se hvordan vi spiller, ingen plan, ingen tanke bak, ingen manager som gjør de RETTE taktiske endringene! :P

Bjørn - what to do!
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Det er så jævla trist
« Svar #7 på: 27. Des. 2005, 22:32 »
jepp, enig i at Souness ikke er rett mann! ble skikkelig forbanna når jeg hørte han skulle ta over klubben...

Jeg syntes også det er morsomt å tenke tilbake på "storhets" tiden på nittitallet. Synd det ikke er sånn lenger! Vi har jo hvertfall et lag som BURDE klart å prestere bedre, selvom jeg ikke syntes vi har et godt nok lag til å komme blandt de 4 beste.

Uansett, så tror jeg vi kommer til å få en grei utskiftning i klubben til sommeren, hvertfall i staben.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Det er så jævla trist
« Svar #8 på: 27. Des. 2005, 23:08 »
Det er en vesentsforskjell på Bobby Robson og Graeme Souness. Førstnevnte har en helsikkes merittliste å vise til, og ble oppfattet som en hjemvendende Messias da han signerte som manager for Newcastle i 99.

Graeme Souness var på sin side en manager som omtrent har fått fyken i hver eneste klubb han har vært. I Blackburn var han svært upopulær, og bookmakerne hadde ham som en av favorittene til snarlig å få fyken da Freddy Shepherd av en eller annen syk grunn hentet ham til SJP.

Graeme Souness har blant det store flertallet av Newcastle-fansen ALDRI blitt akseptert. Den dagen han ble ansatt var det store flertallet i Newcastle vantro til ansettelsen; grunnen til det var selvsagt hans manglende resultater å vise til. Nettopp derfor er terskelen også minimal for å hamre løs på ham når resultatene uteblir; rett og slett fordi de færreste gidder å forsvare en fyr som de aldri noen gang har akseptert.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Det er så jævla trist
« Svar #9 på: 28. Des. 2005, 01:37 »
Sitat fra: "kesse"
Det var jo massivt press fra fansen som gjorde at Robson til slutt måtte gå... (mange elsket han som du sier) Akkurat det samme som skjedde mot Sounss etter kampen mot Wigan skjedde med Robson. Buet ut gang etter gang, og ble igjen etter kamper å klaget til Fred. Mener ikke at fansen har skylden for at det går dårlig til tider... Men syntes ikke Souness har all skylden heller! Det virker som om mange her inne tror han har skylden for alt som går galt i verden.

Souness har sikkert skyld i mye, men jeg synes han av og til får i overkant mye kritikk av enkelte. Ikke så mye her på sidene, men spesielt på Newcastle-Online sidene hvor de virker å leve i en svart/hvitt verden. Den ene dagen er Souness den store helten, den andre dagen er han en komplett idiot. Der flommer det over av masse usaklig Souness kritikk til tider, og det finnes faktisk folk der som ønsker at Souness dør fordi det da fører til at Newcastle må ha ny manager.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Det er så jævla trist
« Svar #10 på: 28. Des. 2005, 01:53 »
Usakligheter har der vært mye av. Blant annet mye piss fra Bellamy/Robert-sympatisører, uten at vi skal prate så mye om det.
Men dessverre klarer ikke Souness å gjøre Newcastle til et stabilt lag, og han har fått tid på seg denne sesongen til å gjøre det, og gi laget en spillestil. Verken spillestil eller stabilitet er tilstede, og dermed ligger vi strandet i ingenmannsland når vi har godt nok lag til å hamle opp med alle bortsett fra Chelski.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

plebbster

• Gjest
Det er så jævla trist
« Svar #11 på: 28. Des. 2005, 11:11 »
Slik stallen er nå, har vi ikke et godt nok lag til å hamle opp med alle bortsett fra Chelski. Manu og LFC har ihvertfall mye bedre lag enn oss for øyeblikket.

En spillestil ville jeg ikke sagt nei til, bare den ikke er utviklet av Souness. Det tror jeg ikke ville blitt en suksess. Det virker litt som om han bare sier før kampene: " Gå ut der og spill fotball, gutter! ". Jeg ser ihvertfall ikke et fast mønster vi spiller etter.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Det er så jævla trist
« Svar #12 på: 28. Des. 2005, 13:19 »
Kanskje ManUtd er for sterke når en ser på stallen, men jeg syns vi har et bra nok lag til å kunne hamle opp med LFC. Vi ser hvor bra LFC gjør det med en taktisk overlegen manager som spanjakken Benitez.
Mourinho, kan du høre meg? Hadde han kommet til Tyneside og fiksa trofe hadde han ikke kunne blitt mer forguda. Drit i FM-tilværelsen i Lille-Russland :P

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Det er så jævla trist
« Svar #13 på: 28. Des. 2005, 13:32 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"

Mourinho, kan du høre meg? Hadde han kommet til Tyneside og fiksa trofe hadde han ikke kunne blitt mer forguda. Drit i FM-tilværelsen i Lille-Russland :P

You said it my northlandish friend :D

Vi mangler en spillestil, en manager som tar tak i annet enn interne problemer! Greit, det virker som vi er et harmonisk lag hvor alle er glad i hverandre, bortsett fra Bowyer som er det svarte får...men det er ikke mere disiplinærbråk i Newcastle, og DET skal veffal Souness ha kreditt for, det er godt gjort!

Men da kan vi si at han har lagt en psykisk platform for spillerne, slik at en ordentlig manager kan komme inn å gi dem en måte å spille angrepsfotball på :)

Litt satt på kanten dette her kanskje, men likevel, noe sant er det kanskje likevel i det jeg sier!

Og jah, på Newcastle.online er my rare forumbrukere som bare poster piss, uansett tema!

Bjørn  -  liker ikke piss

Howay the Toon
Howay the Lads

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Det er så jævla trist
« Svar #14 på: 28. Des. 2005, 13:40 »
Jess. Vil så absolutt gi Souness skryt for det jeg mener han fortjener skryt for, og det er å få skikk på laget. Han har også bygget et lag som skal være særdeles hardtslåend. Problemet er bare at han ikke har klart å fått ut potensialet. For stallen er bedre nå enn den var når han tok over, men resultatene uteblir.