Interessant lesning. Blir kanskje litt her ogsaa som hoerer til regnskapet av det jeg skriver, men haaper det er ok.
Vet jo hvorfor vi solgte Minteh og Anderson samt skaffet oss denne grekeren i maal. Pga. PSR og utgaaende 3 aars periode den 30.6.24. Vi fikk bokfoert dette slik jeg forstaar paa denne 3 aars perioden, slik at vi ikke faar poengtrekk og hentet inn Hall permanent, greker, Kelly, Ruddy og Osula for rundt 70 Mill. Pund paa nytt 3 aars fremtidig PSR budjsett. Vaare inntekter frem til 30.6.24 laa fra ca. 150 +/- ved overtagelse til 250 Mill Pund aarlig den 30.6.23 etter mange nye sponsoravtaler. Naa tipper jeg vi ligger paa naermere 350 Mill. Pund aarlig i inntekter og er bedre rustet fremover. Eierene spytter inn det de kan av egen kapital iht. regelverk, ca. 100 Mill Pund for hver periode.
Virker som det har vaert mye rot i sommer fra ledelsen. Dette med Isak, Gordon og Bruno er ikke bra, men godt vi fikk beholde de. Det ryktes at Kelly har blitt klubbens nest best betalte spiller med 150 000 Pund i uka. Til sammenligning har Gordon ca. 60 000 Pund i uka. Haaper ikke rotet fra ledelsen har demotivert spiller gruppa.
Det nevnes mange navn: Mamardashvili, Kelly, Tosin, Trafford, Olise, Edmond Tapsoba, Malick Thiaw, Guehi, Axel Disasi, Jarrod Bowen, Noni Madueke og Elanga. Vi endte opp med kun Kelly etter aa ha kun fokusert paa Guehi avtalen de siste ukene.
En ting er sikkert, det blir nok mange utskiftninger fremover med saa mange utgaaende kontrakter som vi har mot 2025.